сензор налягане въздух
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
сензор налягане въздух
Здравейте. Бях на диагностика с моята 320-ка Е46 дизел 136к.с. Причината да ходя на диагностика бе че колата е спъната и се съмнявах за дебитомер или запушен катализатор ,но показа грешка в сензора за налягане на въздуха. Това е датчика който е забит в смукателните колектори. Дори сложихме нов дебитомер и препрограмирахме компа за да сме сигурни че не е дебитомера,но разлика нямаше. Обясниха ми, че този датчик на колекторите играе съществана роля и че това е един вид МАП сензор и че от там идва проблема. Зарадвах се че колата вече ще тръгне, но като сменихме датчика,грешката си остана и неможеше да се изчисти. Така стигнаха до заключението че проблема е в кабела ,но за да се проследи изискава много време и трябва да оставя колата за няколко дена там. Та знае ли някой къде горе долу минава или на кои пинове на компа ходи ако ходи там , за да мога да го замеря и да разбера дали наистина проблема е в този кабел. Много се чудя дали да махна и катализаторите и дали колата няма да живне малко без тях?
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Този датчик не е ли за мерене на налягането когато дебитомера е напълно прецакан, за аварийния режим. Мисля че не играе роля за вървенето на колата защото моя беше гъбясал от нагар и колата пак си вървеше.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
И на мен ми е интересно, за какво точно служи. Даже го бях набедил за загубата на мощност, но щом смених дебитомера, нещата се оправиха. Според мен трябва да участва в регулирането на горивната смес, но нека се изкаже някой, който е наясно.
Не разбирам много много, но така ми казаха, че бил важен и подавал информация на ECU-то. Бях чел някъде ,че при налягане в колекторите различно от оптималното компютъра преминава в авариен режим, а ако този датчик дава грешна информация,предполагам че бърка сместа и от там губи мощност,но това са си само мои предположения,затова ми се щеше да знам къде точно подава сигнала и да го пробвам с ново парче кабел за да разбера дали наистина проблема е там.
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
plamen_hh написа:Има роля той регулира турбината на какво налягане да работи
kronos написа:Този датчик не е ли за мерене на налягането когато дебитомера е напълно прецакан, за аварийния режим. Мисля че не играе роля за вървенето на колата защото моя беше гъбясал от нагар и колата пак си вървеше.
Я се разберете сега играе или не ?!

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...
МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
VRPerformance написа:http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...


VRPerformance написа:http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...
Мерси колега, благодаря и на всички които изказват мнение и се опитват да помогнат по някакъв начин,значи наистина този датчик е от съществено значение и там е моя проблем. Сега някой ако може да даде идея как да проследя кабела ,дали отива директо до ECU-то и през къде минава, изобщо някой ако знае каквато и да е информация свързана с него и може да помогне,моля да сподели,предварително благодаря.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
VRPerformance написа:http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
МАП-а е необходим,за да измери налягането което прави турбото и е разположен точно в колекторите за най-голяма точност за измерването,от неговите стойности се изчислява и количеството гориво което трябва да се впръска,служи още и да следи за работата на ЕГР клапана...
А дали можеш да ми обясниш, как точно следи за работата на агр-а. Другото което си мисля е, че няма как нагара в колекторите да не оказва влияние на работата му. Дали е възможно този "мап" да е виновен и за това:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=125990&highlight=
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
мисля че под жабката трябва да е...може и да се бъркам...неми се е налагало да свалям еку на 320д,дано и занапред данеми се налага 

33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]