За любознателните ... За БМВ

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

За любознателните ... За БМВ

Мнение от ///M3 » 03 Мар 2004, 20:52

Историята накратко

През 1913г. Карл Рапп основава в околностите на Мюнхен Rapp-Motoren Werke - фабрика за производство на велосипеди. Едновременно с това той започва и работа върху двигател за нуждата на авиацията. Най-големия проблем обаче, който измъчва Рапп, са вибрациите на на двигателя и той се принуждава да започне с производството на малки самолети с двигател на Austro-Daimler като за целта купува лиценза.
7 март 1916 година – На тази дата новосъздадената компания Bayerischen Flugzeugwerke е била записана в списъка при останалите компании . Година по-късно името е било сменено на Bayerischen Motoren-Werke , което име фирмата носи и до наши дни .Основатели са Карл Рап и Густав Ото , чийто баша е създателят на четиритактовия двигател .Фирмата потръгнала добре , израснала доста бързо и скоро можела да си изгради едно голямо заводско хале точно до мюнхенското летище Oberwiesenfeld. През 1917г. малката компания е купена от австрийския инженер Franz-Jozef Popp, който я преименува в Bayerische Motoren Werke (BMW). През същата година главния инженер на фирмата Макс Фриц проектира първия самолетен двигател със шест цилиндъра, водно охлаждане, тип ІІІа и със щампата на BMW. През 1918г. бипланът на фирмата се издига на 5000 метра за 29 минути, което е абсолютен рекорд за времето си и това предопределя фирмената политика. Започват да произвеждат самолети.
До 1918 година в завода били произвеждани мотори само за военните самолети . Само че за жалост този разтеж на компанията не можал да се задържи доста дълго - След Първата Световна война, Версайския договор лишава немските компании от възможността да произвеждат самолети и агрегати за тях. BMW започват да произвеждат пневматични спирачки за локомотиви и вагони.
И за да не фалира компанията се наложило производството да се ориентира в друга посока – така и станало , скоро започнало производството на двигатели за КАМИОНИ и лодки . В този занаят естествено нямали същия успех и печалба , но пак имало далавера и избегнали фалита .
---Вметка : - През 1919 година Франц Зено Димер поставил първия световен рекорд на БМВ за достигната височина - 9670 метра :shock: ... Двигателят на самолета бил БМВ IV ... 8)
Но пък скоро решили , че печалбата не е достатъчна и направили двуцилиндровия двигател–боксер за мотори , който излезнал на пазара през 1920 година . Първият мотор , R32 , чийто проект бил завършен през 1922 , бил сензацията на берлинския салон през 1923 година .
През 1927г. Франц Дзено Димер (по средата) поставя нов световен рекорд - издига се на височина 9760 метра със самолет проектиран от Фокер новия двигател на BMW Type ІV. В автомобилния бизнес БМВ компанията влиза през 1927 година . Фирмата е купила завода за коли в Ейзенах ( Германия ) , където е произвеждала единствено модела Дикси 3/15 и то по лиценз на Аустин ( Роувър ) . BMW доразвили този модел и от 1929 година го предлагали с различни каросерии . Въпреки световната икономическа криза този модел успял да постигне голям успех . Само че Диски не била собствена разработка на БМВ – била взета от Аустин . Първата собствена разработка на компанията била версията – 3/20 , правена в заводите в Ейзенах . 3-ката била за данъчната категория на автомобила , а 20 – за мощността . Само че 800 кубиковият двигател все още бил от Аустин 7 . В периода от 1932 до 1934 година от този модел били произведени общо 7215 бройки .
През 1933 година била създадена и “ майката “ на всички БМВ-та – 303 . Автомобилът бил задвижван от 1.2 литров шестцилиндров мотор . Този шестцилиндров мотор и формата на решетката с двата бъбрека отпред оттогава досега са си символи , с които марката се гордее . През същата тази 1933 година БМВ вече участвала и в моторните спортове . И това не било безуспешно начинание . Шофьорите на БМВ – Ернст Хене , Лудвиг Краус , Жозеф Мауермайер и Пепи Стелцър се състезавали на 15 национално шестдневно състезание в Уелс и успели да грабнат трофея и да си го занесат в Германия . И през 1934-1935 година победите отивали при отбора на БМВ :twisted: :twisted: . Сторителството с олекотени материали разрешавало развиване на по-високи скорости . Така за първи път БМВ 315/1 с олекотена алуминиева каросерия достигнало 120 км/ч ... Заедно с модела 319/1 в периода 1931-1936 година БМВ обрали почти всички титли ... :shock: :shock: :D . М/у другото – 3 315/1 баварци донесли една от най-важните титли – 2000км-то състезание на Германия – 1934 година . А пък моделът БМВ 328 си отпразнувал супер премиера : Ернст Хене карал този автомобил на състезание на Нюрбургринг и ... грабнал купата с най-бързия сериен автомобил за времето си снабден с 2.0 литров двигател . БМВ 328 – това не е единствената му изява ! В периода от 1936 до 1940 година този автомобил се е отличил на обшо 130 състезания ! Общо от него са произведени 464 автомобила и тази изящна линия , която този модел има , до ден днешен е радост за окото на феновете на спортните автомобили .

---Интересен факт :1943 година - БМВ разработили реактивен самолетен двигател ( модел - 109-003 ) . Той е пуснат в производство на следващата година и бил един от първите в света ... :shock: Първият реактивен самолет с двигател на БМВ е АРАДО 234 . :wink:


Изображение







Списък на произвежданите автомобили от БМВ ( 1927-1966 )

BMW започва производство на автомобили през далечната 1927г. като първият им автомобил е БМВ Дикси . Колата е по лиценз на Роувър .

Изображение
Три двигателя :
Dixi DA 1 - 4 цил. 15кс 75км/ч 1927-1929г.
Dixi DA 2 - 4цил. 15кс 75км/ч 1929-1932г.
Dixi DA 3 - 4 цил. 18кс 90км/ч 1930-1932г.
Спортното изпълнение - 105км/ч

Изображение
БМВ 3/20 - пуснато в производство през 1932г. и заменило Дикси . Предлагало се в 4 варианта - лимузима , Tourer , кабрио и роустър . От него са произведени общо 7215 броя преди да бъде спрян от производство през 1934 . Двигател : 782cc , 20кс , 4 цилиндъра , 90км/ч .

Изображение
БМВ 303 - първото БМВ с 6-цилиндров двигател . Първи модел - 1933 г. Двигател : 30кс , Макс. ск. - 100 км/ч . Спрян от производство през 1935г.

Изображение
БМВ 309 - Първи модел - 1933г. Двигател - 4 цилиндров

Изображение
БМВ 315 - Излиза на бял свят през 1934г. Два варианта - седан и кабрио . Кабриото се водело - 315/1. Спрян през 1937 г. като са изработени около 10 000 седана и 200 кабрио автомобила . Двигатели :
Седан - 6 цилиндъра 34кс 110км/ч
Кабрио - 6 цилиндъра 40кс 120км/ч

Изображение
БМВ 319 - Първи модел - 1935г. Отново два варианта - седан и кабрио . Кабриото - 319/1 . Излиза от производство през 1936г. Двигатели :
Седан - 6цил. 45кс. 125км/ч
Кабрио - 6цил. 55кс. 130км/ч

Изображение
Следващите две разработки на БМВ са - 320 и 321 .( На снимката – 321 )

През април 1937 БМВ пуска и 325 . Този модел е бил предвиден за втората световна война и е бил 4x4 . От този автомобил са били произведени около 3250 броя и е бил спрян от производство през 1940г. В момента има данни само за една оцеляла бройка . Двигател : 6 цил. с мощност 50кс , макс. скорост - 90км/ч .



Изображение
Следва БМВ 326 . Показано за първи път на берлинския автосалон през 1936г. Два варианта - седан и кабрио . Спрян от производство през 1941 г.
Двигател : 6 цил. с мощност 50кс и максимална скорост от 115 км/ч
БМВ 327 - Представено през 1937г. - купе и кабрио . Край на производство - 1941 г. Двигатели :
Купе - 6цил. 55кс 140км/ч
Кабрио - 6цил. 55кс 135км/

Изображение
БМВ 328 - Завършен през 1936 и пуснат на пазара - февруари 1937г. Моделът е много специален - имал Hurth или ZF - скоростна кутия с 4 предавки и три Solex карбуратора . От него са били създадени само 462 броя ...Спрян от производство през 1939 г. Двигател : 6цил. 80кс. макс. скорост - 166 км/ч !!!

Изображение
БМВ 335 - Последното БМВ преди втората световна война . Представено през 1939 г . Двигател : 6цил. 90кс. 160км/ч

Изображение
БМВ 501 - Представено през 1951 година , това бил първият модел на БМВ след войната . 501 било ръчно изработено , затова отнело време докато бъде пуснато на пазара . До последния модел през 1961 г. от компанията БМВ сменили няколко двигателя , тъй като първият им се сторил твърде слаб за това купе. Двигатели :
501 2.0 6цил. 60кс 130км/ч 1951 - 1952г.
501 2.0 6цил. 65кс 140км/ч 1952 - 1955г.
501 2.1 8цил. ? ? 1955 - 1961г.
501 2.6 8цил. 90кс ? 1954 - 1958г.

Изображение
Следващото БМВ било Изета . През 1955г. била представена Изета 250 , която имала двигател 247 кубика - от мотора R25 , а през следващата ( 1956 ) година - Изета 300 - двигател 297 кубика от мотора R27 . Стандартно всички Изети имали 4 колела , но имало и изключения - в Англия се произвеждали модели с три колела. Изета е спряна от производство през 1962 година . Двигатели :
250 - 1 цил. макс.ск. 85км/ч
300 - 1 цил. макс.ск. 90км/ч

Изображение
БМВ 502 - от 1954 до 1964г. Двигатели :
502 2.6 8цил. 95кс. 150км/ч 1954-1958
502 3.2 8цил. 120кс. ? 1955-1958
502 3.2 S 8цил. 140кс. ? 1957-1958
2600 L 8цил. 140кс. ? 1961-1964
3200 L 8цил. ? ? 1961-1964
3200 S 8цил. 160кс. ? 1961-1964

Изображение
От модела БМВ 503 са произведени по-малко от 500 бройки .Два варианта – кабрио и купе. Производство - 1956 до 1959г. Двигател : 8цил. с 140кс. и макс. скорост от 190км/ч .

Изображение
БМВ 507 - общо 252 коли . Произвеждана от 1955 до 1959г. Двигател : 8 цил. , 150кс. и макс. скорост от 219км/ч.

Изображение
БМВ 600 - снабден с два цилиндъра и 19кс мощност ... Пуснат в производство през 1958 и спрян на следващата година ... заради модела БМВ 700 . Макс. скорост - 105км/ч

Изображение
***БМВ 700 - купе и седан . Пуснат в производство през 1959г. В началото - двуцилиндров двигател с мощност 30кс. През 1960г. било представено и спортното купе с мощ - 40кс. , тогава се появил и кабрио вариант . А през 1962г. БМВ пуска и седан LS . Две години по-късно дошъл и вариантът LS купе , който заменил стандартните седан и купе . Няколко месеца по-късно спрели и кабриото . А LS моделите се произвеждали до 1965г. Общо са направени 180 хиляди бройки от този модел .

Изображение
БМВ 3200 CS - от 1961 до 1965г. Двигател - 8цил.

Изображение
БМВ 2000CS - Производството му започва през 1966 г. Имало два варианта - 2000 C - с автоматична скоростна кутия , и 2000CS - 4 степенна скоростна кутия . От този модел са произведени по-малко от 14 000 автомобила . Двигатели :
2000 C - 4 цил. 100кс
2000 CS - 4 цил. 120кс


***
БМВ 700
( 1959 - 1965 )

След втората световна война БМВ са били в сериозна криза . Моделът 501 не постигнал това , което очаквали от фирмата , пари нямало , купувачи също , и дошъл един доста сериозен момент . Голяма част от ръководството била заменена и веднага били взети мерки - отговорът бил БМВ 700 :wink: .
Този модел бил пуснат в два варианта - купе и седан . Двигателят бил 700сс , два цилиндъра и мощност от 32кс при 5000 об/мин ( от мотоциклетът БМВ R67). Колата тежала само 640 кг и развивала скорост от 125км/ч . Разходът - 7,14 л / 100 км . Цената не била висока и това помогнало за лесното продаване на модела . Колата лесно пробила на автомобилния пазар и продажбите се увеличили до рекордните 29 242 бройки на година .

НООО , успехите на модела не били само в продажбите - БМВ 700 се доказало и на пистата 8) .
През 1960 се появило и спортното купе 700RS с мощност 73кс , като от тази разработка имало само 19 екземпляра . През същата тази година това БМВ спечелило немското Hill Climb рали , като пилот бил Hans Stuck . Тази победа била първата от 20 години за БМВ . За последно БМВ е печелело рали с модела си 328 в състезанието Mille Miglia в Италия през 1940 година . В рамките на пет години БМВ 700 печели 22 титли . Повечето победи това БМВ спечелило срещу доста по-мощни коли-противници , но пък предимството на тази кола било перфектното управление , много добрите спирачки и доста лекото шаси . Спортната версия достигала 105мили/ч - ~~168 км/ч .

През 1962 се появили и версии 700LS - лукс , и кабрио . През 1964 се появило и 700LS купе . Общият брой на произведените от този модел коли е 188 121 .

И за пореден път се оказва , че пиша за модел , чийто външен вид е дело на италианци , или по-скоро - на Giovanni Michelotti . 8) 8) .


Сега и малко снимки :
Изображение
Тук доста ясно се вижда откъде Москвич са си "свили" дизайна на задницата . :D

А ето го и двигателчето "борчЕ" :
Изображение

И скромното купенце :
Изображение

И още една :
Изображение


***



Относно рекордите на самолетите БМВ :


1926 Хидросамолет Rohrbach Ro VII с двигател BMW VI е поставил 5 световни рекорда .


1927 През тази година били поставени 87 световни рекорда в авиацията . 29 от тях са на самолети с двигатели на БМВ :shock:


1930 Волфганг фон Гронау пресякъл Атлантика от изток на запад за 44 часа с открит хидросамолет Dornier 'Whale' ("Кит" ) .

1995 Самолетът Gulfstream V извършва първия си полет от щата Джорджия . Gulfstream V е снабден с двигател BMW Rolls Royce 8)
Изображение






'20 и '30 - БМВ мотоциклети/рекорди !
Първият мотоциклет на БМВ , R 32 , и спортната му версия , R 37 , символизират понятие за дизайн , което и до ден днешен е
останало непроменено . Версията R 37 била пусната две години по-късно след като БМВ започва производството си на мотори
през 1923 година .

R32 : Изображение

R37 : Изображение

През 1925 - 1926 БМВ мотоциклети печелят 3 германски шампионата и близо 200 състезателни награди .

8 годишната борба за световния рекорд за макс. скорост с мотоциклети започнала през 1929-та . Ернст Хене започнал успешната си поредица на 25-ти август 1929-та със скорост от 128.7 мили/ч ( ~~ 206 км/ч ) . През септември подобрил собствения си рекорд до 134.2 мили/ч ( ~~ 214 км/ч ) ,а година по-късно - с по-нататъшно усъвършенстване до 137.3 мили/ч ( ~~ 220 км/ч ) . През пролетта на 1931-ва той достигнал 147.7 мили/ч ( ~~ 236 км/ч ) , а през есента - 151.4 мили/ч ( ~~ 242 км/ч ) . Често редувайки се с британските си съперници , БМВ подобрявали световния рекорд всяка година , докато накрая не поставили невероятния рекорд от 173.3
мили/час ( ~~ 279,5км/ч ) през 1937 година . :shock:

1937 На 28 ноември Ернст Хене поставил абсолютен рекорд за скорост с мотоциклет -279,5км/ч :shock: ( тва става през 1937 ... :!: ) , който останал непобеден 14 години :shock: .

Изображение


Карайки БМВ мотоциклети , Ернст Хене в рамките на 8 години подобрява 76 световни рекорда !!! :shock: :shock:

В периода само на една година , 1939 , мотоциклетистите от Мюнхен си занесли вкъщи общо 491 златни медала !!! :shock:

А ето и успехите , постигнати от БМВ мотори през '30-те :
-осем спечелени немски шампионати
-три "шестдневни" трофея
-13 чуждестранни шампионата
-762 първи награди в асфалтови състезания
-1817 ЗЛАТНИ МЕДАЛА в оф-роуд ралита ... !!! :shock: :shock: :shock:






Периодът 1939-1945 или – участието на БМВ във Втората световна война

Сега искам да се върна малко назад към периода 1939-1945 година или иначе казано - Втората световна война . Чудя се откъде да започна , хайде да е от самолетните двигатели .

Открих данни за един двигател , правен най-вече за войната , и това е БМВ 801 . Няма да се впускам в подробности - само най-важното .
Двигателят е има 14 цилиндъра , в две редици по седем , а обемът - 41.8 литра . В началото двигателят имал проблеми с прегряването и това било причина за доста високи температури вътре в кабината , но скоро този проблем бил елеминиран . Този двигател имал четири варианта :
801A 1600 кс
801D 1730 кс
801S или TS 2000 кс
801F 2400 кс, развитието им приключило в края на войната .

Моторите през войната :
Първият мотор , който не бил предвиден толкова за военни цели , бил БМВ R12 . Този модел бил най-продаваният БМВ мотор чак до началото на '70-те , когато бил изкаран моделът R75/5 . От моделът R12 били произведени приблизително 30 000 броя , като 20 000 били цивилни , а другите 10 000 - спеицално за военни цели . Само че през 1939 голяма част от тези 20 000 били иззети войската . Постигал скорост от 100км/ч и бил най-бързият мотоциклет през войната .

цилиндри - 2
обем - 745сс
мощност - 18кс @ 3400 об/мин
общо тегло - 190кг
макс. скорост - 100 км/ч

R12 :
Изображение

Един реставриран :
Изображение

Но тъй като това не бил мотоциклет , предвиден за военни цели , а просто "преиначен" , за да може да задоволява нуждите на войската . Но през 1943 година , от БМВ пуснали нов модел - специално за войната - БМВ R75 " Сахара " . От този мотоциклет са направени общо около 16 500 броя .

цилиндри - 2
обем - 745сс
мощност - 26кс
макс. скорост - 95км/ч
разход - 6,5 литра/100км
скоростна кутия - 4-степенна + свободна и задна скорост
тегло :
празен - 420 кг
максимум - 840кг

R75 " Sahara " :
Изображение

Време е и за най-интересната част - автомобилите БМВ през войната .

Специално за войната - модел 325 .
Тъй като по време на война всички компании са длъжни да произвеждат неща за военни цели , ситуациата и при БМВ не била по-различна . По нареждане на държавата , БМВ били задължени да направят автомобил 4х4 , като този вида и цветовете му били предварително определени , а БМВ просто трябвало да го сглобяват . Това БМВ много приличално на Мерцедес Г5 , правен също специално за войната . 325 - това е първият баварец 4х4 Двигателят бил 6-цилидров и мощност 50кс при 4000 об/мин .

BMW 325X :
Изображение

Изображение

Като се замисля - сигурно оттогава е и традицията iX версиите да са точно на 325-цата ...

И автомобилът - БМВ 326 !
Той , разбира се , си е бил предвиден за обикновените хора , обаче войната променила обстоятелсвата .
Тука ще вмъкна една кратка историйка :
Едно БМВ 326 Кабрио било използвано като основно превозно средство на някаква телеграфна/телефонна служба , обаче един ден , това става през зимата на 1941-ва година , се наложило всички незабавно да се изнесат оттам . Но БМВ-то не можало да запали ( било -40С ) и хората го зарязали там .

Тази снимка е направена на 22.06.1941-ва :
Изображение

А тези тук тримата не ги знам кои са , но много ми се иска да разбера ... Ако някой знае :roll: :
Изображение






БМВ фабрики и историята им накратко :

Изображение

Берлин (Berlin)- Историята на тази фабрика започва през 1939-та година с производството на самолетни двигатели . Двигателите за
легендарния JU 52 са били правени именно тук .
Производството на мотоциклетни части тук започнало през 1949 година . Докато всичко свързано с БМВ мотоциклетите не било
прехвърлено в Берлин през 1969-та , от тази фабрика правели части за завода в Мюнхен .
От 1979-та тук се произвеждат части за всички автомобили на БМВ . В днешно време в завода се правят до 450 различни вида
мотори - едно-/дву- и четирицилиндрови . Около 2 600 души от завода правят дискове за спирачките на много модели на БМВ .

Изображение

Динголфинг (Dingolfing)- През 1973-та на това място започнало производството на БМВ-та . Преди това ( т.е. - отначало ) фабриката била собственост на Hans Glas GmbH ( също правел коли ) .
Днес заводът има около 23 хиляди работника и е най-голямото производствено съоръжение на компанията БМВ . Автомобилите от
5-та и 7-ма серия се правят тук - от стоманените листове до пълното завършване на автомобила . Освен това , тук се боядисват и
сглобяват БМВ-та 3-та серия . Над 1250 автомобила напускат завода всеки ден . Заводът се намира на около 100 километра от Мюнхен . Тук правят и БМВ М5 , и правят и боядисват алуминиевата каросерия на БМВ Z8 .

Изображение

Айзенах (Eisenach) - През юли 1990 година , от БМВ Груп решили да създадат филиал за производство на големи инструменти за обработка на метал в Айзенах . Заводът отворил врати на 10 март 1992 и има над 250 работника . Тук правят големи уреди , които са нужни за направата на по-големи части от каросерията като капаци , врати , калници и покриви .

Изображение

Хамс Хол (Hams Hall)- Решението да бъде построен нов завод за двигатели тук , в Англия , било взето от БМВ в края на 1996-та . Фабриката била отворена през февруари 2001-ва . На това място се правят нова генерация 4-цилиндрови бензинови двигатели за БМВ-та с VALVETRONIC технология . Цялата далавера от тази технология - икономия на гориво и около 40% по-малко вредни емисии .
В Хамс Хол работят около 650 души , като именно на това място се произвеждат по-малките двигатели на БМВ - от 1.6 до 2.0 - които
после се пращат в други заводи на компанията .

Изображение

Ландсхут (Landshut) - Тази фабрика е част от производствената мрежа на компанията от 1967-ма година . Компонентите , произвеждани тук , се пращат в заводи за коли и двигатели из целия свят . Те се използват в почти всички автомобили на БМВ-компанията - от колите и моторите , та чак и до Ф1-болидите . Около 3300 работника правят компоненти за двигатели от олекотени метали , компоненти за интериора на колите и екстериора от синтетични материали . Фабриката със своя “Landshut Innovation and Technology Center” ( накратко - просто LITZ ) , отрано били "замесени" в развитието на нови автомобили . LITZ е връзката между разработването на автомобила и производството му . На това място специалистите разработват нови технологии , като използването на нови и нови материали - олекотени метални сплави и др. Уменията на специалистите в областта на тези материали се прилагат директно в производството на нови компоненти и коли на компанията БМВ .

Изображение

Лайпциг (Leipzig) - компанията се нуждаела от разширение на производствения капацитет , а пък и разширение на пазарните владения . През 2001 година , компанията решава да направи нов завод за автомобили в Лайпциг. Производството ще започне през 2005 година , като БМВ Груп ще инвестират в проекта около 1.3 билиона Евро , като част от фабриката вече е готова. Очаква се да има 5500 работни места. През 2005-та там трябва да стартира производството на БМВ 3-та серия.

Изображение

Мюнхен (Munich)- историята тук започва през 1916 година със стартирането на производството на самолетни двигатели .
Съвременният завод в Мюнхен е открит през 1922 година . От 1923 нататък , в завода се произвеждат мотори . От 1928-ма започва
производството на автомобили - Дикси . След това БМВ колите само били разработвани в Мюнхен , а произвеждани в Айзенах чак
до Втората Световна война . След войната производството на мотоциклети било продължено през 1948-ма . Заводът започнал да произвежда коли три години по-късно , първо с правенето на БМВ 500-та серия ( V8 ) , след което - Изета , БМВ 600 , БМВ 700 . През 1961 година БМВ имали изключителен пробив с модела 1500 - първият модел от " Новата класа " . В момента , около 11 000 работници от над 50 страни правят четиривратки и компакти от третата серия , както и 6-, 8- и 12-цилиндрови двигатели с вътрешно горене - мощните М-двигатели , както и 8-цилиндрови дизелови . БМВ Z8 се сглобява в
Мюнхен .

Изображение

Оксфорд (Oxford)- След като БМВ купиха Mini One и Mini Cooper , през 2001 година се появи и първата разработка на Мини от БМВ . През 2002 - Мини Купър S се присъедини към фамилията , а след това тя беше допълнена и от Мини 1 Д - дизелов двигател ( 2003-та ) . Родното място на Мини-то е Оксфордският завод в Англия . Той изцяло вече е в производствената мрежа на БМВ Груп . Днес , около 4500 работника правят около 600 броя Мини на ден в един от най-модерните БМВ-заводи .

Изображение

Регенсбург (Regensburg)- След успеха на 3-тата серия през '80-те , БМВ разширили капацитета на производството му . През 1982 година , решението било да се направи фабрика в Регенсбург . Този завод започнал да прави автомобили за световните пазари през 1986-та , като първи завод само с една монтажна зала . През 1990 били завършени и отделът за боядисването и този за производство на компоненти за каросерията. Около 10 000 работници отговарят за това , всеки ден от завода да излизат по около 880 броя БМВ-та . 3-тата серия има шест варианта : Комби, купе , Кабрио , седан , както и М3 моделите , и тези 4х4 . Само БМВ 3-та серия Комби , купе и кабрио се произвеждат в Регенсбург. През 2004-та , в този завод ще започне и производството на новата 1-ва серия .

Изображение

Рослин ( Rosslyn ) - Тази фабрика се намира близо до Претория , Южна Африка . Това е и първият завод на БМВ Груп , направен в чужбина . Около 2800 работника правят около 250 компонента за БМВ 3-та серия . Една четвърт от произведените тройки си остават в Южна Африка , а другите три четвърти са за износ .


Шенянг (Shenyang)- Завод в североизточен Китай . Завършен е през септември 2003 година . Предвидено е тази фабрика да произведе 30 000 БМВ-та за китайския пазар в рамките на няколко години . Производството е започнало с 3-та серия , след което - и на 5-цата . Започването на производство на автомобили в този край на света , производството на коли в Китай за китайския пазар е важна стъпка в усвояването на този пазар . В момента БМВ Груп разполага с 24 филиала в 4 континента . БМВ имат представителство в Китай от 1994-та , като офисът им се намира в Beijing .

Изображение

Спартанбург (Spartansburg)- близо до Южна Каролина , САЩ . Започва да произвежда автомобили през 1994-та . Сега там се правят Х5 и Z4 Роудстър. Поради големия успех на тези модели , се налага фабриката в Спартанбург да бъде разширена . В момента заводът работи шест дни в седмицата , автомобили се правят 110 часа седмично. Около 4700 работника правят над 500 коли на ден .

Изображение

Щайер (Steyr) - Заводът в горна Австрия е завършен през 1979-та и е най-големият завод за двигатели на БМВ Груп . Там се произвеждат 6-цилиндрови бензинови и 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели . Над 2500 работници произвеждат дневно около 2600 мотора .

Изображение

Суиндън (Swindon)- открит на 9 май 2000 година ( в Южна Англия ) . Това се намира на около час и половина път с кола от Лондон . Тук се произвеждат висококачествени алуминиеви и стоманени материали . Около 2000 души правят над 100 различни части за Мини-то . Този завод се допълва от втори , по-малък , който се намира в Солтлей , Бирмингам , който се използва главно за прототипите .

Изображение

Вакерсдорф (Wackersdorf) - През 1990 година в този завод започва производството на каросерии за БМВ 3-та серия Кабрио . Четири години по-късно започва изграждането на идустриален парк - BMW Interior Trim Unit за 3-тата серия . В момента това отделение прави около 2400 кокпита за 3-тата серия дневно . През 1996 , сървиз център за износ на продукция бил включен към фабриката . Оттогава тази фабрика имала правото да снабдява с компоненти другите заводи . Три години по-късно производството на каросерии за БМВ 3-ка Кабрио било преместено в Регенсбург .

Таа , БМВ не са правили само автомобили ... но където са " пипнали " доста са постигнали и така като гледам - спокойно могат да се гордеят с историята си :)

Информацията бе подбрана , обработена и подготвена за вас лично от ///М3 :)
Последна промяна ///M3 на 03 Мар 2004, 21:13, променена общо 1 път

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook