Няколко въпроса

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Няколко въпроса

Мнение от taba4ko » 13 Сеп 2017, 20:06

Привет колеги.
Бихте ли ми казали как може да се познае дали вие заден лагер на главина или диференциал, ако не може да се определи това по издавания шум (виене), който се чува в купето, без да се разглобява каквото и да е било?
Споменаха ми за някакъв филтър в казанчето на фидравличната течност, който се сменял. Когато бил за смяна, волана започвал да се върти по-трудно. Има ли такова нещо и дали се сменя само той или цялото казанче?
На колко километра се сменят свещите на колата, при положение, че се кара само на бензин? Ако колата работи добре, то налага ли се смяна изобщо? Какво се прави ако някоя от свещите по някаква причина не иска да се отвие, все едно е заварена?
Благодаря предварително.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Няколко въпроса

Мнение от vvasilev1 » 13 Сеп 2017, 22:43

Ако имаш проблем с главина, като вдигнеш автомобила на крик/подемник и завъртиш колело докато автомобила е на свободна се чува стържене/шум от съответното колело. Освен това има ако хванеш колелото и го разклатиш навън/навътре, при разбита главина си има аксиален луфт.

Не ми е известно да има филтър на хидравличната помпа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Няколко въпроса

Мнение от cmdkick » 13 Сеп 2017, 22:51

vvasilev1 написа:Не ми е известно да има филтър на хидравличната помпа.


Самите казанчета имат, така че за да го смениш трябва да смениш цялото казанче... Не е нещо което се прави от много хора, в повечето случаи се сменя само течността и волана олеква.
Tires are evil - destroy them all ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Няколко въпроса

Мнение от Denmark » 14 Сеп 2017, 0:57

аз го смених казанчето и течността - разлика никаква. Но поне е чисто за сега и все още не е протекло.

свещите май бяха на 60к по каталог, но могат да карат доста повече. Гледай да не счупиш някоя като ги развиваш ако са спекли, че ще се вкараш във филм. Иначе аз мойте ги смених като взех колата и съм ги забравил, а вече съм минал около 100к и няма проблеми.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 13.10.2009
Местоположение: Чирпан / Синеморец
Пол: Мъж
Кара: квоту има
Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта

Re: Няколко въпроса

Мнение от c7aH4eB » 14 Сеп 2017, 9:38

Щом имаш промяна във въртенето на волана първото, което може да пробваш е само със смяна на течността. Не се ли оправи почваш да търсиш другаде проблема.
За свещите, както спомена колегата 50-60к някъде им дават, но реално и днешно време направо си е на късмет като купуваш нови. Можеш да изкараш и 1000 км, а можеш и вечни времена, независимо дали си купил евтини или скъпи. Мое мнение, че малко хора ги сменят по някакъв пробег или профилактично, освен ако не започне да прекъсва някой цилиндър.
Иначе има спрейове, а бях и чел някъде че със спирачна течност на един два пъти капваш малко в гнездото покараш малко и така. :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Няколко въпроса

Мнение от taba4ko » 14 Сеп 2017, 22:31

Като цяло колата работи добре. Волана е малко по-твърд от колкото ми се струва в сварнение с други коли, които карам на работа. Интересното е, че на колата ми съм и направил 80000 от както я имам и сега се реших да сменя свещите. Промяна не открих след това. За 2-ти път сменям хидравличната течност от както имам колата. Първият пък когато я купих. Течността беше като боза. Сега си беше бистра червена. До сега не съм сменял казанчето. Разлика в начина на въртене на волана не съм открил след нито една смяна. Да предположим, че поне сега съм си облужил колата :).
Най много ме притеснява виенето което се появи от 1-2 седмици. Кой ли не се изреди да се вози и да слуша и всеки път дава различна диагноза. То не беше ляв лагер, после десен, та накрая и дифа. Сега си карам, тя си ми вие, а аз не смея да сменям нищо, докато не разбера точно какво е.
Така и така съм почнал да питам: какво е точното предавателно отношение на диференциала ми? 3.38 или 3.45? Кoлата е 323ci. На последната смяна на маслото се заврях да погледна но не манерих нищо на дифа.
Също така, изчетох доста теми за разликата в показанието между разхода по борд и до горе на колонка. Успях да разбера, че бензиновите Е46 показвали доста по-точно от колкото дизеловите. Странното е, че моята показва точно 0,8 литра по-малко на борд от колкото до горе на колонка. За мен това е доста голяма разлика.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Няколко въпроса

Мнение от Denmark » 15 Сеп 2017, 0:12

На 323i е 3,07 дифа.

От лагерите виенето обикновено е по-силно и грубо (хаха не знам как да обясня това което ми е в главата :mhihi: ). И според мен карай докато започне да се чува по-ясно. И диф и лагер да е, все ще се сменя като му дойде времето, така че няма какво да се притесняваш. При дифовете понякога виенето е само при ускорение или само при отпускане на газта (така беше при мен като го смених).

Воланите принципно са си по-твърди на Е39 и Е46, но зависи и с какво ги сравняваш.

При мен разхода е 8,6 с 99% извънградско каране, пак на 323i.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 13.10.2009
Местоположение: Чирпан / Синеморец
Пол: Мъж
Кара: квоту има
Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта

Re: Няколко въпроса

Мнение от c7aH4eB » 15 Сеп 2017, 9:13

vvasilev1 написа:Ако имаш проблем с главина, като вдигнеш автомобила на крик/подемник и завъртиш колело докато автомобила е на свободна се чува стържене/шум от съответното колело. Освен това има ако хванеш колелото и го разклатиш навън/навътре, при разбита главина си има аксиален луфт.

Не ми е известно да има филтър на хидравличната помпа.


Качи колата на подемник при възможност да не се заиграваш с крика само да го нагласяш и пробвай това, може пък да изкочи нещо :dunno:

БМВ, Мерцедес са си по-тежки воланите, ако служебките са ти ваг-ове или някви по-новички с ел хидравликата затва ти се струват лекички :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Няколко въпроса

Мнение от taba4ko » 15 Сеп 2017, 14:57

Denmark написа:На 323i е 3,07 дифа.


И аз така знам, но в много сайтове има другите отношения и аз почнах да се обърквам. Даже ми казаха че е 2.93 с ръчни скорости и 3.07 с автоматични. Аз съм с ръчни.

Denmark написа:При мен разхода е 8,6 с 99% извънградско каране, пак на 323i.


Разхода не е от значение колко е. 0,8 литра по-малко е разхода по борд в сравнение с този който показва когато заредя до горе. Иначе казано за лесна сметка примерно 9,2 разход по борд и 10 по колонка до горе.

Denmark написа:Воланите принципно са си по-твърди на Е39 и Е46, но зависи и с какво ги сравняваш.


Ами с VW Sharan 01', Opel Vectra 04', VW Golf 3 94', Audi A4 B5 98', Audi A4 B6 03', Mercedes W203 01', за френските да не ги изброявам.

Denmark написа:От лагерите виенето обикновено е по-силно и грубо (хаха не знам как да обясня това което ми е в главата ). И според мен карай докато започне да се чува по-ясно. И диф и лагер да е, все ще се сменя като му дойде времето, така че няма какво да се притесняваш. При дифовете понякога виенето е само при ускорение или само при отпускане на газта (така беше при мен като го смених).


Виенето е постоянно, прилича като на тролей. Става по-интензивно когато се увеличава скоростта, и остава същото без значение дали искорявам или не.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Няколко въпроса

Мнение от ivoaudi » 15 Сеп 2017, 20:13

Шумовете от лагерите се променят обикновено като въртиш волана в движение ляво-дясно, а дифа като отнемаш и натискаш газта. Вдигни колата на подемник, изключваш ДСЦ, палиш, трета да речем, форсираш, гасиш и слушаш. Вероятно и двата ти задни лагера са за смяна като те чета как някак отвсякъде се чува и не може да се определи. Можеш и да хванеш долния носач с ръка на съответната страна, сам ще усетиш как грапаво вибрира в ръката ти.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Няколко въпроса

Мнение от Denmark » 16 Сеп 2017, 1:53

3,07 е дифа на ръчките.

http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios_E46.htm


taba4ko написа:Виенето е постоянно, прилича като на тролей. Става по-интензивно когато се увеличава скоростта, и остава същото без значение дали искорявам или не.


Така по-изглежда да е лагер, или и 2-та както и колегата пише, ако си сигурен че шума е от отзад. Да я вдигнат майсторите и да чуят отдолу, или карай докато стане по-отчетлив шума.
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook