Как държим волана?

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Как държим волана?

Мнение от rado_rf » 24 Сеп 2003, 12:55

И какво значение има това за нашата безопасност, вредни навици, впечатления от други шофьори, мнения, какъв тип ви е волана и защо сте избрали точно него...
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 24 Сеп 2003, 13:02

Аз лично го държа с две ръце като лявата си подпирам на рамката на прозореца когато е затворен, а дясната е хванала по-здраво и с палеца на клаксона :D Знам само, че винаги трябва да имаш здрава хватка, защото понякога големите ями изненадват неприятно :? Волана ми е супер. Поне аз си го обичам много :D А пък сервото придава допълнителен комфорт 8)
Изображение
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Сеп 2003, 13:58

аз ще отговоря малко по генерално за позата на каране:

геврека:

винаги трябва да се държи на 9 и 3 часа или на 10 и 2 (според формата му и според кое е ти е по-удобно). някои казват че 9-3 е правилно други че 10-2... истината е че и двете са правилни до колкото ти позволява хвата да завъртиш на 90-180 градуса волана (1/4 до 1/2 оборот) и долната ръка (демек ако завъртиш надясно - дясната ръка) да ти "виси" закачена със палеца удобно - надявам се можете да си го представите... по принцип винаги (освен когато се сменят предавки) двете ръце трябва да са на геврека. ако караш кола със нископрофилни гуми особено ако са дебелички (255-295мм) ще знаеш че на неравен път едвам се удържа... особено ако от много трафик са направени коловози във асфалта- тогава непрекъснато се дърпа нанякъде и борбата тряя се води с 2 ръце 8)

позата на тялото- ми нее голяма философия- на кои както му е удобно. обаче: като си максимално облегнат на седалката като си протегнеш едната ръка небрежно напред трябва да можеш да опреш върха на геврека със дланта (часта до китката- не към пръстите) без да ти се отлепя гърба от облегалката. знам- на много хора ще им се стори че ако това е изпълнено- много им е близо волана. не е. просто преди ви е бил далече :) като си по-близо имаш по-добър контрол - пробвай да рисуваш със изпъната или със свита ръка- как е по-удобно? :) следващия път като гледате състезания обърнете внимание на пилотите- те са буквално завряни във волана- явно има причина :) но трябва да се внимава тялото да ти е поне на 2 педи от волана ако имаш айрбег (възглавница)- иначе ако стане сакатлъка и изскочи може да ти помели ребрата. ако си нисичък и не може 2 педи от геврека- тогава просто гледай да си максимално далече... освен ако колата ти няма подвижни педали или телескопен волан което ти позволява да се наместиш както трябва. по повод за еърбаг-а: ВИНАГИ СИ СЛАГАЙТЕ КОЛАНА - особено ако имате възглавница. колана във такава кола е предназначен при катастрофа да те държи извън обсега на възглавницата и във правилно положение- а не да ти строши врата или гръдния кош като изскочи (пиропатрона на старите еърбаг-ове е много силен, новите (2ро и 3то поколение е на степени и е по-слаб общо взето). също така- облегалката на главата трябва да е на 5-10см. наи-много от наи-изпъкналата част отзад на главата (демек там дето се подпира като се изправиш назад). ако облегалката е по-нагоре (най-често) или по-назад, тогава няма полза от нея при камшичен удар. на много коли тя се мести само нагоре и надолу и не може да се нагласи според написаното горе, ама.. пробваите се.. ако ви се занимава :)

педали: то е ясно- при краино натиснато положение на съединителя крака трябва да е почти изпънат. десния крак трябва да е в такова положение че да ви е удобно да натиснете спирачката със върха на стъпалото и газта със петата (това си е съвсем отделна тема- ша пиша ако имам време някои ден за техники на каране)... ако не ви е ясно защо има изискване за пета/пръсти- питайте :)

огледала:

задното общо взето трябва да е центрирано да виждате задното си стъкло. страничните се нагласят общо взето по следния начин: за шофьорското- накланяте си главата докато ви е удобно или опре във стъклото на вратата и при това положение нагласяте огледалото да виждате малко от страната на колата. пасажерското- същата работа само дето си накланяте главата надясно докато ви е удобно- демек- леко- няя да лягате върху пасажерската седалка :) при това положение огледалата са леко разперени настрани и са елиминирани мъртвите точки. идеалния вариант е като погледнете във задното огледало кола която ви задминава в момента в които предницата и излезе от огледалото, трябва да я видите как изпълзява във страничното огледало. хубаво е да има малко застъпване на огледалата, но малко. нагласянето на огледалата отнема време- това което написах отгоре е ориентирвъчно, но е добра начална точка. в началото може малко да ви е търсене, но много бързо ще почнете да се чудите как сте карали преди със "нормални" огледала. друга "файда" или недостатък според случая е че когато така ви е нагласено пасажерското огледало, този до тебе може спокойно да гледа назад във него без да заляга напред...

та с 2 думи- ръцете на 9-3 или 10-2 (ама по надолу), 2те ръце на геврека (освен когато сменяш), дланта да може да пипне върха на волана, левия крак почти изпънат като е натиснат съединителя, коланчето закопчано, огледалата разперени...

приятно чекнене 8)

баси.. пак ужким щях да пиша 2 реда.. то ко стана.. мноо съм безволев, ей... :mrgreen:
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 24 Сеп 2003, 15:18

Много добре си го описал.

Аз от няколко години от кола не слизам.
Държа винаги волана с дясната ръка. Лявата е все с нещо заета. Цигара, шише минерална вода, облегната на подлакътника.

Преди време ми направиха забележка, да не се облягам с тежеста си върху основата на волана, за да не се криви рейката.
Така и правя.
Иначе и аз като другите влизам в завоя като въртя с длан волана. Понякога се лигавя и го държа само с палец и длан.
Той, инструктура добре ни учеше за 10 и 10, ама кой слуша. :lol:

***

Това с огледалата не е много точно, обаче.
Моите странични съм ги разположени така, че във всеки удобен момент виждам - ляво, дясно и назад.
Не ми понася въртенето на главата.
Огледалото за странично виждане е леко нагласено така, че да има по-добра видимост към мъртвия ляв ъгъл. Принципно паркирам на огледала.
Това го казвам от личен опит, защото ударих едно комби в една улична лампа именно заради недобре настроено огледало за обратно виждане.
Да караш Peugeot е страст!

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 24 Сеп 2003, 15:43

абе ще ви кажа как се държи волана:
с лявата ръка на 12 часа възможно най-опъната и да се виждат сейкото за 50 лв. от кирков и няколкото гривни тип кенефна плетка
другата ръка ако не е в носа то поне да е на скоростния лост!!!
ей на това му викам аз истинско каране... на голф 2

:P :P :P :P :P :P :P :P
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 24 Сеп 2003, 15:49

Всичките ми коли досега са имали изрези за палците на 9 и 3 часа на волана, та си ми е естествено да си ги държа там гевреците :lol: А иначе положението на тялото за каране се наглася много лесно с електрическите седалки в Акулата :oops:
Power is Nothing Without Insanity

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 24 Сеп 2003, 17:28

По принцип дължа волана ( алпина с 4 спици ) с лявата ръка между двете долни спици а дясната е върху скоростния лост. Когато карам с по-висока скорост обаче го държа с две ръце. Когато се качвам на бордюр ( паркирам под моята тераса в тревата ) задължително го държа с две ръце щото иначе чупи пръсти. Е, тогава най-вече чувствам липсата на серво :wink:
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook