Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 622
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от indianeca » 02 Дек 2019, 20:10

Моля ако някой има на представа от какво може да играят понякога оборотите, случва се на празен ход и в движение. Много се усеща при задна предавка и прихлъцва.
Колата е E46, 325i, двигател M54B25.
Пускам и клип към случващато се:

https://www.youtube.com/watch?v=gs6xaIRq9ao

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от empar » 02 Дек 2019, 21:39

При мен беше алтернаторът.
Имах Валео с китайски реле-регулатор(така купих колата) и правеше абсолютно същото, само че при мен играта беше между 500 и 1500 оборота и след 7-8 такива "итерации" изгасваше с жестока вибрация.
Сложих 120 амперов БОШ от М52 с единичния ванос и проблемът изчезна! :paranoid:

Други възможни причини са дебитомер, паразитен въздух, блокирало от нагари стъпково моторче(ICV), мръсен дросел, ваноси и т.н. и т.н.

Добре дошъл в света на неравномерно работещия на място М54! :bchug:
Излизането от този свят е като от мафията... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от zvetiko » 03 Дек 2019, 8:11

Ламбда сонда- имал съм го същото на 318is. След смяната и и след като двигателната електроника си направи адаптациите за около 60км, на един светофар, изведнъж, като по магически път се оправи. ;)
Ако колата има и газова уредба, може да стане още по-интересно- на последната ми кола- с М54, на шестцилиндров двигател бях сложили газов инжекцион, при това всичко беше от висок клас- AG SGI, за четирицилиндров. Признавам отне ми време докато разбера какво се е случило. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 622
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Re: Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от indianeca » 03 Дек 2019, 8:57

empar написа:При мен беше алтернаторът.
Имах Валео с китайски реле-регулатор(така купих колата) и правеше абсолютно същото, само че при мен играта беше между 500 и 1500 оборота и след 7-8 такива "итерации" изгасваше с жестока вибрация.
Сложих 120 амперов БОШ от М52 с единичния ванос и проблемът изчезна! :paranoid:

Други възможни причини са дебитомер, паразитен въздух, блокирало от нагари стъпково моторче(ICV), мръсен дросел, ваноси и т.н. и т.н.

Добре дошъл в света на неравномерно работещия на място М54! :bchug:
Излизането от този свят е като от мафията... :mhihi:


Аз по този повод съм сменил алтернатора с абсолютно обслужен, нови четки, реле и добре мисля работи.
Ваносите са обслужени със сервизен комплект. Пуснах и дим не се вижда някъде да има пробив. Дебитомера незнам, както и стъпковото моторче. Дросела уж майстора го почисти.
Не приятно е и искам да отсраня проблема, трябва да излезна от тая мафия :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 622
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Re: Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от indianeca » 03 Дек 2019, 9:10

zvetiko написа:Ламбда сонда- имал съм го същото на 318is. След смяната и и след като двигателната електроника си направи адаптациите за около 60км, на един светофар, изведнъж, като по магически път се оправи. ;)
Ако колата има и газова уредба, може да стане още по-интересно- на последната ми кола- с М54, на шестцилиндров двигател бях сложили газов инжекцион, при това всичко беше от висок клас- AG SGI, за четирицилиндров. Признавам отне ми време докато разбера какво се е случило. :mhihi:


Да, колата е с газ, бих казал качествени и скъпи компоненти. Там ми е най-съществената драма. В някакви моменти когато има усилие и също забелязах, че когато е студено навън в по-висока скорост от 80км. и нагоре ми присецва и излиза misfire почти винаги първо на 6-ти цилиндър. В топло време се проявява също, но в по-висока скорост 160-170км. Въртях свещи, бубини, инжектори..., все същото...
Газаджията също твърди, че втора ламбда преди катализатора не работи добре, но не вярвах да е тя.
На бензин няма проблем, върви добре, но играта на обороти си я има.
При теб коя ламбда беше за смяна?

П.С
Между другото на загрял двигател какви обороти трвбва да държи? При мен са ~740 rpm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от zvetiko » 03 Дек 2019, 18:26

indianeca написа:
zvetiko написа:Ламбда сонда- имал съм го същото на 318is. След смяната и и след като двигателната електроника си направи адаптациите за около 60км, на един светофар, изведнъж, като по магически път се оправи. ;)
Ако колата има и газова уредба, може да стане още по-интересно- на последната ми кола- с М54, на шестцилиндров двигател бях сложили газов инжекцион, при това всичко беше от висок клас- AG SGI, за четирицилиндров. Признавам отне ми време докато разбера какво се е случило. :mhihi:


Да, колата е с газ, бих казал качествени и скъпи компоненти. Там ми е най-съществената драма. В някакви моменти когато има усилие и също забелязах, че когато е студено навън в по-висока скорост от 80км. и нагоре ми присецва и излиза misfire почти винаги първо на 6-ти цилиндър. В топло време се проявява също, но в по-висока скорост 160-170км. Въртях свещи, бубини, инжектори..., все същото...
Газаджията също твърди, че втора ламбда преди катализатора не работи добре, но не вярвах да е тя.
На бензин няма проблем, върви добре, но играта на обороти си я има.
При теб коя ламбда беше за смяна?

П.С
Между другото на загрял двигател какви обороти трвбва да държи? При мен са ~740 rpm




Колега, като начало изключи газовия инжекцион, особено след това, което описваш, нека DME си направи за 100-на километра бензиновите адаптации. След това може да започне да се търси.
Стъпковото моторче, като възел отговарящ за празните обороти трябва задължително да се ревизира.
като възел.
Придърпването най-вероятно се дължи на недостиг на газ, като причините може да са разнообразни- неправилно оразмерени дюзи, неправилно съотношение налягане на газта- размер на дюзите, изпарител с малка мощност неправилно свързване на подгряването на изпарителя- само по-себе си или съчетано с изпарител с малка контактна площ- да кажем Томасето, неправилен размер на захранващата тръба...
В момента, в който газта не достига, бъгва един или няколко цилиндъра. "Най-хубавото" е, че понякога се бъгва и управлението на бензиновата дюза и дори да превключиш на бензин пак тресе ...

Колата, за която питаш е с една ламбда сонда.

Ако не работи някоя от сондите, не може да се направи коректна настройка на газовия инжекцион, така, че е прав.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 622
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Re: Неравномерни обороти (RPM) BMW E46, 325i, M54B25

Мнение от indianeca » 03 Дек 2019, 23:16

zvetiko написа:Колега, като начало изключи газовия инжекцион, особено след това, което описваш, нека DME си направи за 100-на километра бензиновите адаптации. След това може да започне да се търси.
Стъпковото моторче, като възел отговарящ за празните обороти трябва задължително да се ревизира.
като възел.
Придърпването най-вероятно се дължи на недостиг на газ, като причините може да са разнообразни- неправилно оразмерени дюзи, неправилно съотношение налягане на газта- размер на дюзите, изпарител с малка мощност неправилно свързване на подгряването на изпарителя- само по-себе си или съчетано с изпарител с малка контактна площ- да кажем Томасето, неправилен размер на захранващата тръба...
В момента, в който газта не достига, бъгва един или няколко цилиндъра. "Най-хубавото" е, че понякога се бъгва и управлението на бензиновата дюза и дори да превключиш на бензин пак тресе ...

Колата, за която питаш е с една ламбда сонда.

Ако не работи някоя от сондите, не може да се направи коректна настройка на газовия инжекцион, така, че е прав.


Колега, тази адаптация за която говориш същата ли е като да си я направя с INPA?
А какво имаш впредвид да изключа газовия инжекцион? Да разкача клемата за газта от акумулатора ли?
Иначе компонентите за газовата са:
Инжектори : Баракуда
Изпарител : Km Gold, до колкото знам е голям
Компютъра е АЕВ (Reagas) имам и кабел и софт за него, поръчах си ги, но не разбирам нищо и не съм пипал там.
Свързването на подгряването на изпарителя незнам от къде е взето..., как да разбера?
Да, много си прав. Често бъгва един или няколко цилиндъра. Ако в движение изчистя misfire и мина на бензин колата се движи добре без проблеми и ако сменя на газ отново почва едно безкрайно колебание и не иска да премине на газ. Трябва да спра, да изчакам известно време, да тръгна отново, тогава ще мине на газ, но не за дълго и ще присецне отново и ще излезне misfire и цикъла е ясен.
Ако е от ламбда, ще я сменя, но незнам как да разбера дали е от нея. Незнам какво да гледам и в какви стойности.
Стъпковото ще го сваля тези дни при първа възможност и ще го почистя.
Много благодаря за съдействието. Много е неприятно и ме измъчва безкрайно. Дадох доста пари за газова система, а като тръгвам на път стискам палци...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook