автоматик, тайни, трикове и прочие

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.06.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: '03 330ci

Мнение от MasterBoy » 24 Юни 2008, 18:10

Всеки производител си кръщава АТ по различен начин. При BMW AT Steptronic е с позиции P(Parking), R(Reverse), N(Neutral), D(Drive) и S(Sport) като при положение спорт когато се предвижи лоста напред(понижаваш) или на зад(повишаваш) може да се сменят в ръчен режим (3-та серия) като разбира се АТ няма да позволи да влезеш в червената зона на оборотомера или ако "забравиш" ;) да сменяш скорости тя ще си го прави автоматично :D Полу-автоматичната (като в М3) е SMG (Sequential Manual Gearbox) при коята скоростите се сменят ръчно, но без да има педал на съединителя ;)

От 1г карам автоматик и когато купувах автомобила имах резерви но сега не само че не съжалявам, но и отново бих взел ;) Започнах да усещам и това което някои определят като смяна на предавките с педала на газта. На S даржи по високи обороти и не ти трябва и kick-down ако искаш да дръпне барзо. При автоматиците разхода на гориво по каталог винаги е по-висок, но особено при по-големите двитатели при нормално каране в реални условия може дори да е по-нисък заради, смяната на предавките в оптималния момент и принципно ниските обороти които се старае да потдържа.

Единственият проблем който съм имал е когато светна на таблото червена лампа представляваща зъбно колело с ! в средата. Тогава оставаш само на 3-та и 4-та и трябва да спреш, да изключиш двигателя и когато запалиш в повечето слушаи проблема е решен :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1941
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: V6 Turbo
Мечтае да кара: служебен V8
Детайли за колата: Evergreen model

Мнение от barty » 22 Окт 2008, 11:53

Карам Гранд Чероки 4.7 V8 Автоматик и съм с много противоположни мнения! От една страна е голям кеф но пък от друга страна забелязвам и някои минуси: разчиташ само на спирачките при спиране / а те не са му силна страна /, при спускане го има същият проблем, някой път хващаш автоматика неподготвен...
Имам опция типтроник, рядко я ползвам но съм хепи че я има.
Слагайки + и - като че ли повече са + те
Хубавото е че може да контролираш смяната само с газта, а и като цяло е удобство! А за Софийския трафик да не говорим....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 27 Окт 2008, 2:31

Преди години имах едно Е23 (728i) автоматик. То е по стара генерация и е с три-степенна АТ, но понаучих някои неща за АТ-тата:
1. Когато е на позиция Р (паркинг) колата не може да се движи (все едно си на ръчна), а когато си на N (neutral, или "нулева" по нашите стандарти) може (с бутане, дърпане, по инерция).
2. Двигателя пали само когато си на позиция Р.
3. Не може да запали с дърпане (дори и с над 60км.ч).
4. Един от симптомите, че ти е за смяна маслото в скоростите е когато предавките започнат да се сменят по рязко (с удар, дето се вика).
5. Напълно съм съгласен, че АТ си иска много нютони, спор няма.
Относно впечатления от карането при зимни условия... не съм имал никакви проблеми (а си имаше сняг въпросната зима), но с НОВИ зимни гуми. Също, с АТ могат да се правят и глупости (бая го покарах с вратите напред), но на сняг, или мокро, на сухо му беше трудно. Не ми се е налагало да ремонтирам АТ защото се оказаха много здрави, а не е като да не се постарах (с около 120 от D на 2 и пр.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е63 М6

Мнение от pavlito » 17 Ное 2008, 14:11

И аз искам да споделя своя опит в тази тема. Зна4и аз две години карах М3 Е46 с smg кутия. Първото, което искам да кажа за тази кутия е 4е 4овек които не е карал кола с такава кутия му е нужна поне 1 седмица да свикне с нея.СМГ не е нито автоматик нито е ръ4на. превклиу4ването на скоростите може да става ръ4но с бутоните от волана а също така има и автомати4ен режим на смяна.За извънградски условия ръ4ния режим е супер удобен особено ако сте фенове на динами4ното шофиране. Смяната на скоростите става за няколко стотни от сек. и когато се минава на по ниска скорост с газ се полу4ава едно наистина много приятно( според мен) 'блъскане' на диференциала, което засилва спортното усещане при каране.За градски условия оба4е тази кутия не е особено удобна.Аз в града я карах предимно на автомати4ен режим и не сам особено доволен, защото когато се наложи да спираш и да тръгваш 4есто се полу4ава едно изфорсиране на двигателя и предърпване при смяната на скоростите. Сега карам автоматик и е доста по-удобно за града , но го няма това спортно усещане при смяната на предавките в извънградското каране дори и да превклиу4а на типтроник.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.08.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Мнение от Doberman_vas » 20 Ное 2008, 11:00

Имам 1 въпрос за спускането на сняг. Как точно се прави като си с автоматик, ако ритнеш яко спирачката може и да се врътнеш, на 2 или 3 ли се вкарва, че хич не ми е ясно :help: :help:
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е63 М6

Мнение от pavlito » 21 Ное 2008, 14:22

според мен зависи от наклона по който се спускаш.Ако е много стръмно трябва да бутнеш или 1-ва или 2-ра на типтроника. Ако наклона е лек може да си караш и на 3-та и ако се наложи да спираш по4ваш да сваляш предавките...

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 21 Ное 2008, 15:05

pavlito написа:според мен зависи от наклона по който се спускаш.Ако е много стръмно трябва да бутнеш или 1-ва или 2-ра на типтроника. Ако наклона е лек може да си караш и на 3-та и ако се наложи да спираш по4ваш да сваляш предавките...


Всъщност типтроника си държи прилични обороти при спускане ;)
Един вид моторна спирачка.

Абе, има си акъл автоматика :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 20.08.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d F10

Мнение от Енцо » 22 Ное 2008, 16:24

Аз съм с автоматик и тази зима ще ми е първа с кола автоматик изобщо. АТ-то ми е типтроник, така че си има и двигателно спиране когато пожелая.

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Мнение от Веселин|Василев » 22 Ное 2008, 17:20

Браво колеги много добра тема сте направили за AT, само мога да кажа, че който не е карал кола с AT няма как да оцени предимствата й.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: София

Мнение от logic » 01 Дек 2008, 16:57

jojo33 написа:а при автомобилите с т.н наречените "типтроник" и "стептроник" ,каква е процедурата?

за типроник мисля ,че съм наясно що годе (P,R,N,D +S,W И + и -) като S е за спортен режим ,W за зима уж.
но въпроса ми е как се борави с + и - ,това е нещо като ръчен механизъм за повишаване и пнижаване на предавките ,но как точно се борави ,защото аз съм карал само 1 път с такава ск. кутия и само на D и P и не змам механизма?

а за стептроник някой може ли да разясни? :type:


Колега, аз съм с АТ с + и -... използвам го предимно в случаите когато имам нужда от обратна тяга т.е. когато не искам АТ да превключи сама на по-висока предавка, а дори обратно - да наведа предницата с пускането на педала... Малко дразни факта, че качва автоматично скорост като стигне до 6200 оборота... доста бавно е пречключването между скоростите... с две думи - липсва ми ръчката ама автоматика не го сменям !!! ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 257
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Sofia

-

Мнение от S-M » 27 Фев 2009, 17:06

Аз лично до сега не съм бил голям фен на автомата,но преди 3 дни карах е60-ката на Мони и мога да кажа че наистина си има предимства. Една от които е че при по-висока скорост например 190-200 не е нужно да пускаш волана за да преминеш на друга предавка :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от da6ip » 12 Ное 2009, 23:01

тъп въпрос: какви са плюсовете и минусите да се превключва на "N" когато човек чака на светофар по-дълго време, примерно минута - две?

някои казват че това щади конвертора от излишно натоварване особено ако е по-стара колата, други казват че за това е направен и няма смисъл да се употребява по различен начин, трети казват че превключването само по себе си повече го натоварва от седенето на "D"...

какво мислите колеги?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от moni76 » 12 Ное 2009, 23:32

da6ip написа:тъп въпрос: какви са плюсовете и минусите да се превключва на "N" когато човек чака на светофар по-дълго време, примерно минута - две?

някои казват че това щади конвертора от излишно натоварване особено ако е по-стара колата, други казват че за това е направен и няма смисъл да се употребява по различен начин, трети казват че превключването само по себе си повече го натоварва от седенето на "D"...

какво мислите колеги?

мн добър въпрос! ...и на мен ще ми е интересно мнението ви?
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от Dimitroff » 16 Ное 2009, 11:43

Не виждам смисъл от поставянето на неутрална или на паркинг при престой на светофара!

Запомнете няколко неща за автоматика:
1. Избийте си от главата да правите бърнаут-и едновременно задържане на спирачката(леко, колкото да хванат повечко предните колела) и мачкане на газ-та.
2. При паркиране под наклон (без значение дали изкачване или спускане) когато паркирате ПРЕДИ да дадете на паркинг (P) - вдигнете ръчната спирачка :!:

това са 2те "чуми", който морят автомата най-много от всичко останало - от тях трябва да се притеснявате и да ги избягвате.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от da6ip » 16 Ное 2009, 11:58

mersi

Dimitroff написа:Не виждам смисъл от поставянето на неутрална или на паркинг при престой на светофара!

Запомнете няколко неща за автоматика:
1. Избийте си от главата да правите бърнаут-и едновременно задържане на спирачката(леко, колкото да хванат повечко предните колела) и мачкане на газ-та.
2. При паркиране под наклон (без значение дали изкачване или спускане) когато паркирате ПРЕДИ да дадете на паркинг (P) - вдигнете ръчната спирачка :!:

това са 2те "чуми", който морят автомата най-много от всичко останало - от тях трябва да се притеснявате и да ги избягвате.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook