Странен шум под клапана за картерните газове М43

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Странен шум под клапана за картерните газове М43

Мнение от dani dm » 09 Юни 2009, 12:59

Здравейте на всички. От както смених дебитомера и клапана на картерните газове доста често започнах да отварям предният капак на колата и да оглеждам дали нещо не е тръгнало да се скапва.Снощи реших да измеря диаметъра на маркучите за вакума и да ги сменя с нови,че тези са вече доста зле и ми направи впечетление един доста дразнещ звук идващ точно под този прословут клапан. Звука наподобява триене на два компонента или нещо подобно, но не ми изглежда нормално. Има и някакво щракане. Когато подам малко газ отихва за момен, но после пак се появява. Някой има ли идея какво може да е това и дали е нещо притеснително. И още е дно въпросче само. След като съм сменил маркуча и клапана на картерните газове, и съм почистил до колкото мога плочката където се монтира клапана, пак ми прави вакум като отворя капачката на двигателя и колата гасне.Махнах филтъра който е закачен на перката на радиатора да не би да е запушен, но пак го прави. Има ли още някъде, където трябва се се почиства или маркучи които да се запушват?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 09 Юни 2009, 13:21

при мен колега като отворя капачката си духа и си работи мотора незнам защо при теб е така , приятелката ми си взе компакт с м43 мотор при него като му развия капачката за маслото както при теб смуче и се мъчи да загасне мотора, при работещ клапан до колкото четох в подфорум е36 трябва да си смуче , ако греша нека някой да ме поправи и да решим тоя проблем с тия клапани, иначе мотора си ми работи супер нито тресе нито нищо и стрелката на оборотомера не мърда ...
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 09 Юни 2009, 13:33

И при мен доста стабилно си държи оборотите. А и колата е автоматик и четох някъде из темите, че автоматиците държът малко по-ниски обороти заради компресора на скоростната кутия. Но наистина дайте да уточним дали трябва да духа или да смуче оттам. Проблема ми, е че колата в ниските е доста тромава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 6.09.2008
Местоположение: София, Стара Загора

Мнение от zmeyan » 09 Юни 2009, 15:05

Как или смуче или духа???
Да не би моята да не е нещо наред, като нито смуче, нито духа?
А пък и не само не гасне, а и обороти не се менят .... (чак да се зачуди човек, правилната капачка ли съм развил и развил ли съм я въобще)
:D

Ама аз все си мисля, че си е наред колицата, ама знам ли - други проблеми има, но да чукна на дърво - не са по двигателя... засега :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 10 Юни 2009, 10:24

като се отвори капачката за маслото на двигателя или духа или смуче при м43 от картерните газове и този клапан е там от екологична гледна точка и като не работи по рпинцип дава отражение върху оборотите, ако е забил затворен налягането се качва и избива масло от гарнитурите, едно време на ладите , ако сте забелязали висеше по един маркуч с тапа от двигателя ;)
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 10 Юни 2009, 12:34

spower написа:като се отвори капачката за маслото на двигателя или духа или смуче при м43 от картерните газове и този клапан е там от екологична гледна точка и като не работи по рпинцип дава отражение върху оборотите, ако е забил затворен налягането се качва и избива масло от гарнитурите, едно време на ладите , ако сте забелязали висеше по един маркуч с тапа от двигателя ;)

Тоя клапан за картерните газове е доста дискутиран.
Може ли някаква снимка или схема за да се онагледи малко.
Че и на мен ми се появи леко колебание в оборотите и дали е от него :roll:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 10 Юни 2009, 14:11

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
на схемата номер 1 е колега, ако проследиш маркуча за картерните газове отстрани зад двигателя минава и влиза в тоя клапан зад инжекциона се пада от черна пластмаса е ..
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Мнение от majstorapetkov » 10 Юни 2009, 14:12

Сменяй този клапан смело. Аз го смених преди две седмици и от тогава оборотите са стабилни, преди това макар и рядко падаха до около 300-400 и колата аха да загасне. Маркуча, който влиза в него го почисти отвътре хубаво от боклуците. Преди да направя тази интервенция като отворех капачката за наливане на масло ми правеше вакуум. Сега не съм проверявал, защото не ми се цапа от пръските масло. Затова не знам кое е нормално- да прави вакуум или да надува, но от това което изчетох по въпроса стигам до извода, че което и да прави от двете трябва съвсем леко да се усеща или въобще- най- добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 10 Юни 2009, 14:40

majstorapetkov написа:Сменяй този клапан смело. Аз го смених преди две седмици и от тогава оборотите са стабилни, преди това макар и рядко падаха до около 300-400 и колата аха да загасне. Маркуча, който влиза в него го почисти отвътре хубаво от боклуците. Преди да направя тази интервенция като отворех капачката за наливане на масло ми правеше вакуум. Сега не съм проверявал, защото не ми се цапа от пръските масло. Затова не знам кое е нормално- да прави вакуум или да надува, но от това което изчетох по въпроса стигам до извода, че което и да прави от двете трябва съвсем леко да се усеща или въобще- най- добре.

колега в името на каузата развии капачката и кажи дали духа или прави вакум , че да разбулим тази мистерия :D и да знаем в кое състояние клапана си работи ...
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 10 Юни 2009, 15:11

при мене смуче ,много яко ако изчакам 1-2 секунди загасва ... клапана не съм го сменял ,колата работи добре като цяло

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Мнение от majstorapetkov » 10 Юни 2009, 15:56

Запалих и отворих капачката за наливане на маслото. Не е махнах напълно, защото пръска масло, а на разстояние от около 3 см, и нито духа, нито смучи. Двигателя продължи да си работи равномерно. Според мен се получава т.н. " стояща вълна ". Практиката доказа по- горе изказаното предположение от мен, че не трябва нито да духа, нито да смучи, или всичко да бъде в малки граници. А то така го пише и в " дебелите " книги.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook