2.7 Литра М20

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

2.7 Литра М20

Мнение от Един » 11 Окт 2005, 11:22

Написаното по-долу е по материали от различни източници и не претендирам за авторство. Използването на информацията може да доведе до повреда на автомобила ви или до контузии или смърт и е на ваша отговорност.

Конвертирането на М20 до 2.7 литра е много популярен метод за изкарване на повече коне. Можете да ми говорите каквото искате, ама кубика си е кубик. БМВ имат два подходящи за целта двигателя – М20В25 (който е в E30 325i) и M20В27 (Е30 325е и Е28 525е). Някой може да пита "Ама за какво са ми 2.7 литра?" Имам два отговора – Hartge H27 и Alpina C2 2.7. В следващите редове ще се опитам да синтезирам какво е необходимо за конверсията.
Блок
Блока на 325i, 325e и 525e е еднакъв – 84мм диаметър на буталото. Другия вариант на блока е 80мм, изпозлван при 320i и 323i. Ако правите двигателя за Е30 имайте предвид, че блоковете от Е34 не са подходящи заради пръчката за маслото, която е в картера ( при Е34) а не в блока. Също така ако ползвате блок от Е28 525е, той трябва да е след Юни 1983-та.
Другия вариант е да се използва "двайсков" блок. Говори се че е възможно 80мм блока да се доведе до 84 мм, но аз лично се съмнявам.

Колянов вал

Има две възможности. Най добре е да се използва вал от М21 – кован стоманен вал който е практически неразрушим. Особено ако планирате да използвате принудително пълнене. Този вал е използван от Alpina за C2. Другия вариант е вал от eta. Този вал е проектиран за ограничител под 5000 оборота и нормална работа под 3000 през по-голямата част от времето. Реално може да се използва до 6000-6200 оборота, но има случаи да се усукват или даже да се чупят при по-високи обороти. Много е вероятно коляновия вал да е в достатъчно добро състояние – стига маслото да е сменяно от време на време. Балансирането на вала не е задължително, но ако планирате да сложите олекотен маховик, по-добре да не се правят компромиси. БМВ валовете са достатъчно добре балансирани поначало. Ако Коляновия вал е от автоматик, на края му трябва да се набие лагер за първичния вал на скоростната кутия (ръчна естествено).

Биели
Трябват ви по-късите(130мм) биели. Дългите биели са 135мм и каквито и бутала да използвате ще излизат над блока. Задължително е да се използват нови биелни болтове.

Бутала
Какви бутала да използвате зависи от това каква глава имате. Да приемем че имате 320i или 323i. Стандартната глава (731) пропуска достатъчно въздух за 2.7. Всъщност портовете на тази глава са малко големи за 2.0 литровия двигател, което води до малка скорост на газовете при ниски обороти и обяснява защо "шестака се развърта бавно" :mhihi:
Ранните 525е модели (до лятото на 1985-та) са с висока степен на сгъстяване – около 11:1, докато при по-късните модели е свалена на около10:1. Фактите са : главата на 525е - практически същата (200)като на Е21 320i и 323i – има същия обем и форма на горивната камера като по-късната глава (731) използвана при е30. Поставянето на глава 731 ще запази високата степен на сгъстяване. 11:1 е твърде висока за 95-октанов бензин, но 10:1 е добре. Няма да върви добре с 95, но ще "пее" с 98. Не можете да използвате бутала от 325i, защото ще се "срещат" с клапаните. Буталата за 325i могат да се използват само с глава от 325i (885).
Може ли да се използва глава от 325i с бутала от eta? И да и не. Да ще работи и ще върви безпроблемно, но челото на буталото и формата на горивната камера просто не пасват. Буталото на 325i има специфична форма на челото проектирана да работи в комбинация с глава тип 885.
Всички 325i бутала са с практически еднакъв дизайн, но с различна степен на сгъстяване и дължина на престилката. Ранните бутала (използвани при двойния стоп) имат по-висока степен на сгъстяване - 9.71. Ако използвате този тип бутала, трябва да имате предвид две неща. Първо при конверсията от 2.5 на 2.7 степента на сгъстяване ще се вдигне с около 10%. Второ тези бутала имат много дълга престилка и може да закачат коляновия вал при 2.7 - решението е да се изрежат около 10мм от престилката(+/- 1-2mm в зависимост кой е направил буталото – Mahle или Karl Schmidt)
По-добра идея е да се използват бутала от троен стоп. Тези бутала са с по-къса престилка и имат степен на сгъстяване 8.8:1, но при използването им в 2.7, степента на сгъстяване се вдига до около 9.5:1.

Цилиндрова глава
За М20 има три вида глави. Най-старата (тип 200) се използва при Е21 320i и 323i. Тя има малки смукателни и изпускателни портове, 40мм смукателни и 34 мм изпускателни клапани. По-късно тя се е използвала и при 325е и 525е, като три от маслопроводите са запушени (eta моторите са с 4 лагера на разпределителния вал).
Следващата (тип 731) глава е въведена при Е30 320i и 323i. Тя е с по-големи портове, но има същата горивна камера и клапани.
Последния тип глава (885) се използва при М20В25 – E30 325i и е34 525i (12v). Тя също е с по-големи портове и по големи клапани (42/36мм). Изпускателните портове са подобни на тези при 731, а смукателните са с различна форма, вместо да са радикално по-големи.
Най добре е да се използва 885-глава но и 731 е способна да пропусне достатъчно въздух за 200+ к.с.

Разпределителен вал
Стандартния вал на М20 е консервативен – 252 градуса за да направи колата икономична и издръжлива. Следващата стъпка е Alpina вала – 268 градуса. Малко подобрение, но и Alpina са се съобразявали със разход и гаранции. Оттам нататък следва д-р Шрик – 272, 284, 300+ градусови валове, като аз не бих сложил повече от 284 на кола която се кара не само на писта.

Разни
При Alpina C2 2.7 са използвани стандартни инжектори, дросел и дебитомер от 325i. Това е добро начало – 210к.с. Ще ви трябва нов чип, но компютъра може да е същия. Оттам нататък следва MAF от Е36, който е по-добрия вариант от използването на дебитомер от М30В35

В крайна сметка - струва ли си?
Всеки сам да си решава. Вярно че един вал и чип ще съживят всяка 325-ца, но ако двигателя и без това е за ремонт ще е грешка да не се направи на 2.7
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

323i Killer
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 24.07.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30 316i '91, E91 330d '07

Мнение от simple_man » 11 Окт 2005, 12:33

Чудесна тема!Много добре обяснено и подредено!Стана ми много интересно като я прочетох, защото тук има една 325е и ми се въртят някакви работи вече! :D
ИзображениеИзображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 11 Окт 2005, 14:01

:bowdown:


П.С. За Бест Оф! :winky:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 11 Окт 2005, 17:22

Евала Яворе , тая тема :arrow: The Best of" :!:

Най много ме изкефи завършека на материала,болшинството от хората тук в БГ,главно поради липса на финанси правят какви ли не изгъзици,само и само да засилят автомобилите си още и още,но забравят или се самозаблуждават относно това че двигателите са стари и се нуждаят първо от ремонт ...


георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 317
Регистриран на: 28.01.2005
Местоположение: SLIVEN

Мнение от DANIEL » 11 Окт 2005, 17:33

Наистина интересна тема и много ме заинтересува, но не всичко ми стана ясно.
Ако може някой да ми дообясни:mhihi:
Значи аз има 325и 170кс 88г, и не разбрах какви бутала трябва да използвам, май пак моите или не?
Този колянов вал М21 от 324 дизел ли е?
Тези къси биели на кой мотор излизат?
Главата и блока ще са си моите или...?
Такъв разпределителен вал от къде може да се намери?
За дебитомера също не ми стана много ясно, пак моя ли ще използвам или от Е36?
Изображение

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Мнение от Един » 11 Окт 2005, 18:03

DANIEL написа:Наистина интересна тема и много ме заинтересува, но не всичко ми стана ясно.
Ако може някой да ми дообясни:mhihi:
Значи аз има 325и 170кс 88г, и не разбрах какви бутала трябва да използвам, май пак моите или не?

Ако главата ти е 325-цова, най-добре да използваш твойте бутала. А още по добре, след като отвориш мотора да купиш нови според това колко ти е заминал блока.
DANIEL написа:Този колянов вал М21 от 324 дизел ли е?

Да.
DANIEL написа:Тези къси биели на кой мотор излизат?

По принцип само 325i е с дългите биели(part No: 11241288386). Всички други разновидности на М20 са с късите(part No: 11241278194).
DANIEL написа:Главата и блока ще са си моите или...?

Да.
DANIEL написа:Такъв разпределителен вал от къде може да се намери?

Ами купува се. Откъде точно незнам.
DANIEL написа:За дебитомера също не ми стана много ясно, пак моя ли ще използвам или от Е36?

Можеш да си ползваш и твоя, ама като решиш да дооправяш нещата, по-добре да минеш на МАФ, отколкото да слагаш от М30.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 317
Регистриран на: 28.01.2005
Местоположение: SLIVEN

Мнение от DANIEL » 11 Окт 2005, 18:25

Един написа:...
Мерси много, още едно въпросче, и двете ми Е30-ки са 325и, но незнам главите дали са еднакви щото на жълтото 88г пише 2.5, а на кабриото 90г на главата пише 2.5 и 2.7
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 11 Окт 2005, 18:42

еднакви са ;)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 11 Окт 2005, 19:12

Много добре написано браво на Явор :)
След като я попрочетат още малко хора ще я преместиме в Дъ Бест Оф :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 12 Окт 2005, 6:30

хммм бе вие друга работа нямате ли си че само ми пълните главата с глупости ? ся няя мога да спя докат не си намеря м20б27 (а най-страшното е, че знам къде го има... :help: :twisted: )

Един-чо... живот и здраве напролет кат почна да се базикам с 323-ката мисля да те обсипя с няколко стотин въпроса по тоя и още няколко варианта - надявам се да не си избягал дотогава... :)


темата наистина е за тхе бест офф - само да не е баламосване :mhihi: :mhihi:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: 2.7 Литра М20

Мнение от Дилян Пенчев » 30 Юли 2013, 17:17

В темата има много важен пропуск:
Като си правиш 2.5 цата на 2.7ца се получава следното - М20Б25 ход на буталото 75 мм, М21Д24 или М20Б27 ход на буталото 81 мм :arrow: увеличава се хода с 6 мм от който се разделят по-равно на горе и надолу - резултат буталото излиза с 3 мм повече над главата и слиза с 3 мм повече надолу - слагаш мотовилки от М20Б20 или Б23 който са 130 мм в сравнение с М20Б25 мотовилките който са 135 мм и се получава че буталото излиза с 3 мм надоге и при късата мотовилка го сваляш с 5 мм :arrow: новото положение на буталото е с 2 мм под стандартното, резултата е ниска степен на сгъстяване с около 0,4 пункта.
Ако колата ви е била М20Б25 с степен 8.8:1 ще стане 2.7 литра със степен 9,14:1 ако оставите нещата с недоход. Ако се резне блока с 2 мм се получава 9,5:1 степен на сгъстяване.


Последно избутване Дилян Пенчев от 30 Юли 2013, 17:17
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook