Икономично шофиране на автоматик
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Икономично шофиране на автоматик
Понеже видях че са дискутирани множество теми, посветени на икономичното шофиране при РЪЧНИТЕ скорости, реших да потърся съществува ли подобна тема, която да бъде посветена на автоматиците. Тъй като не открих такава, реших да пусна.
Каква е "тайната" на ниския разход при шофирането на автоматик? Доколкото знам, при извънградски условия почти няма разлика в разхода, но в градски цикъл разликата била значителна спрямо ръчните скорости. Шофирайки автоматици, аз лично съм установил, че в режим типтроник разходът е малко по-нисък, но пък така се губи ефекът на автоматика. Забелязах също така, че когато се кара с малко газ, предавките се сменят на по-ниски обороти, но се чудя кое е по-икономично - да се ускори рязко и бързо до 50 км/ч, които после да се поддържат или човек да се влачи като черво докато ги достигне?
Другото което искам да попитам е в режим типтроник загубите също ли са толкова големи като на директен режим /Д/? А на спорт?
Споделете своите впечатления и наблюдения.
Каква е "тайната" на ниския разход при шофирането на автоматик? Доколкото знам, при извънградски условия почти няма разлика в разхода, но в градски цикъл разликата била значителна спрямо ръчните скорости. Шофирайки автоматици, аз лично съм установил, че в режим типтроник разходът е малко по-нисък, но пък така се губи ефекът на автоматика. Забелязах също така, че когато се кара с малко газ, предавките се сменят на по-ниски обороти, но се чудя кое е по-икономично - да се ускори рязко и бързо до 50 км/ч, които после да се поддържат или човек да се влачи като черво докато ги достигне?
Другото което искам да попитам е в режим типтроник загубите също ли са толкова големи като на директен режим /Д/? А на спорт?
Споделете своите впечатления и наблюдения.
- Conqueror
- младши ентусиаст
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Икономично шофиране на автоматик
колко по бавно ускоряваш толкова по нисък разход и педала с много лек натиск да сменя преди 2000 или по предписание на производителя ...
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
Т.е едно галене на газта при потегляне е по-икономично от по-енергично ускорение и поддържане на вече набраната скорост и рецептата е в галенето на газта?
- Conqueror
- младши ентусиаст
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Икономично шофиране на автоматик
За да ускориш по бързо трябва повече бензин примерно да стгнеш 3000 оборота за 3сек отива повече бензин отколкото ако ги достигнеш за 10
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
Принципно е така, но не знам дали не е еднакво, защото наистина за 3 секунди ти отива повече бензин, но набираш скоростта само за 3 секунди и след това само я поддържаш. А ако ускориш за 10 секунди, отива по-малко бензин, на по-малка порция, но се точи повече време /малко над 3 пъти повече/.
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Икономично шофиране на автоматик
Евро стандартът за определяне на градски разход бил с ускорение 0-50км/ч за 28сек. Това е твърдение на дилър на нови автомобили, но не знам доколко е вярно. При потегляне за по-дълъг булевард предпочитам да ускоря по-бързо, но след това по-дълго време да поддържам по-нисък разход. При по-често потегляне и спиране предпочитам по-плавно да ускорявам.
- cecko93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Икономично шофиране на автоматик
Важно за по-ниския разход при автоматика е да карате така, че максимално бързо след тръгването хидротрансформаторът да се заключи
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
А какви условия следва да са налице, за да се заключи последният и как се установява, че е заключен?
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Икономично шофиране на автоматик
Зависи за какви автомобили говорим. Карах преди време една Корола 2012-та автоматик. Е няма такава мъка с тая кола! Просто си беше със смотан автоматик и със смотана електронна газ. Настъпваш нормално - оная се надига, че и гуми се опитва да върти. Настъпваш малко по-малко - тя се мърда лежерно Опитах се да тръгвам леко, както и по-бързичко, на кикдаун - все си даваше едно 8/100 извънградско и 12 градско(щатско). Тая бангия беше към 120 коня, харчеше колкото старата ми IS-ка 140 коня, а вървеше като за 100 коня, че и по-малко. Просто ужас
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
Наистина повечето автоматици, които съм карал, успяват да "откраднат" голяма част от динамиката на колата, както и да повишат разхода с поне 2 литра. Колегите изтъкват доводи, че автоматикът бил по-бърз, защото никой с ръчни скорости не можел да сменя толкова бързо като него. Да, но не съобразявате няколко факта:
1. Ако съм с ръчни скорости и вече съм си включил трета и натиска газта до долу /т.е искам да доускоря/, автомобилът ми ще наеме напред МОМЕНТАЛНО и веднага, т.е реакцията ще бъде мигновена. Ако карам автоматик и натисна газта, трябва да изчакам първо автоматът да се събуди, след това да свали няколко предавки надолу и едва след това да наеме напред. Ако дам много газ ще ми счупи врата, ако подам малко газ ще тъпче на едно място. Трябва да се дозира прецизно.
2. Не съобразяват, че автоматичната кутия е осезаемо по-тежка и загубите на мощност до колелата са много по-големи. Именно поради този факт всички каталожни данни дават по-бавно ускорение на автоматика до 100 км/ч. и по-голям разход на гориво
3. Вероятно поради преобразувателя на въртящ момент, имам чувство, че кола с автоматик е откраднала целия въртящ момент на колата. Няма я тази мигновена реакция на педала като при ръчните, тази нервност, експлозивност и директна комуникация с колата. Има едно голямо мислене, преценяване и дори неадекватни реакции.
Пример за неадекватно поведение на автоматик:
1. При чести изпреварвания извън града в колона - за да изпреварите поредната кола на подходящата предавка, е необходимо да натиснете повечко газ, автоматикът след около час чакане да ви свали 1-2 предавки и да тръгнете да изпреварите. Да, обаче след 20 такива изпреварвания, спокойно можете да повърнете, защото се получава много неприятно лашкане вътре, провокирано от ниските предавки, които подбира автоматът. Ако пък решите да го избегнете, автоматът няма да свали предавка и ще изпреварвате 2 часа.
2. Планински път и изкачване - често след поредния остър завой, автоматикът заспива и натискайки газта се опитва да изкачва на четвърта с 30. Трябва да натиснете повече, до долу или да пуснете цялата газ и пак да я натиснете, за да се събуди. Дотогава ще сте изгубили инерция, а ускорението ще ви залепи за седалката и ще причини неприятно лашкане и гадене. И така до следващия завой.....
3. Изкачване на магистрални баири - ако сте решили да си карате спокойно със 100, на всеки баир автоматикът връща от пета на четвърта предавка и започва едно безсмислено ръжане и държане на ненужно високи обороти, които влияят и на разхода. И всичко това, при положение, че колата си има достатъчно сила да си изкачи и на пета, без да се връща четвърта.
Автоматикът е несравнимо удобство, но има своята цена - по-скъпа поддръжка, понижена динамика, повишен разход, лагаво действие.
1. Ако съм с ръчни скорости и вече съм си включил трета и натиска газта до долу /т.е искам да доускоря/, автомобилът ми ще наеме напред МОМЕНТАЛНО и веднага, т.е реакцията ще бъде мигновена. Ако карам автоматик и натисна газта, трябва да изчакам първо автоматът да се събуди, след това да свали няколко предавки надолу и едва след това да наеме напред. Ако дам много газ ще ми счупи врата, ако подам малко газ ще тъпче на едно място. Трябва да се дозира прецизно.
2. Не съобразяват, че автоматичната кутия е осезаемо по-тежка и загубите на мощност до колелата са много по-големи. Именно поради този факт всички каталожни данни дават по-бавно ускорение на автоматика до 100 км/ч. и по-голям разход на гориво
3. Вероятно поради преобразувателя на въртящ момент, имам чувство, че кола с автоматик е откраднала целия въртящ момент на колата. Няма я тази мигновена реакция на педала като при ръчните, тази нервност, експлозивност и директна комуникация с колата. Има едно голямо мислене, преценяване и дори неадекватни реакции.
Пример за неадекватно поведение на автоматик:
1. При чести изпреварвания извън града в колона - за да изпреварите поредната кола на подходящата предавка, е необходимо да натиснете повечко газ, автоматикът след около час чакане да ви свали 1-2 предавки и да тръгнете да изпреварите. Да, обаче след 20 такива изпреварвания, спокойно можете да повърнете, защото се получава много неприятно лашкане вътре, провокирано от ниските предавки, които подбира автоматът. Ако пък решите да го избегнете, автоматът няма да свали предавка и ще изпреварвате 2 часа.
2. Планински път и изкачване - често след поредния остър завой, автоматикът заспива и натискайки газта се опитва да изкачва на четвърта с 30. Трябва да натиснете повече, до долу или да пуснете цялата газ и пак да я натиснете, за да се събуди. Дотогава ще сте изгубили инерция, а ускорението ще ви залепи за седалката и ще причини неприятно лашкане и гадене. И така до следващия завой.....
3. Изкачване на магистрални баири - ако сте решили да си карате спокойно със 100, на всеки баир автоматикът връща от пета на четвърта предавка и започва едно безсмислено ръжане и държане на ненужно високи обороти, които влияят и на разхода. И всичко това, при положение, че колата си има достатъчно сила да си изкачи и на пета, без да се връща четвърта.
Автоматикът е несравнимо удобство, но има своята цена - по-скъпа поддръжка, понижена динамика, повишен разход, лагаво действие.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Икономично шофиране на автоматик
Добре казано, а темата си я бива, защото автоматика наистина си има своите специфики
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- cecko93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Икономично шофиране на автоматик
surfboard написа:Наистина повечето автоматици, които съм карал, успяват да "откраднат" голяма част от динамиката на колата, както и да повишат разхода с поне 2 литра. Колегите изтъкват доводи, че автоматикът бил по-бърз, защото никой с ръчни скорости не можел да сменя толкова бързо като него. Да, но не съобразявате няколко факта:
1. Ако съм с ръчни скорости и вече съм си включил трета и натиска газта до долу /т.е искам да доускоря/, автомобилът ми ще наеме напред МОМЕНТАЛНО и веднага, т.е реакцията ще бъде мигновена. Ако карам автоматик и натисна газта, трябва да изчакам първо автоматът да се събуди, след това да свали няколко предавки надолу и едва след това да наеме напред. Ако дам много газ ще ми счупи врата, ако подам малко газ ще тъпче на едно място. Трябва да се дозира прецизно.
2. Не съобразяват, че автоматичната кутия е осезаемо по-тежка и загубите на мощност до колелата са много по-големи. Именно поради този факт всички каталожни данни дават по-бавно ускорение на автоматика до 100 км/ч. и по-голям разход на гориво
3. Вероятно поради преобразувателя на въртящ момент, имам чувство, че кола с автоматик е откраднала целия въртящ момент на колата. Няма я тази мигновена реакция на педала като при ръчните, тази нервност, експлозивност и директна комуникация с колата. Има едно голямо мислене, преценяване и дори неадекватни реакции.
Пример за неадекватно поведение на автоматик:
1. При чести изпреварвания извън града в колона - за да изпреварите поредната кола на подходящата предавка, е необходимо да натиснете повечко газ, автоматикът след около час чакане да ви свали 1-2 предавки и да тръгнете да изпреварите. Да, обаче след 20 такива изпреварвания, спокойно можете да повърнете, защото се получава много неприятно лашкане вътре, провокирано от ниските предавки, които подбира автоматът. Ако пък решите да го избегнете, автоматът няма да свали предавка и ще изпреварвате 2 часа.
2. Планински път и изкачване - често след поредния остър завой, автоматикът заспива и натискайки газта се опитва да изкачва на четвърта с 30. Трябва да натиснете повече, до долу или да пуснете цялата газ и пак да я натиснете, за да се събуди. Дотогава ще сте изгубили инерция, а ускорението ще ви залепи за седалката и ще причини неприятно лашкане и гадене. И така до следващия завой.....
3. Изкачване на магистрални баири - ако сте решили да си карате спокойно със 100, на всеки баир автоматикът връща от пета на четвърта предавка и започва едно безсмислено ръжане и държане на ненужно високи обороти, които влияят и на разхода. И всичко това, при положение, че колата си има достатъчно сила да си изкачи и на пета, без да се връща четвърта.
Автоматикът е несравнимо удобство, но има своята цена - по-скъпа поддръжка, понижена динамика, повишен разход, лагаво действие.
Колега карал ли си е46+ с голям мотор мога да дам пример с моя, има го това леко забавяне, но не е кой знае какво! Колата е много пъргава при рязко подаване на газ, веднага излита. При изкачване не се зачудва на коя предавка да е, често ми се случва да изкачвам св. Наум към Семинарията със 50 на 1300 оборота, бензин е. Не мисля, че ми качва разхода изобщо, защото го следя от 3-4 зареждания и е нереален. Просто трябва мощен двигател и ZF автоматик
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
Да, колега, карам колата от подписа си и то само на бензин /330и/
- cecko93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Икономично шофиране на автоматик
Браво, аз също карам само на бензин
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
Поздравления. И аз съм противник на чесън, гъз, гняс, гьос, пържени картофки, бойлери, горелки и други подобни побългарявания.
А проблемът с "бавния" автомат съм си го решил много лесно. Карам си само на типтроник режим, при който аз решавам на коя скорост да съм, няма лаг, има почти мигновена реакция и дори е малко по-икономично.
А проблемът с "бавния" автомат съм си го решил много лесно. Карам си само на типтроник режим, при който аз решавам на коя скорост да съм, няма лаг, има почти мигновена реакция и дори е малко по-икономично.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани