Синтетика или полу-синтетика?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори


Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: майна таун
Пол: Мъж
Кара: Cayenne S и това от аватара
Мечтае да кара: квото отърва
Детайли за колата: 4.5 V8

Мнение от hameleona » 16 Апр 2008, 11:22

kriso85 написа:
ПП: моя ТДС беше на 400к км. и харчеше 300 гр. 5в40 на 10 000 км. :idea:

ПП2: имам и форд турбо дизел , който е на 200 000 км. АБСОЛЮТНО РЕАЛНИ щото е купуван чисто НОВ и още от началото се кара с 15в40 и до сега не харчи повече от 500 гр. масло на 10 000 км. :idea:

ПП3: това че си си купил 3 годишна кола на почти половин милион километра си е лично твой проблем, не натоварвай и другите.
МАСЛОТО за 320д е ПЪЛНА СИНТЕТИКА, не заблуждавай хората да не си повредят колите :evil: :evil: :evil:

ПП4: хвърлих ти един поглед на постовете като цяло си доста заядлив и объркан тинейджър, не избивай комплексите си тука :D



Не можах да разбера ти ли си най-големия майстор тука.
Спри с надутия си тон.Не си сам в тоя форум.
Каквито и коли да си карал или караш в момента,знай че винаги някой има нещо по-добро от теб,или е преживял повече.
Respect.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.09.2007

Мнение от neverended » 17 Апр 2008, 15:02

Взех си масло "Кастрол ТХТ 505 01" 5W40 излезна ми 6л. за почти 160лв :idea: :idea: :idea: казаха ми че това било специялно за помпа дюза,този индекс 505 01 значел нещо :!: :!: :!: някой знае ли нещо за това масло :?: :?: :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 17 Апр 2008, 16:41

Предполагам този индекс е спецификация за покриване на нормативи на някой автомобилен производител:Мерцедес или Фолксваген например.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.09.2007

Мнение от neverended » 17 Апр 2008, 17:09

абе само се надявам да става за моя мотор,защото са 100 модела масла Кастрол и да не съм взел някое неподходящо... :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 17 Апр 2008, 23:10

много глупости прочетох в тая тема-тва 505 01 е на фак групата за тяхната тракаща помпа-дюза
към автора-той qrnka го каза най-точно,ама кой да чете,точно заради пикливата турбина се изисква яко масло,ама тя след 150 000км вече си е пътник..
тоз дет земал 3год на 346 000 :shock: де гледа бе
те хората навънка ги карат кат си искат,тва им е вид слуга-палят и гас до тенекето,хеле пък тия автомати,веднага у критични
кат увехтеят печките и само масло и сажди в смукателите,с лопатата да ринеш
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче


Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: майна таун
Пол: Мъж
Кара: Cayenne S и това от аватара
Мечтае да кара: квото отърва
Детайли за колата: 4.5 V8

Мнение от hameleona » 18 Апр 2008, 19:35

Точно така.Това не е бензинка че като било 2002 и нагоре да се кара с тънко масло.
Турбината и по точно оста и лагерува благодарение на тънкия филм масло който се сцежда идвайки от маслената магистрала откъм маслената помпа.Тъй като с износването се получава лек луфт,именно малко по-дебелото масло /по-точно полусинтетиката/ го поема и предпазва от увеличаването му.А тези двигатели се купуват точно за да им се навъртат много километри за малко време--каквото и да си говорим в европейските страни никой не го интересува въртящ момент,там се гледа с малко пари да се минават големи разстояния--дизела е икономичен но по-скъп за поддръжка и докато е в гаранция се гледа да се направи максимално голям пробег.Тези нютонметри само ние в българските автофоруми си плюнчим езиците с тях.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.09.2007

Мнение от neverended » 19 Апр 2008, 1:57

Искате да ми кажете ,че е по-добре да бях сложил полусинтетика ли :?: :idea: :?:
Или това се отнася само, ако колата е на доста километри :?:


Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: майна таун
Пол: Мъж
Кара: Cayenne S и това от аватара
Мечтае да кара: квото отърва
Детайли за колата: 4.5 V8

Мнение от hameleona » 19 Апр 2008, 9:49

Е сега колега не е задължително да вярваш на всичко писано дотук.
В магазините си има справочна литература,както и софтуер където си пише за коя марка и модел какво масло се препоръчва,при какви климатични особености на страната в която се кара автомобила и т.н..........
В сервизите също трябва да имат тея данни,в крайна сметка не е задължително всеки да е карал всякаква кола и да има преки наблюдения-достатъчно е да отвори данните првпоръчвани от производителя.
а и какво значи много километри-ако ти си първи собственик и си знаеш километрите реално,ОК.Ако не-поне предполагаемо пак ги знаеш.в крайна сметка за дизел километри от около 150К ,с все още фабричната турбина,може да са малко,може и вече да са фатално много--както каза колегата по-горе купуват си ги в Западна Европа,ръчкат си ги студени,гасят си ги загрели без да чакат турбина и блок да поизстинат малко и т.н.--просто колата е в гаранция все още или имат пари за поддръжка.Това ''Ама запали,изчакай 5 мин преди да тръгнеш,недей вдига много обороти в началото,преди да изгасиш изчакай пак.....'' само Бай Ганьо го прави защото ако се пре..е нещо няма парички за ремонт и си мисли че така ще увеличи ресурса на двигателя до безкрайност.
Но хайде че стана много спам,провери си в някоя програма какво дават за твоята кола и си сипи това,остави тия форумни приказки,ненапразно производителите си дават тия база данни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 19 Апр 2008, 13:30

аз не мога да разбера какво се чудите толкова бе хора :confused:
пълна синтетика означава че е продукт на лаборатория
полусинтетика че са смесили пълна с минерално масло
минералното след обработка от извличането на петрола от земята...
ти гледаш вискозитет! какъв дават и какво предлага всеки производител...понеже пълна синтетика може да подържа по нисък вискозитет затова сме свикнали да говорим че едното масло е тънко другото е дебело...аз съм видял и селения пълна синтетика 10в-40...

ако турбото е тръгнало значи е тръгнало..каквото масло му сложиш само му забавяш смяната с около 10.000 км и това е то..полусинтетиката не мисля че има чак такива възможности да направи по-дебел филм върху лагеруването...щом ти гори масло значи няколко неща:
1)маслото не отговаря на стандарта наложена от всеки производител напр. кастрол 10в-40 е перфектен пък лики-моли да се гори с литри пак 10-40
2)маслото е загубило смазочните свойства! демек на предишното ми бмв и на фиатчето което карам в момента съм забелязал че до 7-8.000 км не го бара маслото изобщо ни един милиметър да не каза нанометър...след това почва да гори..това означава че маслото си е отишло и е време за смяна...тези глупости на лонг-лайф и такива простотии ги говорят само и само за да викат "ей вижте нашите автомобили колко карат без сервиз" ...същото важи и за автоматика...че гевара ви го е казал че хич не е лонг-лайф маслото за автоматика...ако беше лонглайф кутията да е била капсулована и да нямаше филътр маслен вътре нали? за такава кутия знам на форд фокус там кутията с дифа имат масло и е капсулована кутията не можеш да я отвориш даже не можеш да провериш нивото на маслото...не съм чул за трошени кутии досега...
3)тебе трябва да те претиснява вискозитета на маслото и цената...дали ще е пълна синтетика (много по скъпа) или полу това го решаваш ти...
помня на книжката която даваха навремето заедно с всеки новозакупен форд ескорт или сиера косуорт пише изрично че независимо на колко километри е двигателя трябва да се кара с пълна синтетика...слагай маслото което препоръчва производителя ,увери се че отговаря на стандарта на БМВ (ако не сложиш оригинално бмв масло или кастрол) и това е! оттам нататък ако колата гори масло потърси причината другаде...
на моята Е34 слагах винаги кастрол РС 0-40 и не го бараше въобще...един път се излъгах и сложих 10-40 магнатек и на всяка разходка купувах една туба масло да доливам..ама зима на най-големите студове колата един път не трака повдигачи и т.н. все едно е била палена току-що

лек ти ден

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 19 Апр 2008, 22:32

да споделя за един случай-имам приятел с астра,96г,тд.изпадна ми масло Мобил,пълна синтетика и му го смених и кво стана-двигателя замлъкна направо,толкова мазно работеше,чак не вярвах на ушите си :shock:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче


Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: майна таун
Пол: Мъж
Кара: Cayenne S и това от аватара
Мечтае да кара: квото отърва
Детайли за колата: 4.5 V8

Мнение от hameleona » 19 Апр 2008, 22:44

pavlin_e30 написа:да споделя за един случай-имам приятел с астра,96г,тд.изпадна ми масло Мобил,пълна синтетика и му го смених и кво стана-двигателя замлъкна направо,толкова мазно работеше,чак не вярвах на ушите си :shock:


Нищо чудно колега--сега проверих,за този двигател на Астра дават по каталог масло 10W30 пълна синтетика-изглежда има смисъл от данните на производителя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.09.2007

Мнение от neverended » 20 Апр 2008, 9:49

neverended написа:Взех си масло "Кастрол ТХТ 505 01" 5W40 излезна ми 6л. за почти 160лв :idea: :idea: :idea: казаха ми че това било специялно за помпа дюза,този индекс 505 01 значел нещо :!: :!: :!: някой знае ли нещо за това масло :?: :?: :?:

Хора благодаря много за мненията... ;) прдполагам че това масло става нали :roll: :?: аз вече го смених така че... :D мисла да го карам 10 000км и да го сменя ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 20 Апр 2008, 13:27

ако караш повече извънградско да мисля че 10.000 км е много добър пробег а ако само градско сменяй на по-малко...например 6-7

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.09.2007

Мнение от neverended » 21 Апр 2008, 20:51

ами по принцип карането ми е смесено,но сега лятото мисла че ще е предимно извънградско...нали знаете моренца,нагоре надолу :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 17.10.2007
Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: F10 525d AT

Мнение от Jenerala » 21 Апр 2008, 22:36

слагай синтетика ако не го "бута" добре , ако ли не полусинтетика, наистина зависи само и единственно от километрите, ама и от това как е обслужвана колицата преди и как е карана.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook