DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от raz0r » 16 Ное 2013, 22:10

Здравейте,
От време на време се лигавя на някой празен завой.

Въпросът ми е и двете системи ли да изключа (дълго задържане на бутона) или само едната?

Ако изключа всичко - шансът да предобря някъде си е тотално в мен и не винаги ми стиска, а и трябва дълго да се държи бутона. Основен страх: недозавиване.
Ако не изключа всичко - сякаш системите ме ограничават достатъчно рано и кефът е унищожен. Приятел със същата кола (но фейслифт) разправя, че при него се получават пергели така - на мен ми се струва невъзможно.

Та опит, идеи предложения?

Освен това при мен на полувключени системи силно недозавива вместо да презавива? Това ефект на системите ли е?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от stocky » 18 Ное 2013, 11:37

На леко влажен асфалт с включено DTC е най-предсказуемо, а и щом не си убеден в уменията си, значи е по-добре някой електронен ангел-пазител да бди над теб, обаче получаваш едно леко изнасяне на задницата на излизане от завоя :D Недозавиването може да е от кофти геометрия на окаването, кофти гуми или кофти техника на каране. Не очаквай както караш направо с 60км/ч да навиеш геврека и да стане нещо различно от недозавиване, независимо от състоянието на DSC. На сух асфалт е трудно да я засучеш, защото при включено DSC веднага системите те спират, при включено DTC тъкмо започва да става забавно и системите се намесват, а при изключено DSC се върти само едната гума, заради липсата на шпер и отново кефа не е пълен. За сух асфалт и изключено DSC трябва малко повече скорост и лек фейнт с волана, за да може преносът на масата на колата да накара и двете задни колела да изгубят сцепление и тогава липсата на шпера не е толкова очевАдна за обикновения човечец, търсещ малко адреналин. Като цяло не е лесно, защото шасито на Е90 е тежко и меко(ако нямаш спортно окачване) и нямаш шпер. При Е92 е малко по-лесно заради по-доброто разпределение на масите, но отново не е лесно както олекотена Е30/Е36 с шпер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от raz0r » 19 Ное 2013, 14:05

шпер сигурно е лимитед слип дифф.
гумите са нелоши, но според мен вече са станали пластмасови и мисля да сменя само предните, защото отзад лесното губене на сцепление ме устройва.

може ли по-подробно да обясниш този "фейнт" с волана? Защото и аз усещам, че понякога само едното колело губи сцепление.

Геометрията ще я проверя при смяна със зимни гуми.

Горе долу ми стиска дори на сух, но лъскав асфалт по разни завои, но и там не мога да преценя кога ще недозавие. С малка скорост не се притеснявам да изключвам всичко, защото тия системи са много "грижливи". С голяма скорост не смея, защото не знам дали ще овладея камшично завъртане.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от Kroki » 19 Ное 2013, 14:58

Фейнт-а е едно пренясане на тежеста на колата. Да речем че имаш права и след нея десен завой. Преди завоя правиш рязко наляво и след това завиваш надясно за завоя, така от пренясането на тежеста, задницата ще ти олекне и по-лесно ще ти тръгнe като подадеш газ.

http://www.youtube.com/watch?v=V0rKhPr4DdA
Тука дори в някаква игра, но се вижда прекрасно.
http://www.youtube.com/watch?v=jy3vEDUy ... 5A63E19806
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от stocky » 20 Ное 2013, 1:12

Поведението на колата наистина не е лесно четимо от неопитен водач! Системите за сигурност осигуряват едно по-високо ниво на абстракция на шофьора от механиката. Камшиците са неизбежни при такъв сток сетъп - меко окачване, високо тегло и най-вече липсата на LSD(шпер). За тия маневри си има Е30/Е36, за които има 1000 варианта за диференциали и окачвания на поносими цени. В сегашното положение - сток Е90 можеш да правиш някакви подмятания на задницата на излизане от завой, но нищо повече.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от raz0r » 20 Ное 2013, 12:20

Kroki, мерси за линковете.

stocky, подмятането на задницата в завой е всичко, което искам, но да става добре. Та ще изключвам всичко и по-внимателно. И смяна на летни, но само предни, за да знам, че отпред няма да има недозавиване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от raz0r » 20 Ное 2013, 12:24

Още нещо: фейнт е завиване по посока завоя докато изтърве и после контра завиване (или както там се нарича).
А тоя скандиваниън флик е обратното: първо завиване в обратна на завоя посока, после по посока на завоя и после контриране.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick


Каква е разликата между двете?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме

Мнение от stocky » 22 Ное 2013, 12:46

Още нещо: фейнт е завиване по посока завоя докато изтърве и после контра завиване (или както там се нарича).

Такова чувам за сефте като обяснение! Имах предвид скандинавския флик!

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook