искам да си купя е46 какво и каква е разликата ? 10х :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- disc0nnect
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18.03.2009
- Местоположение: Plovdiv
искам да си купя е46 какво и каква е разликата ? 10х :)
искам да си купя е46 ама чух че с двойния ванус е луда работа по малко гори и повечко върви !?! има ли нещо такова или се лъжа и ако може някой да ми каже какви са преимуществата и недостатъците м/у ванус,двоен ванус и без ванус ако има от серията на 320-ката ?
и как мога да разпозная вануса от двойния ванус при покупката да не ме излъжат ?
и как мога да разпозная вануса от двойния ванус при покупката да не ме излъжат ?
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: искам да си купя е46 какво и каква е разликата ? 10х :)
disc0nnect написа:искам да си купя е46 ама чух че с двойния ванус е луда работа по малко гори и повечко върви !?! има ли нещо такова или се лъжа и ако може някой да ми каже какви са преимуществата и недостатъците м/у ванус,двоен ванус и без ванус ако има от серията на 320-ката ?
и как мога да разпозная вануса от двойния ванус при покупката да не ме излъжат ?
Пише се VANOS, не ванус.
Двоен ванОс имат само определени двигатели. Така ще разбереш. Колегите ще ти кажат кои са те.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- Гост
-
Ето ти малко четиво...
"M52 МОТОР:
Редовият 6 цилиндров М52 БМВ мотор се използва в широка гама БМВ модели, включително е36 3та серия, е39 5та серия седан, Z3 и е46 3та серия.
М52 е развитие на успешния М50 двигател. М52 се произвежда в 2.0(М52В20) , 2.5(М52В25) и 2.8(М52В2 литрови версии. С пускането на е46 3та серия в 1999 година, се въвежда М52TU двигателя в е46 323i, е46 328i и е39 528i. Най-големите промени са новият картер, променените бутала, двоен Vanos за задвижването на разпределителните валове и Siemens MS42 DME система. По-късно е въведен и 523i с М52В25ТU двигател.
БМВ прави голяма стъпка през 1994 година с въвеждането на алуминиев блок с Nikasil износоустойчиво покритие на цилиндровите повърхности. Това намалява теглото на двигателя от 190кг(М50) на около 160кг(М52). Разпределителните валове вече са оборудвани с противотежести за баланс – решение вече приложено в 8 цилиндровия мотор.
С въвеждането на М52 мотора се въвеждат и нови мощностни характеристики. Максимална мощност от 192 конски сили преди постигана от 2.5 литровия двигател вече се осигурява от 2.8 литров мотор, който има значително по-голям максимален въртящ момент. Новият 2.5 литров мотор със своите 170 конски сили се позиционира между 2.0 и 2.8 литровите двигатели.
Като специална версия за 4 държави със високо съдържание на сяра в бензина, М52 се доставя и с чугунен цилиндров блок. Nikasil покритието има изключително ниска надеждност при такива условия на експлоатация.
През 1998 година Vanos системата, която първоначално настройва всмукателния разпределителен вал, прераства в Double Vanos (двоен Vanos) система, която вече настройва и фазите на изпускателния разпределителен вал. Отваря се възможност за още по-добра оптимизация на работата на двигателя.
Всмукателната система също бележи 2 подобрения през 1998 година. Първото е клапан разположен в смукателния колектор който отделя всмукателните пътища на предните три цилиндъра от тия на задните три. Разделната всмукателна система известна като DISA подобрява работата на двигателя при пълно натоварване. Другото подобрение е специална система от тънки тръбички през които постъпващият въздух се изсмуква при празен ход или при слабо натоварване. Повишените завихряния които до които води тая система подобряват процеса на горене и намалява вредните емисии.
За да може да се ползва един и същ алуминиев блок за всички пазари по целия свят се прибягва до сухи чугунени ризи на цилиндрите."
А като обобщение - няма как да те излъжат, всички бензинови шестаци в Е46 са с двоен VANOS и се водят М52TU... и да - оптимизират газоразпределението с което е понижен разхода доста, в сравнение с предшестващия М50 примерно...
С един ванос е М52 в последните Е36-ци - 97-98г... 

"M52 МОТОР:
Редовият 6 цилиндров М52 БМВ мотор се използва в широка гама БМВ модели, включително е36 3та серия, е39 5та серия седан, Z3 и е46 3та серия.
М52 е развитие на успешния М50 двигател. М52 се произвежда в 2.0(М52В20) , 2.5(М52В25) и 2.8(М52В2 литрови версии. С пускането на е46 3та серия в 1999 година, се въвежда М52TU двигателя в е46 323i, е46 328i и е39 528i. Най-големите промени са новият картер, променените бутала, двоен Vanos за задвижването на разпределителните валове и Siemens MS42 DME система. По-късно е въведен и 523i с М52В25ТU двигател.
БМВ прави голяма стъпка през 1994 година с въвеждането на алуминиев блок с Nikasil износоустойчиво покритие на цилиндровите повърхности. Това намалява теглото на двигателя от 190кг(М50) на около 160кг(М52). Разпределителните валове вече са оборудвани с противотежести за баланс – решение вече приложено в 8 цилиндровия мотор.
С въвеждането на М52 мотора се въвеждат и нови мощностни характеристики. Максимална мощност от 192 конски сили преди постигана от 2.5 литровия двигател вече се осигурява от 2.8 литров мотор, който има значително по-голям максимален въртящ момент. Новият 2.5 литров мотор със своите 170 конски сили се позиционира между 2.0 и 2.8 литровите двигатели.
Като специална версия за 4 държави със високо съдържание на сяра в бензина, М52 се доставя и с чугунен цилиндров блок. Nikasil покритието има изключително ниска надеждност при такива условия на експлоатация.
През 1998 година Vanos системата, която първоначално настройва всмукателния разпределителен вал, прераства в Double Vanos (двоен Vanos) система, която вече настройва и фазите на изпускателния разпределителен вал. Отваря се възможност за още по-добра оптимизация на работата на двигателя.
Всмукателната система също бележи 2 подобрения през 1998 година. Първото е клапан разположен в смукателния колектор който отделя всмукателните пътища на предните три цилиндъра от тия на задните три. Разделната всмукателна система известна като DISA подобрява работата на двигателя при пълно натоварване. Другото подобрение е специална система от тънки тръбички през които постъпващият въздух се изсмуква при празен ход или при слабо натоварване. Повишените завихряния които до които води тая система подобряват процеса на горене и намалява вредните емисии.
За да може да се ползва един и същ алуминиев блок за всички пазари по целия свят се прибягва до сухи чугунени ризи на цилиндрите."
А като обобщение - няма как да те излъжат, всички бензинови шестаци в Е46 са с двоен VANOS и се водят М52TU... и да - оптимизират газоразпределението с което е понижен разхода доста, в сравнение с предшестващия М50 примерно...


:)
Колегата "Biankonero " е много изчерпателен свалям му шапка..
Иначе най просто казано дигаш капак и гледаш колко удалжениа има капака на двигатела ако е 1 е нормален ванос ако са 2 е дубал и така ...

Само разбирачи в тоя форум...80% Инжинери на BMW
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани