термостат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

термостат

Мнение от cfk » 12 Яну 2007, 0:50

Здравейте, колата ми е 320д-М47. Имам проблем с работната температура на двигателя. Колата загрява доста бавно, за да стигне средата й отнема около 35-40 мин и то на градско със сутрешните задръствания. Другия проблем е че като стигне средата ако е студено времето и карам с по-висока скорост температурата пада на 1/4. Питах в един сервиз и ми казаха, че имало два термостата - долен и горен/някакъв ARG или подобно/ и няма как да се разбере кой точно е развален и за това трябвало да се сменят и двата. Може ли някой де ме посъветва как да реша проблема и дали въобще е от термостата. Сетих се още нещо, зад радиатора видях, че има някякви жалузи които да спират въздушния поток при движение и се регулират с вакумен клапан, възможно ли е и това да оказва влияние ако не действат? Благодаря!

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 12 Яну 2007, 9:16

100% е термостат и наистина са
два и ако ти се занимава можеш
да свалиш основния и да го вариш
в една тенджера да видиш дали
отваря...
Ма мен ако питаш сменяй и двата
не са чак толкова пари, а и все
пак хубава кола караш не бива да
я съсипваш с тънене от термостати.

Имай впредвид, че при повечето БМВ-та
термостаите са консуматив ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Мнение от petio » 12 Яну 2007, 20:44

Така-а-а, понеже съм доста пресен с термостата ще кажа че според източник които не се сещам кой е, на въпроса ми :бе то колата има два кой да сменям той ми отговри, че единия е за няква друга работа там, а основния си е този дето сбъгясва нещата. Съжалявам за аматьорското изказване, но това е всичко което знам за втория термостат. Сменяш го и забравяш - в колата топло и разхода пада. Изпитана работа 8) . А другото, за което пак съм пресен е нафтовата печица. Ако не работи мно-о-о-о-го бавано загряване и то сега дето направо не си е студено, а при -15? Не ми се мисли. А комбинацията от двата проблема, както беше при мен=стууууд :confused: . Ми надявам се да съм бил полезен :D . Ааа и термостат - 100лв, печка - 400 лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 13 Яну 2007, 14:22

Проблема с температурата вече е решен. Смених термостата в сервиз, 90 и няколко лева излезе без труда и сега колата загрява доста по бързо и стрелаката държи средата независимо от условията на работа. Стария термостат беше със строшени щипки и наистина си беше дал фира, лошото е че дори оригиналните ги правят пластмасови и лесно заминават. Горния термостат - EGR, не съм го пипал, понеже исках да видя дали нещата ще се оправят само със смяната на основния и за сега всичко е ок. По въпроса за жалузите зад радиатора, там има една клапа която като е студена колата ги затваря посредством вакум, за да не минава насрещен студен въздух, а като е висока темп. ги отваря. В сервиза я тестваха и се оказа, че въпросната не действа и ще трябва нова. Сега и нея като я сменя и печката като си оправя, вече ще съм готов за зимата :D ,дето я няма.
Поздрави на всички...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook