BMW - Автомобилът за водача

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 29.02.2004
Местоположение: Sofia

BMW - Автомобилът за водача

Мнение от Shtukata » 19 Ное 2005, 20:25

BMW(Bayerische Motoren Werke AG) е фирма за производство на леки коли,спортни модели,такива с висока проходимост и мотоциклети.Нейната история започва от набалото на миналия век.Карл Рап и Густав Ото създават през 1913г. В покрайнините на Мюнхен две малки авиомоторни фирми.От 1917г. се регистрира компания под името Baverische Motoren Werke(Баварски Моторни Заводи).Генерален директор на предприятието става Франц-Йозеф Поп.Той наема младия инженер на авиационни двигатели Макс Фриц.Именно Фрикс знаменитите мотоциклети БМВ.Оттогава цялата продукция на компанията носизнак,символизиращ въртящ се пропелер.През 1919г. пилотът Франц Зено Димер поставя световен рекорд по височина на полет със самолет,без кислородна маска и открита кабина.Машината е оборудвана с двигател БМВ 4,а височината на полета-9670 метра.Четири години по-късно същият инженер – Макс Фриц,създава първия мотоциклет R32 за невероятния срок от три седмици и го пуска в производство.На Парижкия автосалон е наречен “техническа сензация”.Мотоциклетът има боксерен двигател и карданно предаване.Принцип използван и до ден днешен в мотоциклетите БМВ.
1927г. е най-плодовита на рекорди за предприятието.От 87 световни рекорда през тази година,29 принадлежат на него.
През следващата година БМВ се ориентира към производството на автомобили.Първите 100 лицензни Dixi,ползващи се с неимоверен успех вев Великобритания,слизат от конвейера в Германия с десен волан.Многа важна дата в историята на фирмата е 6 ноември 1928г. От този ден Dixi престава да съществува като търговска марка и е замевена от БМВ.Оттогава започва ерата на автомобилостроенето за предприятието,но правенето на мотоциклети не е изоставено.
През 1929-а БМВ се готви да постави световен рекорд с мотоциклета R37.За това се представя нова версия на двигателя от 750куб. им. и се работи за подобрение на аеродинамиката.На 19 Септември същата година Ернст Хене поставя световен рекорд по скорост от 216км/ч. Осем години по-късно успява да развие уникалната за онова време скорост от 279.5км/ч.Този рекорд е подобренчак след 14 години.
Първият собствен модел – 3/20,който носи емблемата на БМВ със стилизиран пропелер,е разработен през 1932г. Характерната решеткана радиатора,наречена “бъбреците” на БМВ,води началото си от 1933г. и модела 303.Това е първият автомобил на БМВ с шестцилиндров двигател.Оттогава тези “бъбреци” стават типичен елемент в дизайна на марката.През 1936г. БМВ пуска най-бързия сериен спортен роудстър – 328.За това време новостите са авангардни – тръбна рама,шестцилиндров двигател с глава от алуминиеви сплави,нова система на клапанния механизъм с щанги. С модела 328 компанията толкова се прославя,че през втората половина на 30-те години всички нейни автомобили съ възприемат като симвал на високо качество.С появата на роудстъра окончателна се формира идеологията на БМВ,валидна и до днес: ”Автомобилът – за водача”.Основният конкурент – Mercedes-Benz,следва принципа “Автомобилът – за пътниците”.Оттогава всяка фирма вървипо свой път,доказвайки,че нейния избор е правялният.
За четири години от модела 328 са произведени само 464 екземпляра,но те остават извън всякаква конкуренция.Състезателните версии на тези коли вземат участие в легендарните състезания Mille Miglia(Хиляда мили).БМВ празнува двойна победа.Две године по-късно фирмата участва в последното довоенно състезание в Италия и празнува своя последен триумф,преди военният хаос да завладее Европа.
1943г. е повратна в историята на компанията.Още преди Втората световна война фирмата прави опити за създаване на реактивен двигател.През 1939-а предприятието получава поръчка да изготви агрегат за самолета Messerschmitt Me2b2. Двигателят е рзработен през 1943г. и наречен БМВ 003.През 1944-та са построени 100 екземпляра от него,но заводът е в Милбертщофен е бомбандиран.Годни за използване остават само два завода в Мюнхен.
За да се възстановиизгубената слава,компанията отново започва да произвежда мотоциклети.В периода 1948-1953г. от конвейера слиза първият мотоциклет “направен от нищо”.Това е R24 с едноцилиндров двигател и четиристепенна скоростна кутия.Следващия модел R25 вече има двуциливдров мотор и 18% от производството отива за износ.Веднага в следвоенните години започва мотоциклетния бум:през 1954г. са продадени 30 000 двуколесни.По това време фирмата връща към живат концепцията на спортното купе 328.С пускането на седана 501 БМВ се опитва да възстанови производството на автомобили.През 1952г. са сгобени само 49 машини,но през 1954г. продукцията достига 3410 екземпляра.През същата година БМВ купува лиценз от италианската фирма Iso за малкия автомобил Isetta,който символ на следвоенното възстановяване на икономиката в Германия.Моделът 507 е един от най-редките и скъпи за колекционерите.Този спортен красавец се създава от дизайнера Албрехт Граф Герти, живеещ в Ню Йорк.През 1956г. “БМВ удари в земята дори италианците” - пишат вестниците.Моделът се предлага като роудсър и с твърд покрив.Осемцилиндровият алуминиев двигател има обем 3.2литра,мощност150 к.с. и задвижва колата със скорост 220км/ч.До 1959г. са продадени 252 броя от него.През 1959-а, с помощта на новия модел БМВ 700 с въздушно охлаждане на концерна се удава да преодолее вътрешната криза.Постигнат е не само успех в продажбите.Версията купе дава възможност на компанията да постигне много успехи на пистата.В периода 1962-1968г. следват нови триумфи за марката.Създава се концепцията на модела 1500.Това е лек,компактен спортен автомобил,с четире врати.Пазарът го приема с такъв възторг,че производствените мощности не смогват да изпълнят поръчките.
Двувратия автомобил 1600-2 е представен за пръв път през 1966г.Той става основа за създаване на успешната серия модели от 1502 до 2002с турбокомпресор.Концернът успява да възроди традицията от 30-те години и започва да пуска шестцилиндрови модели.През 1968г. е примиерата на 2500 и 2800.Те позволяват на марката отново да влезев кръга на фирметепускащи големи “седани”.По такъв начин 60-тегодини стават най-успешните в историята на БМВ.
През 1972г. за пръв път оборотът на предприатието става два милиарда марки.С пускането на 5-та серия започва производството на принципно ново поколение модели.Ако по-рано концернът взема предимство при спортните автомобили,сега настъпва и в сектора на комфортните “седани”.
В областта на автоспорта БМВ се представя с модела 3.0 CSL и с автомобили във формула 2. Успехи носи купето 3.0 CSL,което спечелва шест европейски шампионата. За пръв път в него се поставя шестцилиндров двигател с по четири клапана на цилиндър.Спирачната система е с ABS-истинска новост по това време.1981-ва носи нова радост.Следва триумфа в ралито Париж-Дакар.През 1983г. БМВ става шампион във Формула 1.От четирицилиндров двигател с обем 1.5литра специалистите,оглавявани от Паул Роше,прават агрегат с мощност 800к.с.Той е поставен в булид на Brabham и до 1987г. отборът печели девет Гран при.
БМВ М3 става най-успешния автомобил за шосейно кръгови състезания в света през 1986г.Двувратия модел се разработва както за серийно производство,така и за автомобилния спорт.Италианицът Роберто Равилия с него завоюва шампионата на света по шосейно кръгови състезания през 1987г.В следващите пет години БМВ М3 доминира на световната спортна сцена.
Нов роудсър и нови технологии идват през 1987г. Z1,направен в 8000 екземпляра,е автомобилът,замислен като експериментален.Новото купе мечта БМВ 850i започва да се произвежда през 1990г. “Сърце” на този автомобил от типа “купе лукс” става
12-цилиндров двигател,който от всякакви обороти може да “изстреля” колата напред. Новият заден мост съчетава спортни качества и комфорт.
След 25 години прекъсване БМВ отново си обръща към авиационното моторостроене. Съвместното предприятие BMW Rolls Royce GmbH произвежда семейство нови двигатили BR700 за ново поколение самолети.
През 1995г. е дебютът на новата пета серия.Автомобилът се отличава не само с напредничав дизайн,но и с хармонична концепция.За пръв път в света се внедрява ходова част от алуминий.Изключителна здравата каросерия осигурява ненадминато равнище на пасивна безопасност.В серийното оборудване на всички автомобили се включват надувна възглавница за предния пътник и система,болкираща двигателя при кражба.
С пускането на БМВ Z3 – автомобила на Джеймс Бонд,започва нов роудсърен бум. Автомобилът е синтез на динамичност и класически дизайн.Новият завод в Спартанбург-САЩ,не смогва да изпълнява поръчките.За първи път и седма серия се снабдява с дизелав двигател-на пазара се появява 725tds .Двигателят BMW Rolls Royce BR710 получава международен сертификат.Освен това се натрупват нови поръчки за авиационния мотор.
Мотоциклетът,към който не можеш да останеш равнодушен – R 1200 С,идва през 1997г. Той представлява нов а интерпретация на пътния мотоциклет.Дизайнът е сензационен и съчетава в себе си традиция с футуристични елементи.Получава най-големия боксерен двигател,откакто съществува фирмата.През същата година БМВ представя още един мечта.Става дума за роудстъра ///М ,който става въплащение на чистокръвния открит спортен автомобил.
След успеха на малките спортни двуместни автомобили ,някои от които и в закрита версия,в САЩ започна производството на автомобили с висока проходимост. Първоначално се появи Х5 , а след това Х3.
В малки бройки започна производството на втора серия.За пръв път с предни задвижващи колела,която донякъде може да се разглежда като продължение на опитите с Compact,при който разположението на двигателя и задвижващите колела бяха класически.Дизайнът на трета серия два пъти беше преправян след третото поколение. Преди година голямо впечатление направи най-новата седма серия с изцяло нов дизайн и микрокомпютърно управление на редица функции не екипировката iDrive.
На международния автосалон София 2003 преди европейския дебют беше показана най-новата “петица”,която във всяко едно отношение е аще по-висок клас и изключителна конкурентна на луксозните автомобили.При последните два модела дизайнът е изцяло нов и се сложи край на фейслифтовете.След дълго прекъсване излезе и новия представител на шеста серия.
В момента мюнхенци правят най-добрите спортни лимузини,превъзходни роудстъри и автомобили с висока проходимост от висша категория.

П.С. Надявам се да ви е било интересно ;)
Инфото е взето от някакво автомобилно списание
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 6.04.2005
Местоположение: Варна

Мнение от Vipers » 19 Ное 2005, 22:49

Една малка поправка BMW= Bayerische Motoren Werke, a нe Bavarishe :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 20 Ное 2005, 1:37

Бе то има бая за поправяне :winky: но айде да не му чупим кахъра на човека, гледам е фен , пък и се е постарал. Заслужава похвала :)
Shtuka, не знам да ли знаеш но има история на БМВ в раздела Мултимедия като .pdf файл. Там е описана историята на моделите доста добре и с картинки, погледни го. Написаното от теб и това горе-посоченото се допълват добре :D
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 29.02.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Shtukata » 20 Ное 2005, 11:21

Че има за поправяне спор няма,но съм го написал така както беше :)
Позволих се да сменя само един "термин" - вместо "бъбреците на БМВ"
пишеше "ноздрите на БМВ" и ми се стори малко.....неточно :mhihi:
Изображение

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook