автоматик, тайни, трикове и прочие

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от stocky » 17 Юли 2012, 17:08

Спортния режим при ускорение се различава съвсем слабо от нормалния режим, като според мен смяната на по-високи обороти при дизел е безсмислена. Аз намирам голяма разлика при изпреварвания или каране по път със завои, защото когато дигна лека крака от педала на газта не качва предавка, а се задържа на по-ниската предавка. А и накъде из форума четох, че не трябва да се прави кикдаун по-често от 15-20 секунди. Ако държиш колата на спортен режим тя си стои на по-ниска предавка и при последователни изпреварвания няма низходяща смяна на предавките.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 525d 2002год.

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от g_ishkitiev » 17 Юли 2012, 19:16

точно казано :-). Когато е на спортен режим сменя по-бързо на ниска предавка от колкото, ако караш на D.
Но наистина, ако ти е дизел колата не я мъчи във високите обороти. BMW наистина държат на напъване, ама и те не са безкрайни. Един познат сменя турбо на втората година на чисто ново 320D. Той така я ръчкаше постоянно на S и я караше като бензинова резачка.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Dimitroff » 17 Юли 2012, 20:58

На кола на 200+ хиляди верно почти няма разлика, но по принцип...на спорт колата става съвсем друга :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от M3 E92 » 26 Юли 2012, 23:42

Как да използвам brake torque-а, така че да получа максимално бързо ускорение? С включено или изключено DTC? Като пусна спирачката, газта до долу или...? :bchug:

Edit: Разгадах го - DS, DTC Off, спирачката до долу, газта до 2000rpm, отпускаме спирачката, газ до долу и чертаем :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от ozBMW » 28 Юли 2012, 12:36

Я споделете градско как ги карате автоматиците? :dunno: Че аз още не мога да го разбера :lol: да му давам повечко газ да превключва по бързо или с малко газ? :dunno: :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от M3 E92 » 28 Юли 2012, 14:33

ozBMW написа:Я споделете градско как ги карате автоматиците? :dunno: Че аз още не мога да го разбера :lol: да му давам повечко газ да превключва по бързо или с малко газ? :dunno: :dunno:

Зависи от настроението :mrgreen: Иначе в общи линии за нисък разход с бавно и лежерно ускорение, с малко газ :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от ozBMW » 28 Юли 2012, 19:29

Е бавно,ама като гледам стрелката на разходомера колко време седи на едно положение и ми става лошо :lol: Не е ли по-добре повечко газчица да си изреди скоростите и после с малко :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 525d 2002год.

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от g_ishkitiev » 28 Юли 2012, 21:21

гледай си разходомера :). Естествено, че е по-добре да караш с 50км/ч, вместо с 45 и да ти е една предавка по-горе. Аз от време на време и следя оборотите и да я карам на по-висока предавка амаа каквото такова, автоматика така или иначе си дава по-висок разход. Който иска да му е ефтино в града да си купи едно VW Polo на газ - чиста работа :). Това 525tds, автоматик не е кола да я запалиш за 4км , за да си купиш нещо от магазина и да ти е евтин превоза. Наистина с тия цени на горивата направо убиват удоволствието от шофирането.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Peter Angelov » 10 Авг 2012, 21:57

Dimitroff написа:На кола на 200+ хиляди верно почти няма разлика, но по принцип...на спорт колата става съвсем друга :)


:yes: Карам в повечето време на Спорт и има огромна разлика във всяко едно отношение от D. В много случаи правя разни комбинации, на S3,S2 отново има разлика в пъти.
В последно време се уча на М режим и си сменям предавките :D Готино е доста и кефа е голям но ме дразни това че като свалям на ниска предавка, трябва да натискам бутона.
При мен на S ми свали 2 надолу без да натискам до кик....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 2.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 525d++
Мечтае да кара: Някоя дърта М-ка :)

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от DarkS1de » 12 Авг 2012, 20:02

Малко се включвам от никъде в разговора,но бих искал да споделя и моето впечатление от АТ...
Карам 328-ца 98'а,на 162000км (реални)...
На икономичния режим на работа на кутията с нормално подаване на газ сменя от 2000 до 2400 оборота и ми се струва че ще заспя :mhihi: , а при всичката газ (без кик-а) прилично до 4000 оборота ги изцежа...Както каза колегата Peter Angelov за спорт-а - всичко е прелестно там,изцеждане до последно и максимално удоволствие от шофирането...а в движение на спорт режим на 5-а да кажем със 90-100 км/ч - кик-а е нещо страшно...

Пс. бях против АТ но вече взех да си променям мнението :roll: :mhihi:
Изображение
Изображение
Ключа за всяко женско сърце-този който отключва BMW !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от MonsteR » 17 Сеп 2012, 21:42

Много хубава тема, леко да я съживим. Значи искам да попитам както пита един колега по горе но никой не му даде смислен отговор... по добре в града бързо да изредим до висока скорост или да се влачим като охлюви докато я достигнем... въпроса е породен от това че стрелката на моментния разход все седи на 20 докато я стигнем тази скорост но в единия случай е по бързо а в другия по бавно... друг е въпроса защо няма стойности след 20 като на много други коли с мноого по малък двигател съм виждал моментни от към 40+.... и накрая защо повече няма да си взема ръчна никога :mhihi:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.11.2010
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от asdfdwadwa » 17 Сеп 2012, 22:08

MonsteR написа:Много хубава тема, леко да я съживим. Значи искам да попитам както пита един колега по горе но никой не му даде смислен отговор... по добре в града бързо да изредим до висока скорост или да се влачим като охлюви докато я достигнем... въпроса е породен от това че стрелката на моментния разход все седи на 20 докато я стигнем тази скорост но в единия случай е по бързо а в другия по бавно... друг е въпроса защо няма стойности след 20 като на много други коли с мноого по малък двигател съм виждал моментни от към 40+.... и накрая защо повече няма да си взема ръчна никога :mhihi:



Аз имам същия въпрос като колегата до 3та с 2000до3000оборота разхода е 20,,, на 4та с 2300-2400 разхода е 9.....Дайте някой съвет как е по икономично карането,че ми дава доста страшен разход ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от ozBMW » 19 Сеп 2012, 18:51

А също искам да питам,и как да се "изстрелвам" бързо от кръстовище с автоматика на Е39 525ТДС? :kuku:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.09.2010
Пол: Мъж
Кара: синя каруца
Детайли за колата: е39 530д

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от BIRNIKA » 25 Сеп 2012, 15:52

мойта 3,0д ма по барзо с повече газ и се изтрелваш още повече че колата трагва на 2 ра и няма проблем с изтрелването
„Има трима верни приятели: стара съпруга, старо куче и пари в брой.“ Бенджамин Франклин

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 12.02.2009
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от ti6o » 20 Дек 2012, 21:00

asdfdwadwa написа:
MonsteR написа:Много хубава тема, леко да я съживим. Значи искам да попитам както пита един колега по горе но никой не му даде смислен отговор... по добре в града бързо да изредим до висока скорост или да се влачим като охлюви докато я достигнем... въпроса е породен от това че стрелката на моментния разход все седи на 20 докато я стигнем тази скорост но в единия случай е по бързо а в другия по бавно... друг е въпроса защо няма стойности след 20 като на много други коли с мноого по малък двигател съм виждал моментни от към 40+.... и накрая защо повече няма да си взема ръчна никога :mhihi:


Аз имам същия въпрос като колегата до 3та с 2000до3000оборота разхода е 20,,, на 4та с 2300-2400 разхода е 9.....Дайте някой съвет как е по икономично карането,че ми дава доста страшен разход ....


Да напиша моето впечатление от е39 523 автомат , в началото карах с плавно ускорение и до 2500 оборота и ефекта беше - голям разход , започнах бързо ускорение и поддържане 70км/h по булевардите ( понеже тогава включва 5-та ) - разхода май нямаше разлика защото в задръстването пак спираш и не караш много време на 5-та. Сега карам до около 2400-2500 оборота след което отпускам леко газ-та ( не на цяло ) колата сменя на по-високата предавка и падат оборотите около 1500-1600 после пак газ до 2400-2500 и пак отпускаш така ми се струва по-икономично и го няма това прекомерно ( излишно ) бръмчене за да мине на по-висока предавка ... като разход се надявам да е малко по-добре ... колата по принцип има в борд компютъра среден разход , би трябвало да е верен така че и по него бихте могли да се ориентирате дали карате икономично.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook