въпрос за пружини/амортисьори

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

въпрос за пружини/амортисьори

Мнение от stenly » 16 Фев 2006, 22:50

Колеги,
въпроса го поставих преди около седмица в подфорума Е30, обаче и досега никой не се е изказал по него, затова ще пробвам тук:

Става въпрос за следното:
Е30 с малък двигател със стандартно не (М-Техник окачване) без стабилизира щанга отзад; Две са нещата дето ме терзаят:

1. Какво ще стане с handling-a (който сега много го няма), ако й се сложат 4 максимално корави амортисьора. Демек до какво води комбинацията от много меки пружини и много "корави" амортисьори?

2. Много хора май не правят разлика, ама Bilstein Sport не са единствените "жълти" билщайни - Bilstein Heavy Duty също са жълти и също са бая корави. Това което успях да събера като инфо е:
а) За някой конкретни модели коли се твърди, че единствената разлика м/у Sport и Heavy Duty е в хода на амортисьора, но не и в damping характеристикте му.
б) за aftermarket свалено окачване се препоръчват Bilstein Sport (предполагам за да не изпаднат задните пружини на Е30 ако колата скочи и опружи задното окачване ;))
Това което не знам е:
1. При Bilstein за Е30 има ли разлики м/у damping характеристиките на Heavy Duty и Sport?
2. Има ли проблеми да се монтира Sport на нормално non-lowered suspension?

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 17 Фев 2006, 8:12

Слагай Билщайн и ще видиш че досега не си завивъл...

Относно Билщайн с нормалните пружини ще се получи едно "люлеене" но като цяло става :mhihi:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 31 Юли 2006, 21:55

imam 318 tds, obache smeq da twardq che w sofia po nisko bmw nqma...
( celi 4 prasta ot zemqta ).


nisochinata wodi do drugi problem (eh teia dupki) no na zawoi prosto e zwer... ili qm zawoi wsekakwi....

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 01 Авг 2006, 9:02

madpetio написа:Слагай Билщайн и ще видиш че досега не си завивъл...

Относно Билщайн с нормалните пружини ще се получи едно "люлеене" но като цяло става :mhihi:


Аз сложих В6 спорт със сток пружини и нема никакво люлеене поне в сравнение със старите амортисьори но и возията леко се одърви. Е приемливо е ;)

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 05 Авг 2006, 21:24

А стабилизиращите щанги? Има ли полза примерно да се сложи допълнително задна стабилизираща щанга + ролбар отпред на бомбетата? Това се слага само за екстремни изпълнения и тежки мотори или дори при една М10-ка може да "стабилизира" колата в завой? Друго нещо - спортните пружини са не са по-твърди, но винаги и по-къси, нали? Не, че М10 има много сила, а нямаме и шпер повечето, но тея неща се поправят - ако човек си направи една перфектна машина на хендлинг, пауър ще се намери - турбина, ала-бала или по-скоро смяна на мотора с шестак :D Между другото - радвам се, че намирам теми, които до голяма степен ме интересуват и има хора с много опит, които да отговорят на иначе така силно интересуващите ме въпроси по отношение на хендлинга. :mhihi:
BMW only!

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 14 Авг 2006, 11:41

Според мен ако се "одърви" окачването, задължително трябва да се помисли и за по-нископрофилни гуми с по твърда стена - иначе все си мисля, че има шанс колата да се "полюлява" върху гумите в завоите...

Относно окачването - винаги искаш задницата по-мека от предницата, защото в края на краищата "недозавиването" е по-безопасно за стрийт каране от "свръхзавиването". Знам. че ще бъда оплют от "сектантите" за това мое твърдение :mhihi: :uups: , ма не говорим за кола направена само за Калояново, нали?
Power is Nothing Without Insanity

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 14 Авг 2006, 12:02

Alex 320i Cabrio написа:Според мен ако се "одърви" окачването, задължително трябва да се помисли и за по-нископрофилни гуми с по твърда стена - иначе все си мисля, че има шанс колата да се "полюлява" върху гумите в завоите...


Абсолютно съм съгласен с това - хубавите гуми за твърдо окачване са тия , дето нямат никаква идея да се подгъват в завои - мине ли една граница просто започват да се плъзгат, но не и да се гънат. Въпросните гуми обикновено са с доста квадратен профил на ръба (т.е. нямат лекото заобляне на ръбчето, което имат повечето гуми) по простата причина че не се очаква да се стъпва на него.
Гуми които се подгъват обикновено предизвикват неприятното полюляване за което говори Алекс, при продължителни завои с еднакъв градус - ако просто рязко и за малко навиеш и после изправиш, нямат достатъчно време да "люлеят"

Alex 320i Cabrio написа:Относно окачването - винаги искаш задницата по-мека от предницата, защото в края на краищата "недозавиването" е по-безопасно за стрийт каране от "свръхзавиването". Знам. че ще бъда оплют от "сектантите" за това мое твърдение :mhihi: :uups: , ма не говорим за кола направена само за Калояново, нали?


Тука не съм съгласен. Не се считам за сектант ама от understeering не се сещам да има по-гадно нещо. След като изремонтирах предницата на Е30-ката я минах на реглаж, в резултат на който колата взе да се държи неутрално, докато преди имаше склонност да oversteer-wa. Да поясня - имам един тестов завой, който пред със 85 и крак на газта задницата тръгваше леко и грациозно и с малко контриране колата си излизаше от завоя. След реглажа, колата държеше до 95, след което тръгваше цялостно - и преницата и задницата. Може да ми липсват нужните умения, но усещането беше по-неприятно от oversteer-a - просто не виждам как да му противодействам освен отпускане за да стъпне или с додаване на газ, за да тръгне повече задницата и да се оправи с контриране. Но нито ми е толко мощна колата, нито пък ми стига дотам храбростта за втория вариант. След малко дозатваряне на предницата (на максималния допустим toe-in) и нещата се върнаха към oversteer.

Та аз предпочитам задницата да ми е по-твърда, хем и не вреди толкова на комфорта на Е30.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Авг 2006, 12:16

по-безопасно не значи, че е по-хубаво 8) просто няма връзка...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 14 Авг 2006, 12:45

stenly написа:Да поясня - имам един тестов завой, който пред със 85 и крак на газта задницата тръгваше леко и грациозно и с малко контриране колата си излизаше от завоя. След реглажа, колата държеше до 95, след което тръгваше цялостно - и преницата и задницата.


E точно това не го разбирам аз - защо един завой трябва да се минава със 85 със оувърстир, вместо със 93 без оувърстийр
Последна промяна Diablo на 21 Авг 2006, 18:30, променена общо 2 пъти

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 14 Авг 2006, 13:14

Да бе, съгласен съм за фън / безопасност - двете не винаги са заедно.

Аз просто направих малко генерализация - аз лично на пътя предпочитам да карам на 6/10 от възможностите си, пък на писта е друго... Това е...

Голф-ът ми е настроен да прави свръхзавиване, като пуснеш газта в завой. Едното нормално Порше пък обратното - то не дозавива... Това за писта пък свръхзавива. За всеки случай си има уж подходящо решение...
Power is Nothing Without Insanity

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Мнение от Hellrider » 14 Авг 2006, 13:15

E точно това не го разбирам аз - защо един завой трябва да се минава със 85 със оувърстир, вместо със 93 без оувърстийр


Щото с 95 се лъзга цялата кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 16 Авг 2006, 18:44

Hellrider написа:
E точно това не го разбирам аз - защо един завой трябва да се минава със 85 със оувърстир, вместо със 93 без оувърстийр


Щото с 95 се лъзга цялата кола


Mи аз за такива умници кат кат теб писах 93 :idea:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 17 Авг 2006, 1:59

Момчета, според мен спорите безмислено !!! Много е важно кой и как Кара (демек кой колко може, и до колко му стига смелоста), но съм твърдо обеден, че една кола със спортно окачване се държи доста по добре на пътя от такава без !!! Моя съвет е: Ако не мислите да се занимава те сериозно с изтезания върху колата, то слагайте окачването което е предписано за нея !!! То е достатъчно добро :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 21 Авг 2006, 18:30

честно казано очаквах да се зароди дискусия по същество тук, ама се заровихме под земята пак. Пък темата е интересна.

Всеки ден като се връщам от работа подобно на Стенли опитвам различни линии в познатите завои. Което пък аз установявам на практика (щото на теория е четено 1001 нощи) е, че не мога да съм бърз/безопасен със Карината (предно), държейки траекторията на АЕ86цата (задно).

Та в тоя смисъл, кола със склонност към недозавиване си има линия в завоя, която е мнооого различна от тая на кола със склонност към свръхзавиване. И докато се опитваме да караме със различни коли/сетъпи по един и същ начин резултата няма как да не е плачевен.
И обратното - ако предното или недозавиваща кола се кара с подходящата линия в завоя, то колата със предно има големи шансове да е пред тая със задно.

Има едно филмче - анимация, ама е толкова реална, че я препоръчвам на всеки - ИнишълД се казва и даже има субс на БГ вече май. Та там във повече от 100 епизода се разискват в детайли нЮансите на видоете автомобили, различавани например по вид задвижване, тегло, управление и какво ли още не. Рали техники обяснение нагледно и подробно. Всичкото тва покрай някаква история на филмчето, която в никакъв случай не е досадна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 21 Авг 2006, 20:05

Малко да допълня Diablo - колекция торенти за "Initial D". А съм само с 512к сваляне ... :evil:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook