Странен шум под клапана за картерните газове М43
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Странен шум под клапана за картерните газове М43
Здравейте на всички. От както смених дебитомера и клапана на картерните газове доста често започнах да отварям предният капак на колата и да оглеждам дали нещо не е тръгнало да се скапва.Снощи реших да измеря диаметъра на маркучите за вакума и да ги сменя с нови,че тези са вече доста зле и ми направи впечетление един доста дразнещ звук идващ точно под този прословут клапан. Звука наподобява триене на два компонента или нещо подобно, но не ми изглежда нормално. Има и някакво щракане. Когато подам малко газ отихва за момен, но после пак се появява. Някой има ли идея какво може да е това и дали е нещо притеснително. И още е дно въпросче само. След като съм сменил маркуча и клапана на картерните газове, и съм почистил до колкото мога плочката където се монтира клапана, пак ми прави вакум като отворя капачката на двигателя и колата гасне.Махнах филтъра който е закачен на перката на радиатора да не би да е запушен, но пак го прави. Има ли още някъде, където трябва се се почиства или маркучи които да се запушват?
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
при мен колега като отворя капачката си духа и си работи мотора незнам защо при теб е така , приятелката ми си взе компакт с м43 мотор при него като му развия капачката за маслото както при теб смуче и се мъчи да загасне мотора, при работещ клапан до колкото четох в подфорум е36 трябва да си смуче , ако греша нека някой да ме поправи и да решим тоя проблем с тия клапани, иначе мотора си ми работи супер нито тресе нито нищо и стрелката на оборотомера не мърда ...
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

И при мен доста стабилно си държи оборотите. А и колата е автоматик и четох някъде из темите, че автоматиците държът малко по-ниски обороти заради компресора на скоростната кутия. Но наистина дайте да уточним дали трябва да духа или да смуче оттам. Проблема ми, е че колата в ниските е доста тромава.
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Как или смуче или духа???
Да не би моята да не е нещо наред, като нито смуче, нито духа?
А пък и не само не гасне, а и обороти не се менят .... (чак да се зачуди човек, правилната капачка ли съм развил и развил ли съм я въобще)
Ама аз все си мисля, че си е наред колицата, ама знам ли - други проблеми има, но да чукна на дърво - не са по двигателя... засега
Да не би моята да не е нещо наред, като нито смуче, нито духа?
А пък и не само не гасне, а и обороти не се менят .... (чак да се зачуди човек, правилната капачка ли съм развил и развил ли съм я въобще)

Ама аз все си мисля, че си е наред колицата, ама знам ли - други проблеми има, но да чукна на дърво - не са по двигателя... засега

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
като се отвори капачката за маслото на двигателя или духа или смуче при м43 от картерните газове и този клапан е там от екологична гледна точка и като не работи по рпинцип дава отражение върху оборотите, ако е забил затворен налягането се качва и избива масло от гарнитурите, едно време на ладите , ако сте забелязали висеше по един маркуч с тапа от двигателя 

Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
spower написа:като се отвори капачката за маслото на двигателя или духа или смуче при м43 от картерните газове и този клапан е там от екологична гледна точка и като не работи по рпинцип дава отражение върху оборотите, ако е забил затворен налягането се качва и избива масло от гарнитурите, едно време на ладите , ако сте забелязали висеше по един маркуч с тапа от двигателя
Тоя клапан за картерните газове е доста дискутиран.
Може ли някаква снимка или схема за да се онагледи малко.
Че и на мен ми се появи леко колебание в оборотите и дали е от него

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
на схемата номер 1 е колега, ако проследиш маркуча за картерните газове отстрани зад двигателя минава и влиза в тоя клапан зад инжекциона се пада от черна пластмаса е ..
на схемата номер 1 е колега, ако проследиш маркуча за картерните газове отстрани зад двигателя минава и влиза в тоя клапан зад инжекциона се пада от черна пластмаса е ..
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Сменяй този клапан смело. Аз го смених преди две седмици и от тогава оборотите са стабилни, преди това макар и рядко падаха до около 300-400 и колата аха да загасне. Маркуча, който влиза в него го почисти отвътре хубаво от боклуците. Преди да направя тази интервенция като отворех капачката за наливане на масло ми правеше вакуум. Сега не съм проверявал, защото не ми се цапа от пръските масло. Затова не знам кое е нормално- да прави вакуум или да надува, но от това което изчетох по въпроса стигам до извода, че което и да прави от двете трябва съвсем леко да се усеща или въобще- най- добре.
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
majstorapetkov написа:Сменяй този клапан смело. Аз го смених преди две седмици и от тогава оборотите са стабилни, преди това макар и рядко падаха до около 300-400 и колата аха да загасне. Маркуча, който влиза в него го почисти отвътре хубаво от боклуците. Преди да направя тази интервенция като отворех капачката за наливане на масло ми правеше вакуум. Сега не съм проверявал, защото не ми се цапа от пръските масло. Затова не знам кое е нормално- да прави вакуум или да надува, но от това което изчетох по въпроса стигам до извода, че което и да прави от двете трябва съвсем леко да се усеща или въобще- най- добре.
колега в името на каузата развии капачката и кажи дали духа или прави вакум , че да разбулим тази мистерия

Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
при мене смуче ,много яко ако изчакам 1-2 секунди загасва ... клапана не съм го сменял ,колата работи добре като цяло
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Запалих и отворих капачката за наливане на маслото. Не е махнах напълно, защото пръска масло, а на разстояние от около 3 см, и нито духа, нито смучи. Двигателя продължи да си работи равномерно. Според мен се получава т.н. " стояща вълна ". Практиката доказа по- горе изказаното предположение от мен, че не трябва нито да духа, нито да смучи, или всичко да бъде в малки граници. А то така го пише и в " дебелите " книги.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани