Въпрос за маховик

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 13 Яну 2005, 13:24

Ми на мойта колица маховика е май над 7 кила пък развърта до 8500 оборота. Днес ще го мернем и ще кажа колко кила е...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Яну 2005, 14:34

BadAngel написа:...до колктоо знам на 12 цилиндровите двигатели няма маховик, защото просто работата на двигателя е равномерна :)

Все още няма измислен такъв бутален двигател, който да има равномерна работа и дори на теория няма как да стане. Само двигателите с непрекъснат работен (горивен) процес, каквито са газотурбинните, биха могли да претендират за равномерна работа.
Двете понятия уравновесеност и равномерност на хода са различни и нямат много общо помежду си, макар че са взаимно свързани и основното, което ги обединява, е формата на коляновия вал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 13 Яну 2005, 18:38

Postman Пуснато на: 13 Яну 2005, 14:34 Заглавие:

--------------------------------------------------------------------------------

BadAngel написа:
...до колктоо знам на 12 цилиндровите двигатели няма маховик, защото просто работата на двигателя е равномерна

Все още няма измислен такъв бутален двигател, който да има равномерна работа и дори на теория няма как да стане. Само двигателите с непрекъснат работен (горивен) процес, каквито са газотурбинните, биха могли да претендират за равномерна работа.
Двете понятия уравновесеност и равномерност на хода са различни и нямат много общо помежду си, макар че са взаимно свързани и основното, което ги обединява, е формата на коляновия вал.


Има и още нещо.Не знам как си го представяте кола без маховик.Всеки автомобил, за който съм чувал, има един голям кръгъл метален диск, за който се лепи съединителя. Е те тоя диск си е маховика, независимо с какъв диаметър и маса е той
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от Prozak » 13 Яну 2005, 19:49

според мен не6ата седят по следния на4ин със заводски маховик колата има въртящ момент о6е от ниските обороти и следователно по добър старт но после мотора се развинтва по бавно. Със олекотен маховик полу4ава6 въртящия момент 4ак във високите обороти но пък мотор4ето се развинтва по бързо. и какво излиза ако смятя6 да си кара6 колата в гръда сте трябва да я караш само в обороти.Или друг пример тръгва6 за морето и ка4ва6 вакарел на 5 скорост със 120км с 3500 оборота и доиде баира сте има6 4увтвото 4е всеедно някои хва6а колата за гърлото трябва да върне6 трета и да я вкара6 в 6000 оборота за да го ка4и6 със същата скорост. А и ето два примера: 1на мерцедес немога да кага то4ния модел на мотора беше осем цилиндара v-образан автоматик маховика има6е формата на емблематъа на мерцедес като на трите лъ4а бе6е хванат венеца и не теге6е пове4е от 2.5 3 кила ,а на няколко модела на алфа ромео има версия кадето мотора е от пред а скоростите са от зад колата има два маховика общо около 20 кила кардан (със три гумени карета) и тои е малко над 15 кила и отделно един претискател които теги маика си и ...... и вси4ки тези работи се вартят с оборотите на мотора. :shock: :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Яну 2005, 22:31

Маховикът не променя въртящия момент на двигателя - има ли още хора, който не вярват в това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 14 Яну 2005, 0:36

Добър вечер и от мен.Тази темичка отдавна съм я загледал и не се замесих,щото не предполагах че умни момчета разбират толкова трудно такива неща.Особено изкаването на Tsunami Tuning е просто ...:mhihi:.Онова за бедните смеси си е направо неволна грешка в сравнение с това.Явор(Postman) единствен има представа за какво става въпрос и не знам що се опитва толкова надълго да ви го доказва.Обяснил го е както го пише по дебелите учебници.Въпросът за акумулирането на енергията най-лесно се обяснява с онези детските играчки,дето имат разни малки колелца в тях и едно голямо колелце.Засилваш ги един два пъти и после ги пускаш.
НЕ ГИ ЗАСИЛВАШ НАПРЕД,А ГИ ПУСКАШ!!!.
Защо вървят Тодоре?Нали само ги пускаш?
Защото всъщност голямото колелце е маховикът,за който говорите,няма нищо общо с глупавата ти шега.Непростимо е да говориш така на Явор,имай уважение към науката.Защото все пак се подиграваш на човек,който учи такива дето не знаят,че и му плащат за това.
По нататък за поведението на една кола с олекотен маховик.
Тука ще казвам само лични впечатления,защото моят маховик е 4.3 кг.
Да го сложим ни даде съвет Ясен Попов.Когато сменях предавките рязко се получаваше един удар в задният мост,защото развъртяният маховик "удряше".Опитайте да си го обясните защо.
Колата ми е 4х4 и малко трудно превърта гуми при рязкото пускане на съединитела при смяната на предавките.Всяко рязко пускане на съединителя се равняваше почти като старт от място.
Сега този удар го няма.
Другото за по-бързото развъртане на мотора и по-бързото падане на оборотите не виждам какво да го коментираме.
Всичко е заради масата.Те затова се слагат и олекотени бутала,биели,шайби и т.н.
Целта е като цяло да се намали ИНЕРЦИОННИЯТ МОМЕНТ на въртящите се железа в колата.Защото точно той създава съпротивлението,което яде конете при ускорение.
Забележете кога - при ускорение,не при катерене на баира.А инерционният момент е масата,ама развъртяна.
Накратко поведението на колата се промени така -
както е споменал Алекс,малко по-лош старт(обяснението детските колички по-горе),за акумулирането на енергията.
по-бързо равъртане на мотора на място и по-бързо затихване
по-добро ускорение на колата като цяло
по-малки сътресения при рязка смяна на предавките(при рязка,не при нормална!!!!),
по голяма отзивчивост на колата при каране в обороти и честа смяна на скоростите и често отнемане и натискане на педала за газта,
по-лоша такава в ниските(лашка се напред-назад на 1-ва и 2-ра с малко газ).
В никакъв случай няма повече мощност или повече въртящ момент.Тежкият маховик на серийните коли е за да се кара по-плавно колата,по-равномерно,като пуснеш педала да не забива муцуната и т.н.Демек да не ви повръщат децата и да не се чупи трансмисията.Коне повече при олекотен маховик НЯМА!!!!Просто колата почва да слуша повече,когато посмачкате педалчето за газта(задължително олекотени педали,може и китайски от Илиенци). :D
П.С.Явка :yes: ,ма това търпение да обясняваш не знам откъде го взимаш.Заради тебе го написах този ферман.Яд ме е че ти се опитваш да споделиш знания,ей така за кеф,а някой даже взе да ти се бъзика.Хеле глей къв съм отворен. :evil:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 14 Яну 2005, 12:11

Само за статистиката.
Маховика на бързооборотната Хонда излезе 6,8кг?!

Предишна

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook