Моля за малко данни за двигател N46B18A

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: sliven
Пол: Мъж
Кара: E60-525, Е46 н46б18А

Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от riks » 04 Дек 2022, 20:27

Моля за малко данни и по точно за вакума в смукателния колектор на двигател N46B18A.
От една година го карам на газ и постоянно следя живите данни на газ по точно вакума в колектора МАПа и времето на отваряне на газовите инжектори. Колата работи идеално на бензин и газ.
Притеснява ме следното когато е студен двигателя винаги пали на дросел клапа МАП а на празен ход е 0,34Mba и се променя до 0,98Mba, след като загрее МАПа става 0,97 Mba постоянно независимо от натоварването колата става по тиха и много по пъргава но трябва да държа оборотите на празен ход над 1000 около 1050-1100 и като пускам плавно педала на газта да задържи около 950 оборота оставя ли ги да паднат на 750 колата леко претриса и минава на МАП 0,34Mba и почва да работи с дросел клапата като МАП е от 0,20 до 0,98 колата пак е динамична във всички обороти но става по малко по шумна. След като загрее над 45 градуса двигателя пали без газ винаги с МАП 0,98 с около 1200 оборота и когато почнат да падат не ги задържа на 850 продължават да падат и на 500 обората се сеща че ще угасне леко претриса дига ги на 800 и ги заковава вече с МАП 0,34Mba. Ако не следях данните през газовата никога нямаше да разбера че двигателя има проблем. Притеснява ме това че не свети никаква лампа и няма никаква грешка. Когато откача някой датик от двигателя веднага светва Чека или лампата ЕЛМ и записва грешката. Някой от вас ако е следил този МАП или знае алгоритъма на валвтроника нека го сподели. Колата е четена с ИНПА, ИСТА, ТЕКСА и др.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от zvetiko » 05 Дек 2022, 11:05

Колега, защо смяташ, че има проблем. Алгоритъма е когато оборотите паднат под зададените софтуерно, това да се компенсира и да се нормализират. Двигателя е на няколкостотин хиляди, с газова уредба, дупчен колектор, със срязани проводници за инжекторите, като управляващия ги сигнал преминава през чужда електроника, нормално е да има някакви смущения в работата му.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от The Heartlistener » 05 Дек 2022, 14:49

riks написа:Моля за малко данни и по точно за вакума в смукателния колектор на двигател N46B18A.
От една година го карам на газ и постоянно следя живите данни на газ по точно вакума в колектора МАПа и времето на отваряне на газовите инжектори. Колата работи идеално на бензин и газ.
Притеснява ме следното когато е студен двигателя винаги пали на дросел клапа МАП а на празен ход е 0,34Mba и се променя до 0,98Mba, след като загрее МАПа става 0,97 Mba постоянно независимо от натоварването колата става по тиха и много по пъргава но трябва да държа оборотите на празен ход над 1000 около 1050-1100 и като пускам плавно педала на газта да задържи около 950 оборота оставя ли ги да паднат на 750 колата леко претриса и минава на МАП 0,34Mba и почва да работи с дросел клапата като МАП е от 0,20 до 0,98 колата пак е динамична във всички обороти но става по малко по шумна. След като загрее над 45 градуса двигателя пали без газ винаги с МАП 0,98 с около 1200 оборота и когато почнат да падат не ги задържа на 850 продължават да падат и на 500 обората се сеща че ще угасне леко претриса дига ги на 800 и ги заковава вече с МАП 0,34Mba. Ако не следях данните през газовата никога нямаше да разбера че двигателя има проблем. Притеснява ме това че не свети никаква лампа и няма никаква грешка. Когато откача някой датик от двигателя веднага светва Чека или лампата ЕЛМ и записва грешката. Някой от вас ако е следил този МАП или знае алгоритъма на валвтроника нека го сподели. Колата е четена с ИНПА, ИСТА, ТЕКСА и др.

Валвтроникът се активира при 45 градуса температура на двигателя. А тогава се намесват и ламбдите. Какви стойности държат предните /широколентовите/ сонди на празен ход, при подаване на газ менят ли се? А дебитомера - загрял мотор, празен ход? Читавата широколентова сонда трябва да има около 1.50V на празен ход.
Ако беше със софтуер "безкат" /s199/ нямаше да имаш такива проблеми.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: sliven
Пол: Мъж
Кара: E60-525, Е46 н46б18А

Re: Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от riks » 05 Дек 2022, 20:37

От тук става ли ясно с какъв софтуер съм и нещо нередно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: sliven
Пол: Мъж
Кара: E60-525, Е46 н46б18А

Re: Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от riks » 05 Дек 2022, 20:43

Ето още данни
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от The Heartlistener » 05 Дек 2022, 21:19

На пръв прочит нещата са нормални. 9.70 е що-годе добре за този мотор при близо 90 гр.,но можеше и да е по-добре, в смисъл - повечко. Регулиращата ламбда е 1.5, но трябва да се види реагира ли при подаване на газ или твърдо стои на тази стойност.
Проверявал ли си за паразитен въздух, всичко възможно след дебитомера? Адаптациите на валовете (Camshaft adaption) как са?
С какъв софтуер си зависи от това с колко общо сонди и катализатори е колата - в смисъл може да е Евро 3 (един голям кат и само 2 сонди) или Евро 4 (два малки ката на колектора+един голям назад и 4 сонди).
Ако всичко като периферия и живи данни е наред - идентичен проблем имаше и с N42 (на практика същия мотор с идентично DME). Коментирано е назад в темата за двигателя. Решаваше се със смяна (или ъпдейт) на софта. При мен също го имаше преди години.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Моля за малко данни за двигател N46B18A

Мнение от The Heartlistener » 06 Дек 2022, 16:21

...и друго нещо - проверявал ли си състоянието на клапана за КГ, да не би да блокира отворен или да му е скъсана мембраната? Методите предполагам ги знаеш.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook