Спиране със скоростите?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 15 Мар 2004, 20:24

то това за екстремното спиране кво 6е ре4е???вкарва6 2,1 и спира6???
а за спускането по наклони аз си слизам на скорост 6тото като ми е освободена много се засилва и требва през 5-6 сек да натискам спира4ките или да държа натиснат педала.....абе ши*ана работа..аз спира4ки не използвам.с ръ4ната,завъртам и ето 4е съм спрял :) :P
Изображение
8.32

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 16 Мар 2004, 16:15

vicho написа:ОБОЩАВАМЕ!!! :)

Значи моторната спирачка се използва единствено при необходимост, а именно:

ЕКСТРЕМНО спиране, помага много и ако имаш време и умения е добре да се използва, ще намали спирачния път!

СПУСКАНЕ по наклон, моторната спирачка отнема от скоростта на автомобила и използването на спирачки е по-рядко и не ги амортизира в такава степен!

Другото което е, че моторната спирачка износва/вреди на
двигателя/скоростната кутия, но в много малка степен и все пак!

Това е в крайна сметка :wink: :wink: :wink:


Аз пък сега, щото уча за изпит по двигатели с вътрешно горене, няма как да не спомена, че двигателя, когато се дизайнва, се взима и това в предвид - а именно режима на работа на двигателя като спирачка.
Вие си правете изводите.

За мен, ако не говорим за спиране от 140 на 2ра, едно плавно намаляване от 300 метра на червения светофар на 3та си е напълно нормално. И обратното - представете си някой пред вас, който през 10 секунди присветка със стоповете. Освен, че изнервя каращите от зад това винаги е говорило доста за шофьора според мен. При такива случаи (например при задръстване на магистралата, дето постоянно ускоряваш и спираш) ако има един такъв светльо, останалите шофьори в 90% от случаите запазват безопасна дистанция...

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 16 Мар 2004, 16:42

Искам да направя уточнение "моторна спирачка" в смисъла който влагате тук е неправилен термин. Моторна спирачка е имало и още има на допотопните камиони и автобуси тя е представлявала устройство(челюсти) което спира коляновия вал или нещо след него(е съм много сигурен), но преди гумите.Целта е да се намали износването на несъвършенните спирачни механизми и да се предотвратят неприятности като 25 тона ТИР лети с 80 км/ч с отлепени дискове на спирачките(съвсем реален случай в Гърция с български шофьор) слава богу без жертви :lol:
Педала се намира под седалката на шофьора :)
May the BMW force be with you!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 24.03.2002
Местоположение: Costa Blanca, ESP
Пол: Мъж
Кара: E81 123d, E70 3.0d
Мечтае да кара: Alpina B10

Мнение от Bergayos » 16 Мар 2004, 16:54

И обратното - представете си някой пред вас, който през 10 секунди присветка със стоповете. Освен, че изнервя каращите от зад това винаги е говорило доста за шофьора според мен. При такива случаи (например при задръстване на магистралата, дето постоянно ускоряваш и спираш) ако има един такъв светльо, останалите шофьори в 90% от случаите запазват безопасна дистанция...


a не си ли се замислял че някои от тези светльовци може би карат автоматик??
особено при задръстване кракът ти е постоянно на спирачката,щото иначе кола си върви.... :ok:
Последна промяна Bergayos на 16 Мар 2004, 22:02, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 16 Мар 2004, 16:54

Vasilen написа:Искам да направя уточнение "моторна спирачка" в смисъла който влагате тук е неправилен термин....


Бъркаш колега. Точно смисъла, който се влага тук е правилния. Защото говорим за МОТОРНА спирачка. Маслените, магнитни, въздушни спирачки при тировете и рейсовете са най - често на диференциала, а не на мотора. Може и там да има някакви.. но смисъла на понятието е тук ползвания.

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 16 Мар 2004, 17:02

Diablo написа:
Vasilen написа:Искам да направя уточнение "моторна спирачка" в смисъла който влагате тук е неправилен термин....


Бъркаш колега. Точно смисъла, който се влага тук е правилния. Защото говорим за МОТОРНА спирачка. Маслените, магнитни, въздушни спирачки при тировете и рейсовете са най - често на диференциала, а не на мотора. Може и там да има някакви.. но смисъла на понятието е тук ползвания.

Нека тъй да бъде, просто там го използват като термин тъй като има механизъм за спиране тоест не се използва само съпротивлението на двигателя, by the way именно такъв шофьор ми разсясни преди години какво влагат в смисъла моторна спирачка :wink:
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 16 Мар 2004, 19:02

Забиваме се в безмислени детайли май, ама .. и на немски Motorbremse е моторна спирачка е като на БГ моторна спирачка в общоприетия смисъл.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 7.01.2004

Мнение от zmej » 16 Мар 2004, 20:29

В клуб "авто-мото" на ДИР-а има доста интересна тема за моторна спирачка. Между другото от там разбрах, че при спускане с моторна спирачка се прекратява подаването на бензин (а когато колата се спуска изклщчена от скорост си гори). И действително в такъв случай поне на мен разходомера ми е на 0, а като изклщча от скорост е към 4

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 16 Мар 2004, 20:56

При инжекциите и дизелите се прекратява, при карбураторите обаче не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 25 Мар 2004, 17:43

ползването на мотора като спира4ка е сигурен на4ин да си прецакате
синхронизаторите :!:
по принцип употребата му е уда4на за хлъзгава настилка(сняг лед вода) там ве4е е много по сигурно да се спира с предавки :wink:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 25 Мар 2004, 17:58

Всъщност и двамата ДИабло и Василен са прави, но наполовина, затова идва спора.
Принципно като термин има моторна спирачка, която се монтира на големи камиони и автобуси. Какво представлява тя - много просто - една клапа в ауспуха след изходящите колектори, която при спускане почти напълно затваря тръбата. Получава се по голямо налягане, което деиства като спирачка и не износва / нагрява излишно спирачните механизми на колелата, но пък същевременно има откъде да се изпусне част от налягането, така че да не цъфне ауспуха при продължително спиране. Дори Автобусите в градския транспорт имат тези моторни спирачки. Качете се някой път в Ман-овете или мерцедесите (едните се движат по линията на 94), застанете до шофьора и го наблюдавайте много внимателно - доста от тях спрират почти напълно с моторна спирачка преди спирка (бутат едно копче с хватка надолу) и то почти до покой, а имате чусвтото, че са настъпили здраво педала на спирачката.
Това, за което говореше Василен са ръчните спирачки на старите автомобили (волгата е с така), която хваща с челюсти кардана преди диференциала, но са трудни за подръжка и при клеясване с отразява зле на цялата кола (разход, ускурение, дори може да те занесе в завой).
Това за което говори Диабло е жаргон, навлязъл в езика (както немсия, така и българския) като синоним за спиране, посредством включване на по-ниска предавка.
Принципно двигателя ако е в дорбо техническо състояние не би трябвало да се влияе от такъв вид спиране, но въпреки това в повечето упътвания за автомобили предлагат да не се използва този вид спирачно подпомагане, защото (както каза Пенчев) се образува вакуум, който при износени сегменти започва да качва маслко в цилиндрите и винаги има опасност някой спец да включи втора на 110 и да си иска гаранцията за колата. Това е по-скоро юридическа подробност, отколкото техническа.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 25 Мар 2004, 17:59

Diablo написа:При инжекциите и дизелите се прекратява, при карбураторите обаче не.

зависи от карбуратора. Дори на самарата прекратява достъпа на гориво, има си обратни клапи, които да предотвратят всумкването на гориво, по време на спускане (като клапана за ускурителната помпа при карбураторите)
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 25 Мар 2004, 18:00

V_G_Z написа:ползването на мотора като спира4ка е сигурен на4ин да си прецакате
синхронизаторите :!:
по принцип употребата му е уда4на за хлъзгава настилка(сняг лед вода) там ве4е е много по сигурно да се спира с предавки :wink:

ако си свикнал с междиннат газ и можеш на усет да уеднаквиш оборотите не само предавката ще влезе по-палвно, но ще си спестип ядове с синхронизаторите
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: sofia

Мнение от sir sasho » 26 Мар 2004, 19:25

според мен моторната спира4ка при камоините и реисовете ниама ништо обшто с това като сваляш предавки надолу.а и синхроните вуобште не се износват освен ако неползваш много 4есто 1-ва скорост за спиране.плус това доколкото аз знам когато сваляш на по ниска предавка е хубаво едновременно да ползваш и спира4ката.

така спира4ния пьт се намалява много,като си пестиш и от феродото на накладките :lol: ,е можеби малко се натоварва самия суединител и по то4но успокоителя но според мен това е по добрия вариант.а сушто така вув всеки един момент можеш да поемеш отново с по4ти пулна мощност от подходящи обороти.

но все пак всеки може да кара както си иска

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 26 Мар 2004, 21:51

Синхронизаторите се износват много яко... колкото по-бързо превключваш скоростите, толкова по-бързо се износват. Говоря само за превключване надолу, и то без междинна газ.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook