E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- cssvb94
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 5.08.2010
- Местоположение: Europe
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D Touring 2001
E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Здравейте колеги,
Колата е произведена 2001 година, дизел, модел след "фейслифт".
Забелязах странен и досаден проблем м/у 60км/ч и 90км/ч без разлика дали круиз контрола е включен или не, но е най-забележимо при вкл.
На равен участък от пътя със постоянна скорост м/у посочените и константно подаване на газ от мен или от круиз контрола зададената скорост остава абсолютно непроменена, но оборотите започват да се променят по следния начин:
Започва увеличаване до към 1200-1500 об за да превключи на 4та скорост, след това вече на 4та, колата сякаш решава че е твърде висока и няма да може да поддържа зададената и превключва обратно на 3та.
В резултат на което оборотите пак се променят и цикъла започва отново.
Усещането е едва доловими на пръв поглед тласъци, които са крайно досадни и неприятни при продължително шофиране да речем по магистрала.
Пътувам изключително на дълги разстояния и определено е проблем подобно поведение.
Разхода на гориво е непроменен и е в рамките на около 5л/100км.
Какво е направено до сега:
1. В оторизиран сервиз на БМВ е сменено трансмисииното масло преди около 8 месеца. Проблема си остана. Имаше го и преди и след смяната. По мое субективно усещане долната граница на км/ч при което се проявява се измести от около 50 км/ч на 60 км/ч.
2. В два оторизирани сервиза на БМВ (БГ и чужбина) е замерен въздушния и горивен поток. Никакви отклонения и флуктуации.
3. Пълно тесване на ел. модулите на двигателя. Никакви проблеми.
4. Дюзи - изправни.
В момента колата е в оторизиран сервиз и от там след връзка с БМВ Германия посъветваха да се смени пак маслото на трансмисията с такова с различен вискозитет.Господата от Германия и от сервиза са на мнение, че става вероятно въпрос за механичен проблем. Вероятна следваща стъпка, ако новото масло не разреши проблема е сваляне на трансмисията и тестване на стенд и последващо отваряне .. и т.н.
Ще се радвам на всякакви обосновани мнения, какви може да се вероятните причини за проблема.
Колата е произведена 2001 година, дизел, модел след "фейслифт".
Забелязах странен и досаден проблем м/у 60км/ч и 90км/ч без разлика дали круиз контрола е включен или не, но е най-забележимо при вкл.
На равен участък от пътя със постоянна скорост м/у посочените и константно подаване на газ от мен или от круиз контрола зададената скорост остава абсолютно непроменена, но оборотите започват да се променят по следния начин:
Започва увеличаване до към 1200-1500 об за да превключи на 4та скорост, след това вече на 4та, колата сякаш решава че е твърде висока и няма да може да поддържа зададената и превключва обратно на 3та.
В резултат на което оборотите пак се променят и цикъла започва отново.
Усещането е едва доловими на пръв поглед тласъци, които са крайно досадни и неприятни при продължително шофиране да речем по магистрала.
Пътувам изключително на дълги разстояния и определено е проблем подобно поведение.
Разхода на гориво е непроменен и е в рамките на около 5л/100км.
Какво е направено до сега:
1. В оторизиран сервиз на БМВ е сменено трансмисииното масло преди около 8 месеца. Проблема си остана. Имаше го и преди и след смяната. По мое субективно усещане долната граница на км/ч при което се проявява се измести от около 50 км/ч на 60 км/ч.
2. В два оторизирани сервиза на БМВ (БГ и чужбина) е замерен въздушния и горивен поток. Никакви отклонения и флуктуации.
3. Пълно тесване на ел. модулите на двигателя. Никакви проблеми.
4. Дюзи - изправни.
В момента колата е в оторизиран сервиз и от там след връзка с БМВ Германия посъветваха да се смени пак маслото на трансмисията с такова с различен вискозитет.Господата от Германия и от сервиза са на мнение, че става вероятно въпрос за механичен проблем. Вероятна следваща стъпка, ако новото масло не разреши проблема е сваляне на трансмисията и тестване на стенд и последващо отваряне .. и т.н.
Ще се радвам на всякакви обосновани мнения, какви може да се вероятните причини за проблема.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Можеш да пробваш ресет на скоростната кутия:
Завърташ ключа в положение точно преди да запали (втори контакт), натискаш педала на газта до долу и държиш 30 секунди, след това го отпускаш и палиш.
Тъпо е като предложение, но поне може да опиташ.
Завърташ ключа в положение точно преди да запали (втори контакт), натискаш педала на газта до долу и държиш 30 секунди, след това го отпускаш и палиш.
Тъпо е като предложение, но поне може да опиташ.
Si non confectus, non reficiat.
- cssvb94
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 5.08.2010
- Местоположение: Europe
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D Touring 2001
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Благодаря за идеята, ще пробвам това когато си взема колата от сервиза и не съм сменил маслото.
Все пак трябва да им дам отговор дали да правят смяната или да си я прибирам.
По съвет на приятел, още докато му обяснявах проблема и преди да спомена какво са казали от сервиза - той изказа точно същото като тяхното мнение.
Вероятно се дължи на вискозитета на използваното масло.
Скъпа проба, дано да си заслужава парите - в този оторизиран сервиз цената на маслото + филтри + труд = 480лв.
Все пак трябва да им дам отговор дали да правят смяната или да си я прибирам.
По съвет на приятел, още докато му обяснявах проблема и преди да спомена какво са казали от сервиза - той изказа точно същото като тяхното мнение.
Вероятно се дължи на вискозитета на използваното масло.
Скъпа проба, дано да си заслужава парите - в този оторизиран сервиз цената на маслото + филтри + труд = 480лв.
- cssvb94
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 5.08.2010
- Местоположение: Europe
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D Touring 2001
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Маслото е сменено - Dexron 6
По съвет на сервиза, трябва да се изминат поне 300 км за да може да се смаже достатъчно скоростната кутия.
Това плуване на оборотите все още го има и ако остане дори и след въпросния пробег, според сервиза следващата стъпка е хидро-блока на трансмисията.
Сваляне, разглобяване и евентуално рециклиране с почистване или нов блок.
Ако знаете цената на тази услуга и/или цената на хидро-блока, моля да я напишете в темата.
Сагата продължава.
По съвет на сервиза, трябва да се изминат поне 300 км за да може да се смаже достатъчно скоростната кутия.
Това плуване на оборотите все още го има и ако остане дори и след въпросния пробег, според сервиза следващата стъпка е хидро-блока на трансмисията.
Сваляне, разглобяване и евентуално рециклиране с почистване или нов блок.
Ако знаете цената на тази услуга и/или цената на хидро-блока, моля да я напишете в темата.
Сагата продължава.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Цената е доста дебела...за жалост не мога да кажа точна цифра, а и тя зависи до голяма степен и от сервиза.
На мен обаче ми мирише малко на софтуерен проблем в управлението на кутията - в тази насока замислял ли си се ?
На мен обаче ми мирише малко на софтуерен проблем в управлението на кутията - в тази насока замислял ли си се ?
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Смяната на предавките не се ли управляваше електронно? В този ред на мисли ще ти кажа че хората с които работиш а те с тези в германия трябва да бъдат натискани да си свършат работата ако има такава за тях, от личен опит знам че германците не са това което бяха и последните няколко пъти като имах служебна работа с немци, нещо ми се скатаваха и трябваше да им пиша мейли всеки ден. Успех 

- Sorrow
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 2.12.2009
- Местоположение: София / Пловдив
- Пол: Мъж
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
Имах абсолютно същия проблем на старата ми кола с автоматик (новия Lancer). Промяна на оборотите с 200-250rpm при скорости над 120-130, т.е. след около 2000 оборота. Резултатът беше същото придърпване и на магистрала се усещаше доста. Колата беше гаранционна, но от Балкан Стар така и не успяха да открият проблема. Лошото е, че се случваше в 95% от случаите и когато колата е при тях или караме за тест с техен човек вътре - напук нямаше проблеми. Накрая снимах с телефон и показах на хората в сервиза, но и това не промени нещата. Тестваха кутията и беше ок. Писна ми и се отказах да се занимавам, но впоследствие пак започна да ме дразни и отново отидох в сервиза им. Този път ми съобщиха, че тази промяна на оборотите е нормална, тъй като колата е умна и постоянно включва и изключва системи, които не й трябват. Случвало се дори когато си свалям прозорците - това също оказвало влияние на оборотите. Освен това автомата бил адаптивен и се настройвал според карането ми. Последното е вярно, но не и при продължитено поддържане на скоростта, както е в случая. Не се впечатлих от казаното и ми беше ясно, че не знаят какъв е проблема, за това кротко си стиснахме ръцете и останахме на тази версия. Накрая проблемът просто изчезна от самосебе си.
- cssvb94
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 5.08.2010
- Местоположение: Europe
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D Touring 2001
Re: E46 320D, 2001, автоматик - проблем с оборотите
И на мен ми се струва че е софтуерен проблем, още повече съм ИТ инженер.
Диагностика от август 2010 до сега е правена 3 пъти в оторизирани сервизи, да не говорим че си купих ОБД2 тестер и аз също проверявам от време на време.
Резултатът е винаги един и същ - никаква грешка или отклонение от нормите.
Само едно предупреждение беше регистрирано - на еди коя си дата за малко АБС системата е останала без захранване - сменях акомулатор и това е.
Помолих специално да наблегнат на диагностика на всякакви модули свързани със скоростната кутия, дори ако трябва да препрограмират с фабрични настройки, но и тук всичко е ОК.
Има 2 датчика на педала на газта и съмнението първоначално падна върху тях, но .. и те не бяха.
Днес сутринта, когато отивах на работа нямаше никакъв проблем, което е наистина нещо ново, но когато се прибирах обратно вечерта се забеляза пак, но с чувствително по-малка амплитуда на плаване на оборотите.
Ще ги навъртя тези 300км и стискам палци да е това, другият вариант е този хидро-блок
До колегата с Лансера - а дано и на моята кола да й писне и да се оправи
И е верно, че напоследък всички уреди станаха по-умни от нас, и тостер не ми се купува.
Диагностика от август 2010 до сега е правена 3 пъти в оторизирани сервизи, да не говорим че си купих ОБД2 тестер и аз също проверявам от време на време.
Резултатът е винаги един и същ - никаква грешка или отклонение от нормите.
Само едно предупреждение беше регистрирано - на еди коя си дата за малко АБС системата е останала без захранване - сменях акомулатор и това е.
Помолих специално да наблегнат на диагностика на всякакви модули свързани със скоростната кутия, дори ако трябва да препрограмират с фабрични настройки, но и тук всичко е ОК.
Има 2 датчика на педала на газта и съмнението първоначално падна върху тях, но .. и те не бяха.
Днес сутринта, когато отивах на работа нямаше никакъв проблем, което е наистина нещо ново, но когато се прибирах обратно вечерта се забеляза пак, но с чувствително по-малка амплитуда на плаване на оборотите.
Ще ги навъртя тези 300км и стискам палци да е това, другият вариант е този хидро-блок

До колегата с Лансера - а дано и на моята кола да й писне и да се оправи

И е верно, че напоследък всички уреди станаха по-умни от нас, и тостер не ми се купува.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани