Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от bmw325tds » 27 Яну 2014, 17:06

andy_forresite написа:...Да не би колата да спира по-бързо в екстремна ситуация като е на скорост?...
Само с това не съм съгласен. Когато си на скорост автомобила спира много по-бързо, от колкото на неутрална без значение дали е с предно, задно или 4х4. Моторната спирачка е фактор дори на директната предавка. Това не го подценявайте и при екстрамна ситуация се скача на спирачката докато колата спре. Съединител не се пипа. Спирачките могат да загасят мотора. Ако не е нужно след екстремизма да се спира може да се натисне съединителя при около 1000 об/мин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от ///M Power » 27 Яну 2014, 17:23

bmw325tds написа:
andy_forresite написа:...Да не би колата да спира по-бързо в екстремна ситуация като е на скорост?...
Само с това не съм съгласен. Когато си на скорост автомобила спира много по-бързо, от колкото на неутрална без значение дали е с предно, задно или 4х4. Моторната спирачка е фактор дори на директната предавка. Това не го подценявайте и при екстрамна ситуация се скача на спирачката докато колата спре. Съединител не се пипа. Спирачките могат да загасят мотора. Ако не е нужно след екстремизма да се спира може да се натисне съединителя при около 1000 об/мин.


Това е вярно, само ако колата има повече сцепление отколкото са възможностите на спирачната система, спирането на скорост рядко спира по-бързо, виж за повече контрол съм съгласен.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от bmw325tds » 27 Яну 2014, 20:23

///M Power написа:...Това е вярно, само ако колата има повече сцепление отколкото са възможностите на спирачната система, спирането на скорост рядко спира по-бързо, виж за повече контрол съм съгласен.
Спирането на скорост винаги спира по-бързо независимо от възможностите на спирачките. Колелата се опитват да развъртят двигателя без той да пали цилиндрите, което води до спиране на автомобила независимо от спирачната система. Когато се натисне и спирачката общото отрецателна ускорение е сбор от всички, т.е. по-голямо от това, което прилагат само спирачките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от ///M Power » 27 Яну 2014, 22:01

bmw325tds написа:
///M Power написа:...Това е вярно, само ако колата има повече сцепление отколкото са възможностите на спирачната система, спирането на скорост рядко спира по-бързо, виж за повече контрол съм съгласен.
Спирането на скорост винаги спира по-бързо независимо от възможностите на спирачките. Колелата се опитват да развъртят двигателя без той да пали цилиндрите, което води до спиране на автомобила независимо от спирачната система. Когато се натисне и спирачката общото отрецателна ускорение е сбор от всички, т.е. по-голямо от това, което прилагат само спирачките.


Принципно е така, но автомобила не може да спира по-бързо когато няма сцепление, мисля знаеш състоянието на нашите пътища и гумите с които разполагат повечето автомобили ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Leon » 28 Яну 2014, 9:20

Отмествате темата, стига толкова ;)
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Мар 2014, 6:21

andy_forresite написа:Принципно при бензиновите автомобили сместа при първи старт е от 5:1 до 1:1 въздух:бензин. При -10-15 си е баш 1:1.


Посочи един двигател с вътрешно горене, работещ с тези смеси.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 6.06.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 316 E46
Мечтае да кара: BMW 4

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от T_Manev » 31 Мар 2014, 22:40

Прочетох цялата тема и никъде не видях някой да спомене за спестяване на гориво когато караш по магистралата, да си намериш някого, да се движиш зад него почти плътно и така да намалиш челното съпротивление на вятъра. Много често го правя, но много от шофьорите зад които се залепвам не го разбират. Струва им се досадно, а може би и притеснително. По принцип се съобразявам и свалям фаровете по-ниско, за да не заслепявам човека отпред и съм много внимателен и не си отделям погледа и вниманието от задницата на колата пред мен, за да не се блъснем. Други пък не карат равномерно и постоянно натискат и пускат газта и не мога да карам зад тях защото и аз трябва да правя това което и те, а то въбще не е икономично. Най - много обичам да си намеря другарче което да е на автопилот, да кара със скоростта която и аз искам, да се изравня с него и аз да пусна автопилота. Тогава с каквато и да е скорост, разхода го свалям с около 20-30%. Ето това наричам ефективен начин за сваляне на разхода. Има само една тънкост, за да има максимален ефект: трябва да намериш точната дистанция, защото ако си прекалено близо или малко по-далече отколкото трябва - ефекта се губи. Има точно определено място във въздушната струя където имам чувството на моменти, дори, че ме издърпва все едно ме тегли с въже. Препоръчвам го на хора, които пътуват с две коли на дълго, да използват тази техника и да се редуват. Крайният резултат ще е много икономисано гориви и за двата автомобила :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от surfboard » 02 Апр 2014, 1:07

Стратегията ти може и да е икономична, но е изключително опасна, изнервяща и натоварваща. Обикновено такива като теб ги "лекувам" с няколко внезапни натискания на спирачката. След това бързо губят желание да карат на 1 сантиметър зад мен.
Бих искал да разбера как точно ще спреш, като си се залепил на 1 милиметър пред непознат шофьор, чиито маниер на шофиране не ти е известен? Няма ли да застрашиш пасажерите, които вози, като се натресеш в половината от купето му, при евентуално, непредвидимо и рязко спиране? Казваш, че следиш внимателно задната му част? Ами ако се разсееш и влезеш в багажника му с газовата бутилка?
Освен това, в закона не е ли забранена неадекватната дистанция?
Нормално е повечето хора да не разбират "подхода ти" и да се изнервят. Обикновено хората, които се лепят така искат да изпреварят и да карат бързо напред, а не да пришпорват и напрягат колегата отпред. Защото освен опасно, подобно поведение е и страшно неетично.
Бях чел случай за чужденец, който се обадил в Полицията, защото решил, че колата, която кара зад него, пази застрашително малка дистанция, застрашава го и го преследва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от bmw325tds » 02 Апр 2014, 7:48

T_Manev написа:Прочетох цялата тема и никъде не видях някой да спомене за спестяване на гориво когато караш по магистралата, да си намериш някого, да се движиш зад него почти плътно и така да намалиш челното съпротивление...
Това не се споменава и коментира, защото е незаконно. Да, прави се по автомобилни състезания и има ефект, но на пътя е много опасно.

Ако караш зад познат може да е комфортно, но при кофти ситуация и двете коли ще се търкалят.

Аз съм го правил това преди време като карах лата 5. Залепях се зад камион, който кара с 90 на темпомат и наистина имаше ефек. Камионите карат на темпомат, не спират рязко, а ако се удариш в него ти ще си виновен и няма да го сасегнеш и да му попречиш да си изпълни курса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от fancooler » 02 Апр 2014, 10:36

Когато някой ми се лепне така или намалям, за да изпревари или ускорявам. Освен досадно и изнервящо е и много опасно подобно поведение! Да, сигурно ще спестиш някоя стотинка от горивото, но ако стане нещо разходите ще са в пъти повече...

Спускането по път със завои на неутрална за мен крие риск от прегряване на спирачките. Не един път съм пътувал с приятели, които са допускали тази грешка. За радост сме се разминавали само с приятната миризма и удължения спирачен път. Да не говорим, че дисковете и накладките си струват пари, а на свободна моторът гори 0,7-2 литра на час.

Забелязах, че при автоматик и каране по надолнище, колата поддържа скоростта, но на равното връща предавките и скоростта пада бързо. Когато се спускам винаги минавам на ръчно и така ползвам мотора като спирачка (разходът е нула, а колата е по-стабилна в завоите).

При равен път без завои съм напълно съгласен, че карането по енерция може да доведе до икономия. Но в града винаги е препоръчително да се спира на скорост.

Явно най-безопасно и най-икономично каране малко се разминават, но за себе си предпочитам сигурността пред икономията :)

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 16.03.2011

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от stefanoff » 04 Апр 2014, 9:36

T_Manev написа:Прочетох цялата тема и никъде не видях някой да спомене за спестяване на гориво когато караш по магистралата, да си намериш някого, да се движиш зад него почти плътно и така да намалиш челното съпротивление на вятъра. Много често го правя, но много от шофьорите зад които се залепвам не го разбират. Струва им се досадно, а може би и притеснително. По принцип се съобразявам и свалям фаровете по-ниско, за да не заслепявам човека отпред и съм много внимателен и не си отделям погледа и вниманието от задницата на колата пред мен, за да не се блъснем. Други пък не карат равномерно и постоянно натискат и пускат газта и не мога да карам зад тях защото и аз трябва да правя това което и те, а то въбще не е икономично. Най - много обичам да си намеря другарче което да е на автопилот, да кара със скоростта която и аз искам, да се изравня с него и аз да пусна автопилота. Тогава с каквато и да е скорост, разхода го свалям с около 20-30%. Ето това наричам ефективен начин за сваляне на разхода. Има само една тънкост, за да има максимален ефект: трябва да намериш точната дистанция, защото ако си прекалено близо или малко по-далече отколкото трябва - ефекта се губи. Има точно определено място във въздушната струя където имам чувството на моменти, дори, че ме издърпва все едно ме тегли с въже. Препоръчвам го на хора, които пътуват с две коли на дълго, да използват тази техника и да се редуват. Крайният резултат ще е много икономисано гориви и за двата автомобила :yes:


Да и аз я правя, но се лепвам зад автобус, те винаги си карат с постоянна скорост 100км/ч, плюс това са високи и съответно можеш да спазваш хем безопасна дистанция, хем си я има икономията. Зад лека кола обаче не бих рискувал да го правя, не си заслужава риска.
Не Мы такие, Жизнь такая

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 6.06.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 316 E46
Мечтае да кара: BMW 4

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от T_Manev » 01 Май 2014, 22:41

Аз знам, че не е безопасно и не споря, но в тази тема се обсъжда как да намалим разхода и всеки дава съвети и трикове как да стане това. Ако темата беше "как да караме икономично и същевременно безопасно" това предложение щеше, може би, да е на последно място. Не препоръчвам да се кара така, а само казвам как се сваля разхода с много...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от drifty » 04 Май 2014, 0:09

Аз най-икономично карам като возя приятелката си :D.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
Мечтае да кара: M3

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от govedarov » 10 Юни 2014, 21:39

Не знам вече за каква икономия вече можем да говорим като в цяла София през 30 метра сложиха спящи ченгета и докато набера 40-50 км на 3 трета и трябва да спирам и пак да почва всичко отначало.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Leon » 11 Юни 2014, 10:48

Гърбици, ремонти и задръствания... Вече даже не се опитвам да карам икономично. :oops:
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook