Проблем с кормилна рейка
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Frikito
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 15.10.2021
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 Coupe
Проблем с кормилна рейка
Здравейте колеги. От скоро и аз съм горд собственик на BMW e46 coupe. Забелязах за сега несъществен проблем който в бъдеще може да се превърне във сериозен.
Когато завивам на ляво и максимално завъртя волана понякога той блокира, все едно е заключен почти невъзможно е да се завърти. Изгасям двигателя запалвам пак и се оправя. Бях в сервиз заради друг проблем, помолих техника да си каже мнението за рейката. Той сподели че е рециклирана но не се знае как . Та въпроса ми към вас колеги е как да процедирам от тук нататък? Проблема се е повявал 3 пъти до момента с 2 км/ч докато паркирам. Момчето от сервиза ми каза да не давам волана на макс, ако трябва да правя повече маневри и няма проблем но според мен това нещо може да прерастне в по-голям проблем след време.
Когато завивам на ляво и максимално завъртя волана понякога той блокира, все едно е заключен почти невъзможно е да се завърти. Изгасям двигателя запалвам пак и се оправя. Бях в сервиз заради друг проблем, помолих техника да си каже мнението за рейката. Той сподели че е рециклирана но не се знае как . Та въпроса ми към вас колеги е как да процедирам от тук нататък? Проблема се е повявал 3 пъти до момента с 2 км/ч докато паркирам. Момчето от сервиза ми каза да не давам волана на макс, ако трябва да правя повече маневри и няма проблем но според мен това нещо може да прерастне в по-голям проблем след време.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с кормилна рейка
Колега, проблем с кормилното управление, от каквото и да е естество, е с приоритет пред всичко останало и трябва да се разреши веднага. Намери сервиз където се занимават с рециклиране на кормилни рейки, за да направят необходимото.
- Frikito
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 15.10.2021
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 Coupe
Re: Проблем с кормилна рейка
Колега, предполагам че си прав, но за съжеление от друг сервиз ми казаха че не могат да остановят проблема. Няма теч, не го прави постояно, хидравликата е добре. Искат ми 400 лв за цялостно рециклиране, което поне според мен не е нужно. Единственото ми е оплакване е че 3 пъти за 6 месеца до сега със скорост от 2 км/ч ми е зациклял волана при паркиране завъртят максимално. Просто моля ако още някой е имал подобен проблем да сподели. Нужно ли е найстина цялостно рециклиране, нямам доверие на сервизите в днешно време.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Проблем с кормилна рейка
При крайно ляво/дясно волана ми блокираше и ако не го напънеш не се връща /не ми се е налагало да гася и да паля/. Рядко го правеше и никога като искам да демонстрирам Появи се и луфт след време. Не е текло нищо, нито пък е хлопало ..поне не много.
Рециклирането го отписах като вариант. Взех си 2-ръка рейка за около 220 лв, оказа се читава и всичко е на 6.
Рециклирането го отписах като вариант. Взех си 2-ръка рейка за около 220 лв, оказа се читава и всичко е на 6.
Хм,хм...
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем с кормилна рейка
Frikito написа:Здравейте колеги. От скоро и аз съм горд собственик на BMW e46 coupe. Забелязах за сега несъществен проблем който в бъдеще може да се превърне във сериозен.
Когато завивам на ляво и максимално завъртя волана понякога той блокира, все едно е заключен почти невъзможно е да се завърти. Изгасям двигателя запалвам пак и се оправя. Бях в сервиз заради друг проблем, помолих техника да си каже мнението за рейката. Той сподели че е рециклирана но не се знае как . Та въпроса ми към вас колеги е как да процедирам от тук нататък? Проблема се е повявал 3 пъти до момента с 2 км/ч докато паркирам. Момчето от сервиза ми каза да не давам волана на макс, ако трябва да правя повече маневри и няма проблем но според мен това нещо може да прерастне в по-голям проблем след време.
Колега, никога не дръж докрай навит волана, когато завиваш, защото така най-сигурно можеш да прецакаш рейката.
Провери маншоните на накрайниците на рейката за течове. Ако изсъхне някой от тях хваща ръжда и воланът почва да се върти трудно и да не се връща. Имал съм такъв проблем, но при мен воланът си седеше както го оставиш. Рециклажът беше преди 7 години 160 лв в Сливен. Сега вероятно е повече. Оттогава колата не е имала никакви проблеми с рейката.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с кормилна рейка
Още един глас от мен за Сливен, в момента май е малко над 200лв.
ОБАЧЕ!!! Аз не мисля че проблема е 100% в рейката! Не се сещам за смислена причина която да кара реката да отпуска след рестарт на двигателя! За мен е силно вероятно защитния клапан на хидравлична помпа да забива. Също проверете каретата на кормилния прът, ей така за всеки случай, че чувството е подобно, макар че отново рестартиране не би помогнало.
ОБАЧЕ!!! Аз не мисля че проблема е 100% в рейката! Не се сещам за смислена причина която да кара реката да отпуска след рестарт на двигателя! За мен е силно вероятно защитния клапан на хидравлична помпа да забива. Също проверете каретата на кормилния прът, ей така за всеки случай, че чувството е подобно, макар че отново рестартиране не би помогнало.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем с кормилна рейка
А чува ли се скърцане някакво? Имах подобна огромна тежест при навъртян волан, когато ми беше изсъхнал единия шарнир. Само че се чуваше и едно като скърцане на метал в метал. Помня, че беше при почти напълно навит волан и после трудно се връщаше. На другата посока май нямаше проблеми. Изходът е смяна на шарнира. Ако е това, може да се инжектира масло в него, колкото да изкара ден-два и после пак почва да скърца. Ако не скърца обаче не знам как може да се диагностицира, освен да се гледа за скъсано.
Re: Проблем с кормилна рейка
Аз имах подобен проблем, докато не смених носачите и всичко се оправи. НО аз имах 4 разбити шарнира и 2 скъсани тампона на двата носача.
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1677
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Проблем с кормилна рейка
Според мен проблема ти е в хидравличната помпа.
Като за начало смени си казанчето че в него има и филтър ,ново масло и карай така за да видиш ще ти прави ли пак проблеми.
След това бих пробвал с друга помпа и най накрая да мисля за рейка.
Като за начало смени си казанчето че в него има и филтър ,ново масло и карай така за да видиш ще ти прави ли пак проблеми.
След това бих пробвал с друга помпа и най накрая да мисля за рейка.
Re: Проблем с кормилна рейка
В едната посока завива повече. Когато са рециклирали рейката, вероятно са я зацепили към кормилния път 2/3 зъба в едната посока, а не в средата.
Това при условие, че карето на кормилния прът + носачите са здрави.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Това при условие, че карето на кормилния прът + носачите са здрави.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани