автоматик, тайни, трикове и прочие

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2013
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E31
Детайли за колата: 520i 24V автомат

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от fizzy » 12 Сеп 2013, 16:48

MonsteR написа:



Едно много добро предимство на автоматика :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 8.02.2006
Кара: 2003 330dA TOURING

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Vinchenzo » 10 Окт 2013, 11:34

При мен като застудее и превключва малко по твърдо първите 2-3 километра. При вас има ли го?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от M3 E92 » 12 Окт 2013, 15:03

Vinchenzo написа:При мен като застудее и превключва малко по твърдо първите 2-3 километра. При вас има ли го?

Мдам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 19.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 323ciA
Мечтае да кара: BMW E92 M3

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от cecko93 » 14 Окт 2013, 18:35

И моята работи много странно на студен мотор. При леко подаване на газ има пресичане на мощността, придърпва все едно си играя с газта, незнам на какво се дължи, като излезе от синьото се оправя и работи перфектно. Дали може да е за смяна на масло и филтър :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 19.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 323ciA
Мечтае да кара: BMW E92 M3

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от cecko93 » 24 Окт 2013, 18:06

Колеги, днес както си играех с колата установих, че в ръчен режим на стептроника може да се подава изравнителна газ за по-бързо превключване на по-ниска предавка с висока скорост. Ако сте на трета и искате да минете на втора, бутнете лоста надолу и веднага след това натиснете рязко педала на газта до половината и веднага го пуснете. Ако сте го направили както трябва, ще чуете междинната газ и как колата заработва на по-високи обороти :) И всичко това става без придърпвания, удари или каквото и да било от към скоростната кутия. Според мен така освен, че връщането надолу става много бързо, но и фрикционните дискове в кутията не се износват толкова много. Скоро може да направя видео как става :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 469
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е90 335
Мечтае да кара: ЗИЛ 131 V8

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от surfboard » 14 Мар 2014, 12:14

Автоматичните кутии на е46 адаптивни ли са към стила на каране на самия шофьор? Във форума има доста теми, в които е описано, че автоматът се "обучава" постоянно от маниера на каране на водача и дори в тази връзка колега беше споделил, че когато си кара колата няколко дни като "баба", след това му се струва ужасно тромава, спъната и бавна, а ако я покара интензивно в продължение на 100-150 км, става болид. Но ако не се лъжа, неговата не беше е46, а е 90.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от fancooler » 20 Мар 2014, 22:28

Aдаптивна е, колега!

Аз карам много спокойно по принцип и така съм я "обучил" да е кротка и мудна колата. Ноо... като покараш "здравата" известно време и паметта й постепенно се опреснява :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 19.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 323ciA
Мечтае да кара: BMW E92 M3

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от cecko93 » 21 Мар 2014, 3:30

Хахаха има го и това :mhihi: Моята също е свикнала с мудно каране, но ако я посръчкам малко започва да се събужда и си връща сама предавки да се държи в оборот, но това само когато е настъпвана :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 469
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е90 335
Мечтае да кара: ЗИЛ 131 V8

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от surfboard » 27 Юли 2014, 22:40

А при продължително бабешко каране, след като автоматът вече се е успал, ако се превключи на режим "Спорт", това изчиства ли всички спящи адаптации до момента?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от fancooler » 30 Юли 2014, 16:34

surfboard написа:А при продължително бабешко каране, след като автоматът вече се е успал, ако се превключи на режим "Спорт", това изчиства ли всички спящи адаптации до момента?


Веднага става друга колата 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от (bubsa) » 13 Сеп 2014, 20:30

Имам един въпрос,относно едно много дразнещо нещо в АТ.Нормално ли е,примерно като си карам с 60км и си махна крака от газта(преди светофар)оборотите да падат все едно съм на неутрална и как може да се предотврати това?И не само градско дразни,а и в спускане!
Ясно ми е,че може на ръчен режим в спускането.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 8.02.2006
Кара: 2003 330dA TOURING

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Vinchenzo » 13 Сеп 2014, 20:55

При мен ако съм на режим спорт, задържа по дълго на обороти. На директна всички са си така, за тва хабят накладки :yes: :mrgreen:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от (bubsa) » 13 Сеп 2014, 21:08

Vinchenzo написа:При мен ако съм на режим спорт, задържа по дълго на обороти. На директна всички са си така, за тва хабят накладки :yes: :mrgreen:

Не ми е за хабенето на накладки :idea: Имам малко различен поглед от мнозинството за шофирането и това не е моят начин ;) Обичам да карам,а не да се придвижвам от А до Б...
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 8.02.2006
Кара: 2003 330dA TOURING

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Vinchenzo » 13 Сеп 2014, 21:47

Купи си ръчка :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 469
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е90 335
Мечтае да кара: ЗИЛ 131 V8

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от surfboard » 14 Сеп 2014, 17:55

Колеги, ако искате да изцедите колата си на максимум и да покажете пълните й възможности, т.е да постигнете възможно най-доброто ускорение, в какъв режим е най-добре да карате? Спортен, директен или ръчен?
Както разбрахме, спортният изчиства веднага всички "мудни адаптации", още при включването му, т.е дори преди това да сте карали като баба, включите ли спорт, колата става друга.
При "Д", ако достатъчно време е карано агресивно, поведението е същото като при "Спорт", но с тази разлика, че трябват поне 7-8 кикдауна, за да се адаптира кутията към спортно шофиране.
При ръчните пък предавките могат да се изцедят докрай и липсва така нареченето "лагване", докато автоматът реши коя предавка да подбере. Например карам с 60 км/ч. Автоматът е заспал на четвърта или пета. Решавам да раздам яко газ, автоматът първо мисли, после връща предавка и чак тогава се наема. Докато ако съм включил на типтроника втора, само натискам газта и излитам - т.е не губя време да чакам автомата да прецени коя предавка да връща и да се наема тепърва. Същото е и с изкачването на баири - понеже автоматът няма как да предвиди че идва баир, влиза в него на четвърта или пета, по средата се сеща че няма да го изкачи, връща втора, после се усеща че може и на трета и така....но всичко това губи доста време и затова лично аз предпочитам и мисля, че най-ефективно ускорение се постига на ръчен режим, посредсвом използването на типтроника.
Какво е вашето мнение?

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook