Спиране със скоростите:)
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Спиране със скоростите:)
Здрасти ентусиасти, имам въпрос! Напоследък ми е много кеф да спирам със сваляне на скоростите вместо със спирачката! Според вас двигателя има ли нещо против да го ползвам с тая цел или да си го ръчкам без да му се притеснявам?:) Нямам предвид тормоз от рода на това да вкарам втора на 120 примерно Дайте мнения?
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- LAST RIDE
- ентусиаст
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
Заменям си усилвателя!!
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
- maggkrabar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 6.07.2003
- Местоположение: София
на двигателят може и да не му пречи, ама скоростите може да имат доста против нали се сещаш, че винаги когато сваляш предавка без синхронизация с междинна, спирачния въртящ момент отива право върху синхронизаторите на скоростите - колкото по-рязко го правиш, толкова по-зле.
единственото ти предимство е, че имаш тежест, пренесена върху предните колела(от двигателната спирачка) - колата ще влиза по-добре в завой и ще има обороти. по-добре спирай като сваляш с междинна или heel-toe - само със скоростите не е удачно, а и пак ще имаш същите предимства без да тормозиш кутията
единственото ти предимство е, че имаш тежест, пренесена върху предните колела(от двигателната спирачка) - колата ще влиза по-добре в завой и ще има обороти. по-добре спирай като сваляш с междинна или heel-toe - само със скоростите не е удачно, а и пак ще имаш същите предимства без да тормозиш кутията
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
///sasho написа:Пробвай зимата да спреш с скоростите като вкарш от 4-та на 2-ра. Ма ме викни да гледам
ПС: хората затова са сложили спирачки да спираш с тях.
айде ....ама няма да има какво да видиш:)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Sami99
- Street Disorder Workshop
- Мнения: 362
- Регистриран на: 28.10.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- petio
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Сега като чета се сетих на един приятел с жигулата отиваме до Ихтиман при 20см сняг на магистралата. Натам аз карах и ок няма проблем. На връшане пасажера ми - младо момче без много стаж вика дай аз да покарам. Дадох му. Инструктирам - колелата спират различно така че ползвай скоростите:). И кво става кара пича с 80 по снега. Идва завой и той ще намаля и като бодна от 4та трета, ама бодна баш както звучи и познайте - завъртане на 360 градуса и спиране в купчина сняг . За щастие безаварийно. Така че спирането на скорост особено на хлъзгава настилка трябва да се оттренира, щот после изненади. На спирачки АБС-а спасява ама ако вкараш втора с 80 .
- _BoBI_
- ентусиаст
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
petio
еми двигателните колела са задните, а при коли с предно няма да се заварти колата, кофти е като си свикнал с предно и може да направиш някаква такава глупост
Но на мен ми е интересно друго...
Защо като се вкара от 4-та на 2-ра с голяма скорост не се вкючва прекъсвача и не блокират гумите просто, а се чупи всичко по мотора заради високите обороти обяснете ми
еми двигателните колела са задните, а при коли с предно няма да се заварти колата, кофти е като си свикнал с предно и може да направиш някаква такава глупост
Но на мен ми е интересно друго...
Защо като се вкара от 4-та на 2-ра с голяма скорост не се вкючва прекъсвача и не блокират гумите просто, а се чупи всичко по мотора заради високите обороти обяснете ми
_BoBI_ написа:еми двигателните колела са задните, а при коли с предно няма да се заварти колата
мне
като си с висока скорост, на ниска предавка без газ на хлъзгаво и си с предно, вероятноста да се завърти колата е 100% т.е. много по-голяма вероятност отколкото ако си със задно. Дали обаче шофьора ще реагира и няма да я изпусне, вече е друг въпрос
А отностно темата - зависи, в градско няма много смисъл да спираш на скорост. Аз инвънградско много често намалявам точно така - на скорост - където е разумно разбира се - (не говоря за това от 4-та да се включи на 2-ра)
- _BoBI_
- ентусиаст
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
На мен ми е интересно и друго...
Дали колата спира по-добре със сваляне на предавките и със спирачка едновременно ?
Аз поне нямам АБС и така ми се струва защото само със спирачките понякога лесно завлича
Дали колата спира по-добре със сваляне на предавките и със спирачка едновременно ?
Аз поне нямам АБС и така ми се струва защото само със спирачките понякога лесно завлича
- maggkrabar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 6.07.2003
- Местоположение: София
_BoBI_ написа:На мен ми е интересно и друго...
Дали колата спира по-добре със сваляне на предавките и със спирачка едновременно ?
Аз поне нямам АБС и така ми се струва защото само със спирачките понякога лесно завлича
не. спира добре само ако сваляш предавките с междинна и работиш и със спирачката - всеизвестното heel-toe. ако правиш тежко спиране и вкараш по-долна предавка без междинна, контактните петна на двигателните колела се претоварват, защото върху тях има две спирачки - крачна и двигателна - и да не блокират, вероятността да приплъзнат е голяма. колата ще спре по-бързо ако ползваш само спирачките(и са ти изправни), или като сваляш с междинна+спирачки. като усетиш че приплъзват колелата - отпускаш леко спирачката и пак я настискаш. даже при тежко спиране това трябва да се прави когато нямаш АБС. масирано спиране с двигателната спирачка в доста случаи е опасно, но правилно използвано е страшно полезно
- Loewe
- младши ентусиаст
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
_BoBI_ написа:Но на мен ми е интересно друго...
Защо като се вкара от 4-та на 2-ра с голяма скорост не се вкючва прекъсвача и не блокират гумите просто, а се чупи всичко по мотора заради високите обороти обяснете ми
Тука прекъсвача няма много общо с оборотите. Той регулира подаването на горивна смес, като има макс. обороти, достигнат ли се, се спира подаването на сместа. Като минеш от 4та на 2ра, с да речем 80 км/ч и не подаваш газ, ти прилагаш усилие от колелетата към двигателя и го развърташ до високи обороти принудително, без да има подаване на горивна смес. Получава се декомпресия (някой да ме поправи ако бъркам) и двигателя оказва противодействие, което може се изразява в забавяне на скороста, а понякога и блокиране на колелетата (най-вече на хлъзгава настилка). Забавянето и блокирането на колелелтата зависят от това на коя предавка си, с каква скорост се движиш, на коя по долна предавка ще минеш и дали ще подадеш газ и колко.
Да ти блокират колелетата не е особено приятно, а в повечето случаи си е доста опасно. Ако номера с блокирането стане по някое надолнище и се завъртиш и изхвърчиш от пътя или пък те удари друга кола, си е опасно за живота. В такъв случай да се прецака мотора е доста по-добрият вариант
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани