изскочили airbag заради дупка
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Dani Dupeto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 22.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 LCI 523i
На Е46 и Е39 това с отворила се завеса от дупка май си е сериен проблем. Поне 10 такива случая знам. Явно прекалено чувствително са настроени датчиците за да може спокойно да си караме колите в БГ 

- gggalf
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330d
мериDani Dupeto написа:Номенклатурен номер : 52108253734
Описание : КОЛАН ПРЕДПАЗЕН С ПИРОПАТРОН
Ед.цена (с ДДС) : 247.27 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

- Dani Dupeto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 22.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 LCI 523i
gggalf написа:мериDani Dupeto написа:Номенклатурен номер : 52108253734
Описание : КОЛАН ПРЕДПАЗЕН С ПИРОПАТРОН
Ед.цена (с ДДС) : 247.27 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в ценитеа и сега като не ми е сменен дали ще ми се отворят аирбеговете ако стане нещо ?
Лично мое мнение е че НЯМА да се отворят сега ако нещо стане. Пак повтарям че трябва някой по компетентен да сподели.
Ето ви едно компетентно мнение. На мен ми се случи нещо подобно, само дето навместо дупка беше бордюр и не знам ти коя гума удари, но при мен беше предна лява гума, а излезнаха десните aribag-и. Ето равносметката (E46 320D '99):
- Пиропатрон на акумулатора:
----- Номенклатурен номер: 61128387519 - 638.32 BGL с ДДС
- Airbag 'завеса':
----- Номенклатурен номер: 72128268166 - 439.34 BGL с ДДС
- Airbag страничен, на вратата:
----- Номенклатурен номер: 72127037230 - 302.76 BGL с ДДС
- Кора на вратата (ако се скъса, когато airbag-а излиза - при мен за щастие си остана здрава), кожа с airbag :
----- Номенклатурен номер: 51418230680 - 1695.44 BGL с ДДС
- Тапицерия на предната колонка, чупи се когато излиза airbag-а 'завеса':
----- Номенклатурен номер: 51438268192 - 61.12 BGL с ДДС
В най-лошият случай става въпрос за около 3500 лв (без труд, а той хич не е малко, щото за монтажа на единия airbag се сваля цялото табло). Пиропатрона можеш да си го измайсториш, така че да не ти прави проблем с паленето (просто трябва да застопориш кабела, който излиза от малката пластмасова кутийка, намираща се на положителната клема на акумулатора. След като този пиропатрон гръмне, двата края на захранващия кабел се разделят - това става във въпросната кутийка и не се вижда, докато не я разглобиш), но пък тогава ще ти свети лампата на таблото за airbag-а, също така губиш защитата, която идва от този пиропатрон, но е малко спорно колко е истинската полза от него, да не говорим, че ако става въпрос за дизелова кола, то не виждам какво възпламеняване на горивото може да стане, дори да се получи късо съединение след ПТП, точно това е идеята на този пиропатрон - да прекъсне силовата верига към стартера и обратно (от алтернатора) за да предотврати евентуална искра и впоследствие пожар, след ПТП. Също така имай предвид, че смяната на въпросният пиропатрон включва срязване на оригиналният захранващ кабел и снаждане, с новозакупеният такъв. Кабела се срязва точно до задната дясна седалка и се снажда с един доста елементарен механизъм, намиращ се на края на новия кабел, на който се намира новият пиропатрон. И това съединение после се изолира по възможно най-добрият начин, щото така е замислено, че през цялото време се търка в купето и сещаш се какво става ако стане късо или започне да нагрява, точно там до тапицерията на задната седалка.
За съжаление, вече знам няколко случая на E46-ци, на които им гърмят десните airbag-и, при удар на лявата гума, и то дори без никакви поражения на гумата или джантата. И ако това не е дефект, здраве му кажи или може би 'късмет'.
Не се сещам за други неща по въпроса, но ако ви интересува нещо - питайте, защото мога да кажа, че съм минал през всичкото зло свързано с подобен инцидент.
ПП: Истинско чудо ще е ако успееш да измъкнеш дори 1500 лв от застрахователя.
- Пиропатрон на акумулатора:
----- Номенклатурен номер: 61128387519 - 638.32 BGL с ДДС
- Airbag 'завеса':
----- Номенклатурен номер: 72128268166 - 439.34 BGL с ДДС
- Airbag страничен, на вратата:
----- Номенклатурен номер: 72127037230 - 302.76 BGL с ДДС
- Кора на вратата (ако се скъса, когато airbag-а излиза - при мен за щастие си остана здрава), кожа с airbag :
----- Номенклатурен номер: 51418230680 - 1695.44 BGL с ДДС
- Тапицерия на предната колонка, чупи се когато излиза airbag-а 'завеса':
----- Номенклатурен номер: 51438268192 - 61.12 BGL с ДДС
В най-лошият случай става въпрос за около 3500 лв (без труд, а той хич не е малко, щото за монтажа на единия airbag се сваля цялото табло). Пиропатрона можеш да си го измайсториш, така че да не ти прави проблем с паленето (просто трябва да застопориш кабела, който излиза от малката пластмасова кутийка, намираща се на положителната клема на акумулатора. След като този пиропатрон гръмне, двата края на захранващия кабел се разделят - това става във въпросната кутийка и не се вижда, докато не я разглобиш), но пък тогава ще ти свети лампата на таблото за airbag-а, също така губиш защитата, която идва от този пиропатрон, но е малко спорно колко е истинската полза от него, да не говорим, че ако става въпрос за дизелова кола, то не виждам какво възпламеняване на горивото може да стане, дори да се получи късо съединение след ПТП, точно това е идеята на този пиропатрон - да прекъсне силовата верига към стартера и обратно (от алтернатора) за да предотврати евентуална искра и впоследствие пожар, след ПТП. Също така имай предвид, че смяната на въпросният пиропатрон включва срязване на оригиналният захранващ кабел и снаждане, с новозакупеният такъв. Кабела се срязва точно до задната дясна седалка и се снажда с един доста елементарен механизъм, намиращ се на края на новия кабел, на който се намира новият пиропатрон. И това съединение после се изолира по възможно най-добрият начин, щото така е замислено, че през цялото време се търка в купето и сещаш се какво става ако стане късо или започне да нагрява, точно там до тапицерията на задната седалка.
За съжаление, вече знам няколко случая на E46-ци, на които им гърмят десните airbag-и, при удар на лявата гума, и то дори без никакви поражения на гумата или джантата. И ако това не е дефект, здраве му кажи или може би 'късмет'.
Не се сещам за други неща по въпроса, но ако ви интересува нещо - питайте, защото мога да кажа, че съм минал през всичкото зло свързано с подобен инцидент.
ПП: Истинско чудо ще е ако успееш да измъкнеш дори 1500 лв от застрахователя.
Dani Dupeto написа:gggalf написа:мериDani Dupeto написа:Номенклатурен номер : 52108253734
Описание : КОЛАН ПРЕДПАЗЕН С ПИРОПАТРОН
Ед.цена (с ДДС) : 247.27 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в ценитеа и сега като не ми е сменен дали ще ми се отворят аирбеговете ако стане нещо ?
Лично мое мнение е че НЯМА да се отворят сега ако нещо стане. Пак повтарям че трябва някой по компетентен да сподели.
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани