Въпроси към спеца от Дарукар - Сесия 2
Модератор: cww
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
празен ход.
Трудно е да се каже. Колата е за диагностика. Един от често срещаните проблеми, които водят до нестабилни обороти на празен ход се дължат на вентила за празен ход, който се задръства и е необходимо да се почисти (с корисилин). Но дали е така в твоя случай не е сигурно. Затова препоръчвам диагностика за да може да се определи точно какво предизвиква това.
отг::Въпроси към спеца от Дарукар - Сесия 2
М42 е железен мотор. Не създава никакви особени грижи, нито има някакви специфични проблеми с него. Разбира се говорим ако колата се поддържа редовно и както трябва. Иначе колкото и да е здрав един двигател, нищо не би устояло на зверска експоатация.
Тук малко ще се отклоним от въпроса, но трябва да знаете че БМВ не случайно са въвели системата с инспекции, жълти сигнални лампички на които периодично ви светват в БМВтата. Вярно е, че производителя и свързаните с него оторизирани сервизи винаги организират нещата така че да печелят. Но искам да разберете, че зад тази система не идеята за печалба стои, а има мисъл за оптимално поддържане на колата. По данни от фирмата при редовно поддържане и изпълняване на всички заводски предписания по инспекциите БМВтата може да служат безпроблемно поне по 500 хил км! При това при всяка инспекция обаче сервиза подробно оглежда колата, проверява и сменя необходимите консумативи. Вярно, може да е малко по-скъпо отколкото просто да се кара докато се повреди нещо, но пък за сметка на това гарантирано пробега и срока на употреба на автомобила е много по-дълъг. При нас специално най-безпроблемните коли, са именно тези, обикновено на баровци, които редовно идват на инспекции - при тях обикновено има само обслужване, много рядко повреди.
Тук малко ще се отклоним от въпроса, но трябва да знаете че БМВ не случайно са въвели системата с инспекции, жълти сигнални лампички на които периодично ви светват в БМВтата. Вярно е, че производителя и свързаните с него оторизирани сервизи винаги организират нещата така че да печелят. Но искам да разберете, че зад тази система не идеята за печалба стои, а има мисъл за оптимално поддържане на колата. По данни от фирмата при редовно поддържане и изпълняване на всички заводски предписания по инспекциите БМВтата може да служат безпроблемно поне по 500 хил км! При това при всяка инспекция обаче сервиза подробно оглежда колата, проверява и сменя необходимите консумативи. Вярно, може да е малко по-скъпо отколкото просто да се кара докато се повреди нещо, но пък за сметка на това гарантирано пробега и срока на употреба на автомобила е много по-дълъг. При нас специално най-безпроблемните коли, са именно тези, обикновено на баровци, които редовно идват на инспекции - при тях обикновено има само обслужване, много рядко повреди.
отг::Въпроси към спеца от Дарукар - Сесия 2
Нормалното показание на стрелката на температурата на водата е точно в средата на скалата, което отговаря на 90*С. Това което описваш не звучи като нормална ситуация и вероятно не винаги колата ти е била така, може би сам си го усетил. При това дори и разхода на гориво се покачва. Препоръчвам в случая проверка и евентуално смяна на визкозитетния съединител (което е най-вероятната причина за малкото загряване в градски трафик), а след това ако евентуално пак държи по-студена по магистралата препоръчвам да се провери и термостата въпреки че е оригинален и нов - макар и много рядко, се случва да задират - което лесно може да се провери като се свали. Ако има проблем би трябвало да ти го сменят по гараниция.
окачване и силово предаване
След като си сменил всичко по задния мост, препоръчително е да провериш тампони скоростна кутия и двигател. Също така самия кардан - висящи лагери и каретата.
отг::Въпроси към спеца от Дарукар - Сесия 2
pri men (dvg M40) okolo 700 km sled smjana na masloto se pojavi tech na dalag pat predimno - ne moga da go lokaliziram tochno no e pod maslenia filtar i daje po-skoro pri osnovata na prachkata za merene na masloto - obache ne e sigurno che e tam. Spored men problema moje bi e ot tova,
che pri smjanata slojiha full 4 litra i nivoto otide nad maksimuma - sega e malko nad polovinata mejdu min i max. Kakvo moje da bade tova?
Твърде вероятно да е от О-пръстена, който уплътнява основата на пръчката за проверяване на маслото. Тя обаче се вади малко трудно и не за препоръчване да се прави от хора без опит.
pri prevkljuchvane na skorosti pri niska skorost ima neshto kato leko pridarpvane ot kam diferenciala - tam sas sigurnost ima pone edin goljam semering za smjana no pone masloto
si e dostatachno (dolivam) - njakakva ideja za tova?
За това предърпване отново бих препоръчал да се прегледат тампоните на задното окачване, както и висящия лагер на кардана. Самото масло на диференциала е препоръчително да се сменя на всеки 40 хил. км. при това е силно препоръчително да се използва само масла удобрени от BMW, каквото слагаме и ние в Дарукар.
проблеми с охлаждането.
Напълно разбираема е горчивината ти. Това е известен недостатък на повечето петици от Е34, та дори и от първите години на производство на по-новите Е39. Наистина турбинките на водната помпа са ги произвеждали от пластмаса, което в последствие се е оказало неудачно. Затова от БМВ са издали специална "сервизна информация" (service recall) и са заменяли безплатно по гаранция водните помпи с такива от новия дизайн, които са с метални турбинки: те не страдат от проблема стареене на пластмасата и последвало в краен етап чупене на турбинките, при което помпата на практика вече не работи. Проблема при нас е, че обикновено като се закупува автомобил втора употреба внесен от чужбина, особено от разни прекупвачи и когато колата мине през няколко ръце, понякога се попада на автомобили, които въпреки усилията на БМВ поради небрежност, игнориране или незнание от страна на предишните собственици не е извършена тази подмяна на водната помпа с модела от новия дизайн. И не са един и два случаите когато в нашия сервиз са постъпвали прегрявани петици именно поради тази причина. Затова специално за Е34 петиците е напълно задължително при купуване се сменят ремъци, масла (ако не е известно кога точно са сменяни), термостат, евентуални някои тампони по окачването (това се проверява), и ***задължително*** се проверява ВОДНАТА ПОМПА дали е с пластмасова турбина или метална. Игнорирането на това може да доведе до много неприятни и неочаквани проблеми, и според мен ако си се разминал само с 2100 лв, колкото и да е болезнено в случая си се докоснал само до малкия дявол. В тази светлина няма как да пропусна да разкажа една история за един наш клиент, със също такава петица, на който водната му помпа от стария тип се чупи докато е на път, той обаче за щастие забелязва загряването и спира почти веднага, преди да са настъпили сериозни проблеми. Обажда се на пътна помощ, те идват, казват му че е помпата и му предлагат да му я сменят с нова, тяхна, която изважат от опаковка. Той се съгласява, монтират му я, оправят всичко, палят, човека си плаща и заминава. Малко по-късно обаче колата прегрява, човека вече карайки спокойно не забелязва това което води до много сериозно прегряване. Когато дойде при нас колата, беше известно само че е прегрявана и че водната помпа е нова. Следва отваряне на двигателя, се наложи да се прави наистина сериозен ремонт, следва накрая и ръчното напасване на 24-те клапана, което си е доста труд, като се има предвид прецизността, която се изисква. След като го затворихме, сменихме термостат (водната помпа дотогава я пренепрегвахме, тъй като самия собственик настояваше че помпата е напълно редовна) и запалихме - започна отново да грее и то сериозно. Тогава вече въпреки всичко свалихме водната помпа и какво да видим - да, на пръв поглед същата като оригиналната помпа, само че турбинките са по-къси и не могат да осигурят необходимия за охлаждането дебит на вода!!! ПОМПА-МЕНТЕ!! Затова и силно препоръчвам специално за охладителната система да използвате по възможност оригинални резервни части.
двигател М40
Колкото и деликатен да е въпроса, наистина практиката и статистиката доказа че всъщност М40 е един от не особено удачните мотори на БМВ. М10, М20 и М30 - все железни мотори, същото е и при по-новите М42, М50, М60... Но специално този се определя като не особено успешен, като за разлика от събратята си, които изкарват безпроблемно (при редовна поддръжка!!) по около 500 хил.км пробег, М40 има живот от по около 200 хил.км след което обикновено е нужен ремонт - обикновено е необходима подмяна на разпределителния вал и повдигачи на клапаните. Има и случаи (по-редки) когато самите пружини на клапаните се 'вкопават' в главата, което за съжаление е необратимо и налага замяна на главата. Тези лоши работи може да се поотложат малко при използване на качествени масла, но за съжаление са неизбежни. И е напълно вярно че М40 яде разпределителен вал. Дали валовете на другите производители са по-добри или лоши нямаме сведения, тъй като Дарукар не работи с други производители освен тези, които препоръчва BMW, а специално фирмата Febi не ми е известна. Това което мога да кажа със сигурност е че освен BMW, качестени продукти за двигател правят Kolbenschmidt и още по-добри (но и по-скъпи) са тези от Mahle. За другите просто нямаме сведения.
М20В25
Категорично НЕ! И дума не може да става М20, било дори и М20В25 да е грешно изчислен и проектиран. Вярно е че двигателя М20В25 има способността да пука глави (изключително рядко ги криви), а при по-сериозно прегряване не само пука, но и измята, но НИКОГА БЕЗПРЕЧИННО. Дори имаме клиент с петица с такъв двигател, които изключително редовно си поддържа колата при нас и вече е над 750 хил.км без дори още да сме правили основен ремонт! Така че е напълно безпредметно твърдението че М20В25 е калпав двигател. Та това е един от двигателите на който БМВ гради репутацията си - все пак фирмата е всепризнат майстор на редовите шестцилиндрови двигатели. Изключително добре балансирани, здрави и с отлични показатели. Да не говорим за спортните S двигатели (в //М версиите) - това вече са истински шедьоври на двигателното инженерство, които конкуренцията все още не може да догони. Но да не изпадаме в самохлавства, а да се върнем на въпроса. Това което е важно за всеки редови шестак е особено внимание към охладителната система, защото двигателя е по-дълъг и по-чувствителен към недостик на охлаждане. Затова ето няколко съвета за поддържането на двигателя в изправност:
1) ПРЕДИ ВСЯКО ЛЯТО (или максимум на 20-30 хил.км): задължително се мие радиатора отвътре навън, така че да се изчисти от всякакви мушишки и мръсотии. Това донякъде е специфично за нашия климат, защото в България като страна с по-топъл климат има повече насекоми и по-бързо (отколкото в Германия) се задръстват радиаторите и се намалява способността им да охлаждат. ПАК ЩЕ ПОВТОРЯ - важното е да се мие от вътре навън! Може да се прави дори с в домашни условия, с обикновен градински маркуч (сиреч не е задължително да е пароструйка) като се препоръчва да се свали перката и визкозитетния съединител за по-лесен достъп. Та с пусната течаща студена вода, маркуча плътно допрян от вътрешната страна на радиатора се обхожда целия радиатор. Така 2-3 пъти и сте готови. Ние също го правим, понеже имаме клиенти които за седмица навъртат по 10хил. км, и то с не малко нощно шофиране. А особено през летния сезон има огромно количество насекоми и след 20-30 хил.км радиатора отпред е като запечатан!
2) За М20 - при всяка смяна на ремъка (60 хил.км) се прегелжда водната помпа.
3) Термостта по правило се сменя на всеки 100 хил.км.
4) На всеки 2 години се сменя охладителната течност.
Всичко това е достатъчно да гарантира безпроблемна и дълга експоатация!
1) ПРЕДИ ВСЯКО ЛЯТО (или максимум на 20-30 хил.км): задължително се мие радиатора отвътре навън, така че да се изчисти от всякакви мушишки и мръсотии. Това донякъде е специфично за нашия климат, защото в България като страна с по-топъл климат има повече насекоми и по-бързо (отколкото в Германия) се задръстват радиаторите и се намалява способността им да охлаждат. ПАК ЩЕ ПОВТОРЯ - важното е да се мие от вътре навън! Може да се прави дори с в домашни условия, с обикновен градински маркуч (сиреч не е задължително да е пароструйка) като се препоръчва да се свали перката и визкозитетния съединител за по-лесен достъп. Та с пусната течаща студена вода, маркуча плътно допрян от вътрешната страна на радиатора се обхожда целия радиатор. Така 2-3 пъти и сте готови. Ние също го правим, понеже имаме клиенти които за седмица навъртат по 10хил. км, и то с не малко нощно шофиране. А особено през летния сезон има огромно количество насекоми и след 20-30 хил.км радиатора отпред е като запечатан!
2) За М20 - при всяка смяна на ремъка (60 хил.км) се прегелжда водната помпа.
3) Термостта по правило се сменя на всеки 100 хил.км.
4) На всеки 2 години се сменя охладителната течност.
Всичко това е достатъчно да гарантира безпроблемна и дълга експоатация!
отг::Въпроси към спеца от Дарукар - Сесия 2
Да, наистина най-вероятната причина за това е не друго, а БАТЕРИИТЕ на таблото. Не са скъпи, за смяната им трябва да се извади таблото обаче.
отг::Въпроси към спеца от Дарукар - Сесия 2
1. Лапмичката за горивото може да не свети и поради повреда в нивомера в резервоара (примерно поради заяждане в най-ниското положение), но това трябва да се провери. Провертката се прави при почти празен резервоар, иначе вероятно (ОПАСТНОСТА) от дрогиране и натравяне с бензинови пари е много голяма!! Затова ако не си сигурен че ще се справиш, по-добре се довери на някой, който знае какво прави.
2. Не трябва да те изненадва това че таблото има повече куплунзи - правят се за няколко различни модела, затова е напълно нормално не всичко да ти е включено. Това че не се превъртат километрите говори за това че най-вероятно е пипано таблото и са му чупени зъбчатките.
2. Не трябва да те изненадва това че таблото има повече куплунзи - правят се за няколко различни модела, затова е напълно нормално не всичко да ти е включено. Това че не се превъртат километрите говори за това че най-вероятно е пипано таблото и са му чупени зъбчатките.
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани