Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
Колеги, клапана за регулиране на вакума към турбината ми се прецаква вече за трети път
но сега съм решил да не давам отново пари за нов а да пробвам ремонт и по показаният начин http://www.youtube.com/watch?v=QBtqAFX1ck8, изглежда елементарно, как мислите дали ще стане нещо




Последна промяна cfk на 17 Апр 2011, 13:17, променена общо 1 път
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
Проблема ти не е в клапана - търси го другаде. Не може 3 пъти подред да се скапва клапана - предполагам, че си слагал все нови...
Si non confectus, non reficiat.
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
Скапват се, като е нов клапана лостчето което движи геометрията на турбината има ход около 1,5 см и колата върви добре при всякакви обороти, постепенно в рамките на година-2 хода на лостчето намалява като накрая едва помръдва 2-3 мм и колата е като запушена във високите обороти, при смяна на въпросният клапан цикълът са повтаря. Въпросят е от какво се скапва и ако му се направи показаната интервенция дали няма да изкара повече от оригиналният, освен че ще се спести някой лев.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
Не съм много сигурен, че е точно така - има хора, които с години си карат с един и същ клапан и нямат проблеми. Иначе идеята със смазването на буталцето ми изглежда добра. Само не знам клапана дали е капсулован или спокойно може да се разглоби.
Si non confectus, non reficiat.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
Хах ба..и съвпадението
. Онзи ден рецеклирахме същият клапан, само че на форд. Изпускаше. Капсолован е с метална гривна (има такива клапани и без гривна, залепени са). Гривната се реже, капачката се отделя внимателно и си ти. Замърсява се оста и втулката, хубаво се почистват, смазва се оста и втулката и после залепване на капачката. Само много внимавай с мембраната че е една тънка, да не я скъсаш! Успех
п.п.На видеото, тоя много се напъва, се едно бара жена си


п.п.На видеото, тоя много се напъва, се едно бара жена си

- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
И при мене е същата работа
сега ще опитам с още 1 клапан и после и аз започвам да търся къде е проблема 


- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
Готово, един неработещ клапан вече работи нормално, сега остава да видим колко ще изкара 

- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото
cfk написа:Готово, един неработещ клапан вече работи нормално, сега остава да видим колко ще изкара
Я сподели...рециклира ли го или го смени?
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
По описания начин - разглобих го, смазах буталцето, залепих мембраната и горната част и за сега работи като нов 

- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
Само не можах да видя с какво маже буталцето?Прилича ми на вазелин 

- bochogogogo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
А как разбирате дали буталцето дава пълен ход и дали се е прецакал клапана?
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
http://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHxhFg&feature=related
Намира се от ляво на двигателя под тръбата на въздуховода към въздушният филтър. На клипът се вижда как трябва да движи лостчето при работещ клапан и леко подаване на газ, ако ходът е по-малък /както вече писах при мен беше 2-3 милиметра/ или въобще го няма, значи има проблем
Колата пак върви, но турбото не работи както трябва. Причината обаче може да не е само в клапана, трябва също да се провери вакума към него и дали геометрията на турбината не е блокирала.
Намира се от ляво на двигателя под тръбата на въздуховода към въздушният филтър. На клипът се вижда как трябва да движи лостчето при работещ клапан и леко подаване на газ, ако ходът е по-малък /както вече писах при мен беше 2-3 милиметра/ или въобще го няма, значи има проблем

- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d
Колега и при мен имаше подобен проблем, геометрията на турбото мърдаше, но не до край. Та при мен слагах друг клапан какво ли не правихме и си беше все същото, та оказа се че проблема е в геометрията на самото турбо. Оставил съм го за ремонт на едно место и ми казаха, че ще се наложи да се смени цял кит на променливата геометрия, лагерчета някакви и т. н. това удоволствие излиза 350 лв. Но при твоя случай най-верояно нещо се замърсява самото клапанче от някаква мърсотийка по вакумите. При мен се оказа по-голям проблема, до колкото за самата геометрия ми казаха че при нашите коли трудно се зацапва и блокира. Информативно най често се случват подобни проблеми при турбо компресора от не сменен филтър за картерните газове или запушен катализатор.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани