Спиране със скоростите:)

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Спиране със скоростите:)

Мнение от Митко Ганчев » 17 Юни 2006, 15:39

Здрасти ентусиасти, имам въпрос! Напоследък ми е много кеф да спирам със сваляне на скоростите вместо със спирачката! Според вас двигателя има ли нещо против да го ползвам с тая цел или да си го ръчкам без да му се притеснявам?:) Нямам предвид тормоз от рода на това да вкарам втора на 120 примерно :evil: Дайте мнения? :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 17 Юни 2006, 15:54

и те не случайно са ги направили синхронизирани скоростите :mhihi:
спирането със скоростите е препоръчително да се използва при зимно каране не случайно, няма проблем да си го използваш. Дори и да искаш със 120 няма как да вкараш втора ;) почети в майсторско шофиране там има доста обяснения :mhihi: :mhihi:
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 17 Юни 2006, 16:07

Къде е това майсторско шофиране?? :evil:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 17 Юни 2006, 16:22

Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 17 Юни 2006, 17:46

на двигателят може и да не му пречи, ама скоростите може да имат доста против :mhihi: нали се сещаш, че винаги когато сваляш предавка без синхронизация с междинна, спирачния въртящ момент отива право върху синхронизаторите на скоростите - колкото по-рязко го правиш, толкова по-зле.

единственото ти предимство е, че имаш тежест, пренесена върху предните колела(от двигателната спирачка) - колата ще влиза по-добре в завой и ще има обороти. по-добре спирай като сваляш с междинна или heel-toe - само със скоростите не е удачно, а и пак ще имаш същите предимства без да тормозиш кутията

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2840
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: София

Мнение от ///sasho » 17 Юни 2006, 17:57

Пробвай зимата да спреш с скоростите като вкарш от 4-та на 2-ра. Ма ме викни да гледам :mhihi: :mhihi: :mhihi:


ПС: хората затова са сложили спирачки да спираш с тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 17 Юни 2006, 19:13

///sasho написа:Пробвай зимата да спреш с скоростите като вкарш от 4-та на 2-ра. Ма ме викни да гледам :mhihi: :mhihi: :mhihi:


ПС: хората затова са сложили спирачки да спираш с тях.


айде ....ама няма да има какво да видиш:)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 21 Юни 2006, 0:00

:mhihi: :mhihi: :mhihi: Ама ти Митак ше гледаш тъпи физиономий :mhihi: :mhihi:
street disorder workshop
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Мнение от petio » 23 Юни 2006, 9:06

:D Сега като чета се сетих на един приятел с жигулата отиваме до Ихтиман при 20см сняг на магистралата. Натам аз карах и ок няма проблем. На връшане пасажера ми - младо момче без много стаж вика дай аз да покарам. Дадох му. Инструктирам - колелата спират различно така че ползвай скоростите:). И кво става кара пича с 80 по снега. Идва завой и той ще намаля и като бодна от 4та трета, ама бодна баш както звучи :mhihi: и познайте - завъртане на 360 градуса и спиране в купчина сняг :shock: . За щастие безаварийно. Така че спирането на скорост особено на хлъзгава настилка трябва да се оттренира, щот после изненади. На спирачки АБС-а спасява ама ако вкараш втора с 80 :mhihi: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 27 Юни 2006, 22:59

petio
еми двигателните колела са задните, а при коли с предно няма да се заварти колата, кофти е като си свикнал с предно и може да направиш някаква такава глупост :)

Но на мен ми е интересно друго...
Защо като се вкара от 4-та на 2-ра с голяма скорост не се вкючва прекъсвача и не блокират гумите просто, а се чупи всичко по мотора заради високите обороти обяснете ми :) ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 1.07.2005
Местоположение: София

Мнение от lllubo » 28 Юни 2006, 14:59

_BoBI_ написа:еми двигателните колела са задните, а при коли с предно няма да се заварти колата

мне
като си с висока скорост, на ниска предавка без газ на хлъзгаво и си с предно, вероятноста да се завърти колата е 100% т.е. много по-голяма вероятност отколкото ако си със задно. Дали обаче шофьора ще реагира и няма да я изпусне, вече е друг въпрос :)

А отностно темата - зависи, в градско няма много смисъл да спираш на скорост. Аз инвънградско много често намалявам точно така - на скорост - където е разумно разбира се - (не говоря за това от 4-та да се включи на 2-ра)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 28 Юни 2006, 20:07

На мен ми е интересно и друго...
Дали колата спира по-добре със сваляне на предавките и със спирачка едновременно ?
Аз поне нямам АБС и така ми се струва защото само със спирачките понякога лесно завлича

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 28 Юни 2006, 21:09

_BoBI_ написа:На мен ми е интересно и друго...
Дали колата спира по-добре със сваляне на предавките и със спирачка едновременно ?
Аз поне нямам АБС и така ми се струва защото само със спирачките понякога лесно завлича

не. спира добре само ако сваляш предавките с междинна и работиш и със спирачката - всеизвестното heel-toe. ако правиш тежко спиране и вкараш по-долна предавка без междинна, контактните петна на двигателните колела се претоварват, защото върху тях има две спирачки - крачна и двигателна - и да не блокират, вероятността да приплъзнат е голяма. колата ще спре по-бързо ако ползваш само спирачките(и са ти изправни), или като сваляш с междинна+спирачки. като усетиш че приплъзват колелата - отпускаш леко спирачката и пак я настискаш. даже при тежко спиране това трябва да се прави когато нямаш АБС. масирано спиране с двигателната спирачка в доста случаи е опасно, но правилно използвано е страшно полезно
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 16 Юли 2006, 2:25

_BoBI_ написа:Но на мен ми е интересно друго...
Защо като се вкара от 4-та на 2-ра с голяма скорост не се вкючва прекъсвача и не блокират гумите просто, а се чупи всичко по мотора заради високите обороти обяснете ми :) ;)


Тука прекъсвача няма много общо с оборотите. Той регулира подаването на горивна смес, като има макс. обороти, достигнат ли се, се спира подаването на сместа. Като минеш от 4та на 2ра, с да речем 80 км/ч и не подаваш газ, ти прилагаш усилие от колелетата към двигателя и го развърташ до високи обороти принудително, без да има подаване на горивна смес. Получава се декомпресия (някой да ме поправи ако бъркам) и двигателя оказва противодействие, което може се изразява в забавяне на скороста, а понякога и блокиране на колелетата (най-вече на хлъзгава настилка). Забавянето и блокирането на колелелтата зависят от това на коя предавка си, с каква скорост се движиш, на коя по долна предавка ще минеш и дали ще подадеш газ и колко.

Да ти блокират колелетата не е особено приятно, а в повечето случаи си е доста опасно. Ако номера с блокирането стане по някое надолнище и се завъртиш и изхвърчиш от пътя или пък те удари друга кола, си е опасно за живота. В такъв случай да се прецака мотора е доста по-добрият вариант ;)
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Мнение от ! Алекс » 21 Юли 2006, 15:57

4>2 +хубав завои= дрифт :mhihi: :driving:

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook