смяна мотор Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 29.04.2009
Местоположение: с.Владая
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 тдс
Мечтае да кара: настрани
Детайли за колата: Само шпер.

смяна мотор Е46

Мнение от mitio ochite » 20 Мар 2010, 10:30

Здравейте,колеги.Налага ми се да слагам на една Е46ца 318д,мотор от 320д-136кс.Цялото управление ли се сменя(комп.,Евс,ключ) или може да остане нейното си?Номера на нейния комп. е 0281001205 по Бош,а на компа на другия мотор е 0281001445.Благодаря предварително на отзовалите се :yes:
Последна промяна mitio ochite на 22 Май 2011, 23:00, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от slitter » 21 Мар 2010, 1:28

Aми може би не всичко се сменя, ама не е толкова лесно в случая! Ако двигателя беше същия, съответно и същото управление можеше да си остане и да не се пипа нищо, ама за друг двигател ще е необходимо разбира се и друго управление. Като се смени компа на двигателя, трябва да се прекодира с новия вин, т.е. този на купето, на което се слага, за да може от друга страна пък контролерите да могат да комуникират с този на двигателя новия. Така че аз предполагам, че само двигателя и компа, ако се сменят и компа се прекодира, което не е хич лесно, но не и невъзможно, останалите работи биха могли да останат!

И така - слагате двигателя, взимаш компа и се свързваш с един колега от форума f1c, който предполагам може да ти свърши работа. Фирмен диагностичен софтуер като ДИС например може да кодира само нови контролери, некодирани преди това, което значи, че би се наложило да купуваш нов комп, а това ще утежни бюджета. Затова има така наречено хакване на стар контролер със специални програми. Процедурата е следната: разглобява се компа и му се надява специална букса директно в процесора, където могат да се четат и променят със специална програма параметрите. Вписва се новия вин и готово. Така че свържи се с човека и успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 29.04.2009
Местоположение: с.Владая
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 тдс
Мечтае да кара: настрани
Детайли за колата: Само шпер.

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от mitio ochite » 21 Мар 2010, 10:04

Едно голямо МЕРСИ колега.Мотора го качихме вече,естествено не пали с другото управление, и ще трябва да ползвам съвета ти.Другия вариант е да сменям всичко(компа,ЕВС-а,ключа).Дали е по малък филм?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от slitter » 21 Мар 2010, 13:49

mitio ochite написа:Едно голямо МЕРСИ колега.Мотора го качихме вече,естествено не пали с другото управление, и ще трябва да ползвам съвета ти.Другия вариант е да сменям всичко(компа,ЕВС-а,ключа).Дали е по малък филм?


Ами... въпрос на личен избор е вече, но и таблото трябва да сложите от другата кола, щото и то си е контролер и няма да комуникир коректно - няма да ти работи АСЦ и АБС и ще ти светне една точка при километрите, която ще ти сигнализира за това. Още и лайт модула трябва да се сложи, но той не е труден, щот пак ще бъгне таблото. ЕWS не е сложен за смяна, сложен е патрона за ключа и съответно ключалките, тва е истинската гадост! Според мен по-лесно ще ти е с първия вариант!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от KFZ-Handler » 24 Мар 2010, 10:43

slitter написа:
mitio ochite написа:Едно голямо МЕРСИ колега.Мотора го качихме вече,естествено не пали с другото управление, и ще трябва да ползвам съвета ти.Другия вариант е да сменям всичко(компа,ЕВС-а,ключа).Дали е по малък филм?


Ами... въпрос на личен избор е вече, но и таблото трябва да сложите от другата кола, щото и то си е контролер и няма да комуникир коректно - няма да ти работи АСЦ и АБС и ще ти светне една точка при километрите, която ще ти сигнализира за това. Още и лайт модула трябва да се сложи, но той не е труден, щот пак ще бъгне таблото. ЕWS не е сложен за смяна, сложен е патрона за ключа и съответно ключалките, тва е истинската гадост! Според мен по-лесно ще ти е с първия вариант!


Нищо подобно.....

ECU се сменя за дължително за този мотор. Ако го вземеш комплект с EWS от същата кола, ще трябва единствено да се препрограмира ключа за да съответства с EWS-a. Така не сменяш никакви ключалки и други.... Относно таблото - щом е от дизелова кола нямаш проблем...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от slitter » 24 Мар 2010, 11:13

KFZ-Handler написа:
Нищо подобно.....

ECU се сменя за дължително за този мотор. Ако го вземеш комплект с EWS от същата кола, ще трябва единствено да се препрограмира ключа за да съответства с EWS-a. Така не сменяш никакви ключалки и други.... Относно таблото - щом е от дизелова кола нямаш проблем...


Koлега не четеш правилно, аз не съм казвал, че ЕКУ не трябва да се сменя, точно обратното - ако смени само него и се препрограмира, няма да има нужда да сменя каквото и да било друго, щото всичко ще си комуникира идеално. Той попита дали няма да може да мине без препрограмиране, ако смени всичко - може ама е по-голяма играчка, поне според мен, щото ти трябва и лайт модул, и табло, и ЕВС и айде, без да се сменят ключалките, да се местат карантийте от единия ключ в другия! Не е невъзможно, но е повече занимавка - затова казах въпрос на личен избор, а и нещо друго - тогава цялата електроника ще остане да работи с ВИН различен от този на колата. А ако смени ЕКУ и ЕВС, както казваш, колата ще пали безспорно, но ще е половинчата р жабота, щото няма да комуникират останалите работи с тези два контролера! Разумяш ли ме????

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от KFZ-Handler » 25 Мар 2010, 12:12

Колега не се нервирай :mhihi:
Koлега не четеш правилно, аз не съм казвал, че ЕКУ не трябва да се сменя, точно обратното - ако смени само него и се препрограмира, няма да има нужда да сменя каквото и да било друго, щото всичко ще си комуникира идеално.

Да това е най-добрия вариант!
Той попита дали няма да може да мине без препрограмиране, ако смени всичко - може ама е по-голяма играчка, поне според мен, щото ти трябва и лайт модул, и табло, и ЕВС и айде, без да се сменят ключалките, да се местат карантийте от единия ключ в другия!

Под всичко се разбира - ЕЦУ, ЕВС (да е от същата кола, т.е. да е прорамиран за тва ЕЦУ) и чипа от ключа който е 3мм/3мм.
Не е невъзможно, но е повече занимавка - затова казах въпрос на личен избор, а и нещо друго - тогава цялата електроника ще остане да работи с ВИН различен от този на колата.

Всичко е на букси и става за 5 мин. , но ДА проблема с Вина остава...
А ако смени ЕКУ и ЕВС, както казваш, колата ще пали безспорно, но ще е половинчата р жабота, щото няма да комуникират останалите работи с тези два контролера!

Зависи с какви екстри е била колата от която е взето ЕЦУ-то. Ако е била със същите не би трябвало да прави проблем
Разумяш ли ме????

:banghead: Тва не го разбрах...


Поздрави :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от slitter » 25 Мар 2010, 16:09

Koлега, благодаря, че мислиш за мен, но не се нервирам! :mhihi: :mhihi: :mhihi: Просто обяснявам!

Относно последното, за което си писал - ще има проблем, защото няма да има КАН връзка нежду таблото и системата за стабилност и ето защо лампата на АСЦ/ДСЦ ще свети заедно с тази на АБС и системите няма да работят и другото, което не е проблем кой знае какъв, но все пак - ще има една точка при километрите, сигнализираща за проблем в комуникацийте. На евентуален бъдещ етап тази кола сигурно ще се продава, тия таботи се гледат и ще се хванат на една проста диагностика и тогава клиента ще си каже, мале кво са я правили тая кола.... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 3.04.2007
Местоположение: София,Червено Знаме/Bistrenburg
Кара: т на ръба на безумието
Детайли за колата: White/Black ORANGE

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от mirafiori » 25 Мар 2010, 20:38

slitter написа:Koлега, благодаря, че мислиш за мен, но не се нервирам! :mhihi: :mhihi: :mhihi: Просто обяснявам!

Относно последното, за което си писал - ще има проблем, защото няма да има КАН връзка нежду таблото и системата за стабилност и ето защо лампата на АСЦ/ДСЦ ще свети заедно с тази на АБС и системите няма да работят и другото, което не е проблем кой знае какъв, но все пак - ще има една точка при километрите, сигнализираща за проблем в комуникацийте. На евентуален бъдещ етап тази кола сигурно ще се продава, тия таботи се гледат и ще се хванат на една проста диагностика и тогава клиента ще си каже, мале кво са я правили тая кола.... :)


Приятел,убеден съм че грешиш,кан връзката ще работи и лампата няма да свети,явно не си правил подобни "СУАП"-ове и не знаеш какво представлява кан сигнала,затова недей да подвеждаш хората...

Щом са различни еку-тата на двата двигателя ,трябва да ползваш еку+евс+чип от новия мотор...
Успех.
...and work and travel / с вратите/
http://mirafiori.bg/ +359887306727 +359876306727

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 29.04.2009
Местоположение: с.Владая
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 тдс
Мечтае да кара: настрани
Детайли за колата: Само шпер.

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от mitio ochite » 25 Мар 2010, 23:35

В края и аз да напиша :wave: :Сменихме ЕКУ-то,ЕВс-а,лайтмодула и клучалката на волана.Таблото го оставихме,свети като коледна елха,ама ще го гледаме после.Иначе колата пали,отключва,заключва от ключа и всичко си работи с новия вин. Колегата f1c каза че само някои ЕКУ-ТА подлежат на хакване(отключване) и остана да провери.Благодаря на всички отзовали се,ако се прецени да се заключва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от slitter » 26 Мар 2010, 11:51

mirafiori написа:
Приятел,убеден съм че грешиш,кан връзката ще работи и лампата няма да свети,явно не си правил подобни "СУАП"-ове и не знаеш какво представлява кан сигнала,затова недей да подвеждаш хората...

Щом са различни еку-тата на двата двигателя ,трябва да ползваш еку+евс+чип от новия мотор...
Успех.


mitio ochite написа:В края и аз да напиша :wave: :Сменихме ЕКУ-то,ЕВс-а,лайтмодула и клучалката на волана.Таблото го оставихме,свети като коледна елха,ама ще го гледаме после.Иначе колата пали,отключва,заключва от ключа и всичко си работи с новия вин. Колегата f1c каза че само някои ЕКУ-ТА подлежат на хакване(отключване) и остана да провери.Благодаря на всички отзовали се,ако се прецени да се заключва.


Пич, ето ти потвърждение да думите ми - към таблото не върви КАН връзката и за тва свети като коледна елха!!! Никого не подвеждам!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: SF
Кара: E46 M3
Мечтае да кара: Космически кораб

Re: Смяна на мотор Е46

Мнение от KFZ-Handler » 01 Апр 2010, 9:35

Пич, ето ти потвърждение да думите ми - към таблото не върви КАН връзката и за тва свети като коледна елха!!! Никого не подвеждам!


Колега стига....моля те :mhihi:
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook