Сигурен начин за кривене на дискове

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Сигурен начин за кривене на дискове

Мнение от Anton Anastasov » 20 Ное 2003, 9:21

В един сервиз ме светнаха на следния трик:
1. Яко спиране
2. Задържане натиснат педала на спирачките (при автоматик - винаги)
3. Дисковете се охлаждат адски неравномерно
РЕЗУЛТАТ - изкривяване

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 20 Ное 2003, 9:55

Изкривяване се получава също и от по-екстремно ползване на спирачките, не е необходимо горе описаната ситуация да е налице, за да се изкривят спирачните дискове! Обикновено след това се предпирема ходене при стругар за отнемане на някоя друга кривинка ... Аз несъм притежавал кола, на която да не съм и изкривил дисковете ... явно имам глупав стил на каране или съм направен за Brembo ... 2 седмици след като ги бяха струговали ... отново са криви ... :evil:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 20 Ное 2003, 10:48

Моите дори след цял ден на пистата не можах да ги изкривя... :paranoid:

Истината е, че дисковете се кривят от неравномерно охлаждане, не от използване. Като караш на писта, последната обиколка трябва да отстъпиш от спирачката и газта, като се прибереш в бокса никаква ръчна, нито дори крачна спирачка - спираш със съединител, за да не се докосват накладките до дисковете... не само това, ами след минута-две трябва да бутнеш колата малко напред, за да се завъртят дисковете малко спрямо накладките.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Дискове

Мнение от Anton Anastasov » 20 Ное 2003, 11:18

Чувал съм, че ходенето при стругар е забранено, защото дисковете заводски имат кривина за изхвърляне на накладките

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 20 Ное 2003, 11:31

че си имат кривина, имат си но не е целта да изхвърлят накладките...
а и кривината не е нарочна...
тука е разисквано подробно...
http://forum.abv.bg/cgi-bin/showpost.pl ... apsed&sb=5

струговането се отхвърля поради друга причина... 'отвръща' метала...
<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 24 Фев 2004, 3:58

Я сега кажете как разбирате, че дисковете ви са изкривени???
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 24 Фев 2004, 7:52

KGB написа:Я сега кажете как разбирате, че дисковете ви са изкривени???



koгатп при натискане на спира4ката особено около 80км4 а в някои слу4аи и нагоре усе6та6 как волана ти мърда здраво при мен цялата кола тресе6е :)


само 4е аз напрвих мойте дискове по малко по - то4ен на4ин в смисъл такъв 4е ма6инката за 6лайф се поставя на мястото на накладките и с вън6ен мотор и специална приставка изкуствено се равърта диска , както си е на колата , много трудно е когато ка4и6 кривите дискове на струг и след това ги изпрви6 идеално но дали 6те стоят идеално на колата :) отговора не е ясен , но 100% по другия метод става най то4но 6те потърся снимки да ви постна да видите за какво иде ре4 :)

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 24 Фев 2004, 10:21

Това звучи интересно, ама то от Лудия какво друго може да се очаква :)

Моите са за смяна със сигурност, ама само да ви питам. При около 160 км/ч се появява една доста неприятна вибрация, усеща се през цялата кола - през волана също. Подозирам че е от дисковете, ама защо точно тогава? Дали е от тях? Като ускоря още малко до към 180 и изчезва. Иначе при яко спиране ги усещам как ми вибрират в ръцете :)

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 24 Фев 2004, 15:11

ludiagsm написа:
KGB написа:Я сега кажете как разбирате, че дисковете ви са изкривени???



koгатп при натискане на спира4ката особено около 80км4 а в някои слу4аи и нагоре усе6та6 как волана ти мърда здраво при мен цялата кола тресе6е :)


само 4е аз напрвих мойте дискове по малко по - то4ен на4ин в смисъл такъв 4е ма6инката за 6лайф се поставя на мястото на накладките и с вън6ен мотор и специална приставка изкуствено се равърта диска , както си е на колата , много трудно е когато ка4и6 кривите дискове на струг и след това ги изпрви6 идеално но дали 6те стоят идеално на колата :) отговора не е ясен , но 100% по другия метод става най то4но 6те потърся снимки да ви постна да видите за какво иде ре4 :)


Къде го правят това и колко пари е ....Макар, че аз като гледам мойте дискове ако ги пилнат малко то няма да остане нищо много са изтънели...

P.S Ада знае някой колко пари са дисковете за Е36 316 и да препоръча няква марка...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 09 Мар 2004, 13:44

С фадъра преди около година си караме в раьона Стара Река и преди да навлезем в едно село скороста е 140+ и на 500м преди табелата на самото село в далечината едвам се различава че нещо шава ама все едно асвалта е жив и мърда.И след секунда :shock: стадо прасета пресича платното ама свинете черни и не се виждат изобщо и мноо,ма мноо свине.Фадъра кат скочи на спирачката с двата крака и аз и той невярвахме че ще спрем спряхме на метър максимум от тях.На другия ден като се опиташ да намалиш скороста със спирачката и познайте Мондеото (94' 2.0л. 136к.с.) беше като лоъ райдър :) Предницата вибрираше адски много в резултат от изкривяването на дисковете .
Най-мразя да съм прав!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 21.02.2002
Местоположение: Варна, България

кривене на дискове

Мнение от cj » 15 Мар 2004, 11:39

Сигурен начин за кривене на дискове е влизане в дупка с натисната спирачка (особено ако дисковете са значително загрети). Ефектът е още по-злосторен ако воланът не е изправен.
Моят съвет е: спирайте колкото силно желаете, но точно преди дупката отпуснете педала на спирачката и изправете волана!
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.03.2004
Местоположение: Слатина, София

Мнение от w124 » 04 Апр 2004, 16:58

Според мен, като влезнеш в дупка с натисната спирачка може да счупиш и изкривиш много работи, ама не и спирачен диск. Хората казаха - диск се криви като е мноо загрял и изтине неравномерно.

А между другото едно приятелче ми разправя как се спускал от некаде на спирачки и и по едно време натиска ги, а колата не спира. Вика "като слезнах дисковете - ЧЕРВЕНИ". И тъпото копеле вади една бутилка с вода от колата и ........ ДВА СЦЕПЕНИ ДИСКА (не КРИВИ, а СЦЕПЕНИ).

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 06 Апр 2004, 4:33

Да бе идиоти секви. Даже някой ми разправяше че най-добре се охлаждали като се изпикаеш върху дисковете :shock:
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 21 Юли 2004, 19:07

аз като малка застраховка си купих въздуховодите на пр. броня, 4е бяха изпаднали някаде. На бая е36 ги няма - лесно падат
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 21 Юли 2004, 22:25

на нас преди година ни се запалиха барабаните отзаде...всичко се стопи...и не знам що ама и аз метнах малко вода...те са от чугун май...може ли да им е станало нещо :roll:
Изображение
8.32

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook