Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избегнем?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3918
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Просто цъкаш спирачката първо и след това ако се сетиш да свалиш някоя предавка. Аз така ги разбирам и 50см да спестиш с това сваляне пак е нещо. Но няма да е много. Но сега като помисля, ще пуснеш волана и ще го държиш с една ръка, което може да ти изиграе лоша шега. Така, че за мен с 2-та крака на спирачката и това е.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа:Да кажат специалистите дали е по-добре отзад да си с галоши а отпред със хубави .
Ако трябва въобще някъде да си с по-лоши гуми задължително отзад... на каквато и да е кола... презавиването е процес който малко или много може да се контролира... докато за завиването и спирането, ако нямате хубави гуми и сцепление нещата могат да станат много грозно неконтролируеми...
acho.rs написа:- това е вярно , донякъде . Аз съм убеден че при леки наклони и скорост ДО 130 км/ч и не е мокро/хлъзгаво може напълно спокойно да си освободиш от скорост . При по-леки наклони "моторната спирачка" убива инерцията . Под 1200-1300 оборота се включва и ДВГто и разхода вече не е нула .
Ами да... прав си за леките наклони... но аз лично не съм фен на този вид движение... да не говорим, че не се знае точно колко спестяваш... това е и доста трудно да се сметне... но при положение, че е почти на кантар работата аз съм на следния принцип - карам си на скорост с малко газ като така поне имам чрез още един орган за контрол на автомобила - двигателя чрез газта... като пусна така по инерция и трябва само да въртя волана някакси ми е некомфортно, все едно съм пътник, а не карам... иначе имаш право с това, което казваш и тук е въпрос на личен избор...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- _galio_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Dirty M5 driveR написа: То е смешно, че направо жалко как масово не умеят да си държат лентата, и съответно при нужда от маневра да си подадат мигача и да действат.
всъщност те и не знаят, че има нужда - както онзи мургав дебелак отби, за да ме погледа на лошо, така и всички останали ...
нещо друго, което зверски ме дразни, е ускорително-намалителното каране из София, никой не се опитва да оддържа скорост в лимита, от светофара се почва бясно ускорение докъм 90 и след това рязко намаляване с лупинги между лентите ... ако всеки кара в лимита и си заема лентата още от светофара, трафикът ще е значително по-лек ...
според мен това неспазване на маркировката е причина за най-много инциденти, например още на първото ми извънрадско - до Велинрад по дефилето, забелязах, че всички преди завой се изнасят наполовина в насрещното, нищо че някои от колите си завиват добре и са 4х4 примерно, всички масово се изнасят все едно карат камион ... и ако ви прави впчетление, много голяма част от ударите на извънградско са челни, все на завои ...
абсолютно съм на мнение, че трябва да се подобри културата на каране и познаване на автомобила и да се наблегне на т.нар. дефанзивно каране ...
може би тук е мястото да споделя за един мой навик - винаги, когато се налага да спирам на светофар, завой, кръстовище, спирам докъм 20 км/ч на една кола разстояние от мястото, където де факто смятам да спра и след това пускам колата докато си заема мястото ... спестило ми е немалко удари отзад, понеже така на тези зад мен им се налага да започнат спирането по-рано, та ако ще се удрят, ще е с доста по-ниска скорост
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Ами да... прав си за леките наклони... но аз лично не съм фен на този вид движение... да не говорим, че не се знае точно колко спестяваш... това е и доста трудно да се сметне... но при положение, че е почти на кантар работата аз съм на следния принцип - карам си на скорост с малко газ като така поне имам чрез още един орган за контрол на автомобила - двигателя чрез газта... като пусна така по инерция и трябва само да въртя волана някакси ми е некомфортно, все едно съм пътник, а не карам... иначе имаш право с това, което казваш и тук е въпрос на личен избор...
Напълно съм съгласен . Ако имах една дълга 6та предавка , за да не спира колата толкова , със сигурност не бих изключвал .
Някъде из темата четох остра критика за поведението при избягване на препятствие - глупав бил този който само намалявал без да се опита да избегне "обекта" .
Когато е кола която идва срещу теб - да , тогава се гледа всячески да се избегне евентуален удар , по разбираеми причини .
Но ето ви следната ситуация - карам си аз по околомръсното , в един от хубавите 2 лентови участъци . Говоря с приятели карам със 70 и покрай мен минава Мустанг Шелби ГТ500 . Карах по една кола и понеже близките 2-3 км нямаше нито отбивка , нито нищо аз си се бях зазяпал по американеца . Да ама напред имало безкрайно задръстване и когато се обърнах напред пред мен спряла кола - скочих веднага на спирачките и държах волана прав . Спрях буквално на метър метър и половина .
Отнесох следните критики
- защо не зави в ляво - да бе в насрещното да се паркирам и да чакама да ме пометеат
- защо не зави в дясно - канавка и преобръщане не ми харесват като вариант .
Когато искаш да спреш максимално бързо е хубаво да държиш волана изправен , за да не се заторомозяват гумите и със завиване - спирачния път е най-къс при прав волан .
Дори да се удариш ще е със най-здравата част на колата - предницата . Всичко - седалките , коланите , възглавниците и въобще цялата кола за оптимизирани да поемат удар отпред . А и хората са го казали - колкото по-голяма е скоростта , толкова по-голямото е мелето .
Приемам критики
- _galio_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа:Приемам критики
според мен адекватно си реагирал ако вдясно не е равно, и аз бих я центровал, нали затова са тея греди отпред а вляво - никога
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Така и така съм се разписал , я да поставя един много кофти въпрос :
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа:Така и така съм се разписал , я да поставя един много кофти въпрос :
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим
Не съм сигурен кое имаш в предвид, но предполагам говориш за видимостта Тук много си зависи от огледалата на автомобила според мен... Например на БМВ-то особено с М-ковите огледала не е мъртва точка, ами направо си е една доста голяма зона, в която нямам видимост
Обаче, на Паджерото огледалата за задно виждане и страничните (по-скоро лявото) се застъпват прекрасно и отляво мъртва зоня въобще няма От дясно не съм забелязвал как е... Но огледалата са 4 пъти по-големи от М-ковите...
А как да се справим, ако има мъртва зона - не знам
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Следете непрекъснато огледалата и това, което се случва около вас - с поглед и с периферното си зрение... така нищо няма да може да ви изненада в мъртвата зона, защото ще сте проследили движението му още преди да стигне до там
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Всеки един автомобил има такава мъртва точка или зона . Зависи най-вече от формата на каросерията и в частност на задните колони . В новите коли тази зона често е доста масивна и за това и предлагат системи за предупреждаване на автомобил в тази зона .
Въпроса е - можем ли хората без тези системи да направим нещо . Виждал съм коли с малки кръгли огледалца на огледалата за странично виждане , не знам колко помагат . Пасивния начин - подаваш мигач и изчакваш малко , ако има някой там да се "покаже" го знаем , но не е ефективен
градско , когато колите често сменят посоки и скорости не е много лесно . Все някой път се случва макар и рядко и за това се чудя дали с някакви огледала може да се наблюдава този ъгъл .
Въпроса е - можем ли хората без тези системи да направим нещо . Виждал съм коли с малки кръгли огледалца на огледалата за странично виждане , не знам колко помагат . Пасивния начин - подаваш мигач и изчакваш малко , ако има някой там да се "покаже" го знаем , но не е ефективен
Следете непрекъснато огледалата и това, което се случва около вас - с поглед и с периферното си зрение... така нищо няма да може да ви изненада в мъртвата зона, защото ще сте проследили движението му още преди да стигне до там
градско , когато колите често сменят посоки и скорости не е много лесно . Все някой път се случва макар и рядко и за това се чудя дали с някакви огледала може да се наблюдава този ъгъл .
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа:Ами да... прав си за леките наклони... но аз лично не съм фен на този вид движение... да не говорим, че не се знае точно колко спестяваш... това е и доста трудно да се сметне... но при положение, че е почти на кантар работата аз съм на следния принцип - карам си на скорост с малко газ като така поне имам чрез още един орган за контрол на автомобила - двигателя чрез газта... като пусна така по инерция и трябва само да въртя волана някакси ми е некомфортно, все едно съм пътник, а не карам... иначе имаш право с това, което казваш и тук е въпрос на личен избор...
Напълно съм съгласен . Ако имах една дълга 6та предавка , за да не спира колата толкова , със сигурност не бих изключвал .
Някъде из темата четох остра критика за поведението при избягване на препятствие - глупав бил този който само намалявал без да се опита да избегне "обекта" .
Когато е кола която идва срещу теб - да , тогава се гледа всячески да се избегне евентуален удар , по разбираеми причини .
Но ето ви следната ситуация - карам си аз по околомръсното , в един от хубавите 2 лентови участъци . Говоря с приятели карам със 70 и покрай мен минава Мустанг Шелби ГТ500 . Карах по една кола и понеже близките 2-3 км нямаше нито отбивка , нито нищо аз си се бях зазяпал по американеца . Да ама напред имало безкрайно задръстване и когато се обърнах напред пред мен спряла кола - скочих веднага на спирачките и държах волана прав . Спрях буквално на метър метър и половина .
Отнесох следните критики
- защо не зави в ляво - да бе в насрещното да се паркирам и да чакама да ме пометеат
- защо не зави в дясно - канавка и преобръщане не ми харесват като вариант .
Когато искаш да спреш максимално бързо е хубаво да държиш волана изправен , за да не се заторомозяват гумите и със завиване - спирачния път е най-къс при прав волан .
Дори да се удариш ще е със най-здравата част на колата - предницата . Всичко - седалките , коланите , възглавниците и въобще цялата кола за оптимизирани да поемат удар отпред . А и хората са го казали - колкото по-голяма е скоростта , толкова по-голямото е мелето .
Приемам критики
Понеже гледам за мене става въпрос, да разясня малко какво имах в предвид за избягването на препятствия.
Имах в предвид за такива които могат спокойно да бъдат избегнати, а не да се набиеш в стълб или в насрещното и да направиш по-голяма беля. Ситуацията която ти си описал е точно такава.
Става въпрос примерно когато на светофар колата пред тебе спре рязко, натискаш спирачката, колата се пързаля к и удара е ясен - тогава да пуснеш спирачката , да навиеш волана и да минеш в съседната лента, която е свободна. Това съм го правил няколко пъти и съм се спасявал от неизбежен удар.Примери много.
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
DrivinGGoD написа:Следете непрекъснато огледалата и това, което се случва около вас - с поглед и с периферното си зрение... така нищо няма да може да ви изненада в мъртвата зона, защото ще сте проследили движението му още преди да стигне до там
Тук съм напълно съгласен с теб! Движението трябва да се следи в динамика, а не в статика, както правят повечето неопитни шофьори.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- lowshow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 26.06.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: passat b5
- Мечтае да кара: без да зарежда и да ремонтира
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа: Виждал съм коли с малки кръгли огледалца на огледалата за странично виждане , не знам колко помагат . Пасивния начин - подаваш мигач и изчакваш малко , ако има някой там да се "покаже" го знаем , но не е ефективен
Не помагат колега вършат почти същата работа, като на нормалните огледала на БМВ (карам е46ца оттам ми е наблюдението) които имат в края малко изкривена част която уж е за мъртвата зона. Дори с тях е46цата има доста голяма мъртва зона ( за пример последния път един таксиметров не го видях докато минавах от дясна в лява лента)
А иначе въпроса ми е защо не се коментира и разликите в техниката при различните по мощност коли, определено мощността и теглото на колата е от значение
- Shazzrah
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 5.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: конкуренцията да не спи :)
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
По въпроса с мъртвата точка ето какво правя аз: бърз поглед през рамо Иначе на скоро ми се наложи да карам колата на една приятелка и там централното огледало за задно виждане беше от най-най-дългите (панорамно мисля, че се води) и нямаше никаква мъртва точка. Всичко се виждаше от всякъде
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Ето едно много вярно (според мен) и интересно мнение, базирано и на опит, което засяга подготовката на шофьорите, върху която акцентираме и в нашата тема
http://penkiller.com/index.php/topic,404.0.html
http://penkiller.com/index.php/topic,404.0.html
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа:Така и така съм се разписал , я да поставя един много кофти въпрос :
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим
На моята огледалата са и със сектор "мъртва зона" и е доста добре, но на служебния баничарник нямам и още в началото, след като щяха да ме отнесат лошо 1-2 пъти(дясно стоящи от мен) и от тогава си изградих навик, преди маневра, винаги се навеждам напред за да видя абсолютно всичко, дори и бмв-то като карам, макар почти да няма нужда, винаги го правя автоматично...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани