БМВ Е24, историята на една ЛЕГЕНДА

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

БМВ Е24, историята на една ЛЕГЕНДА

Мнение от LeX » 17 Апр 2007, 6:26

Високо-качественото дву-врато спортно купе наричано още "Баварското Ферари", 6-та серия е считана от много за най-естетичното и приятно БМВ на всички времена. Само 86,219 бройки са били произведени между Ноември 1976-та и Април 1989-та. Около половината от тези коли са били направени за Американския пазар. През всички години на пройзводството си, много промени са били направени външно и вътрешно, но за нетренираното око, външния облик на Е-24 Купе си е останал вечен.

Новата 6-та серия Купе, кодирана като Е-24, била представена на пресата през Март 1976-та в Марбела, Испания. Официалното представяне било направено по-късно на автомобилното изложение в Женева.

Първоначално били представени моделите 630ЦС и 633ЦСи. Топ модела бил 633ЦСи. Той имал 3.2 литров мотор с пълен инжекцион, който предоставял 200 конски сили при 5500 оборота. 630ЦС бил снабден с 3.0 литров 6 цилиндров мотор, който имал Solex 4A1 карбуратор, предоставяйки 184 конски сили при 5800 оборота в минута. Стандартно и двата модела имали 4-скоростна (Getrag 262/9) кутия, като предавателното число за 630ЦС било 3.45:1 а за 633ЦСи 3.25:1. Опция била 3-скоростната ZF 3HP-22 автоматична трансмисия.
Окачването било наследено от 5-та серия (Е-12) но било леко подобрено за по-добра динамика на автомобила. Пример за това били по-твърдите амортесиори и по-ниските пружини. Стандартните гуми били радиални с размер 195/70/14 монтирани на 6Jx14 лети джанти. Популярна опция били по-широките BBS-Mahle 7Jx14. Интериора представен около 1972-ра година в други модели на БМВ бил модернизиран и резултата бил кокпит който поставил нови стандарти за ергономия, комфорт и ексклузивност. Една от най-съществените части в кокпита на 6-та серия била тест панел със 7 зелени светлини показващи статута на маслото в двигателя, течността за спирачките, стоповете, състоянието на накладките, нивото на антифриза, течността за чистачките както и габаритите на колата. Идеята за "всички-системи-работят" панела или повече познат като "Чек контрол" била широко използвана в други модели на БМВ от тогава до наши дни. БМВ също разработили нещо наречено BMW Life Saving System, което е програмирана система за деформиране на купето която би абсорбирала силата при удар и би помогнала за намаляване нараняванията по пътниците. Тази система била ключов фактор когато БМВ разработвали модела Е-24 Купе. Никой от горните два модела не бил на разположение в Америка поради ограничените федерални закони за емисиите. Вместо това те имали свой собствен модел наречен 630ЦСи. Тои имал същия 3.0 литров инжекционен мотор, като седана 530и. Този двигател имал по-малка мощност сравнен с карбураторния модел 630ЦС от Европа, 176 конски сили при 5500 оборота. Една от главните причини за по-малката мощност на мотора била по-ниската компресия 8.0:1 сравнена с 9.0:1 за Европейския 630ЦС.

Моделната гама останала непроменена през 1977-ма година. И двата модела, 630ЦС и 633ЦСи, били същите като предната година. Подобрения били направени в монтажната линия поради открити проблеми при монтирането на интериора и водни течове. Това довело до въвеждането на високо атмосферен воден тест, който и до днес е част от изграждащия процес. Фабриката "Карманн" произвеждала шаситата за 6-та серия Купе, които след това били доставяни с влакове до фабриката в Мюнхен. Това довело до проблеми в производството и скоро всичко започнало да се прави в Мюнхен. Повода за тази промяна била загрижеността на БМВ за качеството на автомобилите си, затова фирмата решила да произвежда всичко сама. През 1977-ма Американската версия 630ЦСи била единствения модел който бил снабден с подглавници за задните седалки. Обновения 633ЦСи модел никога не ги е имал дори през 1978-ма и по-късно.

Нов модел бил представен през Юли 1978-ма, великия 635ЦСи. Той имал 3.4 литров мотор който бил разработен от БМВ Моторспорт. Блока на мотора бил разработка от спортния М49 мотор който бил много успешен в средата и края на 70-те години, и също така от четири клапановия на цилиндър М88 мотор, използван в средно разположения състезателен модел М1. Характериските на новия 3.4 литров мотор били 218 конски сили при 5200 оборота и удивителните 260Нм между 2000-5900 оборота, като максимума бил 310Нм при 4000 оборота. Стандартната скоростна кутия била 5-степенен Getrag 265/5.70 с предавателно число 3.07:1, която позволявала на 635 да ускорява от 0-100км/ч за 7.3 секунди и да развива максимална скорост от около 225км/ч. Окачването било модифицирано с предназначени за тежък режим на работа щанги които свързвали предните два амортесиора. Други новости представени със 635ЦСи били 6.5" x 14" BBS Mahle лети джанти с 195/70/14 гуми, нова предна броня както и нов заден гумен спойлер който намалявал повдигането на задницата с около 15%. Емблемата на БМВ била монтирана на гумения спойлер, като по-късно тя е била монтирата на капака на колата не на спойлера. Американския пазар крещял за повече мощност за единствения разполагаем по това време модел 630ЦСи. Временно решение на този проблем била специална версия на 3.2 литровия мотор, който бил използван с 5-та и 7-ма серия. Този мотор имал катализатор, както и Ламбда сонда, за управление на вредните газове. Новия мотор направил голяма разлика въпреки че бил само с 1 конска сила по-мощен от стария мотор вграждан в 630ЦСи, голямата печалба идвала от повечето въртящт момент, 268Нм. Американската версия на 633ЦСи, имала същите BBS Mahle джанти като европейския модел, както и нова задна броня.

1979-та година, била втора подред за БМВ да представи нов модел 6-та серия. През Юли 1979-та нов по-евтин модел наречен 628ЦСи бил представен на публиката. Тъй като бил по-евтин модел той имал по-малко стандартно оборудване от моделите 633 и 635, но използвал същото купе, шаси и интериор. Двигателя (2788 кубика) бил взет от 528и, който произвеждал 184 конски сили. Този двигател позволявал на 628ЦСи да развие максимална скорост от 208км/ч. Представянето на 628ЦСи също така значело край за карбураторния 630ЦС. От сега нататък всички 6-ти серии били със инжекционни мотори. Общата бройка произведени модели 630ЦС до края на продукцията си през Юли 1979-та била 3972 автомобила, като последната година били пройзведени само 249 машини. През същата година нова екстра (въпреки че била само опция) била контролираната от микро-компютър АБС система на спирачките. Била направена и лека промяна в интериора на 6-ците, като за пример може да бъде дадена смяната на аналогивия часовник с дигитален.

Единствената промяна направена през 1980-та година била новия заден спойлер който модела 635ЦСи получил, както и нова усъвършенствана централно заключваща система която позволявала вратите да бъдат заключвани както от шофиорската така и от пасажерската врата.

През 1981-ва година били направени леки промени по екстериора на колата. Европейските модели получили нова задна броня която била изтегната по-напред по задния калник за по-добра защита от удар. Друга промяна били новите BBS Mahle лети джанти. Размера на джантите бил същия като преди 6.5 x 14, но дизайна бил нов. Размера на гумите бил 205/70/14, като опция се предлагали джанти с много спици който имали гуми Michelin TRX 220/50/390.

1982-ра, годината на промените. Основната промяна била в каросерията и шасито на колата. Разработките били започнали няколко години по-рано но направили дебюта си през 1982-ра година. С около 60 килограма било намалено теглото на автомобила, давайки максимална маса от 1430 килограма за всички модели. Модификацийте не направили колата само по лека, но също така и по-здрава. БМВ били изразходвали много време и пари в лабораторни симулации и краш тестове, който накрая довели до изцяло ново преработено и заздравено купе. Най-забележимите промени по шасито били новите предница и задница, заимствани от 5-та серия (тя била получила същите промени година по-рано). Предницата получила изцяло нова двойно стабилизираща система, промени също така имало и по задното окачване на автомобила, който като цяло довели до подобрено поведения на пътя. Допълнителни новини било представянето на пуснатата като опция през 1979-та година АБС система, сега била стандарт за всички 635ЦСи модели, но все още била опция за модела 628. АБС системата станала стандарт за абсолютно всички модели през Септември 1984-та година. Обслужващи проблеми били открити в 3.4 литровия мотор за 635ЦСи и това било главната причина БМВ да разработи нов двигател за модела 635ЦСи. Новия мотор бил подобрена версия на 3.2 литровия агрегат използван в 633ЦСи. Той имал същия 86 милиметров ход на буталото, но размера на буталата бил увеличен до 92 милиметра, което довело до увеличения обем от 3.4 литра. Мощността и въртящия момент останали същите благодарение на новия компютър за управление на горивото и увеличената компресия, но благодарение на новите графи за управление на запалването, празния ход бил намален с 50 оборота. Всичко това плюс пет степенната скоростна кутия довели до по-нисък разход на гориво с около 15%. Интериора също бил променен; поставено било кормило с три спици, било направено също така ново арматурно табло което имало Service Interval Indicator (това бил индикатор който светвал когато колата трябва да посети серзиз за инспекция) електрически индикатор който показвал моментния разход както и нов чек контрол. Стандартно за 635ЦСи но опция за другите модели бил нов борд компютър който имал 10 функции (OBC). Екстериора бил оставен почти непроменен, най-забележимо било поставянето на фаровете за мъгла в самата броня на моделите 628/633ЦСи. 635ЦСи все още имала поставените на края на предната броня фарове за мъгла. 633ЦСи все още била в продукция но не се продавала в Европа а била пройзвеждана само за Японския и Американския пазар. 1982-ра била годината когато Америка получила късния вариант на смукателен колектор на който било отлято 3.2/3.5. Интериора и екстериора останали непроменени.

През 1983-та година не били правени промени по външния и вътрешния вид на колата. От друга страна вече била налична нова четири скоростна автоматична кутия. Това допринесло за значително подобрение на разхода на гориво сравнено със старата три степенна скоростна кутия. БМВ представили нов модел 6-та серия през септември 1983-та (продажбите не започнали преди началото на 1984-та година) това бил модел с голямо "М" - М635ЦСи.

1984-та година била годината когато БМВ пуснали в продажба модела М635ЦСи. Колата била разработена от БМВ Моторспорт. Двигателя, кодиран като М88, за новата М-Купе бил взаимстван от 24 клапановия 3.4 литров мотор, който оригинално бил слаган в супер спортния модел М1. Основните разлики в мотора който бил слаган в М1 и М635ЦСи била в цилиндровите глави. Водните пътища и всмукателните колектори трябвало да бъдат преработени тъй като мотора в М635ЦСи бил поставен под 30 градусов наклон а в М1 бил вертикално. Клапаните и разпределителния вал били същите. Компресията на мотора била леко покачена (10.5:1 за М635 и 9:1 за М1) Заедно с подобрената Bosch ML-Jetronic бензинова система и с Motronic управлението на мотора, М635ЦСи възпройзвеждал 286 конски сили при 6500 оборота в минута както и 342Нм въртящ момент. Това е съвършенно невероятно имайки предвит че разхода на бензин на мотора останал почти непроменен в сравнение с 635ЦСи. Окачването било подобрено с 10 милиметра по-ниски и 15% по-твърди пружини, както и специално пройзведени Билщайн газови амортесиори. Предните дискове били 300х30 милиметра вентилирани с 4 цилиндрови спирачни апарати специално пройзведени от АТЕ. Задните спирачки били същите, използвани при 635ЦСи, само размера на буталцата в спирачните апарати бил увеличен с 2 милиметра. Скоростната кутия на М635ЦСи била 5-степенна Getrag 280/5 като предавките били подредени в така наречения дог-лег образец използван в състезателните коли. Диференциална на колата бил взаймстван от БМВ 7-ма серия, като имал 25% блокаж и коефициент 3.73. Съединителя бил същия като при 635ЦСи но с много по-силни пружини. Външните разлики между М635ЦСи и стандартната 6-ца били маловажни, само много тренирано около можело да забележи по-големия преден спойлер както и изтънените арки на калниците за да могат да поберат по-широките гуми. Задницата била същата с изключение на малката М емблема на багажника на колата. Спортните Рекаро седалки били опция за всички модели 6-та серия както и за М635ЦСи. М версията имала по-спортен 3 спицов волан, който бил опция за другите модели. Много малки промени били направени по останалите модели 6-та серия. Фаровете били нови, с двустепенни рефлектори който подобрили видимостта пред колата вечерно време, също така като опция се предлагала система която позволявала регулиране на фаровете от мястото на водача, когато колата била много натоварена. 635ЦСи получила халогени, интегрирани в предната броня. Нова 4 скоростна автоматична кутия била предлагана в 635ЦСи, която позволявала на водача да избира няколко режима на работа: спортен, икономичен или полу-ръчен за много хлъзгави зимни пътища. Интериора останал почти непроменен, с изключение на новия 3 спицов волан и подобрения 8 функционален борд компютър, който все още бил опция за по-евтиния модел 628ЦСи. 1984-та била и последната година в която се пройзвеждал 633ЦСи за Американския пазар.

1985-та била годината когато се появила версията 635ЦСи с катализатор. Тя пройзвеждала 182 конски сили при 5400 оборота в минута и 290Нм при 4000 оборота. Това били добри новини за страни като Америка и Япония където версията с 218 конски сили не преминавала регулациите за вредни емисии, и също така голям напредък за Американската версия на 633ЦСи. Въпреки че конските сили били почти същите като при 628ЦСи и Американската 633ЦСи, 635ЦСи с катализатор имала повече въртящт момент и била по-еластична за каране. М635ЦСи запазила същите спецификации като предната година. Добри новини за страните който все още карали от грешната страна на пътя било представянето на М635ЦСи с десен волан. През същата година някой страни, включително и Швеция, сложили нови емблеми на 3.2 литровия 633ЦСи и ги продавали като 635ЦСи. Тези модели били екипирани с опций който били стандартни при оригиналната 635ЦСи, с изключение на двигателя. Затова трябва да бъдете внимателни ако възнамерявате да купите една от тези ранни (1978-1984) 635ЦСи модели, може да се окаже 635ЦСи с мотор от 633ЦСи! Забележително и може би уникално за Швеция било това че въпреки че 85-та била първата година когато 635ЦСи станал истински 3.4 литров модел, колата не получила оригиналния 3.4 литров мотор с 218 конски сили, а вместо това в нея бил монтиран същия двигател като в 735и, което значело 204 конски сили при 5500 оборота и 313Нм при 4000 оборота. Това може да звучи странно след като модела с катализатор бил на пазара, но може да се обясни с това че трябвало време за да се сертифицира мотора с катализатор, и през това време мотора от 735и бил по-добър вариант от 3.2 литровия мотор използван в 633ЦСи. Същата година като екстра започнала да се предлага и версия с въздушна възглавница за водача.

1986-та година била годината в която се появили няколко нови екстри. Въпреки че компанията БМВ правила големи усилия в усъвършенстването на електрониката за моторите си тази година, трябвало да мине още година преди новите разработки да бъдат готови за пройзводство. Спецификациите на мотора и шасито за 628ЦСи и 635ЦСи останали същите като от предишната година. Все пак имало промени в сравнение с по-старите модели но те били в каталога за опции, който включвал Шадоу Лайн покритие за хромираните външни части (с изключение на бъбреците), климатик за задните седалки както и нов споилер за задния капак. Друга опция която била стандартна за някои страни били чистачки за фаровете.

В края на 1986-та година БМВ представили нов модел 7-ма серия която била екипирана с трета-генерация Дигитална Моторна Електроника (ДМЕ 3). Тази нова електроника станала стандартна за модела 635ЦСи от 1987-ма година. Това значело не само по-добра консумация на гориво, но също така повече мощност и въртящт момент. Новата максимална мощност за 3.4 литровия мотор била 220 конски сили при 5700 оборота и 317Нм въртящт момент при 4000 оборота. Същата електроника донесла голяма разлика за катализаторната версия, новите цифри били 211 конски сили при 5700 оборота, и въртящт момент от 308Нм при 4000 оборота. Същия мотор бил използван при Европейската версия на 735и. Страни като Швеция, който използвали не катализаторния мотор от 735и за няколко години, сега имали на разположение новия катализаторен мотор с 211 конски сили за модела 635ЦСи. Някой страни като Америка, никога не получили новия мотор с ДМЕ 3 вграждан в 6-та серия. Същата година през месец Декември се появила катализаторна версия на модела М635ЦСи. Тя пройзвеждала 256 конски сили при 6500 оборота и въртящт момент от 330Нм при 4500 оборота. БМВ решили да федерират този двигател и първата М635ЦСи се появила в Америка през Юли 1987-ма година. През Юни същата година 6-та серия се сдобила с нови елипсоидни фарове, който предлагали повече светлина без да вредят на насрещния трафик. Предните фарове за мъгла също използвали тази елипсоидна технология. Пак през Юни, била направена промяна в предницата и задницата на колата. Нова система с интегрирани амортесиори с броните против удар била представена. Тази система намалявала повредите по купето при удари до 4 км/ч. БМВ дилърите в много страни искали да доставят още повече лукс в топ-моделите 6-та серия, като желанието им било колите да имат абсолютно всички екстри, някой от който били изцяло кожен интериор. Това значело панела при колената, жабката, мястото за предмети на водача, дръжките и целия панел на вратите, задните панели, сенниците, колонките към тавана включително целия таван, както и централната конзола да бъдат покрити със същата висококачествена кожа с която били покривани и седалките. Л6 или казано с други думи Луксозната 6-ца се появила в Америка като специално изпълнение. Тя била наричана така, поради изцяло кожения си интериор, както и факта че имала абсолютно всички екстри който били предлагани за модела. Тези коли били доставяни от фабриката в Германия като 635ЦСи, и били преправяни от вносителя на БМВ за Северна Америка. Продукцията на 628Цси била прекъсната през Май 1987-ма година. Първия модел 628ЦСи излязал от фабриката през Юни 1979-та, последния бил пройзведен през Май 1987-ма. Официално според БМВ били пройзведени 5950 модела 628ЦСи.

През 1988-ма година, спецификацийте на моторите останали същите за всички модели като през предната година. Екстериора и интериора били същите като на късните модели от 1987-ма година. Между 1988-1989-та година Американския модел 635ЦСи получил нов 3.5 литров мотор който имал 208 конски сили и 308Нм въртящт момент.

1989-та година, последната година от пройзводството на великия модел Е-24. Последната кола излязла от фабриката на 6-ти Април 1989-та. Общата бройка произведени коли от модела Е-24 била 86216, направени между 1976-та и 1989-та година. Най-много автомобили излезнали от поточната линия през 1985-та, общо 9626 бройки, като през последната година били произведени 1064.

Снимки на различните модели, показващи еволюцията на БМВ Е-24 с течение на годините.

630ЦС 1976г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

633ЦСи 1976г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

635ЦСи 1978г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

628ЦСи 1979г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

635ЦСи 1980г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

М635ЦСи 1984г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Шадоу Лаин 1986г.
Изображение

635ЦСи 1987-88
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

М635ЦСи 1988г.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

1989г.
Изображение


материалите за темата са взети от сайтовете бигкупе.ком както и е-24.ру, превода е изцяло мой, ако някой иска да ползва нещо от темата моля да се обърне първо към мен!
Последна промяна LeX на 18 Апр 2007, 5:32, променена общо 1 път
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 17 Апр 2007, 9:48

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
BEST OF

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 11.04.2002
Местоположение: София
Кара: E21
Мечтае да кара: E21
Детайли за колата: червена

Мнение от E-24 » 17 Апр 2007, 10:14

Е, това е тема !
едвайсеиено

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 17 Апр 2007, 14:34

Браво, Лексано :!: :clap: :bowdown:
Тази вечер ще има какво да правя. :D А жълтия салон е....... :twisted: :bowdown: :yammy:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 17 Апр 2007, 15:38

:clap: :bowdown: Много добра тема :bowdown:
Тхе бест оф веднага... :D

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Апр 2007, 16:19

Aу, ау, ау :shock: :shock: :bowdown: :bowdown:

Като видя всичко от 1987 до края ,шадоу лайн :bowdown: , ///М6 с RS BBS, фейслифт-а с новите фарове и Е34-те халогени, богато облечените в кожа задни кресла,които дори в днешно време май вече не се срещат никъде тая агресия мамооооооо :angel: :angel:

Сашо, жив и здрав да си брат и колата да си гледаш още много дълги години :yes: :wave:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Мнение от Louis » 17 Апр 2007, 17:10

LeX един голям :bowdown:
The Best Of надебеля с още една тема :yes: :mhihi:
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 17 Апр 2007, 17:49

Радвам се че ви харесва, колегата който скоро беше пуснал снимки на ///М6-цата ме мотивира да напиша тази тема :D Моля ако се мести темата в Бест Офф, да не е тази вечер защото искам да допълня още някой неща по-късно днес ;)
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Мнение от SpUd3r » 17 Апр 2007, 18:13

Лекс темата е страшна браво :yes:
Tux0 Ca !
Изображение

М10 Разрушителя
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Самоков

Мнение от ddt » 17 Апр 2007, 18:56

Наистина много добра тема :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: MemphysVille
Пол: Мъж
Кара: само Е30-ски

Мнение от Memphys » 17 Апр 2007, 18:57

Евала братле, постарал си се :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от ivan1979g » 17 Апр 2007, 19:21

Супер, много добър материал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 17 Апр 2007, 19:24

LeX браво бате страхотна тема си написал прочетох я с интерес. :yes:
Изображение

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 18 Апр 2007, 6:52

С този пост искам да продължа още малко по темата като тук ще прикрепя снимки на различните модели коли, предни и задни споилери, брони, интериори, както и снимки на Е-24 Алпина, Хартге и Зендер.

1976г. 630ЦС, произведен във фабриката Карман.
Изображение

Алпина от 1979г. Разликата с горния модел е във по-широките джанти с по-голям лип, по-ниското окачване, различния преден спойлер и графиките по колата. Истинските Алпина модели са имали специални ВИН номера.
Изображение

Този екземпяр е от последните 6-ци който са били на базата на 5-та серия Е-12. Европейска 635ЦСи, произведена през Ноември 1981г.
Изображение

Тази снимка е също на раннен модел Е-12 като горния, но има преден спойлер от 86-та година, ниско окачване, спойлер на задния капак както и полирани 17 инчови джанти от БМВ ///М5 (моля забележете разликата в броните на двата модела)
Изображение

Много рядък модел от 1979г. Кабриолетите не са били предлагани от фабриката на БМВ, а са били предлагани като опция от някой дилъри. През 1980-та година тази екстра е струвала между 8 и 9000 долара. Няма точна бройка колко кабриолети са били направени, цифрите варират между 50 и 200.
Изображение

Две снимки на Европейски модел М635ЦСи. Моля обърнете внимание на малките брони, големия преден спойлер, както и лепенката ///М на багажника не ///М6. Това са примери на първите модели М635ЦСи, произведени през 1984-та година.
Изображение
Изображение

Американски модел Е-24 от 1986-та година. Впечатление правят по-големите и тежки брони както и 16 инчовите джанти Хартге.
Изображение

Поглед на модел М635ЦСи от 1987-ма година. Това била първата година в която започнали да се пройзвеждат ///М модели за Американския пазар. Разликата се вижда от по-големите брони, както и от това че на багажника пише ///М6 а не както на Евро моделите само ///М
Изображение

Късен модел от 1988-ма година, базиран на шасито от Е-28. Последните модели Е-24 са имали едни и същи брони както за Американския така и за Европейския пазар. Тази 6-ца също е със 17 инчови джанти от ///М5.
Изображение

Поглед отзад на късен модел 635ЦСи. Този екземпляр има така наречения Шадоу Лаин пакет, който лично аз мисля че е адски красив, както и заден М-Тех спойлер.
Изображение

От тези две снимки може да забележите разликата в калниците между ранния модел Е-24 и късния модел Е-24.
ИзображениеИзображение

Пример за разликата между Американския вариант (от ляво) мигачи и Европейския (от дясно). Една и съща кола е била използвана на двете снимки, от бронята може да се познае че е Американски вариант.
ИзображениеИзображение

Следващите две снимки са пример за разликите в броните между Европейска М635ЦСи и късен модел М635ЦСи който използва стандартните брони. Моля също така да забележите малката разлика в мигачите, при червената кола, има малък ръб по-средата на мигача.
ИзображениеИзображение

От долните две снимки може да видите разликите в ранния и късния модел фарове с лупи. Малката точка до халогена на сивата кола е сензора за външната температура.
ИзображениеИзображение

Чистачките на фаровете са били опция само за Европейските модели Е-24. Друга опция за Европейския пазар е била Шадоу Лаин-а.
ИзображениеИзображение

От лявата страна е снимка на интериора на М635ЦСи от 1984-та година със М-Техник волан и не електрически Рекаро седалки. От дясната страна е сниман интериора на М635ЦСи от 1986-та година с електрически Рекаро седалки.
ИзображениеИзображение

Интериор на кабрио вариант. Забележете сенниците на рамката на стъклото.
Изображение

Пример за Рекаро електрически седалки в 1988-ма М635ЦСи, и Комфорт седалки в 1988-ма Луксозно изпълнение 635ЦСи.
ИзображениеИзображение

Различните модели табла, от ляво по-ранния модел базиран на шасито от Е-12, от дясно таблото на Е-28 базирана 6-ца. Долната снимка е на табло от М635ЦСи.
ИзображениеИзображение
Изображение

Двата модела централни конзоли, от ляво раннен модел, от дясно късен.
ИзображениеИзображение

Разликите във вратите при Е-12 базирана 6-ца от ляво и Е-28 базирана 6-ца от дясно.
ИзображениеИзображение

Базовия модел задни седалки при Е-24 от 1986-та година от лявата страна и седалки с климатик и хладилник при М635ЦСи. Забележете разликата между седалките от малката снимка при 635ЦСи и тези на М635ЦСи.
ИзображениеИзображение

Следващите две снимки показват разликата при моторите на коли от 1980-та година и 1986-та година. Левия е 3.2 литров десния е 3.5 литров.
ИзображениеИзображение

Два модела мотори М-Пауър. Левия е Европейския вариант, десния е Американския. Веднага се вижда разликата в мястото на капачката за маслото.
ИзображениеИзображение

Тунинговани модели, Алпина, Зендер, Хартге.

Алпина:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Зендер:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Хартге:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Кабриолет:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

няколко снимки на състезателни 6-ци:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

това беше всичко от мен :winky:
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 18 Апр 2007, 11:39

Страхотен си бате 8) 8) 8)
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

Следваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook