ПОМОЩ!!! червената лампа на маслото!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 10 Яну 2009, 2:54

plamen_hh написа:Лошото е че може да не е от помпата ами от лагерите на вала но както казваш щом не е блокирала и още върви може да е от помпата ;)
Дано не е нито от помпа,нито от лагери-жсе пак изминах над 1000км след като светна тая лампа.Дано проблема е в датчика или някаква компютърна гршка... :uups:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 10 Яну 2009, 19:36

айде хора,помагайте!никой ли досега не е имал такъв проблем?Блазе ви!Откакто съм отворил тази тема,не съм се качвал на колата.чак в сряда ще ходя на сервиз,но дотогава всичко ме яде отвътре-дали вече не се е прецакал двигателя сериозно и неща от този сорт... :help: :help: :help: :help: :help:

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 10 Яну 2009, 21:19

Абе човек!За пръв път ли имаш кола....какво по-сериозно от това да ти светне лампата на маслото,как да ти помогнем?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 10 Яну 2009, 21:38

Абе еи сега се връщам от пътуване с колата,понеже беше напълно студена,лампата светна когато позагря малко,двигателя си работи перфектно,нищо и няма на колата.Тва 100% е няква грешка на датчика или компютъра!Иначе досега да нямах двигател...В сряда след сервиза ще пиша как е минало и се надявам да ви бъда полезен :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 14 Яну 2009, 17:24

kriso85 написа:Според мен е датчика.
Първо него виж. Още повече че като се прецака (изгори, развали) може и направо червено да ти свети.
ПП: иначе с какво масло си? смени ли масления филтър?
Колеги,бях на сервиз днеска,крисо 85 се оказа наи-прав.Проблема наистина е в датчика,за който изрично попитах,оказва се че един и същ и за нижото,и за налягането.Благодаря на всички ви за съветите.П.С.Казаха ми,че този датчик тука в англиа струва около 200 лири,тоест 400 и някои лев,знаете ли в бг каква му е цената?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от veskot » 15 Яну 2009, 13:25

Ванка, значи имаш 2 датчика за маслото:

1 -вия е горе на масленият филтър - той е за НАЛЯГАНЕ - ако потърсиш по мануалите си има схема как може да закачиш манометър и да провериш дали помпата вдига налягане. Ако не се лъжа при загрял двигател и 2500 оборота е да е 4.3 за 316/318 и 4.0 за 320 ат.
Повредата на този датчик при нормално налягане е свързана с светене на ЧЕРВЕНАТА лампа за масло

2-рия е долу на картера - хвант с 3 болта - - той е за НИВО. Ако нивото по щека е под минимума или над максимума - лампата свети ЖЪЛТО. Обикновенно - след като извадиш контактният ключ - лампата светва за 30 сек. ако нивото на маслото ти е под минимума. АКо ти присветва за 5-10 сек, след старт на топъл двигател - датчика ти е заминал (при условие че имаш масло в ДВГ на необходимото ниво).

Колеги споделиха че ако датчика за ниво се прецака тотално - и винаги дава грешка с жълтата лампа - колата минава в авариен режим т.е до 3000 оборота. Така че мисли ако патуваш надалеко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 15 Яну 2009, 16:10

ivsan_82 написа:
kriso85 написа:Според мен е датчика.
Първо него виж. Още повече че като се прецака (изгори, развали) може и направо червено да ти свети.
ПП: иначе с какво масло си? смени ли масления филтър?
Колеги,бях на сервиз днеска,крисо 85 се оказа наи-прав.Проблема наистина е в датчика,за който изрично попитах,оказва се че един и същ и за нижото,и за налягането.Благодаря на всички ви за съветите.П.С.Казаха ми,че този датчик тука в англиа струва около 200 лири,тоест 400 и някои лев,знаете ли в бг каква му е цената?


Добре де колегата продължава да твърди че е само един датчик (смесен)!!! Аз не съм на това мнение. Един за ниво и един за налягане.
Кой е криивия тук... :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 15 Яну 2009, 17:33

Колеги може и да има разлика от 320д до 318и относно датчиците за маслото.
В realoem.org открих сензор (датчик) само долу в картера :arrow: 16 OIL LEVELLING SENSOR 1 12617508003 $130.57 See MH 0138861
В диаграмата на масления филтър не видях никакъв сензор :confused:
Има някакъв OIL PRESSURE SWITCH ( не мога да преведа в този контекст какво значи СУИЧ , но е нещо за налягането на маслото), който струва 15 лева в ДАРУ КАР :arrow: OIL PRESSURE SWITCH M12X1,5 1 12617568480 +core
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 15 Яну 2009, 19:44

kriso85 написа:Колеги може и да има разлика от 320д до 318и относно датчиците за маслото.
В realoem.org открих сензор (датчик) само долу в картера :arrow: 16 OIL LEVELLING SENSOR 1 12617508003 $130.57 See MH 0138861
В диаграмата на масления филтър не видях никакъв сензор :confused:
Има някакъв OIL PRESSURE SWITCH ( не мога да преведа в този контекст какво значи СУИЧ , но е нещо за налягането на маслото), който струва 15 лева в ДАРУ КАР :arrow: OIL PRESSURE SWITCH M12X1,5 1 12617568480 +core
Tочно така е в моя случай,т.е. излиза че греша да имам само един смесен датчик и за ниво,и за налягане.Но всъщност това за налягането не е точно датчик,а буквално се превежда като "копче,ключ,превключвател".Някаде бях чел за него,но не си спомням точно на какъв принцип работи.Но в крайна сметка ми е заминал напълно датчика за нивото,като както при много от вас във форума,ми светеше жълтата лампа за 10-15 сек.,и впоследствие остана да си свети червена без въобще да изгасва докато колата работи.Така че,правете си изводите... :roll:
П.С. Скоро смятам да смена този датчик,намерих го за 60 лири,след което отново ще пиша за резултата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 15 Яну 2009, 23:58

Щом е ключ (switch) значи е при масления филтър.
Сензора е долу в картера ;)
И значи са два отделни. :roll:
А според ДАРУ КАР този суич струва 15 лева :shock:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook