Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнище

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Nedialkov » 31 Авг 2013, 10:19

:)
Последна промяна Nedialkov на 31 Авг 2013, 15:27, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от host » 31 Авг 2013, 10:44

Е, ти като знаеш всичко как да не се изчерпи?

28цата на 5та при лек наклон знаеш ли колко харчи? А на празен ход. Ноу комент.

Това да си на свободна и да се лишиш от възможността да можеш да доускориш при нужда е най-умното нещо което може човек да направи.
За баланса на предното... ми в момента който забиеш спирачката "на тласъци" много си го оправил.

Такива шофьори като теб са най-проблемни при спускания. Само подскачат на спирачката и създават рискови ситуации с неадекватни реакции и много бавно региране при поява на трафик пред тях.

Остани си със здраве и дано никога не се срещнем по пътищата, че нз дали ще си на скорост, дали ще припомпиш спирачката, пък може и баланса на шасито да се влоши и да ме размажеш в някой сляп завой влизайки ми в лентата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Nedialkov » 31 Авг 2013, 11:41

:)
Последна промяна Nedialkov на 31 Авг 2013, 15:26, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Dirty M5 driveR » 31 Авг 2013, 14:52

Няма ли някой съвестен модератор да се намеси и да разчисти малко? Не за да е по-прегледно, а за да няма безумни "техники" в темата. Щото сигурно не са малко тия, дето влизат и четат тук с цел наистина образоване, и е жалко във форум на БМВ да се обсъждат дори подобни изпълнения. Колегата я описва тая техника едва ли не като върха на сладоледа и като нещо, което е само за професионалисти. Аз познавам един, дето надолу по дълги баири даже гаси и после пали двигателя на предавка, както е на контакт. Е това вече няма как да не свали разхода...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Nedialkov » 31 Авг 2013, 15:24

http://bmwpower-bg.net/news/654-BMW-%E2 ... iq---video

В комбинация с опционалната автоматична трансмисия за пръв път се предлага и режимът на „безмоторно” движение. В режим ECO PRO при скорост между 50 и 160 км/ч двигателят се отделя от задвижването, когато водачът отнеме газта. Така автомобилът може да се движи по инерция без спирачното действие на двигателя при минимален разход на гориво – добре известен стар трик от гедерешките трабанти и вартбурзи /фрайлауф/, но в съвременно изпълнение.



Поздрави на всички!!

Бъдете живи здрави, целта ми беше друга, но явно не се получава или не е тази аудиторията.

Всичко добро ви желая!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Dirty M5 driveR » 31 Авг 2013, 16:13

Виж, аз не успорвам факта, че така явно се постига по-голяма икономия (въпреки че ми е трудно да го повярвам). От това, което си постнал излиза, че и от завода така постъпват. Но с тая разлика, че при тоя автомат в момента, в който му подадеш газ всичко си идва на мястото. А на теб ти е нужно време да изравниш обороти, да прецениш коя предавка на вкараш и т.н. Опасността от неволен шифт лок не е малка, особено в комбинация с кофти пътни условия. При спускането на предавка този риск е сведен до минимум. Това е. Просто на първо място би следвало да е правилния начин на шофиране, след това всички трикове за икономия. И метода, който масово с колегите ползваме съчетава горепосочените две неща.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от M5 » 03 Сеп 2013, 15:51

Авторът на темата говори за каране по инерция по магистрала с лек наклон, по който колата се движи по инерция със 120-130 км/ч без да ускорява. Всички започнахте да си представяте как спускате прохода Шипка или някой подобен с много голям наклон и остри завои. Мисля, че разликата е доста голяма.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Dirty M5 driveR » 03 Сеп 2013, 16:49

Разлика няма. И двете са тотално грешни. А я кажете каква допълнителна икономия се постига, и сметнете после струва ли си риска. Аз разбирам разхода да пада двойно... та масово народа се изтарикатява да шофира така. И пак не е оправдание, защото това просто е НЕПРАВИЛНО шофиране. Няма как един водач с автомобила си да бъде максимално безопасен за себе си и околните, като прилага неправилни методи на управление на машината, независимо с какви цели се прави това. Сега ще кажете "не е ли по-опасно като се кара с 200 насам-натам". Същото е ;) Затова не споря кое е по-опасно, казвам кое е правилно и кое не. Те хората и с по 60 се убиват в градовете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Nickelback » 03 Сеп 2013, 19:28

Е не знам, аз се чувствам изключително некомфортно да карам по инерция. Но няма как някой да ме убеди, че видиш ли, това било тарикатския начин и едва ли не изисква страшния майсторлък. Даже ме напушва на смях :mhihi: Спускам на скорост, колкото спестя - толкова. Нямам нерви за подобни изпълнения. Ако тръгна да правя тънките сметки, явно тая кола не е за мен, трябва да минавам на дизел/газ и т.н. Не желая да се обременявам с подобни мисли...
Обаче, би ми било интересно да се разберат двама шофьори на еднакви модели БМВ-та, единия привърженик на едната идеология, другия на другата и да видим резултата на различни участъци :yes: Вярвам, че разликата ще е нищожна, в полза на кой - вероятно ще зависи от участъка :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Jordana » 03 Сеп 2013, 20:30

Според мен разхода на 150 коньов бензинов шестак на празен ход е около 1 -1.2 литра тунджа на час. Това трябва да е бонуса на тоя който търкаля по инерция на скорост спрямо тоя който лети надолу като вартбург със "фрай лайф" технологията или като там се води това нещо от 1984година.
Всъщност есенцията даже е че тоя който е изключил от скорост ще мине по голяма разстояние по инерция от другия при едновременно стартиране на замерването та ще е още по малка разликата :idea: .Лошото е че не го осъзнават а в реални условия пътя удобен за движение по инерция е един и същ за всички .
А систематта екопро няма много общо със свободното реене със изключен от скорост мотор . Не можеш да сравняваш така високотехнологична автоматика която управлява всички консуматори на енергия в автомобила с цел икономия на гориво с просто ръчкане на скорости.Нито времената за сработване нито вградените технологии за спиране и превключване при екопро .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 16.03.2011

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от stefanoff » 09 Сеп 2013, 17:22

Това като по-млад шофьор и аз силно си го мислех, че е супер опасно да се изключва от скорост /благодарение на форумите, които съм изчел/ , а и че не дава никаква икономия на гориво също го вярвах. Случи се така, че работех с един колега от "старата школа" и често пътувахме с него по маршрута София - Тетевен с една баничарка 1.6хди. Пътя е около 100км в една посока и почти изцяло по Хемус, където знаете как е - постоянни изкачвания и спускания. Като го видях, че изключва от скорост, му изчетох цялото конско, което общо взето и вие тук сте написали. Той каза, че така било по икономично /имахме пътни листи и ни следяха стриктно нафтата :mhihi: /Казах му, че за разлика от Москвича му, това е съвременен дизел, който на скорост спира впръскването на нафта и че никаква икономия не прави реално, само се вкарва в рискови ситуации. Е направихме си един тест - резервоара до капачката, 200км отиване и връщане кара той по неговия си начин с изключване при спускане, следващия път аз същия маршрут , без да настъпвам много и накрая излезе, че за тези 200км, той е изхарчил 1л по-малко нафта /при среден разход на баничкарката 6/100 / :conf: Еми идеше ми всичките теории да си ги завра да не казвам къде :mhihi: От тогава, лека полека и аз се научих да карам с изключване /все пак бензина е 2.6/ и реално има икономия, кой каквото иска да разправя ;) Отделно, за 10 години зад волана и едни 100к км, нито един път в критична ситуация, не ми се е налагало да "доускорявам" . 90% от случаите са били налягане на спирачките, 10% рязко завиване, с цел заобикаляне на препядствието. Карайте си, както ви е кеф и както се чувствате комфортно :yes:
Не Мы такие, Жизнь такая

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Сеп 2013, 11:20

И един път като ти се случи да трябва да доускориш бързо.... Язък за 1-ния литър икономия ;)

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ

Мнение от SpUd3r » 12 Сеп 2013, 21:39

Точно
Ако наклона е по-голям, по инерция и спирачките могат да прегреят. Аз изключвам от скорост изключително рядко, а като почнах да шофирам, пусках и тунелите преди Ботевград по инерция, но с времето осъзнах колко е погрешно.
Tux0 Ca !
Изображение

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook