Спиране със скоростите?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 3.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 316 m43b19

Мнение от 54321 » 26 Мар 2004, 23:28

за задна знам със сигурност, но за първа не съм сигурен че няма синхронизатор, но так или иначе първа в движение не влиза!

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 29 Мар 2004, 13:35

има, има синхронизатори и на задна - ако искаш мога да ти покажа как влиза задна с 30, за първа да не говорим :wink:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 3.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 316 m43b19

Мнение от 54321 » 29 Мар 2004, 14:03

може да ми покажеш ,но не и на мойта кола :lol: ,но няма нужда щото ти вярвам :bchug:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 29 Мар 2004, 15:32

ati написа:има, има синхронизатори и на задна - ако искаш мога да ти покажа как влиза задна с 30, за първа да не говорим :wink:

Ати...от това можеш само да съдиш че някога е имало синхронизатори а сега няма :lol: :arrow: при синхронизатор които работи добре първа не трябва да влиза от движение (говорим без междинна газ) :arrow: а пък задната поне на колите до сега които съм карал няма синхронизатор :arrow: демек като тръгнеш да включваш и хърка а не просто да не "иска да влезне" :lol:
Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 29 Мар 2004, 16:45

54321 написа:може да ми покажеш ,но не и на мойта кола :lol: ,но няма нужда щото ти вярвам :bchug:

никога не бих ти предложил да го направя с твоята кола, разбира се, че само с моята :wink:
Пенчев - отвори ръководството си на колата и виж в раздела "предавки" какво пише за шестцилиндровите модели (всички предавки, вклщчително задна синхронизирани).
Сега не е пред мен упътването, иначе шях да ти кажа и страницата :wink:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 29 Мар 2004, 17:04

Penchev написа:при синхронизатор които работи добре първа не трябва да влиза от движение (говорим без междинна газ) :arrow:


и аз така съм чувал, само че не за синхонизатор, а за 'блокировач' :mrgreen:

и колкото по-добре е синхронизирана (т.е. колкото по читав и здрав е синхронизатора), толкова по-лесно влиза (пак говориме за без междинна газ...)
<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 30 Мар 2004, 9:40

Синхронизатора осигурява включване на предавките без "хъркане" при различни обороти на валовете в скоростната кутия, а това, дето не дава на лоста да влезе на 1-ва или задна е блокировка!

:OT: В момента Белия звяр е в сервиз за смяна на скоростна кутия, и довечера, като го взема, малиииии, пак черни кръгове на паркинга!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 8.04.2002
Местоположение: Пловдив
Кара: Lexus IS 200

Мнение от Xarax » 13 Апр 2004, 15:11

Моят съвет е - спирай си по нормалния начин . Иначе спирането , чрез минаването на по-ниска предавка може да е безценно , а дори и единствено възможно , ако караш на мокър паваж , сняг или лед .
Изображение
Respect is everything !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 19 Апр 2004, 21:13

Това е понеже предавателните числа са различни
AcoTo®

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 19 Апр 2004, 22:43

.
Последна промяна steeN на 02 Сеп 2019, 9:42, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 20 Апр 2004, 22:51

Не искам да обиждам или засягам никой - не всеки, който управлява кола трябва да е запознат с устройството й, особено с устройството на един не толкова простичък агрегат като скоростната (предавателната) кутия :D ...едно не много кратко обяснение. При БМВ и повечето коли със задни задвижващи колела (и Лада!) скоростната кутия е тривалова - има първичен, междинен и вторичен вал. Феродовия (задвижвания) диск на съединителя е закрепен на шлици върху първичния вал, който вал е зацепен постоянно чрез зъбна двойка с междинния вал, а междинния вал е зацепен ПОСТОЯННО чрез няколко (колкото са скоростите) зъбни двойки със вторичния (изходящ - към него е захваната еластичната муфа на карданния вал, т.е. самия карданен вал...абе кардана :wink: ). Обаче зъбните колела, които са върху вторичния вал се въртят свободно около него, а връзката м/у тези колела и вала (демек м/у междинния и вторичния вал) се осъществява чрез синхронизаторите. Така излиза, че при всяка една предавка ЗА ПРЕДЕН ХОД са зацепени двойката първичен-междинен вал и съотв. двойка колела на предавката. Ама при заден ход, за да се обърне посоката на въртене има още едно колелце (освен двете за заден ход), и за да има синхронизатор тия 3 колела трябва да са постоянно зацепени, което е невъзможно. Затова за заден ход колелата са със прави зъби (както е при несинхронизираните скоростни кутии, пр. автобус Чавдар, без да се смеете :D ), две от колелата са в една равнина (едното на междинния, другото на вторичния вал) а третото е на отделна ос и при включване на задна то се премества и се зацепва с другите 2, така междинния и вторичния вал се завъртат в една посока, а при преден ход се въртят в различни посоки:::синхронизатора е устройство, което изравнява оборотите на муфата (те са равни на оборотите на вторичния вал) с оборотите на зъбното колело на съотв предавка (то се върти свободно около вала, муфата и главината на синхронизатора го свързват с вала, а елементът, чрез който се осъществява това изравняване се нар. СИНХРОН, ИЛИ БЛОКИРАЩ ПРЪСТЕН, има вътр. конусна повърхност...)...ама това са страшно много обяснения и няма кой да ги чете :!: Относно спирането с двигателя - няма нищо по-приятно от това едва на 50м преди светофара да пуснеш газта на 4-та и с междинна газ през 3-та да стигнеш до 2-ра и едновременно с това да натискаш спирачка!!! А това при автобусите е хидравлична спирачка-забавител (това с клапата в изпуск.колектор е пак при чавдар) и съвсем не е на допотопните камиони - няма камион, произведен в наши дни, който да няма такава спирачка (нар. се още "ретардер"). Аз лично съм привърженик на спирането с двигател и спирачки едновременно, и само с междинна газ :twisted:
Последна промяна M_Kuzev на 22 Апр 2004, 21:15, променена общо 1 път

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 20 Апр 2004, 23:48

ati, ати бе не си съвсем прав.

Преди време като си джитках с 316-ката и един завой го взимам много много бавно и си включвам втора .....та тогава един приятел ме човърка що не бия направо първа .......ми казах му че първа нанайси ще влезе ако ще да рита скоростния лост. Пък какво остава за задна. Ако искаш - давам ти 316-ката и стига да не я трошиш - сам пробвай в движение да праснеш задна .....или при десетина кмч да праснеш първа. Ако влязат - строшил си ми колата а ако не влязат - ще черпиш.
Аз от ск. кутий не разбирам - просто споделям мъничко опит в случая.
На ИС-ката първа влиза и в движение но само до определена скорост а задна ще влезе ама не днеска ......
Това да не ти е мандра с тия скорости да си ги ръгаш както си искаш :lol: :wink:

Ако на Акулата влизат - провери дали не ти е изпаднала ск. кутия някъде че ми се види много лека нещо таз колица :))) Оня ден ти се въргаляше дифа при метро станцията си го беше забравил :lol: :lol: :lol:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 21 Апр 2004, 12:12

М-Кузев - благодаря за лекцията (аз я прочетох) и не твърдя, че на 100 процента съм прав, докато сам не разглобя скоростите си.
Наистина вупътването на Е30 има графа, в която са дадени последователно информация за различните модели и съответно скоростните им кутии, като в графата задна на 4-цилиндрови е дадено "несинхронизирана, оставете колата да работи без натсинат съединител на празен ход около 3 сек, след което вкарайте задна, за да избегнете стръжещия шум", а на графата за 6-цилиндровите в същата графа пише " всички 6-цилиндрови модели на БМВ са със синхронизирана задна, затова не се налага да чакате, а можете веднага да вкарате задна скорост", затова и го написах. Наистина по обясненията ти не би трявало да е така и аз също се чудя защо е така, но по това време имахме една 318 двоен стоп и едно 324 и наистина при 4-цилиндровия двигател нямаше начин да не хърка, ако не спазиш това условие, а при шестака дори с лек ход напред влизаше задна (понеже колата все пак беше на бащата не смеех да пробвам с повече засилка). Може да е трик, често срещам несъответсвия в ръководството, като ни продават различни дреболий за хай тек, затова съвсем добронамерено и с учебна цел те питам - имаш ли обяснение за това явление.

Към Асен - нямам намерение да ти троша колата, защото първо няма да я дадеш, второ мога и съм го правил пред теб, ама явно не си спомняш. Няколко пъти ми се случва без да искам спирайки от втора да вкарам задна с над 30км/ч, последните два пъти БГ-трол беше в колата и му обърнах специално внимание на това, защо аджеба са блокирали задните гуми изведнъж, а ти ще ми говориш, че първа не можела да влезе :mha:
Ако пък не ми вярваш и нямаш търпение да видиш подводницата в действие (прибрах си кардана, заедно с твоята 316-ка, която още не беше тръгнала от старта), нека Сашо Плаг да ти каже, как е тръгнал да прави със яка засилка дрифт и по средата е улучил като мен задна и колата просто е е започнала да боксува, ама в обратната посока :D
КИРЕЕЕЕЕ, ГОРБИИИ, кажете им бе, че не ми вярват
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 21 Апр 2004, 22:32

Ко да им говорим :arrow: единия теоретик , другия :arrow: ЧЕТИРИЦИЛИНДРОВ :P
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Апр 2004, 23:10

.
Последна промяна steeN на 02 Сеп 2019, 9:45, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook