Проблем с парното и климатика.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 03 Юни 2009, 4:04

Ок да предположим, че е от това за което не съм 100% убеден.
Зареждането на климатичната система не само на колите това се отнася за всички видове климатични системи е строго специфично и абсолютно точно не искам да казвам нищо за колегата но се зарежда толкова колкото е колчеството на система 680+-10 г. за всички дизелови модели на е46 и 740+-25 за всички бензинови това е не може и грам по-малко или повече за това е дадено тази норма +- в тези граници.
Такова зареждане на око въобще няма това са аматьорски изпълнения как ще знае на манометри по налягане колко е заредил фреона се влияе от външната температура на студено показва ниски налягания на топло ако е зареждал да речем около 30 градуса гаранция не е заредил колкото трябва, защото ще му покаже по високо налягане и той ще спре да вкарва фреон в следствие на презареждане се получава хидравличен удър/втечняване на фреона/ и компресора е аут.
Не се става специалист по климатична техника с два манометъра и бутилка фреон трябва учене, четене и мерак.
Мой съвет към колегата slitter смени майстора или искай да ти източи системата да вакумира, вкара масло, най добре и оцветител което не знам дали ще може да го направи така както ми описа с какво разполага още повече ти смени компресора трябва поне 100 мл. масло синтетично полиестерно масло за R 134-a иначе рискуваш пак да сменяш компресора :!: .
Оборотите на двигателя са високи и когато работи системата само с фреон както е при теб с компресора ще стане образно казано таратор.
Дано съм бил полезен ако се съмняваш в думите ми може да отидеш да се посъветваш ама найстина със специялисти в някой от големите сервизи ще ти го потвърдят без станция или машина или везна не се зарежда.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 03 Юни 2009, 8:35

Здравейте,колеги.Следя внимателно темата и не се намесих,защото нямах време да драсна няколко реда.За проблема с духането на топло и студено едновременно при нас го решаваме до голяма степен с презареждане на системата с газ.Искам да кажа,че при 80% от случайте.Моя съвет кам колегите с тези сиптоми е да си презередят климатика както си пише по книгите, и ако не се оправи тогава се отива на диагностика и се търси проблема извън климатичната система.
Сега се обръщам към колегата oci,като чета постовете,които си писал, си правя изводи, чи си разбираш от работата и на тебе може да се разчита.Аз лично бих се възползвал от услугите за климатика,и се обръщам към всички колеги,които търсят добро обслужване - oci е вашия човек.А за пълненето с маркуч и два манометара е остаряло и едва ли има човек,който да го прави прецизно.Както го написа oci при грешка гърми компресора.Навремето нямаше точни станций и като правиш някакъв нестандартен хладилник сам си изчисляваш обема на фреона и с двата манометара го пълниш и работеха дълги години без проблем,но затова трябва много знания и опит.Затова аз не бих се доверил на човек с маркуч и два манонетъра,дори ако аз трябва да го правя.Вие си правете изводите.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 03 Юни 2009, 9:13

ето oci потвърждава това, което си мисля и което си мислех още първия път - майстора ми е калпав. И понеже си мислех, че си въобразявам, явно не съм. Гледал съм го кво прави в ръцете и ви казвам, че вече ме побиват тръпки как някой аматьор се учи на колата ми, а аз плащам за неговите опити. Да не говориме, че сега като стана ДУМА ЗА МАСЛО и не съм напълно сигурен, но ми каза, че слагал някакво ново масло и ако не се лъжа каза, че било минерално. Сега разбирам, че трябвало синтетично. Е сега вече ще се биеме май, щото компресора ми работи, ама на мене ми се струва, че работи шумно. Полудех вече! Знаех си аз, че нещо не е наред, ама викам айде нема да има се бъркам на хората в работата!

Значи, съвет от мене! Аз съм от Младост. Видях рекламата на този майстор в близост до Бизнес Парка. Той се намира в Лозен. Никой да не ходи в Лозен за КЛИМАТИК! Аман от селяци!!!!!!!!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 03 Юни 2009, 14:26

slitter написа:ето oci потвърждава това, което си мисля и което си мислех още първия път - майстора ми е калпав. И понеже си мислех, че си въобразявам, явно не съм. Гледал съм го кво прави в ръцете и ви казвам, че вече ме побиват тръпки как някой аматьор се учи на колата ми, а аз плащам за неговите опити. Да не говориме, че сега като стана ДУМА ЗА МАСЛО и не съм напълно сигурен, но ми каза, че слагал някакво ново масло и ако не се лъжа каза, че било минерално. Сега разбирам, че трябвало синтетично. Е сега вече ще се биеме май, щото компресора ми работи, ама на мене ми се струва, че работи шумно. Полудех вече! Знаех си аз, че нещо не е наред, ама викам айде нема да има се бъркам на хората в работата!

Значи, съвет от мене! Аз съм от Младост. Видях рекламата на този майстор в близост до Бизнес Парка. Той се намира в Лозен. Никой да не ходи в Лозен за КЛИМАТИК! Аман от селяци!!!!!!!!!!!!


Колега, чел си темата то е ясно. Ами защо не потърси друг майстор? Даже и в тази тема колегата oci предлагаше на кого ли не да му допълни системата!!! Да момчето дойде с 2 манометъра и един термометър :) Но определено си знеше работата повярвай ми. Аз съм инжинер по машиностреене и ми се набива на очи работата на другите дали са мърлячи и некъдърници. Е oci не е от тях!!! Дори това момче ме попита не се ли съмнявам в него по въпроса за компетентноста му' (много хора се съмняват в този форум, разбирам ги напълно). Но компетентните хора си личат отдалече. Е моята приценка за компетентността и доброто обслужване на това момче се оказа вярна дойде на място по взаимна преценка и направи всичко за 20 мин.!!! Сега немога да си познач климатика. Даде ми съвет за въздуховодите да ги напръскам с препарат (шрей пяна от месю бриколаж) за 12 лв. и вече колата ми не мирише на плесе. Явно този твоя майстор е един от тези, за които говоря по -горе за твое и наше съжеление.

пп.Благодаря ти oci още един път. Другата година пак по същото време 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 03 Юни 2009, 22:02

vavilon написа:Колега, чел си темата то е ясно. Ами защо не потърси друг майстор? Даже и в тази тема колегата oci предлагаше на кого ли не да му допълни системата!!! Да момчето дойде с 2 манометъра и един термометър :) Но определено си знеше работата повярвай ми. Аз съм инжинер по машиностреене и ми се набива на очи работата на другите дали са мърлячи и некъдърници. Е oci не е от тях!!! Дори това момче ме попита не се ли съмнявам в него по въпроса за компетентноста му' (много хора се съмняват в този форум, разбирам ги напълно). Но компетентните хора си личат отдалече. Е моята приценка за компетентността и доброто обслужване на това момче се оказа вярна дойде на място по взаимна преценка и направи всичко за 20 мин.!!! Сега немога да си познач климатика. Даде ми съвет за въздуховодите да ги напръскам с препарат (шрей пяна от месю бриколаж) за 12 лв. и вече колата ми не мирише на плесе. Явно този твоя майстор е един от тези, за които говоря по -горе за твое и наше съжеление.

пп.Благодаря ти oci още един път. Другата година пак по същото време 8)


Koлега като отидох при този майстор още не знаех за ОЦИ, а и жегите настанаха малко след това. Аз просто видях една реклама в близост до моя блок и се възползвах, щото не обичам да се вайкам много. Само дето едно вайкане после стана. После, аз по принцип действам така - като ида при един и докато не реши проблема само при него ходя, мислейки си, че само той си знае какво е творил. Не ми се искаше, а и не ми е от компетенцията да обяснявам на друг майстор даругия майстор какво е творил, щото не разбирах, а сега ми се наложи да попрочета малко и да разбера. Е, наложи се да сменя майстора и това стана днес. Влязох в един голям сервиз, имаха качествена апаратура, поне на външен вид, обясних каквото можах и ето резултата: изляха фреона от колата ми, който бе 350 гр., вакуумираха наново 20 мин., направиха тест на системата, доляха синтетично масло с оцветител по спецификация, наляха 740гр. фреон и колата заспа!!!!!! И компресора стана супер тих, и от всички клапи излиза супер студ и климата работи чудесно в момента. Важното е, че всичко е добре, когато завършва добре!

И като цяло да обобщим за темата:
1. Ако има разлика в температурата на духане в двете страни на автомобила е необходимо да се допълни фреон.
2. Ако в средата духа студено, а на стъклото и в краката долу топло - да се провери водния клапан, който често дава дефекти при е46

В допълнение за темата може да изчакаме колегата, пуснал темата, ако се справи с ремонта на клапана да каже как го е направил, щото е цифра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 03 Юни 2009, 22:03

vavilon написа:Колега, чел си темата то е ясно. Ами защо не потърси друг майстор? Даже и в тази тема колегата oci предлагаше на кого ли не да му допълни системата!!! Да момчето дойде с 2 манометъра и един термометър :) Но определено си знеше работата повярвай ми. Аз съм инжинер по машиностреене и ми се набива на очи работата на другите дали са мърлячи и некъдърници. Е oci не е от тях!!! Дори това момче ме попита не се ли съмнявам в него по въпроса за компетентноста му' (много хора се съмняват в този форум, разбирам ги напълно). Но компетентните хора си личат отдалече. Е моята приценка за компетентността и доброто обслужване на това момче се оказа вярна дойде на място по взаимна преценка и направи всичко за 20 мин.!!! Сега немога да си познач климатика. Даде ми съвет за въздуховодите да ги напръскам с препарат (шрей пяна от месю бриколаж) за 12 лв. и вече колата ми не мирише на плесе. Явно този твоя майстор е един от тези, за които говоря по -горе за твое и наше съжеление.

пп.Благодаря ти oci още един път. Другата година пак по същото време 8)


Koлега като отидох при този майстор още не знаех за ОЦИ, а и жегите настанаха малко след това. Аз просто видях една реклама в близост до моя блок и се възползвах, щото не обичам да се вайкам много. Само дето едно вайкане после стана. После, аз по принцип действам така - като ида при един и докато не реши проблема само при него ходя, мислейки си, че само той си знае какво е творил. Не ми се искаше, а и не ми е от компетенцията да обяснявам на друг майстор даругия майстор какво е творил, щото не разбирах, а сега ми се наложи да попрочета малко и да разбера. Е, наложи се да сменя майстора и това стана днес. Влязох в един голям сервиз, имаха качествена апаратура, поне на външен вид, обясних каквото можах и ето резултата: изляха фреона от колата ми, който бе 350 гр., вакуумираха наново 20 мин., направиха тест на системата, доляха синтетично масло с оцветител по спецификация, наляха 740гр. фреон и колата заспа!!!!!! И компресора стана супер тих, и от всички клапи излиза супер студ и климата работи чудесно в момента. Важното е, че всичко е добре, когато завършва добре!

И като цяло да обобщим за темата:
1. Ако има разлика в температурата на духане в двете страни на автомобила е необходимо да се допълни фреон.
2. Ако в средата духа студено, а на стъклото и в краката долу топло - да се провери водния клапан, който често дава дефекти при е46

В допълнение за темата може да изчакаме колегата, пуснал темата, ако се справи с ремонта на клапана да каже как го е направил, щото е цифра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 03 Юни 2009, 22:26

Е това е колега радвам се, че си реши проблема сега карай смело и без аварийно през горещите летни дни.
Вече можеш да си спокоен за компресора, честно казано не знам как изобщо е работил с 350 гр фреон а за минералното масло не коментирам явно е бил на прага. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Мнение от vvaskoo » 01 Юли 2009, 8:56

Здравейте Колеги,при мен проблема е същия,отляво духа студено,а от дясно както си иска.Работата е там,че преди 6 м. зареждах климатика в сервиз на BMW .Понеже не съм компетентем,моля за съвет,през колко време се прави сервиз на климатика ,и възможно ли е да са ме прекарали.Дали е възможно да изтече газът по някакъв начин?Защото ,око не ,ще ходя да вдигам скандал.Предварително благодаря!Само да уточня, с десен волан съм.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 01 Юли 2009, 21:18

колега най добре отиди пак да ти проверят системата ако е намалял фреона значи е от това щом си ходил преди 6 месеца най-добре пак я провери. Ако фреона е в норма значи клапана се е прецакал.
За твойта кола количеството на фреона е 740+-25гр. , масло 150 +-10.
Искай в сервиза с точно толкова да го напълнят защото някой майстори си спестяват 100, 200 гр като казват, че това било по добре за системата :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Мнение от vvaskoo » 02 Юли 2009, 9:17

Мерси Колега,склонен съм да мисля,че е клапан.Не мисля,че тук, в UK биха ме излъгали в сервиз на BMW.Днес го проверих,струва 67 п. и като го гледам не е труден за смяна.Само бих те помолил,ако има нещо особенно при ремонта да мо подскажеш!Иначе и при нас е жега.Учудва ме само факта,защо само от едната страна духа студено,междудругото,всеки ден по-слабо.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: stara zagora

Мнение от joretoo » 03 Юли 2009, 17:22

здравейте,колеги.при мен проблема е че, компресора не включва а системата е пълна с фреон. някои знае ли какво може да е станало с компресора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Мнение от stilko » 03 Юли 2009, 22:12

Имах проблем с клапана на парното като купих колата. Нов за 320d беше около 300-350лв в комплект с помпата. Купих си същия клапан само, че за бензинова Е46-ца който е само клапан, но без помпата и беше 100-110лв. Клапана се маха от корпуса и се монтира на стария корпус.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: гр.Видин

Мнение от vladi_bmwE41 » 06 Юли 2009, 12:46

имах същия проблем бях пуснал тема, бушон на клапана топло/студено :D
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook