Кое се кара по-лесно?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
BMW///M-ma6inata написа:GaD написа:Ако изгубиш контрол над автомобила, мисля че няма значение дали е предно, задно или 4х4
Точно това обясних, че със задно има много по-голяма възможност да вкараш автомобила пак в пътя!
В такива случаи има мноого голямо значение с какво предаване е автомобила...
Да и на мен ми беше това мисълта... докато задните колела на колата да движещи предните са напълно свободни за управлението на автомобила и при един Understeer (май беше) мисля че е доста по лесно да се увладее калата когато тя е с задни задвижващи колела...
Gad написа:Какво значи стабилност? във завойте ли ? на прав път ли? обясни..
Еми имах предвид че когато се качих на БМВ-то ми направи впечатление че на определени места където до сега автомобила с предно се е държал по един не особенно приличен начин... БМВ-то беше адски различно... много по-стабилно и сигурно. Например на големи завои извън града с БМВ-то усещам как влизам с висока скорост примерно 120км/ч и в самия завой продължавам да изстисквам колата... на края на завоя виждам че излизам с 150-160км/ч и чувството е невероятно... а колата през цялото време си седи а пътя и отговаря адекватно на всички корекции, които пожелаеш да направиш... без никакви компромиси... Докато на същите места с два други автомобила с предно предаване имам чувството че просто ще излетя някъде...
Също при висока скорост на прав път... примерно 160км/ч
също има разлика в предаването... не мога да обясня каква, но с задното колата някак си седи по тежко на пътя и не дава някакви сериозни причини за корекции на движението...
Вярно може и да си въобразявам и както казах не разбирам нищо от техническата част, но това е което аз виждам при управлението на колата...
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Ами тъй като става въпрос за - кое Ви е по-лесно, ще оставя физиката настрана и ще споделя моя опит и впечатления, които не е задължително да съвпадат с тези на другите или пък да са издържани научно, просто на мен ми е по-удобно.
Когато се учех да карам (от 14-годишна възраст) паралелно карах коли с предно (предимно Фиат Ритмо) и задно (предимно БМВ 316&318) и предното тогава за мен беше много по-лесно - зимата като му дадеш газ то си рине напред и само си дърпаш крака, а със задното имаше пируети. И тогава още дядо ми казваше - задното е за напреднали - с него трябва много да се внимава, предното може да ти прости някоя грешка, задното и особено БМВ (защото имаше и Мерцедес) не прощава. Два дни след 18-тия ми рожден ден изкарах книжка и се качих легално на БМВ - голям кеф, но вече 4 години кръстосвах Петрохан с него. И когато баща ми ми предложи неговия 324тд аз му отказах, защото все още не се чуствах съвсем уверен в способностите си и си карах предното (тико предимно) и моята кола, която беше със задно и шпер и цели 34 кс.
Едва преди година се почуствах уверен и сега наистина като се кача в кола с предно предаване се чуствам некомфортно - страх ме е, че ще ме избута през предните гуми и няма да мога да реагирам и карам по-леко с тях, а със задно ми е по-спокойно.
Но това е въпрос на лични усещания.
Ати
Когато се учех да карам (от 14-годишна възраст) паралелно карах коли с предно (предимно Фиат Ритмо) и задно (предимно БМВ 316&318) и предното тогава за мен беше много по-лесно - зимата като му дадеш газ то си рине напред и само си дърпаш крака, а със задното имаше пируети. И тогава още дядо ми казваше - задното е за напреднали - с него трябва много да се внимава, предното може да ти прости някоя грешка, задното и особено БМВ (защото имаше и Мерцедес) не прощава. Два дни след 18-тия ми рожден ден изкарах книжка и се качих легално на БМВ - голям кеф, но вече 4 години кръстосвах Петрохан с него. И когато баща ми ми предложи неговия 324тд аз му отказах, защото все още не се чуствах съвсем уверен в способностите си и си карах предното (тико предимно) и моята кола, която беше със задно и шпер и цели 34 кс.
Едва преди година се почуствах уверен и сега наистина като се кача в кола с предно предаване се чуствам некомфортно - страх ме е, че ще ме избута през предните гуми и няма да мога да реагирам и карам по-леко с тях, а със задно ми е по-спокойно.
Но това е въпрос на лични усещания.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- rtzankov
- Ценко изложбения
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
от скромния ми опит досега .. мога да споделя че съм карал предимно коли с предно и 4х4 (преместването на е34-ката на Василен не се брой за каране) ... значи когато говориме за зимни условия според мен предимствата на 4х4 са безпорни ... случвало ми се е в момент на поднасяне да вклюка двойното предаване и в този момент джип-а започна да се държи на пътя все едно е заковам ... а по принцип джип-а е със задно ... и от тогава имам известен страх да го карам само на задно .. за около 3 км на 2-3 пъти щях да се завъртя .. и бях принуден да включа 4х4 ...
Автомобил с предно предаване се се кара значително по лесно от начинаещи шофьори ... защото просто казано когато дам газ на Тико-то .. знам на къде точно ще тръгне ... знам че повечето от вас които карат автомобили със задно ще кажете че също знаете на къде ще тръгнете ... но аз лично смятам че човек по лесно възприема управлението на кола с предно предаване ...
Автомобил с предно предаване се се кара значително по лесно от начинаещи шофьори ... защото просто казано когато дам газ на Тико-то .. знам на къде точно ще тръгне ... знам че повечето от вас които карат автомобили със задно ще кажете че също знаете на къде ще тръгнете ... но аз лично смятам че човек по лесно възприема управлението на кола с предно предаване ...
R.I.P Landikar
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
BMW///M-ma6inata написа:PIONEER написа:предното:м машината еми ако дръпнеш ръчната???
Не можах да разбера какво имаш в предвид...
та имах в предвид твоя случай за загуба на контрола на колата с предно.аз не знам как е била ситуацията точно,но примерно ако беше дръпнал ръчната и завъртиш волана???
ати знаеш ли колко ми е гот зимата със задното/то и аз съм на възраст когато ти си се учил ама мисля че вече съм поне 80% запознат с желанията на задното в различнии ситуации/...на права съм забелязвал че ако дам газ колата си върви направо,но дойде ли завой трябва леко...вярно не съм карал кола с предно до сега,но наистина трябва с газта по-леко.но изминеш ли известно количество км то ти идва усета колко газ да даваш.по рано като карах нашата кола.1во че газта на москвичите е с лостове и е много странно 2ро съединителя е мноо откачен.твърд и зацепва напълно чак на края.та тръгвах и след мене хвърчаха камъни и всичко под гумите.а сега се научих с времето да правя сравнително бърз старт без излишно буксуване.всичко е въпрос на време.ако примерно някой който е карал през повечето време кола с предно и го качите на задно много ясно че няма да кара на 6 в началото.
8.32
- Cult Society
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 27.01.2003
за мен много зависи доколко познаваш конкретен автомобил, а не тип предаване - защото има ОГРОМНА разлика в поведението на различни автомобили с идентично предаване....
това че можеш да изсучеш кола с задно по завоите по лесно от кола с предно са глупости.... хич не е по-лесно а камо ли безопасно.....Задното си е кола за майстори, наистина, и удоволствието е много-много по - голямо, не споря...
и двата типа предаване си имат тънкости и начини на каране - определено строго за определен тип предаване и автомобил .... и най вече с повечко КОНЕ под капака за да могат да те "избутат" или "издърпат" от завоя...
ОКАЧВАНЕТО е от съществено значение - и то предопределя държането на автомобила на пътя, а не предаването - (тук отварям скоба и твърдя че при твърдо окачване с предно предаване по-скоро ще оттървете задницата отколкото предницата)
4х4 е макси микс от двете предавания с изненади на квадрат поне за мен
това че можеш да изсучеш кола с задно по завоите по лесно от кола с предно са глупости.... хич не е по-лесно а камо ли безопасно.....Задното си е кола за майстори, наистина, и удоволствието е много-много по - голямо, не споря...
и двата типа предаване си имат тънкости и начини на каране - определено строго за определен тип предаване и автомобил .... и най вече с повечко КОНЕ под капака за да могат да те "избутат" или "издърпат" от завоя...
ОКАЧВАНЕТО е от съществено значение - и то предопределя държането на автомобила на пътя, а не предаването - (тук отварям скоба и твърдя че при твърдо окачване с предно предаване по-скоро ще оттървете задницата отколкото предницата)
4х4 е макси микс от двете предавания с изненади на квадрат поне за мен
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
.
Последна промяна steeN на 06 Сеп 2019, 17:25, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
ми щото на мен лично не ми дава такава опция, мога само да се цитирам
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
Аз карам НОН-Стоп кола 4Х4 и супер яко и се кефя ( става въпрос за quattro ). Мисля че се кара доста леко. Обаче ако изкаш да се изявяваш като състезател е съвсем друг въпрос. При нормално каране изисква малко по-прецизна работа със съединителя , но пък караш доста по-спокоен и уверен , особено на завойте.
При спортното каране нещата стоят малко по-особенно. Изисква се доста прецизна работа със съединителя и в същото време по-продължителна работа със същия. На мене лично ми отне доста време да се науча да я дрифтвам добре , но повярвайте ми ефекта е изключително силен и стилен . Дори смея да твърда че превъзхожда дрифта на БМВ най-вече че влизаш със доста по-висока скорост във завоя и като я дрифнеш колата стой почти перпендикулярно на пътя , като в същото време яко издърпва. Но най-важното е че почти моментално можеш да овладееш ако се налага.
Може би всичко си е до свикване поведението на автомобила , но аз лично никога не бих сменил ,quattroto със нещо друго , особено ако става въпрос за път със завой
При спортното каране нещата стоят малко по-особенно. Изисква се доста прецизна работа със съединителя и в същото време по-продължителна работа със същия. На мене лично ми отне доста време да се науча да я дрифтвам добре , но повярвайте ми ефекта е изключително силен и стилен . Дори смея да твърда че превъзхожда дрифта на БМВ най-вече че влизаш със доста по-висока скорост във завоя и като я дрифнеш колата стой почти перпендикулярно на пътя , като в същото време яко издърпва. Но най-важното е че почти моментално можеш да овладееш ако се налага.
Може би всичко си е до свикване поведението на автомобила , но аз лично никога не бих сменил ,quattroto със нещо друго , особено ако става въпрос за път със завой
за излишните мнения (демек повтарящи се) са оправени:)
общо взето навсякъде където има сравнение м/у задно и предно сравнението е базово - типово, иначе поведението и на предно и на задно може да бъде съотетно като на типово задно и на типово предно...т.е. предно да има тенденция на oversteer, задно тенденция за understeer...
когато се казва че предното е по-интуитивно и дурако устойчиво, се има впредвид типовото предно, което има тенденция за understeer и над 60% маса на предния задвижващ мост (и без шпер).
основната идея на дуракоустойчивостта и интуитивността е че при такова типово предно ако се губи сцепление, се губи първо на предния мост, инстиктивно се отпуска газта, предницата 'натежава' и нещата си идват на мястото
това е.
води се дуракоустойчиво, защото според статистиката овладяването на загубил сцепление преден мост е по-лесно от загубил сцепление заден...
доколко е вярна е друг въпрос, според мен предното се е наложило, заради това че двигателните колелета са по-близо до двигателя и не се налага използването на кардан (съответно и място под купето зад него), пък масовите обяснения са си чист маркетинг...
п.с. пробвах се таз зима на сняг и лед със задно... на полигон, в началото всички гуми бяха мои:) като посвикнах, да не навивам толкоз много волана и да използвам и газта в управелнието (а не само за набиране и забавяне), нещата започнаха да си идват на мястото
общо взето навсякъде където има сравнение м/у задно и предно сравнението е базово - типово, иначе поведението и на предно и на задно може да бъде съотетно като на типово задно и на типово предно...т.е. предно да има тенденция на oversteer, задно тенденция за understeer...
когато се казва че предното е по-интуитивно и дурако устойчиво, се има впредвид типовото предно, което има тенденция за understeer и над 60% маса на предния задвижващ мост (и без шпер).
основната идея на дуракоустойчивостта и интуитивността е че при такова типово предно ако се губи сцепление, се губи първо на предния мост, инстиктивно се отпуска газта, предницата 'натежава' и нещата си идват на мястото
това е.
води се дуракоустойчиво, защото според статистиката овладяването на загубил сцепление преден мост е по-лесно от загубил сцепление заден...
доколко е вярна е друг въпрос, според мен предното се е наложило, заради това че двигателните колелета са по-близо до двигателя и не се налага използването на кардан (съответно и място под купето зад него), пък масовите обяснения са си чист маркетинг...
п.с. пробвах се таз зима на сняг и лед със задно... на полигон, в началото всички гуми бяха мои:) като посвикнах, да не навивам толкоз много волана и да използвам и газта в управелнието (а не само за набиране и забавяне), нещата започнаха да си идват на мястото
<br>
br
br
Аз съм карал само коли с предно досега и доста съм му свикнал на чалъмите вече.А за задното ми е наясно само на теория така че нищо не мога да кажа по въпроса.Хм сега като се замисля май съм карал болид със задно предаване-една самоходна сеялка ма то тва май не трябва да се смята щото и без тва трудно се помрудва.
Тук незнам какво да напиша!!!
Най-лесно се кара влак! Не виждам какво е мястото на 4х4 в случая...каде е сложното при карането на 4х4 само създателя на темата, май, може да отговори. Аз лично съм карал автомобили и със задно, и с предно и 4х4...въпрос на време е да му свикнеш просто, после забравяш с какво си (поне при мен е така)
За мен разликата е, че при задното може да си правиш много повече шоу с автомобила, но пък е малко по-нестабилен зимно време. Предното е най-лесно, но пък тръпката не е толкова голяма (например трябва да дърпаш ръчни като гламав за да ти занесе задницата и т.н.). За сметка на това имаш повече шансове зимата.
4х4...какво да говоря, животоспасяваща система за задвижване на колелата. Прави автомобила изключително стабилен, придава на гумите всичката сила, която излза от двигателя при форсаж, при това без много голяма опасност от излизане от пътя(знаете какво става като дадеш газ на BMW-то в завой )...ама автомобилите 4х4 харчат повечко, но това вече е друга тема.
За мен разликата е, че при задното може да си правиш много повече шоу с автомобила, но пък е малко по-нестабилен зимно време. Предното е най-лесно, но пък тръпката не е толкова голяма (например трябва да дърпаш ръчни като гламав за да ти занесе задницата и т.н.). За сметка на това имаш повече шансове зимата.
4х4...какво да говоря, животоспасяваща система за задвижване на колелата. Прави автомобила изключително стабилен, придава на гумите всичката сила, която излза от двигателя при форсаж, при това без много голяма опасност от излизане от пътя(знаете какво става като дадеш газ на BMW-то в завой )...ама автомобилите 4х4 харчат повечко, но това вече е друга тема.
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Истината е, че ако колата е добре балансирана и с предвидливо поведение на пътя, не е чак толкова важно с какво предаване е -- пример за кола с невероятен хандлинг е новото (че и стартото) МИНИ -- като е с предно че какво
Хубавото на задното е, че имаш 2 устройства за завиване -- волан и газ, докато при предното имаш само волан. За това между другото следващото поколение Ауди куатро ще има 40:60 разпределение на въртящия момент в полза на задните гуми.
Хубавото на задното е, че имаш 2 устройства за завиване -- волан и газ, докато при предното имаш само волан. За това между другото следващото поколение Ауди куатро ще има 40:60 разпределение на въртящия момент в полза на задните гуми.
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани