CommonRail и Помпа Дюза"?

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

CommonRail и Помпа Дюза"?

Мнение от BAYRON » 14 Сеп 2005, 16:24

Каква е разликата между помпа дюза директно впръскване и комън рейла.
обикновено в това разграничават дизелите като чета по списания.
Ако някой може технически да ми го обясни ще съм много благодарен .
Аз си запазвам правото да задам някой въпрос след това.
Благодаря!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 14 Сеп 2005, 19:23

аз знам че комон рейл-а го ползват във мерцедес. пъмпе-дюзе е във волксваген.. мисля че фактически като техническо решение са едно и също нещо- въпрос на търговски марки...

ма не съм сигурен...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Сеп 2005, 22:31

в същност са доста различни неща:
common rail e почти 1:1 аналог на бензиновият инжекцион с директно впръскване.
pumpe duse - всяка дюза има отделна своя помпа, наляганията са много по-високи.

това е в общи линии...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 14 Сеп 2005, 23:34

за сведение и ауди на новата а 6 вече монтират комъм реила. Комън рейла е обща база или реика с която позволява абсолютно еднаквао наляганеда се впръсква в цилиндрите и то с доста по високо налягане. Това позволява разбирасе на дизела съвсем друго положение на вала и от там идва голямата разлика.
Помпа дюза според мен си е нормален дизел а директно впръскане мисля е на принципа на чистия дизел няма превд камерно горене от което се губи мощност .
Ще ме прощавате за невежеството ама аз така съм разбрал досега и понеже мисля че е време да ми се изясни питам.
Сега се сещам че някъдегледах едни черно бели схеми ще ги потурсяи ще ги кача
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 14 Сеп 2005, 23:37

..е бе като "изкараха" на пазара първия автомобил с помпа-дюза казаха, че щял да бъде да си ебе майката по добър от комън рейл'а.. а се оказаха почтни с еднакво КПД..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 14 Сеп 2005, 23:39

егати терминологията моя тдс някой ще ми каже ли на къф принцип е
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 15 Сеп 2005, 0:19

за комон рейла си разбрал правилно.
иначе и помпа дюза и комон рейл са с директно впръскване.
директно впръскване значи, че дюзата е в цилиндъра(няма камера). има го както при дизелите така и при бензиновите коли(FSI, GDI).кое според теб е общото между помпа дюза и нормалния дизел :?:
TDS-a e турбо дизел с директно впръскване.
Последна промяна steeN на 15 Сеп 2005, 0:25, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 15 Сеп 2005, 0:24

мисля че е с предкамерно горене тдс-я не е дирекшън
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 15 Сеп 2005, 0:30

опа моя грешка тука си прав :uups:
http://www.bmwworld.com/engines/m51.htm
Injection Type swirl chamber
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 15 Сеп 2005, 9:00

Двете системи са коренно различни.
Common Rail както се разбира от буквалния превод означава обща релса.Системата представлява роторна горивонагнетателна помпа за високо налягане (над 1500бара) с един изход която захранва общ тръбопровод( релса) в който се съхранява горивото под високо налягане който захранва дюзите на всеки цилиндър.Впръскването се осъществява като електронният блок за управление подава сигнал към всяка отделна дюза за нейното отваряне(осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне).Реално погледнато приликите на тази система найстина са доста повече с бензиновите инжекциони.Разликата е във високото налягане!
Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система която представлява отделни помпени елементи във всяка дюза,липсват тръбопроводи за високо налягане тъй като налягането необходимо за впръскването се предава само от помпения елемент на самата дюза до разпръсквача а те са обединени в 1 блок.Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.
2.5 литровия ТДС мотор на БМВ е с индиректно впръскване с предкамера.
Всички двигатели използващи двете системи са с директно впръскване с много високо налягане на няколко порции трещи мили секунди с цел създаване на пълно горене,висок КПД и ниски нива на вредни емисии!
Това е ако съм пропуснал нещо питайте!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 15 Сеп 2005, 10:28

ОК, ето и нагледно как изглежда системата Common Rail, та да не се дзвериме така :shock: ,
когато по-знаещите ни го описват! ;)

Сега вече може да се говори по-конкретно, като се посочват даже и позициите на отделните детайли!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 15 Сеп 2005, 10:50

DrivinGGoD написа:Двете системи са коренно различни.
Common Rail както се разбира от буквалния превод означава обща релса.Системата представлява роторна горивонагнетателна помпа за високо налягане (над 1500бара) с един изход която захранва общ тръбопровод( релса) в който се съхранява горивото под високо налягане който захранва дюзите на всеки цилиндър.Впръскването се осъществява като електронният блок за управление подава сигнал към всяка отделна дюза за нейното отваряне(осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне).Реално погледнато приликите на тази система найстина са доста повече с бензиновите инжекциони.Разликата е във високото налягане!
Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система която представлява отделни помпени елементи във всяка дюза,липсват тръбопроводи за високо налягане тъй като налягането необходимо за впръскването се предава само от помпения елемент на самата дюза до разпръсквача а те са обединени в 1 блок.Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.
2.5 литровия ТДС мотор на БМВ е с индиректно впръскване с предкамера.
Всички двигатели използващи двете системи са с директно впръскване с много високо налягане на няколко порции трещи мили секунди с цел създаване на пълно горене,висок КПД и ниски нива на вредни емисии!
Това е ако съм пропуснал нещо питайте!

:yes: :yes: :yes:
Съгласен съм с DrivinGGoD само за това :arrow:
осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне
Аз знам друго:
Впръскванията са 2 :arrow: едно предварително впръскване на малко количество гориво и едно основно.Предварителното се прави с цел Омекотяване на работата на двигателя.Поправете ме ако греша.Не съм 100% сигурен!
Помпа-Дюза двигателя е по-шумен от Комън Рейл двигателя.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 15 Сеп 2005, 10:56

Впръскванията са 2 Arrow едно предварително впръскване на малко количество гориво и едно основно.Предварителното се прави с цел Омекотяване на работата на двигателя.Поправете ме ако греша.Не съм 100% сигурен!

Впръскванията бяха 2 в първоначалните разработки.В последните поколения всички залагат на 3-4 впръсквания.Първото създава малко огнище на горене подпомагащо запалването на основната порция гориво(в някой случаи тя сама по себе си се впръсква на 2 порции) и след изгарянето на по-голяма част от основната порция се впръсква още една малка порция допринасяща за напълното изгаряне на цялото впръснато гориво(на това което не е могло да изгори) и на всички вредни остатъци от горенето.Освен че подпомагат пълното изгаряне на горивото всички тези процеси омекотяват работата,намаляват разхода и вредните емисии,и повишават КПД.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 15 Сеп 2005, 11:27

DrivinGGoD, много ми хареса как си обобщил нещата за двете системи ;)
DrivinGGoD написа:Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система ... Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.!


Обявеното КПД е 43% за помпа дюза и е наистина впечатляващо. При бензиновите двигатели то е едва 25%. Бях гледал по дискавъри за последният влекач на ВОЛВО и там казаха, че той имал КПД 45%, но може да е приближено число?
Още нещо, което се сещам е, че и двете системи се нуждаят от изключително чисто гориво, затова не трябва да се правят компромиси със смяната на горивните филтри. При тези налягания и най-малките частици просто разрушават дюзите.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 15 Сеп 2005, 11:40

[steeN] написа:...Още нещо, което се сещам е, че и двете системи се нуждаят от изключително чисто гориво, затова не трябва да се правят компромиси със смяната на горивните филтри. При тези налягания и най-малките частици просто разрушават дюзите.
Да! И аз така процедирам, сменям горивен филтър на 2 смени на маслото, което е ...през 15.000 км. Мисля, че това е добър/нормален пробег.

Следваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook