автоматик, тайни, трикове и прочие

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Жена
Кара: Е46 компакт

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от nani » 17 Ное 2009, 13:06

Това за ръчната не го знаех и дори я дърпам като загася колата, преди да излеза, никой не ми го беше казал :oops: Иначе като си включа на D и си карам само така, без никакви експерименти с N. Дори като се замисля никога не съм превключвала на N. Направо се плаша колко работи не зная.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от da6ip » 17 Ное 2009, 23:26

nani написа:Това за ръчната не го знаех и дори я дърпам като загася колата, преди да излеза, никой не ми го беше казал :oops: Иначе като си включа на D и си карам само така, без никакви експерименти с N. Дори като се замисля никога не съм превключвала на N. Направо се плаша колко работи не зная.


ми нани той човека точно това казва - да я дърпаш, ама преди да включиш на "Р", за да се поеме силата от ръчната а не от автоматика.

така че добре правиш че дърпаш ръчната ама трябва най-напред това да правиш :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Жена
Кара: Е46 компакт

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от nani » 18 Ное 2009, 9:42

Дашип , разбрах, мерси за обяснението. Отскоро шофирам и още доста работи не зная, но се старая да науча.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от cerberus » 24 Ное 2010, 22:39

Това с ръчната и аз го правя но през лятото, само. През зимата и на ниски температури, не замръзват ли жилата на ръчната? На старата ми лагунка веднъж бяха замръзнали и беше доста неприятно... чаках да се стопли и напред-назад, докато поотпусне жилото...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Daz » 05 Фев 2012, 22:49

Аз да ви питам за автоматичните скорости и снега/леда. Въпроса ми е следният: когато караш кола с автоматични скорости каква е цаката ако си влязъл с леко по-височка скорост в завоя, който е със сняг и лед? Как трябва да реагираш, защото като натиснеш спирачката уж да убиеш малко скоростта, тогава колата става като шейна и още повече почва да се пързаля. Като си с ръчни скорости.. ясно включваш на по-ниска предавка ами като си с автоматични скорости какво правиш? Само се молиш да не поднесе ли?

ПП: Темата е малко стара, но за да не отварям нова реших да пиша тук, все пак е тема за автоматика.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от DrivinGGoD » 06 Фев 2012, 11:22

Принципно, връщането на предавка в самия завой с цел намаляване на скоростта е силно непрепоръчително, особено на коли със задно предаване и би повлияло дори по-негативно от натискането на спирачките... така че, в случая на автоматика е същото - просто връщате газта и без резки маневри се опитвате да намалите скоростта. Но все пак съвременните дизели имат възможност за ръчна смяна на предавките, така че не е проблем да върнете една предавка надолу ако толкова искате...

Поради тези причини трябва да сте подбрали скоростта преди влизането в завоя, а не в него ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Веселин|Василев » 06 Фев 2012, 11:23

Daz написа:Аз да ви питам за автоматичните скорости и снега/леда. Въпроса ми е следният: когато караш кола с автоматични скорости каква е цаката ако си влязъл с леко по-височка скорост в завоя, който е със сняг и лед? Как трябва да реагираш, защото като натиснеш спирачката уж да убиеш малко скоростта, тогава колата става като шейна и още повече почва да се пързаля. Като си с ръчни скорости.. ясно включваш на по-ниска предавка ами като си с автоматични скорости какво правиш? Само се молиш да не поднесе ли?

ПП: Темата е малко стара, но за да не отварям нова реших да пиша тук, все пак е тема за автоматика.


По същия начин е и автомата, просто минаваш на 2-3 (2,3,D,N,R,P) поне аз така правех! :)
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Daz » 06 Фев 2012, 11:43

Да, но при мен няма 2,3, а само D, N, R, P и ръчно сменяне на скоростите, но това ръчно сменяне почти никога не ми позволява да мина на по-ниска предавка, защото все ми отчита, че скоростта не е достатъчно намалена, за да премина на по-ниската предавка и пак ми връща по-горната. И то, за да се намали скоростта и да ти позволи да превключиш на по-ниска скорост трябва да натиснеш пак спирачката, а като я натиснеш, колата става пак като шейна. Целта е да се избегне максимално спирачката, за да не се пързаля?
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от DrivinGGoD » 06 Фев 2012, 12:02

Аз пак казвам, защо си мислиш, че като върнеш предавка надолу колата ще се пързаля по-малко?

И каква е колата та не може да върне предавка надолу?
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Daz » 06 Фев 2012, 12:06

x3 е колата. Има такава защита, при която като се движиш с по-голяма скорост не ти позволява да върнеш предавка надолу, докато не намалиш скоростта и обратното като се движиш с по-ниска скорост не ти позволява да включиш по-висока предавка с цел да се запази двигателя. Аз разбирам, че трябва да се влиза в завоя с нормална скорост, но говоря когато без да искаш не прецениш скоростта и влезеш в някой по-остър завой :). Аз не казвам, че като върнеш предавка надолу и колата ще спре моментално да поднася, а просто да се използва скоростна спирачка, което е по-добре от спирачния педал.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от DrivinGGoD » 06 Фев 2012, 12:13

Принципно, щом не ти дава да върнеш предавка надолу, това означава, че това ще предизвиква влизане на двигателя в обороти над критичните, което моментално ще доведе до по-сериозно пързаляне отколкото при натискане на спирачката, особено при положение, че колата е 4х4.

Та по-добре си натискай спирачките плавно и разчитай на ABS, EBD и DSC ;)

Връщането на предавка няма да оправи нещата в ситуация, в която спирачките не успяват - дали ще приложиш спирачно усилие, което няма да блокира колелата или двигателна сила е все едно.

В случая важното е да го правиш плавно и да приложиш подходящо спрачно усилие към колелата :yes:

Останалото е маса, гуми и физика ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Daz » 06 Фев 2012, 12:17

Добре. Благодаря :)
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от DrivinGGoD » 06 Фев 2012, 12:21

:yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 10.05.2008

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Насов » 10 Фев 2012, 12:25

Да вметна и аз нещо. При стептроника, понеже няма режим за зима, позволява тръгване и каране от 3та надолу. Само 4-та и 5-та ти ги сваля ако не си на нужните обороти. Това се прави и при кал и прочее хлъзгави повърхности, когато се търси потегляне и движение при ниски обороти на максимално висока предавка. S режима няма 5-та. Аз лично усещам много добре кога сменя и не ми е проблем да контролирам с педала на газта, кога да сменя. За сравнение, карал съм Рено Клио автоматик и е почти трагедия, пак се усеща и имаш някакъв контрол, но е много по-зле и дървено. Има осезаема разлика и м/у автоматик на 2.5 тди и такъв качен на 4.4 бензин. Дизела сменя доста по-тромаво и определено е по-трудно да го контролираш с педала. Като цяло ми се случваше да задреме в завой преди да си сменя маслото на скоротите, та не е зле да се има и това в предвид.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от M3 E92 » 16 Фев 2012, 1:18

Daz написа:Аз да ви питам за автоматичните скорости и снега/леда. Въпроса ми е следният: когато караш кола с автоматични скорости каква е цаката ако си влязъл с леко по-височка скорост в завоя, който е със сняг и лед? Как трябва да реагираш, защото като натиснеш спирачката уж да убиеш малко скоростта, тогава колата става като шейна и още повече почва да се пързаля. Като си с ръчни скорости.. ясно включваш на по-ниска предавка ами като си с автоматични скорости какво правиш? Само се молиш да не поднесе ли?

ПП: Темата е малко стара, но за да не отварям нова реших да пиша тук, все пак е тема за автоматика.

Аз лично натискам замалко и пускам и така няколко пъти, докато се убие скоростта :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook