DME или ECU update след датчик
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
DME или ECU update след датчик
проблема е следния след смяна на датчик на разпределителния вал оборотите паднаха на 700 и ми излязе гешка 104 проблем с ваноса в нета пише че при някои модел след смяна на датчика трябва да се препрограмира незнам DME или ECU защото по новите датчици били за по нова версия били подобрени ходих в бмв и ми казаха че трябвало да се програмира за диагностика и програмиране ми искат около 100 евро щяло да отнеме час ,час и половина .И сега да минем по същество някой може ли да ми обясни какво трябва да се програмира как се програмира с коя програма този update от каде мога да го намеря колегите дето се занимават с диагностика и програмиране ако са наясно за ко става въпрос ще съм безкраино благодарен и ако карам така може ли да се прцака нещо друго по колата не е проблема за парите нямам много доверие да ми ровят по колата
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: DME или ECU update след датчик
Ползвай търсачка за update-a ..... писано е
Slitter и Dimotroff за СФ, за Пловдив мога да го направя и аз.
Slitter и Dimotroff за СФ, за Пловдив мога да го направя и аз.
Re: DME или ECU update след датчик
колега аз не съм в българия иначе до сега да съм потърсил някой колега
Re: DME или ECU update след датчик
За пръв път чувам, че заради датчик на разпределителния вал трябва да се препрограмира ЕКУто. Колега виж, по принцип ЕКУто се препрограмира при дизелите след смяната на дебитомера, който реално си е датчик, който мери въздуха. Ама това само при дизелите, защото дебитомера е по-различен. Ама за бензините, както разбирам си с 2.2 новия мотор, съдейки по ника ти и това малко ме съмнява. Проверих и наистина има нов датчик, който замества стария с нова номенклатура. Стария вече не се произвежда, но това е направено по принцип заради дефекти, които е проявила първата партода, сега явно е доосъвършенстван. Датчика на разпределителния вал си е един прост импулсен датчик. Не виждам защо трябва да се подменя софтуера, заради това. Ъпдейта при бензинките касае в по-голямата си част пренастройката на двигателите да работят по различните ЕКО стандарти за вредни емисии, изпускани в атмосферата. Много-много не се сменява софт, заради един датчик прост
Евентуално това, което трябва да се направи е да се изтрият корективните настройки и да се изчака колата да се обучи сама в рамките на 10-на километра след старта. Ама това можеш и сам да го направиш, без да ходиш да ти ги трият през компютър, а просто откачи акумулатора за 10-15 мин. Така пак се трият! И като запалиш може да клати отначало обороти малко докато се обучи, но после, ако всичко е наред би трябвало да се оправи сама. В противен случай трябва да се търси проблем и другаде.

- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: DME или ECU update след датчик
Този въпросния датчик, го сменях преди 3 дена и в кутийката му имаше едно листче и пишеше,че ако датчика ви е с някакъв си номер (BMW partnumber .... завършващ на 81 и вариант завършващ на 82), след замяната му с новия, трябвало да се провери колата и ако се налага да се препрограмира(това беше точната дума). Като го вземах от Вари, човека ми обърна внимание на това листче и каза че понякога се налагало. За момента аз нямам грешки моя,завършваше пък на 82 B .
Ще го потърся листчето и ще постна какви пише точно на него.
Ще го потърся листчето и ще постна какви пише точно на него.
Re: DME или ECU update след датчик
Е добре де, кой точно софтуер трябва да се сложи тогава??? Ето ги възможностите:
12 14 7 545 416
MS43
Left-hand drive
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 416
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU4 exhaust emissions standard (S167A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 416
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU3 exhaust emissions standard (S169A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 602
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
National version Japan (L807A) = Yes
And:
Automatic transmission (S205A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 552 014
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU3 exhaust emissions standard (S169A) = Yes
And:
Power reduction (S843A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 418
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU2 exhaust emissions standard (S168A) = Yes
Or:
Without catalytic converter (S199A) = Yes
Or:
Data record without EOBD (S861A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
Eто я и схемата с датчика:

Ето и двете номенклатури:
Pulse generator, camshaft
12 14 1 438 081
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, April 1 0.053 kg / 0.117 lb
12 14 7 539 165
1 0.057 kg / 0.126 lb
Стария се произвежда до април 2004, новия след това до края на производството на е46 и може би продължава да се произвежда за този двигател за други видове купета като е60. Обаче кво се оказва, че софтуерите и за 2001 и за тези след 2004 са едни и същи! Интересно ми е кой софт се слага, заради датчика!!!!!!!
Сега гледах и базите, явно тези, които са със софт до 2004 трябва да се промени, а именно:
Basic control unit DME
12 14 7 519 308
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.348 kg / 0.767 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 519 309
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.348 kg / 0.767 lb
Basic control unit DME
12 14 7 520 873
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.000 kg / 0 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 527 919
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.000 kg / 0 lb
Basic control unit DME
12 14 7 530 854
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, June 1 0.347 kg / 0.765 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 530 855
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, June 1 0.347 kg / 0.765 lb
Basic control unit DME
12 14 7 528 050
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, February 1 0.342 kg / 0.754 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 528 051
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, February 1 0.342 kg / 0.754 lb
Basic control unit DME
12 14 7 536 649
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, August 1 0.351 kg / 0.774 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 536 650
НЕ ЗНАМ!!!
12 14 7 545 416
MS43
Left-hand drive
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 416
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU4 exhaust emissions standard (S167A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 416
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU3 exhaust emissions standard (S169A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 602
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
National version Japan (L807A) = Yes
And:
Automatic transmission (S205A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 552 014
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU3 exhaust emissions standard (S169A) = Yes
And:
Power reduction (S843A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
12 14 7 545 418
MS43
Left-hand drive
For vehicles with:
EU2 exhaust emissions standard (S168A) = Yes
Or:
Without catalytic converter (S199A) = Yes
Or:
Data record without EOBD (S861A) = Yes
... — '05, March 1 0.000 kg / 0 lb
Eто я и схемата с датчика:

Ето и двете номенклатури:
Pulse generator, camshaft
12 14 1 438 081
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, April 1 0.053 kg / 0.117 lb
12 14 7 539 165
1 0.057 kg / 0.126 lb
Стария се произвежда до април 2004, новия след това до края на производството на е46 и може би продължава да се произвежда за този двигател за други видове купета като е60. Обаче кво се оказва, че софтуерите и за 2001 и за тези след 2004 са едни и същи! Интересно ми е кой софт се слага, заради датчика!!!!!!!
Сега гледах и базите, явно тези, които са със софт до 2004 трябва да се промени, а именно:
Basic control unit DME
12 14 7 519 308
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.348 kg / 0.767 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 519 309
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.348 kg / 0.767 lb
Basic control unit DME
12 14 7 520 873
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.000 kg / 0 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 527 919
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, March 1 0.000 kg / 0 lb
Basic control unit DME
12 14 7 530 854
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, June 1 0.347 kg / 0.765 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 530 855
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '03, June 1 0.347 kg / 0.765 lb
Basic control unit DME
12 14 7 528 050
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, February 1 0.342 kg / 0.754 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 528 051
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, February 1 0.342 kg / 0.754 lb
Basic control unit DME
12 14 7 536 649
MS43/ FLASH
Production discontinued
Can be replaced by the part in the next line
... — '04, August 1 0.351 kg / 0.774 lb
Remanufactured Basic control unit DME
12 14 7 536 650
НЕ ЗНАМ!!!

Re: DME или ECU update след датчик
след като прчетох мненията слязох закачих я да видя дали има грешки нямаше нито една откачих акумолатора за 30 мин пак си е така без промяна
новия сензор е с номер 12 14 7 518 628
стария е с номер 1 438 082 F
в REALOEM един датчик е с два различени номера само не ми казваите че има разлика в тези датчици номер 5 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 ето и снимки на новия и на стария датчик и какво е написано на този лист в кутията
новия сензор е с номер 12 14 7 518 628
стария е с номер 1 438 082 F
в REALOEM един датчик е с два различени номера само не ми казваите че има разлика в тези датчици номер 5 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 ето и снимки на новия и на стария датчик и какво е написано на този лист в кутията
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: DME или ECU update след датчик
Точно това листче имам предвид, но сега като го прочетох по-внимателно видях че пише само за М52 и то произведени преди 01/06/1998, така че не би трябвало да важи за теб. Странно че като си питал са ти казали че трябва програмиране
.
Иначе относно двата номера, различни са понеже единия е спрян от производство, а другия му е наследник (води се подобрен)

Иначе относно двата номера, различни са понеже единия е спрян от производство, а другия му е наследник (води се подобрен)
Re: DME или ECU update след датчик
g_mihalev написа:Точно това листче имам предвид, но сега като го прочетох по-внимателно видях че пише само за М52 и то произведени преди 01/06/1998, така че не би трябвало да важи за теб. Странно че като си питал са ти казали че трябва програмиране.
Иначе относно двата номера, различни са понеже единия е спрян от производство, а другия му е наследник (води се подобрен)
Точно това имах предвид няколко поста по-нагоре. М54 се монтира фабрично със софт, който е с възможно най-новите фърмове и на мен не ми беше ясно кой точно фърм трябва да му се сложи, че реално да бъде ъпдейт, който да заличи проблема от стария софт, щото примерно не чете правилно датчика, както е случая с 320Д '99 примерно и нов дебитомер. Колега, я направо кажи, кой точно ти е двигателя, да не би да става обърквация тука. Да не е м52, а ти да мислиш, че е м54. Направо напиши подробно данните ма колата - година, двигател... всичко или директно постни ВИНа, за да го разнищиме тоя въпрос. Ако действително си с М54 възможно е да има нещо друго, което да причинява тая "проблемация"




Re: DME или ECU update след датчик
това е по големия проблем че на тези живи данни изобщо не им разбирам гледам че се мърдат разни параметри ама за ко става въпрос мотора е М54Б22 защото като я взех беше акцизна интересно е че ведначга след смяна паднаха оборотите излезе грешка 104 изтрих я и сега нямам никакви грешки само в shadow memory имам
ТЕG_UP_1,TEG_DOWN_1,TEG_UP_2,TEG_DOWN2 изобщо немога да намеря в нета какви са тези грешки и немога да ги изрия все са си там от време на време ми излизаше
133 CAN time out (ASC3)
Input binary stream bit data (0-12V)
CAN message between DME/EGS not received within expected time какво означава тази грешка да би да има нещо общо
и ако не е от софта от какво може да иначе пали докато и покажа ключа върви много по добре от преди разхода пак си е същия единстено тези обороти дето паднаха а за живи данни мога да направя един клип които разбира да погледне да си каже мнението
ТЕG_UP_1,TEG_DOWN_1,TEG_UP_2,TEG_DOWN2 изобщо немога да намеря в нета какви са тези грешки и немога да ги изрия все са си там от време на време ми излизаше
133 CAN time out (ASC3)
Input binary stream bit data (0-12V)
CAN message between DME/EGS not received within expected time какво означава тази грешка да би да има нещо общо
и ако не е от софта от какво може да иначе пали докато и покажа ключа върви много по добре от преди разхода пак си е същия единстено тези обороти дето паднаха а за живи данни мога да направя един клип които разбира да погледне да си каже мнението
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани