Проблем с парно

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем с парно

Мнение от Ивайло Димов » 26 Ное 2022, 17:36

Това е цитат от тема във форума от колега ,който е правил процедурата .
"Можеш да пристъпиш към неговата смяна :)
Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, сваля се коричката на скоростния лост, отдолу има 4 видийки, развиват се, изкарва се и джобчето под панела на парното, отдолу има още 2 видийки и целия панел се освобождава, изкарва се и панела на климатроника, и пред теб се открива кожуха на парното. Откачат се няколкото букси закрепени на кожуха за да не пречат излишно, след това погледни за закрепващите елементи на капака на кожуха, който е останал открит пред погледа. Има отгоре 2 метални скоби, и отстрани още 2 от същия тип, а в долната част е закрепен с най-обикновен пластмасов заключващ механизъм.След като го откачиш капака, ще видиш и радиаторчето на парното с двете му тръби. Те са захванати с две скоби, който просто трябва да бъдат издърпани и тръбите излизат нагоре, след това радиаторчето се издърпва нагоре от близката страна и се изважда. Съветвам те да си купиш чисто ново, цената на ново оригинално Behr е около 120лв.
Резултата след смяната е поразителен, вътре направо не може да се седи от горещина. :)


Искам да уточня, че говоря за Е46 316i 1.9i 99г. с климатроник."

Предполагам ,че и при теб е така .Моя съвет е докато още е сравнително топло да не отлагаш процедурата .Съветвам те само да преминеш към G12+ или G12 ++ тях няма силикати,фосфати,нитрити и борати ....едновременно предпазват от корозия и се борят с ръждата където я има .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 26 Ное 2022, 18:34

За антифриза знам, че е Г12, ама може да има и плюс и т.н. Не съм се заглеждал какъв точно е. Трябва да погледна.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 27 Ное 2022, 14:31

Ето какво констатирах днес. Първоначално видях къде са хванати тръбите за изпарителя. На тръбата която тръгва от разширителният съд и на тази която е от долната страна на клапана. Загрях мотора и като пипна след тройника на тръбата която излиза от разширителя, не беше гореща както преди тройника. Защипах я с едни клещи, взе да духа топло и колата вдигна на място 97-99 градуса, предният път не можа да качи 95. Защипах после и другият изход от клапана, вътре взе да духа горещо от средната дясна духалка и доста топло от другата и страничните. Значи на дясната си е доста горещо. Махнах конзолата за да видя и радиаторчето. Лявата тръба е гореща, дясната топла. Предполагам, че има някакво запушване. Но, си мисля, че ако намалят дебита към изпарителя ще успея да се стопля. Тези тръби ако ги извадя ще текне ли антифриз. Да изкарам радиатора и да се опитам да го поизчистя малко.

п.п. Не смятам, че излезе няква мръсотия от радиатора, но сега и двете тръби са топли и имам парно в колата. Една идея по-силно е като стисна тръбите за изпарителя, но ще пробвам тези дни ако се държи добре ще изкарам зимата така. Обаче пак средната, дясна половина духа много горещо, а лявата горещо. Има разлика. Ще взема тези дни един лазерен термометър и ще измеря по-точно.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 28 Ное 2022, 18:58

Изненада. Днес тръгвам за работа и студ в колата. Не знам дали от дъжда, но стъклата се запотиха, както пише, че става при запушен радиатор. На всичкото отгоре, климатроника си духаше с 3 черти на вентилатора. Без да усили, без нищо. Все едно е 32 градуса в купето и само трябва да се поддържа. Прецака ли се нещо или дето го вадих и палих колата без да е свързан...

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook