Относно разширителното казанче за антифриза

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Относно разширителното казанче за антифриза

Мнение от aleks_al » 09 Юни 2008, 21:29

При вдигане налягане в охладителната система казанчето започва да църцори здраво та в тази връзка и въпросите ми към препатили:
1) подлежи ли на залепване;
2) освен от официалните доставчици на марката може ли да се намери на по-тънка цена не толкова 'оригинално' и откъде;
3) има ли някаква особеност при свалянето и монтажа му;
4) как мога да проверя дали изпускателната клапа на капачката сработва на нужното налягане :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: Относно разширителното казанче за антифриза

Мнение от plamen_hh » 09 Юни 2008, 21:35

aleks_al написа:При вдигане налягане в охладителната система казанчето започва да църцори здраво та в тази връзка и въпросите ми към препатили:
1) подлежи ли на залепване;
2) освен от официалните доставчици на марката може ли да се намери на по-тънка цена не толкова 'оригинално' и откъде;
3) има ли някаква особеност при свалянето и монтажа му;
4) как мога да проверя дали изпускателната клапа на капачката сработва на нужното налягане :help:

Провери първо капачката и заглеждай мотора дали губи антифриз да няма духната гарнитура :shock:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 25.03.2007

Мнение от pbg » 10 Юни 2008, 0:17

От поста ти не става ясно от къде точно „църцори” (от радиатор-капачка или от самия радиатор) според мен е почти невъзможно да залепиш радиатора по принцип сглобките по него са бертовани или набити тъй като издържат по добре на температурните деформации.
Важно е какъв ти е и моторът, ако е 1.9 имай предвид, че работната температура т.е. на която отваря термостатът е 105 градуса и от там малко по високото налягане в радиатора. Изпробва се като се надуе с 1,5 бара и за две минути падът на налягане не трябва да превишава 0.1 бара капачката отваря на свръх налягане от 2 бара и вакуум 0.1 бара много трудно е да я изпиташ без специален инструмент. Задължително трябва да караш и с антифриз минимум 50% тъй като водата при 105 градуса има по високо налягане.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 10 Юни 2008, 8:16

pbg написа:От поста ти не става ясно от къде точно „църцори” (от радиатор-капачка или от самия радиатор) според мен е почти невъзможно да залепиш радиатора по принцип сглобките по него са бертовани или набити тъй като издържат по добре на температурните деформации.
Важно е какъв ти е и моторът, ако е 1.9 имай предвид, че работната температура т.е. на която отваря термостатът е 105 градуса и от там малко по високото налягане в радиатора. Изпробва се като се надуе с 1,5 бара и за две минути падът на налягане не трябва да превишава 0.1 бара капачката отваря на свръх налягане от 2 бара и вакуум 0.1 бара много трудно е да я изпиташ без специален инструмент. Задължително трябва да караш и с антифриз минимум 50% тъй като водата при 105 градуса има по високо налягане.
Колега, течът е от стената на разширителното казанче затова и под "лепене" имах предвид такова лепило за пластмаса, което да издържа на температурата и налягането, които се създават вътре в него..за останалото инфо благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 11 Юни 2008, 17:27

писъл съм тема за казанчето разрови в търсачката подробно съм обяснил 84лв е казанчето нестава да се лепи и не експериментирай :!:
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 11 Юни 2008, 22:32

spower написа:писъл съм тема за казанчето разрови в търсачката подробно съм обяснил 84лв е казанчето нестава да се лепи и не експериментирай :!:
Колега, купих ново вече..е не за 84лв., а с 30 отгоре, но това да ми е проблемът ;) А ти като смени казанчето провери ли дали нямаш проблем по охладителната система и да вдига по-голямо налягане или пробиват щото им старее пластмасата на пущинаците?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 12 Юни 2008, 9:02

за 114 лв беше в Дару кар и при Вари , но аз го взех с отстъпка от един познат иначе другото си е печалба :) нямам никакви проблеми сега и стрелката не ми мърда от средата и не губи антифриз, ти като го поставяш сам, ако си го правиш намажи с малко масло О- пръстените , че иначе няма вкарване, и внимателно с датчика за нивото възможно на новото казанче по трудно да ти влезе датчика, щото при мен имаше люспи при отливката изрязах ги и си легна точно датчика/със завъртване/ и добре да обезвъздушиш, ако има нещо питай, Успех :winky:
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 12 Юни 2008, 9:32

spower написа:за 114 лв беше в Дару кар и при Вари , но аз го взех с отстъпка от един познат иначе другото си е печалба :) нямам никакви проблеми сега и стрелката не ми мърда от средата и не губи антифриз, ти като го поставяш сам, ако си го правиш намажи с малко масло О- пръстените , че иначе няма вкарване, и внимателно с датчика за нивото възможно на новото казанче по трудно да ти влезе датчика, щото при мен имаше люспи при отливката изрязах ги и си легна точно датчика/със завъртване/ и добре да обезвъздушиш, ако има нещо питай, Успех :winky:
Вчера бая се озорих с ваденето пък да видим днес как ще бъде с вкарването ;) Искам да попитам за обезвъздушаването на системата..антифризът при работещ двигател ли се пълни?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 12 Юни 2008, 14:35

не то при работещ , ако тръгнеш на наливаш антифриза рискуваш да го оставиш на сухо докато почнеш с наливането, първо антифриза докато поплавака доиде най - горе и почваш с обезвъздушаването, ще видиш един болт от дясно развиваш леко да излезе въздух и малко антифриз и пак така нйколко пъти, парното на макс да е и вентилатора, и следиш и температурата да не мърда от средата,като вкарваш новото казанче,нека някой отдолу да застане под колата и да притиска тръбите нагоре, щото са пластмасови и от горе като се натиска да не се изкъртят, и то като си влезне на мястото слагаш скобите и си готов ;) като обезвъздушиш тогава слагай кората отдолу , че при мен докато я тествах на високите обороти и налягането се вдигна и протече и направо си излезе тръбата/не беше влязла добре , че едно момченце от квартала виках да натиска отгоре ,ама после баща ми като се облегна на казанчето отгоре и си влезна добре ;)килограмите си оказаха влияние ;) успех :winky:
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook