Проблем с вакуумната система

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 2.01.2009

Проблем с вакуумната система

Мнение от S_KALA » 12 Апр 2010, 23:20

Задравейте,
Обръщам се към вас със следния проблем. При покупката на колата преди около година (318i 99г.) забелязах че маркучето на схемата 14 е прерязано. Намерих подобно и го удължих защото не стигаше до клапана 15. Но преди около месец ми изгоря вентилаторът за вторичния въздух. Интересува ме как се управлява този КЛАПАН 15 и каква му е функцията? Също така забелязах че в маркуче 14 не се образува вакуум, а в маркуче 5 има
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: Проблем с вакуумната система

Мнение от nedbmw » 13 Апр 2010, 21:21

Колега тази система ти вкарва част от изгорелите газове в смукателния колектор и се казва съкратено EGR,тя служи за намаляне на азотните окиси в изгорелите газове и се оправлява от контролера за управление на двигателя по определена схема на включване.И така при теб ,ако изобщо при различните режими на ДВГ-то не се появява никакав вакуум,значи или ти е повреден, запушен клапана или няма ел. връзка м/у клапана и контролера .Проверете ги. :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 2.01.2009

Re: Проблем с вакуумната система

Мнение от S_KALA » 13 Апр 2010, 21:53

Колега благодаря ти за изчерпателния отговор . Само че не съм на ясно чрез вакуум ли се отваря клапан 15? Защото си мисля че поради липсата на такъв по маркуче 14 не се е отварял клапана и вентилаторът за вторичен въздух е нагнетявал във затворена система и съответно изгорял.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с вакуумната система

Мнение от oci » 13 Апр 2010, 23:26

S_KALA написа:Колега благодаря ти за изчерпателния отговор . Само че не съм на ясно чрез вакуум ли се отваря клапан 15? Защото си мисля че поради липсата на такъв по маркуче 14 не се е отварял клапана и вентилаторът за вторичен въздух е нагнетявал във затворена система и съответно изгорял.



Клапана се отваря от вакума създаден от смукателния колектор и не вкарва газове в смукателния колектор а вкарва въздух от вън в изпускателния колектор за удължаване живота на катализатора, ако се загледаш и проследиш, че има маркуч с филтър който да пречиства външния въздух той е зад радиатора от пред срещуположно на помпата.
Това за което говори колегата горе ЕГР имат само дизелите, докато твоето бензиново бмв и вакума се създава от смукатлия колектор минава през ел.клапана за вторичен въздух номер 13 на схемата и най-вероятно той не ти работи за да не създава по натам вакуум и да се е търмозила помпата.
Това не се отразява на работата на двигателя по никакъв начин и ако нямаш катализатор вече не е нужно да я копуваш тази помпа аз моята я изолирах и я махнах, ти също можеш да я откачиш, а ако се качи на диягностика съм сигурен, че този датчик за вторичен въздух ще ти го даде като грешка може и буксата да е окислила така онзи ден оправих колата на един колега.
Ако имаш програма я закачи и кажи каква грешка дава в двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 2.01.2009

Re: Проблем с вакуумната система

Мнение от S_KALA » 14 Апр 2010, 9:49

Благодаря за изчерпателния ти отговор Oci. Катализатора не е свалян но се замислям по въпроса така и така половината система вече е аут ( вентилаторът също е свален). Но не знам какво се получава с втората ламбда сонда след катализатора? Четох доста из форума и май ти имаше някакви проблеми след смяната му с гърне.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook