Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избегнем?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Kroki » 28 Юли 2011, 19:11

Просто цъкаш спирачката първо и след това ако се сетиш да свалиш някоя предавка. Аз така ги разбирам и 50см да спестиш с това сваляне пак е нещо. Но няма да е много. Но сега като помисля, ще пуснеш волана и ще го държиш с една ръка, което може да ти изиграе лоша шега. Така, че за мен с 2-та крака на спирачката и това е. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от DrivinGGoD » 29 Юли 2011, 9:31

acho.rs написа:Да кажат специалистите дали е по-добре отзад да си с галоши а отпред със хубави .


Ако трябва въобще някъде да си с по-лоши гуми задължително отзад... на каквато и да е кола... презавиването е процес който малко или много може да се контролира... докато за завиването и спирането, ако нямате хубави гуми и сцепление нещата могат да станат много грозно неконтролируеми...

acho.rs написа:- това е вярно , донякъде . Аз съм убеден че при леки наклони и скорост ДО 130 км/ч и не е мокро/хлъзгаво може напълно спокойно да си освободиш от скорост . При по-леки наклони "моторната спирачка" убива инерцията . Под 1200-1300 оборота се включва и ДВГто и разхода вече не е нула .


Ами да... прав си за леките наклони... но аз лично не съм фен на този вид движение... да не говорим, че не се знае точно колко спестяваш... това е и доста трудно да се сметне... но при положение, че е почти на кантар работата аз съм на следния принцип - карам си на скорост с малко газ като така поне имам чрез още един орган за контрол на автомобила - двигателя чрез газта... като пусна така по инерция и трябва само да въртя волана някакси ми е некомфортно, все едно съм пътник, а не карам... иначе имаш право с това, което казваш и тук е въпрос на личен избор...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от _galio_ » 29 Юли 2011, 17:13

Dirty M5 driveR написа: То е смешно, че направо жалко как масово не умеят да си държат лентата, и съответно при нужда от маневра да си подадат мигача и да действат.


всъщност те и не знаят, че има нужда - както онзи мургав дебелак отби, за да ме погледа на лошо, така и всички останали ...

нещо друго, което зверски ме дразни, е ускорително-намалителното каране из София, никой не се опитва да оддържа скорост в лимита, от светофара се почва бясно ускорение докъм 90 и след това рязко намаляване с лупинги между лентите ... ако всеки кара в лимита и си заема лентата още от светофара, трафикът ще е значително по-лек ...

според мен това неспазване на маркировката е причина за най-много инциденти, например още на първото ми извънрадско - до Велинрад по дефилето, забелязах, че всички преди завой се изнасят наполовина в насрещното, нищо че някои от колите си завиват добре и са 4х4 примерно, всички масово се изнасят все едно карат камион ... и ако ви прави впчетление, много голяма част от ударите на извънградско са челни, все на завои ...

абсолютно съм на мнение, че трябва да се подобри културата на каране и познаване на автомобила и да се наблегне на т.нар. дефанзивно каране ...

може би тук е мястото да споделя за един мой навик - винаги, когато се налага да спирам на светофар, завой, кръстовище, спирам докъм 20 км/ч на една кола разстояние от мястото, където де факто смятам да спра и след това пускам колата докато си заема мястото ... спестило ми е немалко удари отзад, понеже така на тези зад мен им се налага да започнат спирането по-рано, та ако ще се удрят, ще е с доста по-ниска скорост :yes:
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 29 Юли 2011, 17:37

Ами да... прав си за леките наклони... но аз лично не съм фен на този вид движение... да не говорим, че не се знае точно колко спестяваш... това е и доста трудно да се сметне... но при положение, че е почти на кантар работата аз съм на следния принцип - карам си на скорост с малко газ като така поне имам чрез още един орган за контрол на автомобила - двигателя чрез газта... като пусна така по инерция и трябва само да въртя волана някакси ми е некомфортно, все едно съм пътник, а не карам... иначе имаш право с това, което казваш и тук е въпрос на личен избор...

Напълно съм съгласен . Ако имах една дълга 6та предавка , за да не спира колата толкова , със сигурност не бих изключвал .
Някъде из темата четох остра критика за поведението при избягване на препятствие - глупав бил този който само намалявал без да се опита да избегне "обекта" .
Когато е кола която идва срещу теб - да , тогава се гледа всячески да се избегне евентуален удар , по разбираеми причини .
Но ето ви следната ситуация - карам си аз по околомръсното , в един от хубавите 2 лентови участъци . Говоря с приятели карам със 70 и покрай мен минава Мустанг Шелби ГТ500 . Карах по една кола и понеже близките 2-3 км нямаше нито отбивка , нито нищо аз си се бях зазяпал по американеца . Да ама напред имало безкрайно задръстване и когато се обърнах напред пред мен спряла кола - скочих веднага на спирачките и държах волана прав . Спрях буквално на метър метър и половина .
Отнесох следните критики
- защо не зави в ляво - да бе в насрещното да се паркирам и да чакама да ме пометеат
- защо не зави в дясно - канавка и преобръщане не ми харесват като вариант .
Когато искаш да спреш максимално бързо е хубаво да държиш волана изправен , за да не се заторомозяват гумите и със завиване - спирачния път е най-къс при прав волан .
Дори да се удариш ще е със най-здравата част на колата - предницата . Всичко - седалките , коланите , възглавниците и въобще цялата кола за оптимизирани да поемат удар отпред . А и хората са го казали - колкото по-голяма е скоростта , толкова по-голямото е мелето .
Приемам критики :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от _galio_ » 29 Юли 2011, 17:45

acho.rs написа:Приемам критики :)


според мен адекватно си реагирал :yes: ако вдясно не е равно, и аз бих я центровал, нали затова са тея греди отпред :mhihi: а вляво - никога :conf:
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 29 Юли 2011, 21:15

Така и така съм се разписал , я да поставя един много кофти въпрос :
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Nickelback » 29 Юли 2011, 21:35

acho.rs написа:Така и така съм се разписал , я да поставя един много кофти въпрос :
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим :kuku:


Не съм сигурен кое имаш в предвид, но предполагам говориш за видимостта :paranoid: Тук много си зависи от огледалата на автомобила според мен... Например на БМВ-то особено с М-ковите огледала не е мъртва точка, ами направо си е една доста голяма зона, в която нямам видимост :mhihi:
Обаче, на Паджерото огледалата за задно виждане и страничните (по-скоро лявото) се застъпват прекрасно и отляво мъртва зоня въобще няма :mrgreen: От дясно не съм забелязвал как е... Но огледалата са 4 пъти по-големи от М-ковите... :mhihi:
А как да се справим, ако има мъртва зона - не знам :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от DrivinGGoD » 29 Юли 2011, 21:56

Следете непрекъснато огледалата и това, което се случва около вас - с поглед и с периферното си зрение... така нищо няма да може да ви изненада в мъртвата зона, защото ще сте проследили движението му още преди да стигне до там ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 29 Юли 2011, 21:59

Всеки един автомобил има такава мъртва точка или зона . Зависи най-вече от формата на каросерията и в частност на задните колони . В новите коли тази зона често е доста масивна и за това и предлагат системи за предупреждаване на автомобил в тази зона .
Въпроса е - можем ли хората без тези системи да направим нещо . Виждал съм коли с малки кръгли огледалца на огледалата за странично виждане , не знам колко помагат . Пасивния начин - подаваш мигач и изчакваш малко , ако има някой там да се "покаже" го знаем , но не е ефективен :confused:
Следете непрекъснато огледалата и това, което се случва около вас - с поглед и с периферното си зрение... така нищо няма да може да ви изненада в мъртвата зона, защото ще сте проследили движението му още преди да стигне до там ;)

градско , когато колите често сменят посоки и скорости не е много лесно . Все някой път се случва макар и рядко и за това се чудя дали с някакви огледала може да се наблюдава този ъгъл .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от vankatagsi » 29 Юли 2011, 22:46

acho.rs написа:
Ами да... прав си за леките наклони... но аз лично не съм фен на този вид движение... да не говорим, че не се знае точно колко спестяваш... това е и доста трудно да се сметне... но при положение, че е почти на кантар работата аз съм на следния принцип - карам си на скорост с малко газ като така поне имам чрез още един орган за контрол на автомобила - двигателя чрез газта... като пусна така по инерция и трябва само да въртя волана някакси ми е некомфортно, все едно съм пътник, а не карам... иначе имаш право с това, което казваш и тук е въпрос на личен избор...

Напълно съм съгласен . Ако имах една дълга 6та предавка , за да не спира колата толкова , със сигурност не бих изключвал .
Някъде из темата четох остра критика за поведението при избягване на препятствие - глупав бил този който само намалявал без да се опита да избегне "обекта" .
Когато е кола която идва срещу теб - да , тогава се гледа всячески да се избегне евентуален удар , по разбираеми причини .
Но ето ви следната ситуация - карам си аз по околомръсното , в един от хубавите 2 лентови участъци . Говоря с приятели карам със 70 и покрай мен минава Мустанг Шелби ГТ500 . Карах по една кола и понеже близките 2-3 км нямаше нито отбивка , нито нищо аз си се бях зазяпал по американеца . Да ама напред имало безкрайно задръстване и когато се обърнах напред пред мен спряла кола - скочих веднага на спирачките и държах волана прав . Спрях буквално на метър метър и половина .
Отнесох следните критики
- защо не зави в ляво - да бе в насрещното да се паркирам и да чакама да ме пометеат
- защо не зави в дясно - канавка и преобръщане не ми харесват като вариант .
Когато искаш да спреш максимално бързо е хубаво да държиш волана изправен , за да не се заторомозяват гумите и със завиване - спирачния път е най-къс при прав волан .
Дори да се удариш ще е със най-здравата част на колата - предницата . Всичко - седалките , коланите , възглавниците и въобще цялата кола за оптимизирани да поемат удар отпред . А и хората са го казали - колкото по-голяма е скоростта , толкова по-голямото е мелето .
Приемам критики :)



Понеже гледам за мене става въпрос, да разясня малко какво имах в предвид за избягването на препятствия.
Имах в предвид за такива които могат спокойно да бъдат избегнати, а не да се набиеш в стълб или в насрещното и да направиш по-голяма беля. Ситуацията която ти си описал е точно такава.
Става въпрос примерно когато на светофар колата пред тебе спре рязко, натискаш спирачката, колата се пързаля к и удара е ясен - тогава да пуснеш спирачката , да навиеш волана и да минеш в съседната лента, която е свободна. Това съм го правил няколко пъти и съм се спасявал от неизбежен удар.Примери много.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexch » 29 Юли 2011, 23:14

DrivinGGoD написа:Следете непрекъснато огледалата и това, което се случва около вас - с поглед и с периферното си зрение... така нищо няма да може да ви изненада в мъртвата зона, защото ще сте проследили движението му още преди да стигне до там ;)


Тук съм напълно съгласен с теб! :yes: Движението трябва да се следи в динамика, а не в статика, както правят повечето неопитни шофьори.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 26.06.2009
Местоположение: Варна
Кара: passat b5
Мечтае да кара: без да зарежда и да ремонтира

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от lowshow » 03 Авг 2011, 11:02

acho.rs написа: Виждал съм коли с малки кръгли огледалца на огледалата за странично виждане , не знам колко помагат . Пасивния начин - подаваш мигач и изчакваш малко , ако има някой там да се "покаже" го знаем , но не е ефективен


Не помагат колега вършат почти същата работа, като на нормалните огледала на БМВ (карам е46ца оттам ми е наблюдението) които имат в края малко изкривена част която уж е за мъртвата зона. Дори с тях е46цата има доста голяма мъртва зона ( за пример последния път един таксиметров не го видях докато минавах от дясна в лява лента)
А иначе въпроса ми е защо не се коментира и разликите в техниката при различните по мощност коли, определено мощността и теглото на колата е от значение :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.07.2011
Пол: Мъж
Кара: конкуренцията да не спи :)

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Shazzrah » 05 Авг 2011, 15:15

По въпроса с мъртвата точка ето какво правя аз: бърз поглед през рамо :) Иначе на скоро ми се наложи да карам колата на една приятелка и там централното огледало за задно виждане беше от най-най-дългите (панорамно мисля, че се води) и нямаше никаква мъртва точка. Всичко се виждаше от всякъде :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexch » 06 Авг 2011, 19:01

Ето едно много вярно (според мен) и интересно мнение, базирано и на опит, което засяга подготовката на шофьорите, върху която акцентираме и в нашата тема
http://penkiller.com/index.php/topic,404.0.html
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Делян » 06 Авг 2011, 21:20

acho.rs написа:Така и така съм се разписал , я да поставя един много кофти въпрос :
- МЪРТВА ТОЧКА - как да се справим :kuku:

На моята огледалата са и със сектор "мъртва зона" и е доста добре, но на служебния баничарник нямам и още в началото, след като щяха да ме отнесат лошо 1-2 пъти(дясно стоящи от мен) и от тогава си изградих навик, преди маневра, винаги се навеждам напред за да видя абсолютно всичко, дори и бмв-то като карам, макар почти да няма нужда, винаги го правя автоматично...

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook