Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320и
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320и
Здравейте, поразгледах темите, но са стари и не знам дали съвпадат с моя "проблем" Малко предистория, миналата година ми загряваше колата като пусна климатика, до 110 градуса, като стрелката не е доближавала червеното, а минаваше средата. Това при пробата, да речем 1 път или 2 пъти. Взех перка втора ръка и всичко заспа, август месец при вкл. климатик в града, държеше 91-92 градуса. Рядко вдигаше 93. Има известно време да речем месец-два, доливам по малко антифриз, и оня ден светна лампата за антифриза, но тръгвах за работа, включих скритото меню да следя градусите и гледа, че вдига пак до 103 градуса и после пада на 91, пак вдига 101-102, пада и така. Разрових се, изкарах водна помпа, нямаше видими проблеми, термостата беше за смяна, долният маркуч към радиатора беше топлъл, горният горещ. И това при 100 градуса. Смених го, долният маркуч се затопля, колата вдига до 96 градуса и явно отваря термостата, тъй като пишеш 97 на него. Но, може и да си въобразявам и да нямам проблем, но колата държи 95-96 градуса. Днес извънградско същата работа, с нормална скорост на равен участък, 95-96 градуса, на моменти падаше до 88гр. На връщане валя дъжд и навън беше 22 градуса темп., антифриза беше на 88-92 градуса, мисля, че вдигна веднъж до 95. Скапаната перка няма как да я проверя, чудя се дали не е пак от нея. Включва уж на по-висока скорост, има едно бучене от нея като включа климатика, тоест вдига обороти, но да не би да не са достатъчни. Имам една перка от 330и бензин, обаче на нея има едно кутийка с кабели, която аз нямам. И не знам дали мога да я сложа и да я пробвам, страх ме е да не е прецакам нещо. Смятам, че колата трябва пак да си държи 90-92 градуса. Качил съм снимка на кутийката, стои отгоре над перката. При моята няма такова нещо. Дали ще е проблем да я пробвам, поне да знам къде да търся проблема, защото друго не ми идва на акъла за тази разлика от 4-5 градуса която колата държи в сравнение с миналото лято.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
При моето М52Б25Ту нямаше значение какво е времето +30+40 макс 98* колкото повече газ му даваш падаше до 88* след това си ги вдигаше до 98* .. При тия мотори за да харчи,ако харчи антифриз са доста местата.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Кутийката е датчик за замърсеността на въздуха, свързан е с климатичната инсталация и по-точно с клапата за външен въздух, когато е в автоматичен режим.
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
zvetiko написа:Кутийката е датчик за замърсеността на въздуха, свързан е с климатичната инсталация и по-точно с клапата за външен въздух, когато е в автоматичен режим.
Значи няма да има проблем ако я сложа при мен, перката предполагам ще си работи нормално.
turbonetic написа:При моето М52Б25Ту нямаше значение какво е времето +30+40 макс 98* колкото повече газ му даваш падаше до 88* след това си ги вдигаше до 98* .. При тия мотори за да харчи,ако харчи антифриз са доста местата.
При мен сега си държи до 95-96 градуса. Но, почти съм сигурен, че миналата година като смених перката и над 92 градуса не вдигаше. С включен климатик и в жега навън. Затова си мисля, че сега имам някакъв проблем. Не е толкова висока температура, но знам ли.
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Според мен нямаш никакъв проблем с колата! Не вдига ли на 98* не се притеснявай това е.Направи една профилактика на радиаторите , изчисти ги и си готов 

Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
turbonetic написа:Според мен нямаш никакъв проблем с колата! Не вдига ли на 98* не се притеснявай това е.Направи една профилактика на радиаторите , изчисти ги и си готов
Имам и аз едно такова чувство. Радиатора е чисто нов, почти де. Миналата година беше пукнат оригиналният, и постоянно като карах, включвах скритото меню да проверявам каква е температурата. Смених радиатора, после перката. И както казах, смених перката и на другият ден тръгнах на почивка за Гърция, август месец. Жега голяма е там, температурата беше 91-92 градуса. Сега това 95-96 ме дразни. Повече не е вдигала, даже на моменти като намачкам педала на газта и пада веднага на 90 градуса. Затова исках да проверя за перката, макар, че според мен си върви. Чувам я, на високата скорост шуми повече.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Нямаш проблем. Термостатът отваря на 97 градуса, освен това има вграден нагревател и степента му на отваряне се управлява от еку-то според моментното натоварване на двигателя. Затова има такива резки падове в температурата.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Сладур1 написа:turbonetic написа:Според мен нямаш никакъв проблем с колата! Не вдига ли на 98* не се притеснявай това е.Направи една профилактика на радиаторите , изчисти ги и си готов
Имам и аз едно такова чувство. Радиатора е чисто нов, почти де. Миналата година беше пукнат оригиналният, и постоянно като карах, включвах скритото меню да проверявам каква е температурата. Смених радиатора, после перката. И както казах, смених перката и на другият ден тръгнах на почивка за Гърция, август месец. Жега голяма е там, температурата беше 91-92 градуса. Сега това 95-96 ме дразни. Повече не е вдигала, даже на моменти като намачкам педала на газта и пада веднага на 90 градуса. Затова исках да проверя за перката, макар, че според мен си върви. Чувам я, на високата скорост шуми повече.
То масово колите работят на тези градуси 95-96 ,че даже някои на повече.При vw температурата я гледаш,че е заковала на 90,но реално е към 95-6*.Карай си колата ,и не се заглеждай толкова в това скрито меню! Ако има някакъв проблем ще го покаже много бързо,ако искаш ниски градуси пусни една една малка дупка на термостата и си готов

- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
turbonetic написа:Според мен нямаш никакъв проблем с колата! Не вдига ли на 98* не се притеснявай това е.Направи една профилактика на радиаторите , изчисти ги и си готов
Както ти написа и колегата нямаш никакъв проблем. Температурата ти е напълно нормална.
При мен миналата година вдигаше градусите,промих системата,почистих радиаторите и колата си държи точно 90-95 с климатик.



Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Сега пътувах до Стара Загора, на равен път с 90-100км/ч. държи 97 градуса, влизам в някое село, намалявам скоростта, пада на 96-95 градуса. Няма логика за мен, и 97 градуса са много според мен за извънградска скорост, горещ въздух, но духа в радиатора все пак. Защо да държи такива градуси...
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Това в най-нормалната температура колега ! Казах ти ,ако има проблем с температурата досега щеше да си го покаже ! Пробвай с друг термостат,но са пари на вятъра.Друг вариат е пускаш една малка дупка на термостата и няма да видиш такава температура вече 

- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Въпрос за перка на радиатор и работна температура на 320
Термостата отваря на 97⁰, без значение студ, жега, град, село, баир, климатик и желанията на задкормилото устройство. Единствено ЕКУто ако реши може да го отваря както са казали колегите. Включването на перката няма пряка връзка с температурата на двигателя, тя охлажда радиатора а не двигателя, затова си има и отделен датчик който я управлява и той се намира на долния маркуч към радиатора.
Както са казали и колегите колата ти няма проблем. Горното го написах за да е ясно как се случват нещата. И още нещо - двигателя е направен да поддържа 97⁰ за да има по малко триене из вътре и съответно по малък разход. Когато ЕКУто сваля температура при товар, единствената цел е да гарантира че няма да прегрее двигателя, а не че му е по хубаво на 88⁰
Както са казали и колегите колата ти няма проблем. Горното го написах за да е ясно как се случват нещата. И още нещо - двигателя е направен да поддържа 97⁰ за да има по малко триене из вътре и съответно по малък разход. Когато ЕКУто сваля температура при товар, единствената цел е да гарантира че няма да прегрее двигателя, а не че му е по хубаво на 88⁰
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани