От автоматик към ръчни скорости
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Stanimir330
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330dА '02
- Мечтае да кара: 330d G20
От автоматик към ръчни скорости
Здравейте, преди известно време писах за автоматичната скоростна кутия, че имам проблем с нея.
Взех си друга кутия с хидрото, щях да ги слагам на моята, но реших да я правя с ръчни скорости.
Знам, че има доста теми, но са вече доста стари и мненията не знам колко са актуални, та какво ми трябва за конверсията към ръчка ?
Колата е Е46 330д, кутията ще е 5 степенна, от 184 коня, какъвто мотор е и моя.
За сега знам, че ми трябват кутията с лостовия механизъм и лапата към нея, кардан, защото на автомата е по къс, конзолата с педалите и стойката за помпата, тръбичката от помпата до сервото, поне така гледам от Realoem-a, маховик, съединител, лагерче за коляновия вал.
Какво друго ми трябва ? Софтуерно ми е ясно, EWS-а трябва да знае, че колата вече не е автомат. За компютъра на мотора, не знам дали трябва да се прави нещо.
Също така, 5 степенните кутии на М57 и на М47 еднакви ли са ? Мога ли да ползвам кутия и периферия от М47 примерно, ако не мога да намеря от М57 ?
Взех си друга кутия с хидрото, щях да ги слагам на моята, но реших да я правя с ръчни скорости.
Знам, че има доста теми, но са вече доста стари и мненията не знам колко са актуални, та какво ми трябва за конверсията към ръчка ?
Колата е Е46 330д, кутията ще е 5 степенна, от 184 коня, какъвто мотор е и моя.
За сега знам, че ми трябват кутията с лостовия механизъм и лапата към нея, кардан, защото на автомата е по къс, конзолата с педалите и стойката за помпата, тръбичката от помпата до сервото, поне така гледам от Realoem-a, маховик, съединител, лагерче за коляновия вал.
Какво друго ми трябва ? Софтуерно ми е ясно, EWS-а трябва да знае, че колата вече не е автомат. За компютъра на мотора, не знам дали трябва да се прави нещо.
Също така, 5 степенните кутии на М57 и на М47 еднакви ли са ? Мога ли да ползвам кутия и периферия от М47 примерно, ако не мога да намеря от М57 ?
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 659
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: От автоматик към ръчни скорости
"стари и мненията не знам колко са актуални"
Всичко е писано МНОГО пъти, какво може да се промени в части на кола на 20 години
Всичко е писано МНОГО пъти, какво може да се промени в части на кола на 20 години
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- Stanimir330
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330dА '02
- Мечтае да кара: 330d G20
Re: От автоматик към ръчни скорости
Коленга, питам за мнения, от хора, които са правили това упражнение.
Ако няма какво да напишеш по въпроса, не виждам смисъл да коментираш.
Колкото и да е писано по темата, съм намерил точно 1-2 теми по този казус.
Трябва ми актуална информация за това какво ми трябва, като части, освен тези, които съм написал и дали 5 степенна кутия от 320д е същата като н 330д 184 коня.
Ясно ми е, че този форум е вече копардисал, бъкан с реклами, които изкачат през 1 мин. и, че вече почти няма кой да помогне, когато някой има проблем или някакъв казус като моя, но все пак поне един да напише един адекватен отговор.
Ако нЕма такъв, нЕма яд, сам ще си набавя частите, които ми трябват, просто би било полезно да има такава тема, за хора, които искат да правят такава конверсия.
Ако няма какво да напишеш по въпроса, не виждам смисъл да коментираш.
Колкото и да е писано по темата, съм намерил точно 1-2 теми по този казус.
Трябва ми актуална информация за това какво ми трябва, като части, освен тези, които съм написал и дали 5 степенна кутия от 320д е същата като н 330д 184 коня.
Ясно ми е, че този форум е вече копардисал, бъкан с реклами, които изкачат през 1 мин. и, че вече почти няма кой да помогне, когато някой има проблем или някакъв казус като моя, но все пак поне един да напише един адекватен отговор.
Ако нЕма такъв, нЕма яд, сам ще си набавя частите, които ми трябват, просто би било полезно да има такава тема, за хора, които искат да правят такава конверсия.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6229
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: От автоматик към ръчни скорости
Колега, за да имаш някакъв шанс за успех, а не да направиш нещо, което постоянно да донагласяваш и преремотираш, ти трябва кола донор като твоята и започваш да прехвърляш. Не знам дали си съобразил, че и периферията има периферия и общо взето разправията е доста голяма. Никой няма да ти напише подробна инструкция и списък с части как да извършиш подобна конверсия. Ще си го откриеш сам. Успех!
- Stanimir330
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330dА '02
- Мечтае да кара: 330d G20
Re: От автоматик към ръчни скорости
Донор няма от къде да намеря, ще си събирам частите на килограм.
Кутия, лостов механизъм, кардан, лагер и семеринг за коляновия вал, конзола с педали и стойката за помпата, тръбичка от помпата до сервото и още някакви дреболии.
Добре, че е BMW Realoem, поразтърсих се и си намерих нещата, които ми трябват, ако има нещо, а то ще има със сигурност, ще се купува допълнително.
Обмислям да допълня тази тема с информация, след като направя цялата интервенция, ако някой мисли да се отърве от GM кутията си.
Та така,
Благодаря
Кутия, лостов механизъм, кардан, лагер и семеринг за коляновия вал, конзола с педали и стойката за помпата, тръбичка от помпата до сервото и още някакви дреболии.
Добре, че е BMW Realoem, поразтърсих се и си намерих нещата, които ми трябват, ако има нещо, а то ще има със сигурност, ще се купува допълнително.
Обмислям да допълня тази тема с информация, след като направя цялата интервенция, ако някой мисли да се отърве от GM кутията си.
Та така,
Благодаря
- rosen vanev
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: София
Re: От автоматик към ръчни скорости
Колега,
мисля, че наистина ще ти е нужна кола донор, както бе предложено по- горе в темата.
Това ми излезе набързо: https://www.e46fanatics.com/threads/diy ... ap.659314/
Не съм го гледал подробно, но ще ти е необходимо още: съединител, маховик, горна и долна помпа, друга подпора за монтаж на кутията, друга пластмаса при краката в купето, скоростен лост, кожата на лоста, дори някъде четох, че болтовете за захващане на кутията са различни.
Ще трябва да преправиш и инсталацията (поне задна светлина и някакъв ключ на съединителя).
Мисля, че ще изскочат още много дребни части, като болтове, гайки, скоби, планки и тн.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
мисля, че наистина ще ти е нужна кола донор, както бе предложено по- горе в темата.
Това ми излезе набързо: https://www.e46fanatics.com/threads/diy ... ap.659314/
Не съм го гледал подробно, но ще ти е необходимо още: съединител, маховик, горна и долна помпа, друга подпора за монтаж на кутията, друга пластмаса при краката в купето, скоростен лост, кожата на лоста, дори някъде четох, че болтовете за захващане на кутията са различни.
Ще трябва да преправиш и инсталацията (поне задна светлина и някакъв ключ на съединителя).
Мисля, че ще изскочат още много дребни части, като болтове, гайки, скоби, планки и тн.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: От автоматик към ръчни скорости
Мисля че 5 степенната на 330д 184 и на 320д 150кс е еднаква кутия и се води GS5-39DZ
///M power
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 281
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: От автоматик към ръчни скорости
Миналата година познат прави конверсия от 6 степенна DSG към 6 ръчна в Пасат Б6-от кола донор.Така е излиза далеч по-евтино щото взимаш всичко от един продавач.Колегите са прави,търси кола ...маховика ,съединителя ,горна помпа ще си купиш нови,другото всичко може да е от донора-а.Успех
- GIGA
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22.04.2016
- Местоположение: БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525/E61 2004g.
Re: От автоматик към ръчни скорости
колега има едно предаване по ,,ДИСКАВЪРИ,, ,, Да продадеш колата си,, там има епизод точно по твоя въпрос.
дори мисля,че беше точно за 330 но м5.та там подробно почти показват точно това което те интересува.
в YOU TUBE го има този клип.прегледаи го може да ти помогне.
позрави.
дори мисля,че беше точно за 330 но м5.та там подробно почти показват точно това което те интересува.
в YOU TUBE го има този клип.прегледаи го може да ти помогне.
позрави.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3990
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: От автоматик към ръчни скорости
GIGA написа:беше точно за 330 но м5..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Mitkoreff
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 13.08.2019
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 150 03' M Sport
Re: От автоматик към ръчни скорости
Kroki написа:GIGA написа:беше точно за 330 но м5..
За 330 но м3 е епизода - https://www.youtube.com/watch?v=yM7zmM6sAQE
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1683
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: От автоматик към ръчни скорости
GIGA написа:колега има едно предаване по ,,ДИСКАВЪРИ,, ,, Да продадеш колата си,, там има епизод точно по твоя въпрос.
дори мисля,че беше точно за 330 но м5.та там подробно почти показват точно това което те интересува.
в YOU TUBE го има този клип.прегледаи го може да ти помогне.
позрави.
Клипа е за Е46 М3, от автомат SMG към ръчка.
Няма невъзможни неща по принцип. Успех и да споделиш как върви процеса.
- rosen vanev
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: София
Re: От автоматик към ръчни скорости
Имай предвид, че с SMG е много по- лесно, защото това е роботизирана ръчна кутия.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
- Stanimir330
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330dА '02
- Мечтае да кара: 330d G20
Re: От автоматик към ръчни скорости
Здравейте,
Не съм писал по темата, защото колата беше в сервиз за смяната на моя автомат с друг такъв GM, рециклирах си хидрото, но за няма и 5 000км светна зъбното колело. На моменти автоматика отказва да заключи хидрото на 5та предавка и набива грешка.
Та, за тези, които все още карат 46-ци и по конкретно 330d в комбинацията с уникалният автоматик на General Motors и искат да се отърват от него.
Нужни са Ви ръчна кутия с лостовия механизъм, 5 или 6 степенна, все тая, кардан, диференциал, ако ще е 6 степенна от 204ка, иначе за 5 степенната може да си карате и с вашият си диференциал, няма да има проблеми.
Конзолата с педалите, задължително с датчика за темпомата и буксата му към педала на съединителя. Като той може да се върже към датчика на педала на спирачката.
Тръбичката и маркучетата към сервото, като те могат и нови да се купят, но са много евтини.
Долна и горна помпа на съединителя, нови задължително, маховик и съединител комплект, аксиален лагер и лагерчето, което са набива в коляновият вал.
Маншончето и топката на скоростния лост може да си ги намерите от всяка морга с 46ци, също и дунапрена под маншона. Еднакви са за всички ръчки на Е46.
Светлините за заден ход също трябва да се окабелят на ново. За там все още не съм разучил достатъчно от къде се взима ток. От някое реле в бушонерата беше, но не знам точно кое беше.
И накрая за да запали сама, а не на бутане, трябва да се кодира компютъра. С BMW Scanner мисля, че става също, като му се каже, че вече е ръчка и да не търси автоматика.
Отделно може да се рециклира и стартера и без това, там долЕ едва ли пак ще Ви се наложи да пипате, докато колата е в движение.
Относно цената, не е малка, тънкия момент е, да си реши човек 5 или 6 степенна кутия иска.
Маховик за 184 коня е около 800-900лв, маховик за 204ка с 6 степенна кутия е 1400+лв. Поне в сайтовете, които гледам.
Аз съм си решил за мен си, че ще я правя 5 степенна ръчка. По “евтино” е и по безболезнено.
Обмислям варианта да купя най - евтината 330ка дизел в мобиле или карс и да я ползвам за донор, или да намеря човек, който продава всичко на куп, да отида да си ги взема от място и така.
Целият този филм си струва, само ако не Ви е писнало от колата и смятате да си я карате още дълго. Стари кочини са, Ма за нови пари не ми се дават, щото и те ще са цъфнали, че вързали. А на тази ѝ навъртях почти 200 000км за 9 години и смятам да я посъживя малко с ръчните скорости, че с тоя автоматик вече си е мъка.
Тук е тънкия момент, че ако се минава на 6 степенна кутия
Не съм писал по темата, защото колата беше в сервиз за смяната на моя автомат с друг такъв GM, рециклирах си хидрото, но за няма и 5 000км светна зъбното колело. На моменти автоматика отказва да заключи хидрото на 5та предавка и набива грешка.
Та, за тези, които все още карат 46-ци и по конкретно 330d в комбинацията с уникалният автоматик на General Motors и искат да се отърват от него.
Нужни са Ви ръчна кутия с лостовия механизъм, 5 или 6 степенна, все тая, кардан, диференциал, ако ще е 6 степенна от 204ка, иначе за 5 степенната може да си карате и с вашият си диференциал, няма да има проблеми.
Конзолата с педалите, задължително с датчика за темпомата и буксата му към педала на съединителя. Като той може да се върже към датчика на педала на спирачката.
Тръбичката и маркучетата към сервото, като те могат и нови да се купят, но са много евтини.
Долна и горна помпа на съединителя, нови задължително, маховик и съединител комплект, аксиален лагер и лагерчето, което са набива в коляновият вал.
Маншончето и топката на скоростния лост може да си ги намерите от всяка морга с 46ци, също и дунапрена под маншона. Еднакви са за всички ръчки на Е46.
Светлините за заден ход също трябва да се окабелят на ново. За там все още не съм разучил достатъчно от къде се взима ток. От някое реле в бушонерата беше, но не знам точно кое беше.
И накрая за да запали сама, а не на бутане, трябва да се кодира компютъра. С BMW Scanner мисля, че става също, като му се каже, че вече е ръчка и да не търси автоматика.
Отделно може да се рециклира и стартера и без това, там долЕ едва ли пак ще Ви се наложи да пипате, докато колата е в движение.
Относно цената, не е малка, тънкия момент е, да си реши човек 5 или 6 степенна кутия иска.
Маховик за 184 коня е около 800-900лв, маховик за 204ка с 6 степенна кутия е 1400+лв. Поне в сайтовете, които гледам.
Аз съм си решил за мен си, че ще я правя 5 степенна ръчка. По “евтино” е и по безболезнено.
Обмислям варианта да купя най - евтината 330ка дизел в мобиле или карс и да я ползвам за донор, или да намеря човек, който продава всичко на куп, да отида да си ги взема от място и така.
Целият този филм си струва, само ако не Ви е писнало от колата и смятате да си я карате още дълго. Стари кочини са, Ма за нови пари не ми се дават, щото и те ще са цъфнали, че вързали. А на тази ѝ навъртях почти 200 000км за 9 години и смятам да я посъживя малко с ръчните скорости, че с тоя автоматик вече си е мъка.
Тук е тънкия момент, че ако се минава на 6 степенна кутия
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани