Синтетика или полу-синтетика?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- hameleona
-
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: Cayenne S и това от аватара
- Мечтае да кара: квото отърва
- Детайли за колата: 4.5 V8
kriso85 написа:
ПП: моя ТДС беше на 400к км. и харчеше 300 гр. 5в40 на 10 000 км.![]()
ПП2: имам и форд турбо дизел , който е на 200 000 км. АБСОЛЮТНО РЕАЛНИ щото е купуван чисто НОВ и още от началото се кара с 15в40 и до сега не харчи повече от 500 гр. масло на 10 000 км.![]()
ПП3: това че си си купил 3 годишна кола на почти половин милион километра си е лично твой проблем, не натоварвай и другите.
МАСЛОТО за 320д е ПЪЛНА СИНТЕТИКА, не заблуждавай хората да не си повредят колите![]()
![]()
ПП4: хвърлих ти един поглед на постовете като цяло си доста заядлив и объркан тинейджър, не избивай комплексите си тука
Не можах да разбера ти ли си най-големия майстор тука.
Спри с надутия си тон.Не си сам в тоя форум.
Каквито и коли да си карал или караш в момента,знай че винаги някой има нещо по-добро от теб,или е преживял повече.
Respect.
- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
Взех си масло "Кастрол ТХТ 505 01" 5W40 излезна ми 6л. за почти 160лв
казаха ми че това било специялно за помпа дюза,този индекс 505 01 значел нещо
някой знае ли нещо за това масло










- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Предполагам този индекс е спецификация за покриване на нормативи на някой автомобилен производител:Мерцедес или Фолксваген например.
- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
абе само се надявам да става за моя мотор,защото са 100 модела масла Кастрол и да не съм взел някое неподходящо... 

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
много глупости прочетох в тая тема-тва 505 01 е на фак групата за тяхната тракаща помпа-дюза
към автора-той qrnka го каза най-точно,ама кой да чете,точно заради пикливата турбина се изисква яко масло,ама тя след 150 000км вече си е пътник..
тоз дет земал 3год на 346 000
де гледа бе
те хората навънка ги карат кат си искат,тва им е вид слуга-палят и гас до тенекето,хеле пък тия автомати,веднага у критични
кат увехтеят печките и само масло и сажди в смукателите,с лопатата да ринеш
към автора-той qrnka го каза най-точно,ама кой да чете,точно заради пикливата турбина се изисква яко масло,ама тя след 150 000км вече си е пътник..
тоз дет земал 3год на 346 000

те хората навънка ги карат кат си искат,тва им е вид слуга-палят и гас до тенекето,хеле пък тия автомати,веднага у критични
кат увехтеят печките и само масло и сажди в смукателите,с лопатата да ринеш
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- hameleona
-
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: Cayenne S и това от аватара
- Мечтае да кара: квото отърва
- Детайли за колата: 4.5 V8
Точно така.Това не е бензинка че като било 2002 и нагоре да се кара с тънко масло.
Турбината и по точно оста и лагерува благодарение на тънкия филм масло който се сцежда идвайки от маслената магистрала откъм маслената помпа.Тъй като с износването се получава лек луфт,именно малко по-дебелото масло /по-точно полусинтетиката/ го поема и предпазва от увеличаването му.А тези двигатели се купуват точно за да им се навъртат много километри за малко време--каквото и да си говорим в европейските страни никой не го интересува въртящ момент,там се гледа с малко пари да се минават големи разстояния--дизела е икономичен но по-скъп за поддръжка и докато е в гаранция се гледа да се направи максимално голям пробег.Тези нютонметри само ние в българските автофоруми си плюнчим езиците с тях.
Турбината и по точно оста и лагерува благодарение на тънкия филм масло който се сцежда идвайки от маслената магистрала откъм маслената помпа.Тъй като с износването се получава лек луфт,именно малко по-дебелото масло /по-точно полусинтетиката/ го поема и предпазва от увеличаването му.А тези двигатели се купуват точно за да им се навъртат много километри за малко време--каквото и да си говорим в европейските страни никой не го интересува въртящ момент,там се гледа с малко пари да се минават големи разстояния--дизела е икономичен но по-скъп за поддръжка и докато е в гаранция се гледа да се направи максимално голям пробег.Тези нютонметри само ние в българските автофоруми си плюнчим езиците с тях.
- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
Искате да ми кажете ,че е по-добре да бях сложил полусинтетика ли
Или това се отнася само, ако колата е на доста километри



Или това се отнася само, ако колата е на доста километри

- hameleona
-
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: Cayenne S и това от аватара
- Мечтае да кара: квото отърва
- Детайли за колата: 4.5 V8
Е сега колега не е задължително да вярваш на всичко писано дотук.
В магазините си има справочна литература,както и софтуер където си пише за коя марка и модел какво масло се препоръчва,при какви климатични особености на страната в която се кара автомобила и т.н..........
В сервизите също трябва да имат тея данни,в крайна сметка не е задължително всеки да е карал всякаква кола и да има преки наблюдения-достатъчно е да отвори данните првпоръчвани от производителя.
а и какво значи много километри-ако ти си първи собственик и си знаеш километрите реално,ОК.Ако не-поне предполагаемо пак ги знаеш.в крайна сметка за дизел километри от около 150К ,с все още фабричната турбина,може да са малко,може и вече да са фатално много--както каза колегата по-горе купуват си ги в Западна Европа,ръчкат си ги студени,гасят си ги загрели без да чакат турбина и блок да поизстинат малко и т.н.--просто колата е в гаранция все още или имат пари за поддръжка.Това ''Ама запали,изчакай 5 мин преди да тръгнеш,недей вдига много обороти в началото,преди да изгасиш изчакай пак.....'' само Бай Ганьо го прави защото ако се пре..е нещо няма парички за ремонт и си мисли че така ще увеличи ресурса на двигателя до безкрайност.
Но хайде че стана много спам,провери си в някоя програма какво дават за твоята кола и си сипи това,остави тия форумни приказки,ненапразно производителите си дават тия база данни.
В магазините си има справочна литература,както и софтуер където си пише за коя марка и модел какво масло се препоръчва,при какви климатични особености на страната в която се кара автомобила и т.н..........
В сервизите също трябва да имат тея данни,в крайна сметка не е задължително всеки да е карал всякаква кола и да има преки наблюдения-достатъчно е да отвори данните првпоръчвани от производителя.
а и какво значи много километри-ако ти си първи собственик и си знаеш километрите реално,ОК.Ако не-поне предполагаемо пак ги знаеш.в крайна сметка за дизел километри от около 150К ,с все още фабричната турбина,може да са малко,може и вече да са фатално много--както каза колегата по-горе купуват си ги в Западна Европа,ръчкат си ги студени,гасят си ги загрели без да чакат турбина и блок да поизстинат малко и т.н.--просто колата е в гаранция все още или имат пари за поддръжка.Това ''Ама запали,изчакай 5 мин преди да тръгнеш,недей вдига много обороти в началото,преди да изгасиш изчакай пак.....'' само Бай Ганьо го прави защото ако се пре..е нещо няма парички за ремонт и си мисли че така ще увеличи ресурса на двигателя до безкрайност.
Но хайде че стана много спам,провери си в някоя програма какво дават за твоята кола и си сипи това,остави тия форумни приказки,ненапразно производителите си дават тия база данни.
аз не мога да разбера какво се чудите толкова бе хора
пълна синтетика означава че е продукт на лаборатория
полусинтетика че са смесили пълна с минерално масло
минералното след обработка от извличането на петрола от земята...
ти гледаш вискозитет! какъв дават и какво предлага всеки производител...понеже пълна синтетика може да подържа по нисък вискозитет затова сме свикнали да говорим че едното масло е тънко другото е дебело...аз съм видял и селения пълна синтетика 10в-40...
ако турбото е тръгнало значи е тръгнало..каквото масло му сложиш само му забавяш смяната с около 10.000 км и това е то..полусинтетиката не мисля че има чак такива възможности да направи по-дебел филм върху лагеруването...щом ти гори масло значи няколко неща:
1)маслото не отговаря на стандарта наложена от всеки производител напр. кастрол 10в-40 е перфектен пък лики-моли да се гори с литри пак 10-40
2)маслото е загубило смазочните свойства! демек на предишното ми бмв и на фиатчето което карам в момента съм забелязал че до 7-8.000 км не го бара маслото изобщо ни един милиметър да не каза нанометър...след това почва да гори..това означава че маслото си е отишло и е време за смяна...тези глупости на лонг-лайф и такива простотии ги говорят само и само за да викат "ей вижте нашите автомобили колко карат без сервиз" ...същото важи и за автоматика...че гевара ви го е казал че хич не е лонг-лайф маслото за автоматика...ако беше лонглайф кутията да е била капсулована и да нямаше филътр маслен вътре нали? за такава кутия знам на форд фокус там кутията с дифа имат масло и е капсулована кутията не можеш да я отвориш даже не можеш да провериш нивото на маслото...не съм чул за трошени кутии досега...
3)тебе трябва да те претиснява вискозитета на маслото и цената...дали ще е пълна синтетика (много по скъпа) или полу това го решаваш ти...
помня на книжката която даваха навремето заедно с всеки новозакупен форд ескорт или сиера косуорт пише изрично че независимо на колко километри е двигателя трябва да се кара с пълна синтетика...слагай маслото което препоръчва производителя ,увери се че отговаря на стандарта на БМВ (ако не сложиш оригинално бмв масло или кастрол) и това е! оттам нататък ако колата гори масло потърси причината другаде...
на моята Е34 слагах винаги кастрол РС 0-40 и не го бараше въобще...един път се излъгах и сложих 10-40 магнатек и на всяка разходка купувах една туба масло да доливам..ама зима на най-големите студове колата един път не трака повдигачи и т.н. все едно е била палена току-що
лек ти ден

пълна синтетика означава че е продукт на лаборатория
полусинтетика че са смесили пълна с минерално масло
минералното след обработка от извличането на петрола от земята...
ти гледаш вискозитет! какъв дават и какво предлага всеки производител...понеже пълна синтетика може да подържа по нисък вискозитет затова сме свикнали да говорим че едното масло е тънко другото е дебело...аз съм видял и селения пълна синтетика 10в-40...
ако турбото е тръгнало значи е тръгнало..каквото масло му сложиш само му забавяш смяната с около 10.000 км и това е то..полусинтетиката не мисля че има чак такива възможности да направи по-дебел филм върху лагеруването...щом ти гори масло значи няколко неща:
1)маслото не отговаря на стандарта наложена от всеки производител напр. кастрол 10в-40 е перфектен пък лики-моли да се гори с литри пак 10-40
2)маслото е загубило смазочните свойства! демек на предишното ми бмв и на фиатчето което карам в момента съм забелязал че до 7-8.000 км не го бара маслото изобщо ни един милиметър да не каза нанометър...след това почва да гори..това означава че маслото си е отишло и е време за смяна...тези глупости на лонг-лайф и такива простотии ги говорят само и само за да викат "ей вижте нашите автомобили колко карат без сервиз" ...същото важи и за автоматика...че гевара ви го е казал че хич не е лонг-лайф маслото за автоматика...ако беше лонглайф кутията да е била капсулована и да нямаше филътр маслен вътре нали? за такава кутия знам на форд фокус там кутията с дифа имат масло и е капсулована кутията не можеш да я отвориш даже не можеш да провериш нивото на маслото...не съм чул за трошени кутии досега...
3)тебе трябва да те претиснява вискозитета на маслото и цената...дали ще е пълна синтетика (много по скъпа) или полу това го решаваш ти...
помня на книжката която даваха навремето заедно с всеки новозакупен форд ескорт или сиера косуорт пише изрично че независимо на колко километри е двигателя трябва да се кара с пълна синтетика...слагай маслото което препоръчва производителя ,увери се че отговаря на стандарта на БМВ (ако не сложиш оригинално бмв масло или кастрол) и това е! оттам нататък ако колата гори масло потърси причината другаде...
на моята Е34 слагах винаги кастрол РС 0-40 и не го бараше въобще...един път се излъгах и сложих 10-40 магнатек и на всяка разходка купувах една туба масло да доливам..ама зима на най-големите студове колата един път не трака повдигачи и т.н. все едно е била палена току-що
лек ти ден
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
да споделя за един случай-имам приятел с астра,96г,тд.изпадна ми масло Мобил,пълна синтетика и му го смених и кво стана-двигателя замлъкна направо,толкова мазно работеше,чак не вярвах на ушите си 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- hameleona
-
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: Cayenne S и това от аватара
- Мечтае да кара: квото отърва
- Детайли за колата: 4.5 V8
pavlin_e30 написа:да споделя за един случай-имам приятел с астра,96г,тд.изпадна ми масло Мобил,пълна синтетика и му го смених и кво стана-двигателя замлъкна направо,толкова мазно работеше,чак не вярвах на ушите си
Нищо чудно колега--сега проверих,за този двигател на Астра дават по каталог масло 10W30 пълна синтетика-изглежда има смисъл от данните на производителя.
- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
neverended написа:Взех си масло "Кастрол ТХТ 505 01" 5W40 излезна ми 6л. за почти 160лв![]()
![]()
казаха ми че това било специялно за помпа дюза,този индекс 505 01 значел нещо
![]()
![]()
някой знае ли нещо за това масло
![]()
![]()
Хора благодаря много за мненията...





- neverended
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.09.2007
ами по принцип карането ми е смесено,но сега лятото мисла че ще е предимно извънградско...нали знаете моренца,нагоре надолу 

- Jenerala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17.10.2007
- Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525d AT
слагай синтетика ако не го "бута" добре , ако ли не полусинтетика, наистина зависи само и единственно от километрите, ама и от това как е обслужвана колицата преди и как е карана.
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани