сензор налягане въздух

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.03.2007

сензор налягане въздух

Мнение от cftyhn » 14 Фев 2009, 15:49

Здравейте. Бях на диагностика с моята 320-ка Е46 дизел 136к.с. Причината да ходя на диагностика бе че колата е спъната и се съмнявах за дебитомер или запушен катализатор ,но показа грешка в сензора за налягане на въздуха. Това е датчика който е забит в смукателните колектори. Дори сложихме нов дебитомер и препрограмирахме компа за да сме сигурни че не е дебитомера,но разлика нямаше. Обясниха ми, че този датчик на колекторите играе съществана роля и че това е един вид МАП сензор и че от там идва проблема. Зарадвах се че колата вече ще тръгне, но като сменихме датчика,грешката си остана и неможеше да се изчисти. Така стигнаха до заключението че проблема е в кабела ,но за да се проследи изискава много време и трябва да оставя колата за няколко дена там. Та знае ли някой къде горе долу минава или на кои пинове на компа ходи ако ходи там , за да мога да го замеря и да разбера дали наистина проблема е в този кабел. Много се чудя дали да махна и катализаторите и дали колата няма да живне малко без тях?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 14 Фев 2009, 17:28

Този датчик не е ли за мерене на налягането когато дебитомера е напълно прецакан, за аварийния режим. Мисля че не играе роля за вървенето на колата защото моя беше гъбясал от нагар и колата пак си вървеше.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 14 Фев 2009, 17:49

И на мен ми е интересно, за какво точно служи. Даже го бях набедил за загубата на мощност, но щом смених дебитомера, нещата се оправиха. Според мен трябва да участва в регулирането на горивната смес, но нека се изкаже някой, който е наясно.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.03.2007

Мнение от cftyhn » 14 Фев 2009, 18:20

Не разбирам много много, но така ми казаха, че бил важен и подавал информация на ECU-то. Бях чел някъде ,че при налягане в колекторите различно от оптималното компютъра преминава в авариен режим, а ако този датчик дава грешна информация,предполагам че бърка сместа и от там губи мощност,но това са си само мои предположения,затова ми се щеше да знам къде точно подава сигнала и да го пробвам с ново парче кабел за да разбера дали наистина проблема е там.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 14 Фев 2009, 18:32

Има роля той регулира турбината на какво налягане да работи ;)


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 14 Фев 2009, 18:38

plamen_hh написа:Има роля той регулира турбината на какво налягане да работи ;)


kronos написа:Този датчик не е ли за мерене на налягането когато дебитомера е напълно прецакан, за аварийния режим. Мисля че не играе роля за вървенето на колата защото моя беше гъбясал от нагар и колата пак си вървеше.



Я се разберете сега играе или не ?! :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 14 Фев 2009, 18:46

http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 14 Фев 2009, 18:52

VRPerformance написа:http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...


:yes: А"фсулютно верно :). Колега бях чел някаде из твойте постове че ще се опиташ да мериш на Дино турбинката? Успя ли и какви стойности ти даде?

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.03.2007

Мнение от cftyhn » 14 Фев 2009, 19:01

VRPerformance написа:http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...


Мерси колега, благодаря и на всички които изказват мнение и се опитват да помогнат по някакъв начин,значи наистина този датчик е от съществено значение и там е моя проблем. Сега някой ако може да даде идея как да проследя кабела ,дали отива директо до ECU-то и през къде минава, изобщо някой ако знае каквато и да е информация свързана с него и може да помогне,моля да сподели,предварително благодаря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 14 Фев 2009, 19:47

Изображение

ето това е което мога да ти дам,дано да ти е от полза :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 14 Фев 2009, 21:11

VRPerformance написа:http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...

А дали можеш да ми обясниш, как точно следи за работата на агр-а. Другото което си мисля е, че няма как нагара в колекторите да не оказва влияние на работата му. Дали е възможно този "мап" да е виновен и за това:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=125990&highlight=

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.03.2007

Мнение от cftyhn » 14 Фев 2009, 21:27

VRPerformance написа:Изображение

ето това е което мога да ти дам,дано да ти е от полза :roll:


Пак казвам че не разбирам много и се извинявам ако задавам тъпи въпроси, но ще потърся някой който има някакви познания в тази област и си мисля че това ще му е от полза. Това дето е на снимката коя букса е на ECU-to ли и къде се намира?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 14 Фев 2009, 21:31

направо върви при някой,несе занимавай ти,те си знаят работата....

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.03.2007

Мнение от cftyhn » 14 Фев 2009, 21:39

VRPerformance написа:направо върви при някой,несе занимавай ти,те си знаят работата....


да,ще потърся някой,дано да намеря кой може да свърши работа,иначе ако знаех къде е тази букса мисля че и сам ще мога да си проверя кабела,та ако знаеш къде е кажи, накрая ще черпя :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 14 Фев 2009, 23:46

мисля че под жабката трябва да е...може и да се бъркам...неми се е налагало да свалям еку на 320д,дано и занапред данеми се налага :D

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook