Филтър за картерни газове
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Филтър за картерни газове
Купих си е46 318 1999г. преди 3 месеца и забелязвам че губи масло по някакви грамове и си мисля че проблема е в филтъра защото не съм го сменял и предишния собсвеник също не го е.Но не мога да го намеря къде седи търсех в нета но немога да намеря нищо. Малко помощ ще е много полезна благодаря.
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Филтър за картерни газове
Първо твоя калапан за картерни газове няма филтър, а е само "гол" клапан. Ще го намериш по тази диаграма - Номер 1 от нея:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1514
Клапана е монтиран с две винтчета (за шестограм) върху планката между двете части на смукателния колектор. Трябва да се свали ваната на филтъра за купе, за да се открие достъп до него. Малко неприятно се сваля, защото винтовете са под клапана и няма видимост.
Така изглежда и самия клапан: https://www.google.bg/search?q=bmw+e46+318i+ccv+valve&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiI3dL4ma_WAhUhEpoKHcO4CfgQ_AUICigB&biw=1760&bih=868#imgrc=sAG7lgWpIhYtKM:
Иначе при този клапан най-честия проблем, е че се пука мембраната му и колата започва да смуче паразитен въздух и да губи обороти на празен ход. Хубаво е да се смени, ако не е сменян отдавна, но ако имаш разход на масло, не очаквай да е от него. Наистина през него минават известни маслени пари, които отиват за изгаряне, но нищо значително. Дори ако е клапана е изправен, колата ще изгори през него повече масло, отколкото ако е спукан
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1514
Клапана е монтиран с две винтчета (за шестограм) върху планката между двете части на смукателния колектор. Трябва да се свали ваната на филтъра за купе, за да се открие достъп до него. Малко неприятно се сваля, защото винтовете са под клапана и няма видимост.
Така изглежда и самия клапан: https://www.google.bg/search?q=bmw+e46+318i+ccv+valve&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiI3dL4ma_WAhUhEpoKHcO4CfgQ_AUICigB&biw=1760&bih=868#imgrc=sAG7lgWpIhYtKM:
Иначе при този клапан най-честия проблем, е че се пука мембраната му и колата започва да смуче паразитен въздух и да губи обороти на празен ход. Хубаво е да се смени, ако не е сменян отдавна, но ако имаш разход на масло, не очаквай да е от него. Наистина през него минават известни маслени пари, които отиват за изгаряне, но нищо значително. Дори ако е клапана е изправен, колата ще изгори през него повече масло, отколкото ако е спукан
- EH0260BB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 7.04.2012
- Местоположение: Плевен
- Кара: пил
- Мечтае да кара: пил и да стигне жив
- Детайли за колата: мътни
Re: Филтър за картерни газове
danielgenov написа:Иначе при този клапан най-честия проблем, е че се пука мембраната му и колата започва да смуче паразитен въздух и да губи обороти на празен ход. Хубаво е да се смени, ако не е сменян отдавна, но ако имаш разход на масло, не очаквай да е от него.
И аз съм на същото мнение
По-вероятно е М43 да губи масло от уплътненията на картера, на ангренажния капак и на маслената конзола, отколкото от гумички на клапаните или от сегменти.
Свали предпазната кора под двигателя и огледай за течове.
Моята М43-ка се е "поизпотила" доста с масло, ама това не е болка за умиране. Тъкмо блока на мАторя няма да ръждясва
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани