По големи джанти по голям разход ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 21.12.2008

По големи джанти по голям разход ?

Мнение от -=[MISHI]=- » 11 Яну 2009, 18:07

здравейте вече търдо реших че ще си зема е46 само чакам да попадна на точния индивид на що годе добра цена и решил да му зема джантите от м6 с спиците...мислех 18" но няколко човека ми промениха мозака че като е 320 150 коня ще са му големи и ще стане много тромаво и едва ли не едвам едвам ще се влачи....според мен наистина ще има разлика но чак такава....другото което е разхода шял да ми се качи с 2-3 литра ? и сега се колебая между 17-18" може ли малко професионални мнения по темата щото до сега винаги съм бил с малки жанти 16" максимум и нямам и идея по темата ;)

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: По големи джанти по голям разход ?

Мнение от Dimitroff » 11 Яну 2009, 18:12

-=[MISHI]=- написа:здравейте вече търдо реших че ще си зема е46 само чакам да попадна на точния индивид на що годе добра цена и решил да му зема джантите от м6 с спиците...мислех 18" но няколко човека ми промениха мозака че като е 320 150 коня ще са му големи и ще стане много тромаво и едва ли не едвам едвам ще се влачи....според мен наистина ще има разлика но чак такава....другото което е разхода шял да ми се качи с 2-3 литра ? и сега се колебая между 17-18" може ли малко професионални мнения по темата щото до сега винаги съм бил с малки жанти 16" максимум и нямам и идея по темата ;)


Няма да усетиш разликата в динамиката - малка е.
Разлика в максималната скорост може да има - по-малка.
Разхода с повече от литър едва ли ще усетиш...поне аз от 16 на 18 грубо толкова ми даде...ама отзад съм с 255/35/18, а отпред 235/40/18 ... и май не толкова от джантата, колкото от широчината на гумата ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 11 Яну 2009, 19:19

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 29 Юли 2009, 22:23, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 11 Яну 2009, 19:29

Добре бе каква е тая логика че като сложиш по голями джанти колата става по-тромава ? Тромавостта идва от разликата във външния диаметър ! Като се подберат подходящи гуми които да отговарят по диаметър на стандартните няма да има никаква разлика във вървенето ! Разбира се от теглото на джантите+гумите зависят също характеристиките на колата, но както има леки 18ки така има и тежки 16ки !
Единствено колата ще почне да вози по твърдо, но ще реагира по-добре при маневри с по-висока скорост !
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 21.12.2008

Мнение от -=[MISHI]=- » 11 Яну 2009, 19:52

мерси много за мненията много ми бяха полезни

(и да имах предвид разхода че се качва от широчината на гумата а не от цолажа )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 11 Яну 2009, 21:27

При по-голям цолаж на гумата,т.е. по-голям външен диаметър и по-голяма широчина, контактното петно с пътя е по-голямо,оттам по-голям коефициент на съпротивление при търкаляне:по-голям разход

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 11 Яну 2009, 22:25

С нищо неможе да се срвни устойчивоста ,когато си с 18-ки ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 11 Яну 2009, 22:43

Ми да,18'' са с нисък профил и съпротивлението на гумата в завой е по-добро(нарича се хистерезис на материала).Представи си една гума с много висок профил като на ТИР в завой с голяма скорост как ще се деформира:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 17.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от Metallium » 11 Яну 2009, 22:56

Аз карам с 17" 225 лятото и 16" зимата 215. Разлика в разхода - никаква!
BMW 5-series POWER!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 24.07.2008
Местоположение: София

Мнение от Hugo Boss » 11 Яну 2009, 23:04

Аз незнам до колко е правилно да се сравнява през зимата и лятото, защото през единия сезон колата загрява много бъразо, докато през другия ще ти трябват едно 15-20 мин докато стигне оптимална темп.
Ама пък лятото климатика не спира.... Би трябвало лятото да кажете с при различния размер дали има разлика.

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 12 Яну 2009, 0:25

Теглото на алуминия е по-голямо от това на въздуха под налягане в гумата. Оттам и с увеличаване на цолажа се увеличава подресорната маса и това води до увеличаване на разхода и влошаване на динамиката.
Подобряването на стабилността е факт,но и минусите от увеличаването на цолажа също.
Идеята е да се търси достатъчно добър баланс м/у стабилност,динамика,комфорт и икономия. Това се прави именно още при тестовете преди да влезе автомобила в производство. БМВ тестват първи всеки модел на Нюрбургринг,а и в реални условия хиляди километри.
В следствие от тези тестове се подбира и оптималния размер гуми за модела.
Оттам на татък всяка промяна измества баланса в определена посока,едно подобрява,друго влошава.
Не бих променил заводския размер или макс с една стъпка заради написаното по-горе и качеството на пътищата тук.
Кой би искал БМВ-то му да вози като Голф :help:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 12.01.2009

Мнение от dilem » 12 Яну 2009, 19:19

При мен от 17" 225 слезнах на 15" 195 и разликата беше около литър и половина максимум. Има разлика от цолажа и широчината, според мен. ;)

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook