Малко история за индексите на БМВ

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Малко история за индексите на БМВ

Мнение от rado_rf » 06 Яну 2004, 21:56

Номера и обозначения на моделите на BMW
За този период / говоря за моделите които могат да се видят не само в музея/ в БМВ приели 2 основни системи на обозначение и наименование на своите модели.
С уговорката, че в буквено-цифровия индекс, не всички модели на БМВ ни дават информация за конкретния модел на шасито или на двигателя. Не говоря за болшинството от автомобилите, а за тези на които въпросния индекс съвпада с този на друг модел, но всъщност е съвсем различен от тези произведени през тази или онази година. Затова за точната идентификация на даден автомобил е нужно да се знае не само модела а и годината на производство. Все пак говорим и за така наречените "междинни" модели / старо шаси - нов двигател/. Например Е21 с М10/В20, М60/В20, М20/В20 и др. Затова за да сме сигурни на какво точно сме попаднали трябва да знаем не само модела и годината на производство но и № на купето и № на двигателя за да можем практически напълно да "идентифицираме" този или онзи екземпляр.

60-е - първата половина 70-х години
Цифровия код на моделите означавал обема на двигателя в куб. см. /закръглено на 100/. Във версията купе последната нула се заменя с 2 или се добавя буквен индекс "С". Например:
1502 - купе с обем на двигателя 1500 куб.см.
1800 - седан с обем на двигателя 1800 куб.см.
2000C - купе с обем на двигателя 2000 куб.см.

Цифровия код понякога се допълва с допълнителни буквени обозначения касаещи основни опции и детайли към дизайна. Например:
A - автоматична скоростна кутия
C - купе
i - инжекция
L - лукс
S - спорт
ti - спортен модел (touring international съответства на днешния GT)


Наистина в началото на 80-те БМВ допуснали и малки отклонения от тази схема и произвежда няколко модела при които цифрите съответствали на обема на двигателя в литри.
3.3Li - седан, 3.3 литра, лукс, инжекция
3.0CSi - спорт-купе, 3 литра, инжекция

първата половина на 70-те - досега
Вече през 1972г. в БМВ положили началото на съвременна система на наименование на моделите си. Това били първите автомобили от 5-та серия. Е, за известно време новата система съществувала паралелно със старата, но със спирането на производството на модела 2002 през 1976г. старата престава да се използва.
Като цяло цифровия индекс се състои от 3 цифри. Първата се явява номер на серията, а следващите две обем на двигателя в децилитри. Например:
320 - автомобил 3-а серия с обем на двигателя 2000куб. см.

635 - автомобиль 6-а серия с обем на двигателя 3500куб.см.


Е, има и редки, незначителни отклонения от тази система на обозначение. Например в модела 316 Е30 бил монтиран двигател с обем 1800 куб.см., в модела 525 Е28 - двигател с обем 2800 куб. см.
Както и по - рано могат да присъстват и буквени абревиатури.
A - автоматична скоростна кутия
C - кабрио (convertible)
CS - купе-спорт
i - инжекция
e - двигател 'ETA': икономичен и нискооборотен
L - лукс (luxury - за американския пазар)
или Long - дълга база(за 7-а серия)
s - спорт
ti - хечбек (за автамабили от 3-а серия)
td - турбо-дизел
tds - турбо-дизел с интеркулер
X - 4WD (задвижване на всички колела)

Серии и модели BMW

1серия
Нетипична серия малки двуместни автомобили
E26
79-80
M1. Уникален спортен автомобил. От тази серия са произведени само 453 броя.
Z/B
87-91
Няма смисъл да говорим
3серия
.
E21
75-82
Първата"тройка".
E30
83-91
Засега най-разпространената в България
E36
91-98
Конструктивно - много добър автомобил
E36/7 (Z3)
96 - 02
BMW Technik. Двуместен роудстър, малко прилича на Е36.
E46
98 on
Сегашната серия
5серия

E12
72-81
Първата петица. Един от най-успешните модели
E28
82-87
"Междинен".
E34
88-96
Автомобил обединяващ в себе си мощта на "тройката" и дизайна на "петицата"
E39
95-on
Новата "петица"
E53
99-on
BMW - X5
?E60?
04-..
Прототип на следващото поколение "петица"
6серия
Спортно купе. Обект на интерес на фанатици и колекционери на БМВ. Сега е позната като 8-ма селия.
E24
76-89
Направена на базата на 5-та серия, съчетаваща спортен дух и комфорт. Произвеждана в течение на 14 години.
E63
04-..
Прототип на новата "шестица". Трябва да се появи тази година.
7серия
От най висок клас - комфортни и мощни
E23
77-87
Първата "седмица" наследила дизайна на "шестицата".
E32
87-94
Много изящен автомобил. Направо красавец.
E38
95-2002
С малък недостатък - почти пълно копие на "петицата" но с по-дълга база.
Е65
2002 on
Сегашната серия
8серия
Спортно купе. Серията се явява като продължение на "шестицата".
E31
90-99
Както "шестицата" така и "осмицата" остава с неизменена база. Салонът е малко тесен, но какво да искаме от спортен автомобил?
Zсерия
Роудстъри
507
55-61
Легендарен роудстър на BMW
Z1 (Z/B)
87-91
Z1. Спортен кабриолет.
Z3 (E36/7)
96-02
BMW Technik. Малко прилича на E36.
Z4
02-on
Заменя Z3.
Z8
99-on
Създаден в духа на легендарния 507
Изключения:
BMW Motorsport и BMW Technik
Две отделни фирми произвеждат автомобили с друга индексация.
BMW Motorsport, правят пистови и "улични" и на тези автомобили се поставя като пръв индекс буквата "М" а след нея и номера на основната серия на базата към която принадлежи дадената разработка. Например М5 - за автомобилите от 5-та серия.
BMW Technik, предимно прототипи на BMW, от време на време пускат отделни серии познати като 'Z' с цифров индекс който се отнася за дадена серия на BMW, но като цяло подчертават приликата си стози или онзи модел. Например Z3/Е36/7/
Ето още едно изключение от подобен род - L6 и L7. Това е лукс-купе от 6-та серия и лукс-купе от 7-ма серия и практически са аналогични с Е24 635CSi и Е23 735i съответно.Произвеждани предимно за американския пазар с пълен набор от екстри..
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 01 Юни 2005, 10:05

BMW-X5 написа:Моля,
* BMW E3 - (1968-1977) 2.5, 2.8, 3.0, 3.3 Седан
* BMW E9 - (1969-1975) 2800CS, 3.0CS, 3.0CSL Купе
* BMW E12 - (1972-1981) 5 Серия
* BMW E21 - (1975-1985) 3 Серия
* BMW E23 - (1977-1986) 7 Серия
* BMW E24 - (1976-1989) 6 Серия
* BMW E26 - (1978-1981) M1
* BMW E28 - (1981-1988) 5 Серия
* BMW E30 - (1983-1993) 3 Серия
* BMW E31 - (1990-1999) 8 Серия
* BMW E32 - (1986-1994) 7 Серия
* BMW E34 - (1988-1995) 5 Серия
* BMW E36 - (1990-1999) 3 Серия
* BMW E37 - (1996-2002) Z3
* BMW E38 - (1994-2001) 7 Серия
* BMW E39 - (1997-2003) 5 Серия
* BMW E46 - (1998-2005) 3 Серия
* BMW E52 - (2000-2004) Z8
* BMW E53 - (2000-.......) X5
* BMW E60 - (2004-.......) 5 Серия
* BMW E63 - (2004-.......) 6 Серия Купе
* BMW E64 - (2004-.......) 6 Серия Кабриолет
* BMW E65 - (2002-.......) 7 Серия Къса База
* BMW E66 - (2002-.......) 7 Серия Дълга База
* BMW E70 - Бъдещ X5
* BMW E83 - (2004-.......) X3
* BMW E85 - (2003-.......) Z4
* BMW E87 - (2004-.......) 1 Серия
* BMW E90 - (2005-.......) 3 Серия
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook