Въпрос за маховик

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Яну 2005, 19:40

А звинаги съм мислел по следния начин за теглото на маховика :arrow: с олекотен такъв на празен ход ясно , двигатела става супер отзив4ив , като мотоциклет :!: Обаче при движение , освен маховика , притискателя , са зака4ени и много други въртящи се маси като :arrow: притискател , ск.кутия , кардан , диф , полуоски , главини , джанти , гуми :!: Тогава масата на маховика кви проценти е от всичките тия въртящи се маси :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 12 Яну 2005, 19:55

А няма ли значение това, че се намира преди скоростната кутия - с изключение на директните и намаляващите предавки де (ама пък накрая има диф), т.е. роля играе при ниски скорости и обороти, а гогато си се набримчил с 200 - май много, много не ти трябва, щото тогава цялата кола има такава инерция, че енергията в маховика едва ли оказва някакво влияние.
ПП. Абе трябва си яка теория, това дето някой в другата тема (за чип-туннинга) разправяше, че теорията няма нищо общо с практиката - въобще не е вярно, щото гледаме какви неща се изприказваха като не се чете.

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 12 Яну 2005, 19:55

Не съм особенно разбиращ в тази материя .. но мисля че тук голямо значение играе инерцията ... и както каза бавареца .. когато е лек маховика .. по лесно се завърта .. но не знам до колко тотва е полезно при отдаване на въртеливото движение към колелата .. защото може да се окаже че при по тежък маховик .. има го поляма инерция ... следователно повече сила ... след като един път бъде развъртян така да се каже ... според мен .. за различните дисциплини има различи изисквания ... като най вероятно масовия продукт е с някъкво средно тегло ... предполагам че за 400м ако теглото е по малко има по голяма полза ... за 2 мили обратно и така ... :help:

Добавям малко мисли ... да речем :mhihi: че маховика е бил развъртян от горивния процес до додени обороти .. и колата е на едно място .. първа и пускаме съединитътеля ... съпротивлението на неподвижната кола в момента е голямо ... съответно силата на въртене се пренася за отместването на колата .. при потежък маховик кинетичната енергията която маховика има поради по високата си маса се предава към задвижващата система ... а при по-лек махових следва да е обратното .. цялата сила на двигателя ще бъде нужна .. но пък няма да има загуби от необходимата енергия за развъртане на по тежък маховик !
Последна промяна rtzankov на 12 Яну 2005, 21:28, променена общо 2 пъти
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 12 Яну 2005, 21:29

само да попитам :arrow:
защо по много състезания с коли последните изобщо нямат маховик :?:
явно не е по-добре да е по-лек а е по-добре да го няма изобщо :idea:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 12 Яну 2005, 22:44

чудно ми е само как F1 губят на старта... :mhihi: така губят че направо се "изгубват" на правата :mhihi:
а незнам да палят на стартер.... :roll:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 12 Яну 2005, 22:58

Ето малко теория за ускорението на автомобила и влиянието на маховика върху този процес.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 12 Яну 2005, 23:00

Ето и малко теория за това, каква част от инерционния момент на двигателя се пада на маховика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.01.2005

Мнение от yoz » 12 Яну 2005, 23:37

Замислете се не само за теглото като цяло, а за разпределението на масата по периферията и средата на маховика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

Мнение от RS-MAD » 13 Яну 2005, 0:34

DA WOLF написа:чудно ми е само как F1 губят на старта... :mhihi: така губят че направо се "изгубват" на правата :mhihi:
а незнам да палят на стартер.... :roll:


Те че не губят не губят , ама и на нормална кола , ако ще да е сток от завода да и забиеш Lunch Control и тя ще тръгва и ускорява доста по добре не мислиш ли ? Особенно ако е проектиран от екип инженери с 5 цифрени заплати :)
Мисля че сравняването на болиди с стрийт коли е немислимо ... :winky:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 13 Яну 2005, 1:28

Лънча няма нищо общо с механиката :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

Мнение от RS-MAD » 13 Яну 2005, 4:00

krika написа:Лънча няма нищо общо с механиката :!:


Еми добре , пусни я тогава тази механика без електрониката и да видим кое е общото ...
И някъде да казах че има ? Просто споменах че в Ф1 електрониката върши доста работа дори и за ускорението ... :roll:
И като няма нищо общо с механиката за кво е ? Показва нивото на вредни газове ??! Нима това че управлява механиката в някъв период от време не е връзка ? :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Мнение от BadAngel » 13 Яну 2005, 12:32

Зависи, примерно на дизеловите двигатели им слагат по-тежки маховици, защото дизела влачи повече и тази инерция може да се използва, при някоя високооборотна хондичка ще сложат лек маховик, щото при 2000 оборота няма мощност примерно.. целта оправдава средствата :) до колктоо знам на 12 цилиндровите двигатели няма маховик, защото просто работата на двигателя е равномерна :)
No bling at the Ring

ПредишнаСледваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook