превклучване със газ
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
11 мнения
• Страница 1 от 1
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1244
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
превклучване със газ
Не мога да усетя дали има ефект от превключването на скоростите със газ говора като се превключи примерно от 2-ра на 3-та без да се врища газта до колкото знам малко повече се натоварва съединитела
- _BoBI_
- ентусиаст
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1244
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
- Дилян Пенчев
- E30 Fanatic!
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Превключването от по-ниска на по-висока предавка със подаване на газ е силно непрепоръчително поради няколко прости факта, а именно:
1. Когато превключваш от по-ниска на по-висока предавка оборотите на двигателя при включване са по-ниски от тези на предишната предавка и следователно умишленото им повишаване само предизвиква триене във съединителя което е чиста загуба на енергия, износване на съединителя.
2. При това положение синхронизатора на предавката която се включва се натоварва допълнително което води до по-бързото му износване, забавеното включване на скоростта (поради факта че синхронизатора му трябва повече време да изравни скоростите на въртене на първичния и вторичния вал).
3. Получава се един силен удар от предаването на енергията на въртящия се маховик към трансмисията, главното предаване, колелата. Този удар подлага всичко по пътя си на големи натоварвания...като се почне от демпферните пружини на съединителя/маховика, мине се през скоростната кутия, каретата на кардана, висящ лагер, главно предаване, диференциал, карета на полувалове и всичко това само за едно КВИК
не се занимавайте с глупости!
По добре се стремете към подаване на газ при връщане на предавки и натискането на 3-те педала с двата крака, което би ви улеснило доста при екстремно шофиране когато ви се налага хем да намалявате хем да преминете на по-ниска предавка като се елиминира ефекта на блокирането на двигателните колела
успех и дерзайте! Аз всеки ден се тренирам на техники докато шофирам дори служебните баничарки
1. Когато превключваш от по-ниска на по-висока предавка оборотите на двигателя при включване са по-ниски от тези на предишната предавка и следователно умишленото им повишаване само предизвиква триене във съединителя което е чиста загуба на енергия, износване на съединителя.
2. При това положение синхронизатора на предавката която се включва се натоварва допълнително което води до по-бързото му износване, забавеното включване на скоростта (поради факта че синхронизатора му трябва повече време да изравни скоростите на въртене на първичния и вторичния вал).
3. Получава се един силен удар от предаването на енергията на въртящия се маховик към трансмисията, главното предаване, колелата. Този удар подлага всичко по пътя си на големи натоварвания...като се почне от демпферните пружини на съединителя/маховика, мине се през скоростната кутия, каретата на кардана, висящ лагер, главно предаване, диференциал, карета на полувалове и всичко това само за едно КВИК
не се занимавайте с глупости!
По добре се стремете към подаване на газ при връщане на предавки и натискането на 3-те педала с двата крака, което би ви улеснило доста при екстремно шофиране когато ви се налага хем да намалявате хем да преминете на по-ниска предавка като се елиминира ефекта на блокирането на двигателните колела
успех и дерзайте! Аз всеки ден се тренирам на техники докато шофирам дори служебните баничарки
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече ))
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1244
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Аз имам едно питана също. Примерно карам на 2-ра 5 оборота при включването на трета ако не подавам газ оборотите на празен ход примерно са 800 а оборотите след включването на 3-та ще са доста по високи в този случей не е ли по-добре да се подава газ такаче оборотите да съвпаднат с тези които ще са след включване на предавката.Правилни ли са ръсажденията ми ?
- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Ти говориш за забавено превключване и в този случай е по-добре да не чакаш да падат оборотите на тихи, ами да подадеш газ до към 3500 оборота някъде. Зависи от предавателните числа. Но от такова бавно превключване няма никакъв смисъл. Все едно да караш по инерция с 80 и да питаш трябва ли да подам малко газ за да включа на 4-та или 3-та. Скоростта ще влезе. Все пак има синхронизатори. Но ако си шофьор на МАК (американски камиончета некви) ако не нацелиш точните обороти ще има хррррРрРРРРРрРр... За скоростната кутия и за комфорта ако щеш при возенето е по-добре да свикнеш да улучваш оборотите. БМВ-тата имат оборотомери и запомняш на коя предавка при еди си колко оборота с колко км/ч върви и така...
- ТУРБО
- луд с палатка
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Зависи от шофера,аз като си правя зарни дръпки винаги превключвам без да връщам газта,обаче го правя толкова бързо че оборотите не се качват повече от 500-600 и има ефект.Даже хора се ме питали дали е автоматик .Разбира се колата страда доста,но това си е по собствена преценка!
ТУРБО написа:Зависи от шофера,аз като си правя зарни дръпки винаги превключвам без да връщам газта,обаче го правя толкова бързо че оборотите не се качват повече от 500-600 и има ефект.Даже хора се ме питали дали е автоматик .Разбира се колата страда доста,но това си е по собствена преценка!
Аз идиот ли съм или не ви разбирам просто...
Такова нещо в моторспорта като превключване без да отпуснеш газта за мили секунда поне няма,освен ако не говорим за СМГ или ДМГ или ала-бала...
Пенчев ви обясни всичко на дълго и широко или четете или...
ТУРБО сигурен съм че не превключваш по бързо от Пенчев, с твоя метод и по скоро наистина ти приплъзва съединителя....
Само за инф... полусъединител в спортното каране не съществува...
Защо? Износване,натоварване и се губи няй вече време. Целта е да сложиш коне на асвалта а не да ги шкуриш вътре в съединителя
Най-мразя да съм прав!!!
- ТУРБО
- луд с палатка
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
bravo написа:ТУРБО написа:Зависи от шофера,аз като си правя зарни дръпки винаги превключвам без да връщам газта,обаче го правя толкова бързо че оборотите не се качват повече от 500-600 и има ефект.Даже хора се ме питали дали е автоматик .Разбира се колата страда доста,но това си е по собствена преценка!
Аз идиот ли съм или не ви разбирам просто...
Такова нещо в моторспорта като превключване без да отпуснеш газта за мили секунда поне няма,освен ако не говорим за СМГ или ДМГ или ала-бала...
Пенчев ви обясни всичко на дълго и широко или четете или...
ТУРБО сигурен съм че не превключваш по бързо от Пенчев, с твоя метод и по скоро наистина ти приплъзва съединителя....
Само за инф... полусъединител в спортното каране не съществува...
Защо? Износване,натоварване и се губи няй вече време. Целта е да сложиш коне на асвалта а не да ги шкуриш вътре в съединителя
Незнам от кой превключвам по бързо но има ефект-робвано(време на 400м.)
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани