По големи джанти по голям разход ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- -=[MISHI]=-
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21.12.2008
По големи джанти по голям разход ?
здравейте вече търдо реших че ще си зема е46 само чакам да попадна на точния индивид на що годе добра цена и решил да му зема джантите от м6 с спиците...мислех 18" но няколко човека ми промениха мозака че като е 320 150 коня ще са му големи и ще стане много тромаво и едва ли не едвам едвам ще се влачи....според мен наистина ще има разлика но чак такава....другото което е разхода шял да ми се качи с 2-3 литра ? и сега се колебая между 17-18" може ли малко професионални мнения по темата щото до сега винаги съм бил с малки жанти 16" максимум и нямам и идея по темата 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: По големи джанти по голям разход ?
-=[MISHI]=- написа:здравейте вече търдо реших че ще си зема е46 само чакам да попадна на точния индивид на що годе добра цена и решил да му зема джантите от м6 с спиците...мислех 18" но няколко човека ми промениха мозака че като е 320 150 коня ще са му големи и ще стане много тромаво и едва ли не едвам едвам ще се влачи....според мен наистина ще има разлика но чак такава....другото което е разхода шял да ми се качи с 2-3 литра ? и сега се колебая между 17-18" може ли малко професионални мнения по темата щото до сега винаги съм бил с малки жанти 16" максимум и нямам и идея по темата
Няма да усетиш разликата в динамиката - малка е.
Разлика в максималната скорост може да има - по-малка.
Разхода с повече от литър едва ли ще усетиш...поне аз от 16 на 18 грубо толкова ми даде...ама отзад съм с 255/35/18, а отпред 235/40/18 ... и май не толкова от джантата, колкото от широчината на гумата

- tZv3t0zAr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 6.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
- Мечтае да кара: e30 monster
Добре бе каква е тая логика че като сложиш по голями джанти колата става по-тромава ? Тромавостта идва от разликата във външния диаметър ! Като се подберат подходящи гуми които да отговарят по диаметър на стандартните няма да има никаква разлика във вървенето ! Разбира се от теглото на джантите+гумите зависят също характеристиките на колата, но както има леки 18ки така има и тежки 16ки !
Единствено колата ще почне да вози по твърдо, но ще реагира по-добре при маневри с по-висока скорост !
Единствено колата ще почне да вози по твърдо, но ще реагира по-добре при маневри с по-висока скорост !

- -=[MISHI]=-
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21.12.2008
мерси много за мненията много ми бяха полезни
(и да имах предвид разхода че се качва от широчината на гумата а не от цолажа )
(и да имах предвид разхода че се качва от широчината на гумата а не от цолажа )
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
При по-голям цолаж на гумата,т.е. по-голям външен диаметър и по-голяма широчина, контактното петно с пътя е по-голямо,оттам по-голям коефициент на съпротивление при търкаляне:по-голям разход
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Ми да,18'' са с нисък профил и съпротивлението на гумата в завой е по-добро(нарича се хистерезис на материала).Представи си една гума с много висок профил като на ТИР в завой с голяма скорост как ще се деформира:)
Аз незнам до колко е правилно да се сравнява през зимата и лятото, защото през единия сезон колата загрява много бъразо, докато през другия ще ти трябват едно 15-20 мин докато стигне оптимална темп.
Ама пък лятото климатика не спира.... Би трябвало лятото да кажете с при различния размер дали има разлика.
Ама пък лятото климатика не спира.... Би трябвало лятото да кажете с при различния размер дали има разлика.
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Теглото на алуминия е по-голямо от това на въздуха под налягане в гумата. Оттам и с увеличаване на цолажа се увеличава подресорната маса и това води до увеличаване на разхода и влошаване на динамиката.
Подобряването на стабилността е факт,но и минусите от увеличаването на цолажа също.
Идеята е да се търси достатъчно добър баланс м/у стабилност,динамика,комфорт и икономия. Това се прави именно още при тестовете преди да влезе автомобила в производство. БМВ тестват първи всеки модел на Нюрбургринг,а и в реални условия хиляди километри.
В следствие от тези тестове се подбира и оптималния размер гуми за модела.
Оттам на татък всяка промяна измества баланса в определена посока,едно подобрява,друго влошава.
Не бих променил заводския размер или макс с една стъпка заради написаното по-горе и качеството на пътищата тук.
Кой би искал БМВ-то му да вози като Голф
Подобряването на стабилността е факт,но и минусите от увеличаването на цолажа също.
Идеята е да се търси достатъчно добър баланс м/у стабилност,динамика,комфорт и икономия. Това се прави именно още при тестовете преди да влезе автомобила в производство. БМВ тестват първи всеки модел на Нюрбургринг,а и в реални условия хиляди километри.
В следствие от тези тестове се подбира и оптималния размер гуми за модела.
Оттам на татък всяка промяна измества баланса в определена посока,едно подобрява,друго влошава.
Не бих променил заводския размер или макс с една стъпка заради написаното по-горе и качеството на пътищата тук.
Кой би искал БМВ-то му да вози като Голф

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани